| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Silnik 2.8 D bez turbo 64KW w Ducato z 1998 roku:
Rowaw - 2019-11-26, 16:25 Temat postu: Silnik 2.8 D bez turbo 64KW w Ducato z 1998 roku: Czy ktoś eksploatuje taki silnik? Jaka jest jego najsłabsza strona, a jaka najmocniejsza? I pytanie zasadnicze: czy w kamperze na ducato 74,7 m z 1998 roku ten silnik sprawdza się w górach? Nie jest za słaby?
NINED - 2019-11-26, 16:39
na 74,7 m silnik mocno słabowaty......
kimtop - 2019-11-26, 16:42
To nie kamper,to pociąg
Rowaw - 2019-11-26, 18:06
| NINED napisał/a: | na 74,7 m silnik mocno słabowaty...... |
Na ile???? Ja mam na myśli niecałe 5 m. Da radę w górach?
Rowaw - 2019-11-26, 18:10
| kimtop napisał/a: | To nie kamper,to pociąg |
O, teraz widzę błąd. Sorry. Kamper 4,7 m z 1998 roku.
amples - 2019-11-26, 19:03
| Rowaw napisał/a: | | niecałe 5 m. Da radę w górach | Dla silnika nie będzie prawie żadnej różnicy czy paka ma 4 czy 7 m długości ,
liczy się opór toczenia - masa max. pojazdu ,
i opór czołowy - wysokość , szerokość (im szybciej tym większy):spoko
kimtop - 2019-11-26, 19:16
Demon to nie będzie ale wszędzie da radę
Rowaw - 2019-11-26, 19:28
| kimtop napisał/a: | | Demon to nie będzie ale wszędzie da radę |
O, dzięki, to już konkret. Trochę boję się silnika bez turbiny, bo auto będzie eksploatowane w dużej mierze w górach. Stąd zależ mi na rzetelnych, praktycznych opiniach. Moc to kicha - 64 KW - ale ponoć momentem obrotowym nadrabia.
amples - 2019-11-26, 19:39
| Rowaw napisał/a: | | ale ponoć momentem obrotowym nadrabia. |
2.8D Iveco
moc 87 (64)/3800
moment NM 180/2000
2.5TD Iveco
moc 116 (85)/3800
moment NM 245/2000
Yans - 2019-11-26, 20:05
Jakiś czas temu miałem służbowego dudusia blaszaka z takim motorkiem. Szału nie było. Załadowany kulał się... Rozpędzanie wymagało cierpliwości. W górach jeździłem mało i dobrze ,bo nie zachwycał,ale nie grzał się .Na pewno przewyższał ten 2,5D. Miał większe spalanie związane z częstym korzystaniem z niższych biegów. Mój załadowany palił od 11 do 18 litrów. Fakt ,że te 18 to głównie spore prędkości na autostradzie. Ogólnie nie było z nim kłopotu. Przejechał ponad 600 tysi do sprzedaży.Jeżeli mentalnie dasz radę z kiepskim przyspieszeniem i nie zawracasz sobie głowy ogonem za sobą to nie powinno być źle. W końcu" kamper nie boi się korków, on je tworzy"...
Rowaw - 2019-11-26, 20:31
| Yans napisał/a: | Jakiś czas temu miałem służbowego dudusia blaszaka z takim motorkiem. Szału nie było. Załadowany kulał się... Rozpędzanie wymagało cierpliwości. W górach jeździłem mało i dobrze ,bo nie zachwycał,ale nie grzał się .Na pewno przewyższał ten 2,5D. Miał większe spalanie związane z częstym korzystaniem z niższych biegów. Mój załadowany palił od 11 do 18 litrów. Fakt ,że te 18 to głównie spore prędkości na autostradzie. Ogólnie nie było z nim kłopotu. Przejechał ponad 600 tysi do sprzedaży.Jeżeli mentalnie dasz radę z kiepskim przyspieszeniem i nie zawracasz sobie głowy ogonem za sobą to nie powinno być źle. W końcu" kamper nie boi się korków, on je tworzy"... |
Dzięki. Chodzi mi tylko o to, żeby nie umierał w górach. Obecny właściciel twierdzi, że ten silnik jest bardzo elastyczny (na czwórce od 60 do 120) i nie ma porównania ze żwawością z 1,9 czy 2,5. Ponoć taka jego uroda - mało koni, nie ma kopa ale bez problemu daje po górach. Z prędkością przejazdową nie mam problemu, do szybkiej jazdy mam już auto. To, co piszesz, tylko to potwierdza. Pozdrawiam.
