|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Dethleffs - Puste Baterie
Antoś - 2019-12-31, 19:36 Temat postu: Puste Baterie Witam jesteśmy właśnie po pierwszym wyjeździe naszym nowym nabytkiem i jak się okazało mało wiem i wasza pomoc jest konieczna .Pytanie o prąd w Detleffsie 7057 wersja zimowa , ogrzewanie gazowo/elektryczne .Pozostawiłem w firmowym garażu podłączonego pod prąd z ustawionym ogrzewaniem na 10 stopni ,na okres świąteczny w firmie zasilnie wyłączone jest z względu bezpieczeństwa to autko było odłączone przez tydzień od zasilania. okazało się że mam kompletnie puste dwa baterie od zabudowy , czy może wiecie co tak wydoiło baterie , bo nie chce mi się wierzyć że po wyłączeniu zasilania ogrzewanie elektryczne zasilone było z baterii .Szczęśliwego nowego roku i pięknych wypraw wam życzymy.
papamila - 2019-12-31, 19:50
najprawdopodobniej tak właśnie było,
zasadniczo wszystkie urzadzenia powinny
mieć zdolność działania na zasilaniu bateryjnym, podłączenie do sieci nie jest wymagane.
....a dalej to już pojemność akumulatorów
..pełnych baterii Ci życze n Nowym Roku🍹
Antoś - 2019-12-31, 19:59
Ja o elektryce nie wiem nic ale z sieci mamy 230v a baterie 12v ,myślisz że to mogło tak działać.
papamila - 2020-01-01, 10:24
600 028 837 zadzwoń
to postaram sie Ci pokrótce wytłumaczyć
nikita55 - 2020-01-01, 13:39
Z tego co wiem to ogrzewanie elektryczne truma lub alde to ma tylko na 230 volt. Jak masz podłączone 230 v to działa. Jak nie to tylko gaz. Wydoić baterie to mogło ci cokolwiek np. lampka pozostawiona lub coś podobnego. Jeśli akumulatory mają napięcie poniżej 10,5 volt to nawet jak je teraz naładujesz to są do kosza. Zamiast pełnej pojemności mogą mieć np. połowę.
Antoś - 2020-01-01, 13:57
Napisz proszę czy można stan baterii jakoś sprawdzić . A drugie pytanie czy odstawiając kamperka na dłuższy postój masz jakiś sposób na zabezpieczenie baterii.
Socale - 2020-01-01, 16:31
Antoś, zostawiłeś włączone ogrzewanie gazowe bez dozoru?
Trochę ryzykowne, nie powinieneś tak robić.
.
Ogrzewanie i niemal wszystko na pokładzie obsługiwane jest z akumulatorów. 230V tylko je ładuje i wyręcza. Wyłączenie zasilania 230V na firmie, przestało dokarmiać akumulatory prądem, więc włączone urządzenie gazowe, sterowane elektronicznie + nawiew wyczerpało akumulatory do granicy samowyłączenia.
Te akumulatory powinieneś jak najszybciej podłączyć do ładowania, gdyż w stanie wyczerpanym postępuje ich zasiarczanie. Ja wierzę że da się je uratować, współczesne e-bloki odcinają zasilanie urządzeń poniżej pewnego progu napięciowego przed ich destrukcją.
.
Po naładowaniu , tak po mojemu to ze 3 dni kamper pod prądem musi być, potem sprawdź na ile wystarczy ci prądu po odłączeniu się od sieci.
.
Kampera na zimę raz miesiącu podłącz pod prąd na dobę. Tyle wystarczy. Oczywiście wszystko na OFF, bez konieczności zdejmowania klem.
suzu4x4 - 2020-01-01, 17:53
nikita55 napisał/a: | (...)Jeśli akumulatory mają napięcie poniżej 10,5 volt to nawet jak je teraz naładujesz to są do kosza. Zamiast pełnej pojemności mogą mieć np. połowę. |
nie koniecznie , dobra ładowarka z funkcją odsiarczania i oczywiście odpowiednim programem do danego typu akumulatora (gel, agm, kwasiak) i powinno się udać.
Mi osobiście udało się uratować kilka akumulatorów totalnie rozładowanych przy pomocy ładowarki Ctek mxs 5.0
oczywiście nie sprawdzałem ich pojemności w warunkach laboratoryjnych po takim zabiegu ale działać działają
andi at - 2020-01-01, 18:14
na dzisiejszy dzien to https://www.camperteam.pl...ghlight=lifepo4
Antoś - 2020-01-01, 20:34
Socale zostawiłem ogrzewanie elektryczne nie gazowe przełączyłem na sterowniku na prąd. A co do ładowania to oczywiście podłączyłem autko od razu i naładowałem do 13 volt.Mam taki porządny prostownik który naprawia baterie i je pielęgnuje więc myślę że odłączę raz jeden raz drugi i przez parę dni niech się ładują .Jako informacja moje ogrzewanie to Truma 6 plus.Na elektro bloku jest taki malutki wyłącznik ,czy jak odstawiasz autko powinno się go wyłączać czy to przesada.
