Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Wybór bazy

tomixxl - 2020-01-03, 01:48
Temat postu: Wybór bazy
Planuje budowę kamera, a dokładnie zabudowy we wnętrzu jakiejś bazy. Odwiedziłem kilka salonów aby porównać oferty aut nowych ale nie wykluczam budowy na czymś mało używanym, choć pojęcie mało używany furgon jest sprzeczne samo w sobie.
Oto kilka propozycji:
Mercedes Sprinter wersja najdłuższa 7,367m wnętrze 4,707m szerokość 1,787m h 2m choć jak stanąłem w środku to raczej 1,7 jest w prawdzie wersja najwyższa ale dach ma z kompozytu.
DUKATO L4H3 6,363m wnętrze 4,070m x 1,870m h 2,172
IVECO 4100 H3 7,252m wnętrze 4,680m x 1,800m h 2,100
MAN TGE 7,391m wnętrze 4,855m x 1,832m h 2,196

To są oczywiście wymiary jest jeszcze kwestia ładowności którą niektórzy producenci skrzętnie ukrywając zasłaniając się wartościami w kubaturze, tak czy tak nie przekracza ona 900-1400 kg a po ostatnich akcjach z ważeniem jest to parametr dość istotny.
Oczywiście silnik, skrzynia (jeśli automat) i parę drobiazgów.

Reasumując, jestem ciekaw waszych opinii na temat wyboru bazy.

Pozdrawiam
Tomek

Darek Szczecin - 2020-01-04, 01:36

najłatwiej będzie ci z Ducato/Jumper/Boxer do tego typu budy jest już dużo asortymentu przydatnego w konwersji (zbiorniki, kabiny prysznicowe, łazienki, wytłoczki drzwi i boków) nie są tanie ale bardzo ułatwiają. No i realny stosunek masy do przestrzeni rodzina trojaczków jest bezkonkurencyjna, pomijając gównianą trwałość zawiasów, prowadnic, słabą ergonomię kabiny i papierowatość wszelakich blach, takie to dykto-auto. :spoko Ale jest tanie w stosunku do reszty
Zbynek - 2020-01-05, 19:58
Temat postu: Re: Wybór bazy
Trojaczki jako jedyne umożliwiają montaż łóżka w poprzek bez przeróbek budy (Crafter/Man IMHO dziwnie wyglądają z wybrzuszonymi bokami). Co do samochodów używanych to popatrz na poleasingowe. Ja tak kupiłem Jumpera z 2016 roku, jeden właściciel, oczywiście pochodzenie krajowe, serwisy w ASO, potwierdzony przebieg 112000km, roczna rękojmia. A to wszystko za około 55-60% ceny nowego.
tomixxl - 2020-01-06, 18:37

Z wszystkich obliczeń wynika ze Dukato i pochodne maja najszerszą budę są to wprawdzie cm ale jakże istotne. Dodatkowo więcej o 400kg wolnej masy w stosunku do konkurencji. Zastanawiałem się nad nowym ale muszę to jeszcze przemyśleć. Problemem jest nowa homologacja WLTP uświadomił mnie jeden z dilerów, pomimo ze nie zmieniamy zewnętrznych gabarytów i nie modyfikujemy DMC to sama zmiana sposobu użytkowania wymusza zrobienie nowej homologacji. (Przepisy obowiązują samochody wyprodukowane od 9.2019) Czy cała grupa Dukato Bokser Jumper jest na tych samych silnikach ?
Zbynek - 2020-01-06, 19:02

tomixxl napisał/a:
Czy cała grupa Dukato Bokser Jumper jest na tych samych silnikach ?


Fiat ma swoje silniki 2,3, a PSA, czyli Peugeot i Citroen swoje 2,2.

tomixxl - 2020-01-06, 19:47

Które lepsze ?
Moulder - 2020-01-06, 19:50
Temat postu: tylko 2.3
jak w temacie
Kajkosz - 2020-01-09, 21:44

Ja przed zakupem swojego obejrzałem sporo różnych.
Wnioski wyciągnąłem takie że tylko trojaczki Ducato/Boxer/Jumper się nadają na kampera. Tak, wiem że sporo ludzi robi na czymś innym, tak da się, ale zawsze są jakieś kompromisy.

główne powody:
- szerokość, od blachy do blachy 2m
- ocynkowana blacha

Iveco bym unikał, blacha sypie się na potęgę, no i wąski. Blacha potrafi tam przerdzewieć nawet na płaskiej powierzchni, tam gdzie się okna montuje. To o czymś świadczy :(
W Iveco też elektryka często zawodzi.
Co do Mana to nie wiem o nim za wiele, ale to zdaje się jeden z trojaczków Sprinter/Crafter a te ostatnie też się strasznie sypać potrafią. No i też węższe od Ducato.
Jedyne argumenty za Iveco i Manem to długość, niektóre wersje dochodzą do 470cm w środku, a Ducato max 407cm.

sienek - 2020-01-09, 22:17

Darek Szczecin napisał/a:
najłatwiej będzie ci z Ducato/Jumper/Boxer do tego typu budy jest już dużo asortymentu przydatnego w konwersji (zbiorniki, kabiny prysznicowe, łazienki, wytłoczki drzwi i boków)


Moglbys wyjasnic o jakie kabiny prysznicowe chodzi i gdzie ich szukac?


Kajkosz napisał/a:

Iveco bym unikał, blacha sypie się na potęgę, no i wąski. Blacha potrafi tam przerdzewieć nawet na płaskiej powierzchni, tam gdzie się okna montuje. To o czymś świadczy :(
W Iveco też elektryka często zawodzi.
Co do Mana to nie wiem o nim za wiele, ale to zdaje się jeden z trojaczków Sprinter/Crafter a te ostatnie też się strasznie sypać potrafią.


Moi znajomi pracuja w Assistance MANa i maja pelne rece pracy, te auta sie sypia na potege. Troche lepiej jest z Iveco a najlepiej z Ducato.
Master to rowniez totalna porazka. Te informacje sa z pierwszej reki.

Krisp - 2020-01-11, 21:21

Cześć.

Ja swojej blaszanki to ponad pół roku szukałem.

Na początku myślałem o ducato lub innym trojaczku

Ale doszedłem w końcu do wniosku że chce Mastera

A jak się już zdecydowałem to nie mogłem znaleźć nic do 30 tyś co by mi podpasywało

Straciłem masę czasu na szukanie :gwm
Takie trupy jak się zwożone do kraju to jest totalna porażka :?

Aż w końcu się wnerwiłem przejrzałem kilka ogłoszeń i pojechałem sam szukać swojej wymarzonej bazy do kampera :haha:

Przyprowadziłem sobie o takie coś https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34406


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group