Rowaw - 2019-11-26, 20:33
| amples napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | ale ponoć momentem obrotowym nadrabia. |
2.8D Iveco
moc 87 (64)/3800
moment NM 180/2000
2.5TD Iveco
moc 116 (85)/3800
moment NM 245/2000 |
Tak, to ten pierwszy silnik. 1800 NM.
bercik - 2019-11-26, 21:26
Miałem kampera z takim silnikiem, zabudowa TEC alkowa. Szału nie buło, słaby, głośny, problem z wyprzedzeniem tira
Rowaw - 2019-11-26, 21:38
| bercik napisał/a: | | Miałem kampera z takim silnikiem, zabudowa TEC alkowa. Szału nie buło, słaby, głośny, problem z wyprzedzeniem tira |
Ten jest na dostawczaku, zabudowa REIMO. Dzięki za głos - dlatego właśnie ciężko się zastanawiam. Ale stan zabudowy i auta jak na ten rocznik jest tu świetny, więc może się przemogę...
SlawekEwa - 2019-11-26, 21:42
| Rowaw napisał/a: | | więc może się przemogę.. |
i po kupieniu zawsze można silnik wymienić
Rowaw - 2019-11-26, 22:07
| SlawekEwa napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | więc może się przemogę.. |
i po kupieniu zawsze można silnik wymienić |
Dobre. Nie no, nie po to kupuję, żeby od razu wymieniać. Chcę trochę pojeździć...
SlawekEwa - 2019-11-26, 22:27
| Rowaw napisał/a: | | Chcę trochę pojeździć.. |
pojeżdzisz i zmienisz zdanie
bercik - 2019-11-26, 22:31
W kamperze ważny jest układ, stan zabudowy i podwozia reszta to części zamienne
Rowaw - 2019-11-26, 22:57
| bercik napisał/a: | W kamperze ważny jest układ, stan zabudowy i podwozia reszta to części zamienne |
Coś w tym jest, ale silnik to serce auta.
Rowaw - 2019-11-27, 17:52
| SlawekEwa napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | więc może się przemogę.. |
i po kupieniu zawsze można silnik wymienić |
O ile to się opłaca. Sprzedający bardzo wysoko ceni starego kampa za naprawdę dobrze utrzymane auto i zabudowę w zasadzie bez żadnych uszkodzeń. Ale auto to golas: bez klimy, tempomatu i ABS-u. Może dołożyłbym klimę, ale do tego jeszcze wymiana silnika - sumarycznie koszt ogromny. Odpada, stąd moje pytanie właśnie o silnik w temacie tego posta.
JaroW - 2019-12-03, 08:35
| Rowaw napisał/a: | | SlawekEwa napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | więc może się przemogę.. |
i po kupieniu zawsze można silnik wymienić |
O ile to się opłaca. Sprzedający bardzo wysoko ceni starego kampa za naprawdę dobrze utrzymane auto i zabudowę w zasadzie bez żadnych uszkodzeń. Ale auto to golas: bez klimy, tempomatu i ABS-u. Może dołożyłbym klimę, ale do tego jeszcze wymiana silnika - sumarycznie koszt ogromny. Odpada, stąd moje pytanie właśnie o silnik w temacie tego posta. |
PROSTE --- nie kupuj.
Rowaw - 2020-09-01, 16:35
| JaroW napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | SlawekEwa napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | więc może się przemogę.. |
i po kupieniu zawsze można silnik wymienić |
O ile to się opłaca. Sprzedający bardzo wysoko ceni starego kampa za naprawdę dobrze utrzymane auto i zabudowę w zasadzie bez żadnych uszkodzeń. Ale auto to golas: bez klimy, tempomatu i ABS-u. Może dołożyłbym klimę, ale do tego jeszcze wymiana silnika - sumarycznie koszt ogromny. Odpada, stąd moje pytanie właśnie o silnik w temacie tego posta. |
PROSTE --- nie kupuj. |
A jednak. Kupiłem.
Cyryl - 2020-09-01, 20:12
| Rowaw napisał/a: | | amples napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | ale ponoć momentem obrotowym nadrabia. |
2.8D Iveco
moc 87 (64)/3800
moment NM 180/2000
2.5TD Iveco
moc 116 (85)/3800
moment NM 245/2000 |
Tak, to ten pierwszy silnik. 1800 NM. |
chyba pomyliłeś z Iveco EuroStar z tamtego okresu z silnikiem Currsor 10 o pojemności 13,8l, mocą 420KM i momentem 1900Nm.