Socale - 2020-01-01, 20:42
Ok, nawet jeśli bez gazu a tylko elektryczne grzałki 230V, to ich sterowanie obsługuje elektronika i dmuchawa zasilana z akumulatorów. Nie istnieje w kamperach ogrzewanie elektryczne, w których grzałki czerpią prąd z aku przez przetwornice 12/230V.
Ja do e-bloku nie zaglądam. Wyłączam tylko na pulpicie.
Antoś - 2020-01-01, 20:52
Może dwa słowa dlaczego chciałem zostawić włączone ogrzewanie na 10 stopni.Proste gospodarskie myślenie że tak jak w nie ogrzewanym domu wchodzi w niego wilgoć i niszczeje i tu kierując się tym myśleniem a mając jak mi się wydaje elektryczne ogrzewanie chciałem zostawić lekkie ogrzewanie.Piszecie sporo o wilgoci w zabudowach i to miał być na nią sposób. Jak to głupota to walcie prosto z mostu.
Socale - 2020-01-01, 21:16
Głupota.
Wilgoć zabójcza nie wynika z wilgoci w powietrzu.
Wilgoć zabójcza wynika z deszczu, braku szczelności wobec wody i takie kropelkowanie przez przeróżne możliwe nieszczelności jest dla dachu/ścian destrukcyjna.
Kamper stojący bezużytecznie, do wnętrza nabierze przez całą zimę 10 razy mniej wilgoci, niż jedna noc zimą z 2 osobami które w nim śpią.
Jak się obudzisz zimą w kamperze, zerknij na przednią szybę, zobaczysz o czym piszę
Tej wilgoci się nie obawiaj.
Antoś - 2020-01-08, 20:34
Witam kolegów jest wreszcie rozwiązanie problemu z pustymi bateriami.Muszę dodać że poprowadzenie mnie jak po sznurku przez kolegę Socale doprowadziło do zdemaskowania prądowego skryto żercy . Sprawdziliśmy miernikiem ile prądu autko pobiera gdy było wszystko odłączone i wskazał amperomierz 1,7.Tylko co pobiera tyle prądu jak nic nie działa przecież auto nowe, zaczęliśmy szukać i znaleźliśmy przy akumulatorach bezpiecznik jak się potem okazało od radia z ekranem nawigacji.Po wyjęciu pobór na mierniku zmalał do 0,03 A więc ok. W radiu są dwa przewody zasilające żółty podtrzymanie pamięci ustawień a drugi czerwony główny który normalnie powinien iść przez stacyjkę a że radio miało grac gdy autko stoi w lesie monter obydwa przewody podłączył bezpośrednio do baterii zabudowy.Wyłącznik dotykowy na ekranie jak się okazało wyłącza głośniki i podświetlenie ekranu ale urządzenie jak by działało dalej żrąc 1,7 A prądu .Zostało mi teraz przeciąć czerwony przewód i zamontować podświetlany mały estetyczny wyłącznik i temat wydaje się zamknięty .Opisuję ten przypadek bo być może ktoś ma lub będzie miał tokowy problem a o radiu które wygląda na wyłączone morze nie pomyśleć.. A na dodatek udało się po raz pierwszy wkleić zdjęcie .BRAWO JA
Socale - 2020-01-08, 22:19
BRAWO TY!!!
Rozwiązanie problemu i opisanie go jest pozytywnym zakończeniem. Często bywa że jak problem rozwiązany to już przyczyn nie chce się pisać - w przeciwieństwie wołania o pomoc.
Fajnie że drobiazg, diabełek w kabelkach siedział i się śmiał a teraz znikł.