Rowaw - 2020-09-08, 21:21
| Cyryl napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | amples napisał/a: | | Rowaw napisał/a: | | ale ponoć momentem obrotowym nadrabia. |
2.8D Iveco
moc 87 (64)/3800
moment NM 180/2000
2.5TD Iveco
moc 116 (85)/3800
moment NM 245/2000 |
Tak, to ten pierwszy silnik. 1800 NM. |
chyba pomyliłeś z Iveco EuroStar z tamtego okresu z silnikiem Currsor 10 o pojemności 13,8l, mocą 420KM i momentem 1900Nm. |
Jasne, bzdura wyszła. 180 NM.
Rumburak - 2020-09-09, 08:26
Rowaw
Skoro kupiłeś kampera z tym silnikiem to napisz o wrażeniach z jazdy. Tzn. Poziom hałasu? Czy utrzymuje prędkość tirową na płaskim bez wciskania pedału gazu do podłogi? No i jak się zachowuje w górach?
EDIT: Jaka jest realna waga twojego kampera?
Rowaw - 2020-11-01, 21:56
| Rumburak napisał/a: | Rowaw
Skoro kupiłeś kampera z tym silnikiem to napisz o wrażeniach z jazdy. Tzn. Poziom hałasu? Czy utrzymuje prędkość tirową na płaskim bez wciskania pedału gazu do podłogi? No i jak się zachowuje w górach?
EDIT: Jaka jest realna waga twojego kampera? |
Przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale sądziłem, że już nikt w tej sprawie się nie odezwie. Wrażenia z jazdy mam nader pozytywne. Pojeździłem trochę po Sudetach, w lecie 1200 km na nizinach. Z konieczności robię odcinki 250-300 km na raz i postój. Nie wiem, jak opisać poziom hałasu, ale oczywiście nie można tego porównywać z samochodem osobowym. Najbardziej odczuwalny jest przy prędkościach 100-110 km/h. Szybciej nie jeżdżę, mógłbym, ale to jest kamper: z założenia nie spieszę się i jadę oszczędnie (ten silnik obciążony i na trasach z przewagą ekspresówek pali 10l/100, pusty i poza autostradami pali między 8 a 9 l/100). Na płaskim spokojnie jedzie 100-110 bez pedału w podłodze. W górach? Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Żadnych problemów. Ale o tym pisano już i na tym forum i na fb, że jest kolosalna różnica właśnie w górach między silnikiem 2.5 a 2.8: tamten ledwo dycha, ten podjedzie wszędzie.
Realna waga mojego kampa to 2400 kg (z pustym bakiem na wodę, z pełnym bakiem paliwa, bez wyposażenia w środku).
Pytaj, jeśli to za mało.
Rumburak - 2020-11-02, 13:38
W zeszłym roku byłem mocno zainteresowany wymianą silnika 2.5D 75km w moim kamperku na 2.8D. Większość mi odradzała, argumentując tym, że niczego więcej od wolnossącego silnia nie uzyskam. (Blok silnika 2.8D pasuje do starej skrzyni biegów, więc zmiana nie byłaby aż tak skomplikowana.)
Po Twoim opisie użytkowania 2.8D może w przyszłości powrócę do tematu swapu silnika.
Dzięki za odpowiedź.
Rowaw - 2020-11-02, 22:36
| Rumburak napisał/a: | W zeszłym roku byłem mocno zainteresowany wymianą silnika 2.5D 75km w moim kamperku na 2.8D. Większość mi odradzała, argumentując tym, że niczego więcej od wolnossącego silnia nie uzyskam. (Blok silnika 2.8D pasuje do starej skrzyni biegów, więc zmiana nie byłaby aż tak skomplikowana.)
Po Twoim opisie użytkowania 2.8D może w przyszłości powrócę do tematu swapu silnika.
Dzięki za odpowiedź. |
Powodzenia. Rzuć jeszcze to hasło starym (czyt.: doświadczonym) użytkownikom 2.8D Iveco. Pokiwają tylko głową i powiedzą: no to sobie pojeździsz. Tak miałem ostatnio z takim wilkiem tras. Tylko potwierdza to dla mnie wszystkie opinie.
|
|