suzu4x4 - 2020-01-08, 22:39
strasznie dużo pobiera to radio w stanie spoczynku
też mam podpięte pod aku zabudowy i też mam zrobiony wyłącznik odcinający
mam tą samą zabudowę , zrobiłem zestawienie poboru prądu przez poszczególne urządzenia, może Ci się do czegoś przyda :
pobór ciągły - 0,05 A
LED markiza - 2,5 A
LED przed drzwiami - 0,2 A
LED spoty przy wejściu - 0,8 A
LED spoty przy stole - 0,9 A
LED przód listwy - 1,6 A
LED kuchnia spoty - 0,5 A
LED kuchnia listwy - 0,9 A
LED sypialnia spot - 0,15 A
LED sypialnia listwa - 1,6 A
LED łazienka spoty - 0,4 A
LED kabina prysznicowa - 0,4 A
TV - 1,5 A
wzmacniacz anteny TV - 0,03 A
lodówka (gaz) - 0,1 A
router WiFi LTE - 0,1 A
ładowanie telefonu - 0,2 A
ładowanie laptopa (ładowarka 12v) - 0,8 A
ładowanie laptopa + praca - 1,5 - 3 A (w zależności od obciążenia procesora)
radio (stacja multimedialna Android) - 0,7 - 3 A ( w zależności jak głośno)
TRUMA GAZ tryb EKO - 0,7 - 1,5 A ( w zależności od obrotów wentylatora 0,7 A - pobór ciągły po osiągnięciu zadanej temperatury )
TRUMA GAZ tryb HIGH - 0,9 - 2 A
TRUMA GAZ tryb BOOST - 1,5 - 3 A
MAZUREK - 2020-01-08, 22:43
Miałem dokładnie taki sam problem, wymieniłem 2 akumulatory zanim go zlokalizowałem i założyłem mikrowyłącznik. Problem zniknął - Aku rozruchowy trzyma.
Antoś - 2020-01-09, 12:07
Suzu 1,7 pobierało wyłączone na panelu dotykowym a po zamontowaniu wyłącznika dopiero sprawdzę ale to będą śladowe ilości gdyż tylko podtrzymanie pamięci będzie pobierać .
Antoś - 2020-01-09, 12:17
Socale próbuję wysłać PW ale coś mi nie wychodzi a kto wie czy nie napisałem i wysłałem jej 4 razy jak tak to sorki.
Antoś - 2020-01-09, 17:06
Suzu może wiesz z jaką mocą ładują się baterie po podłączeniu do sieci ,dokładnie zastanawiam się ile amper na godzinę. A dodatkowo może potrafisz powiedzieć skoro solary mają 300 watt i o ile jest słońce to w 10 godzin ile ampero godzin wpompują w baterie. Gdzie serwisujesz swoje autko.
papamila - 2020-01-09, 17:11
jak jest słońce to 300W powinno napompować 100Ah akumulator do pełna,
bez najmniejszego problemu
suzu4x4 - 2020-01-09, 19:36
Antoś napisał/a: | Suzu może wiesz z jaką mocą ładują się baterie po podłączeniu do sieci ,dokładnie zastanawiam się ile amper na godzinę. A dodatkowo może potrafisz powiedzieć skoro solary mają 300 watt i o ile jest słońce to w 10 godzin ile ampero godzin wpompują w baterie. Gdzie serwisujesz swoje autko. |
ciężko odpowiedzieć na twoje pytania ponieważ nie wiemy jaki masz energoblok , jaki sterownik do solarów itd.
Przykładowo ja mam aku AGM 2 x 95 Ah (jeden rozruchowy drugi do zabudowy) energoblok EBL 102 który wg danych producenta daje maksymalny prąd ładowania dla aku zabudowy 18 A a dla aku rozruchowego 6 A . Energoblok ładuje aku w trzech cyklach ładowanie główne , ładowanie pełne i na końcu ładowanie podtrzymujące (długość cykli, napięcie i natężenie zależne jest od tego w którym cyklu ładowania obecnie się znajduje oraz uzależnione są od rodzaju aku, odpowiedni typ aku wybierasz przy pomocy przełącznika na przednim panelu energobloku).
Realnego natężenia prądu jakie daje energoblok nie mierzyłem bo nie miałem takiej potrzeby , sądząc po zabezpieczeniach i grubości przewodów myślę że może być to kilkanaście amper.
Solarów nie posiadam , ale jak chcesz wiedzieć w przybliżeniu jaka będzie wydajność to po prostu musisz zmierzyć ile realnie daje A Twoja instalacja podczas ładowania chyba że masz sterownik z wyświetlaczem LCD to powinny być tam informacje jakie jest natężenie prądu ładowania.
z praktyki mogę powiedzieć że jak po dwóch dniach postoju bez prądu przy minusowej temperaturze wieczorem podpiąłem się pod 220v to rano po odpięciu zasilania miałem "full"
ale pomiarów żadnych nie robiłem , opieram się jedynie wskazaniach fabrycznego wskaźnika
co do serwisu to jeszcze nie wiem bo pierwsze przeglądy przedemną , na razie tylko zmieniony olej po "dotarciu" w niezależnym warsztacie ale przegląd zabudowy będę robił pewnie w Kutnie lub w Krakowie
Antoś - 2020-01-09, 21:15
Zawsze można na was liczyć panowie dzięki. Energoblok EBL 119. ładowanie z sieci 18 A i dzień na słońcu to około 100 A dodatkowo gdy jestem na łące w 100 % to mi wystarczy , dalsze zagłębianie się w elektrykę i jej parametry to za wiele tego moja głowa nie ogarnie.
|
|