| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Wybór bazy
tomixxl - 2020-01-03, 01:48 Temat postu: Wybór bazy Planuje budowę kamera, a dokładnie zabudowy we wnętrzu jakiejś bazy. Odwiedziłem kilka salonów aby porównać oferty aut nowych ale nie wykluczam budowy na czymś mało używanym, choć pojęcie mało używany furgon jest sprzeczne samo w sobie.
Oto kilka propozycji:
Mercedes Sprinter wersja najdłuższa 7,367m wnętrze 4,707m szerokość 1,787m h 2m choć jak stanąłem w środku to raczej 1,7 jest w prawdzie wersja najwyższa ale dach ma z kompozytu.
DUKATO L4H3 6,363m wnętrze 4,070m x 1,870m h 2,172
IVECO 4100 H3 7,252m wnętrze 4,680m x 1,800m h 2,100
MAN TGE 7,391m wnętrze 4,855m x 1,832m h 2,196
To są oczywiście wymiary jest jeszcze kwestia ładowności którą niektórzy producenci skrzętnie ukrywając zasłaniając się wartościami w kubaturze, tak czy tak nie przekracza ona 900-1400 kg a po ostatnich akcjach z ważeniem jest to parametr dość istotny.
Oczywiście silnik, skrzynia (jeśli automat) i parę drobiazgów.
Reasumując, jestem ciekaw waszych opinii na temat wyboru bazy.
Pozdrawiam
Tomek
Darek Szczecin - 2020-01-04, 01:36
najłatwiej będzie ci z Ducato/Jumper/Boxer do tego typu budy jest już dużo asortymentu przydatnego w konwersji (zbiorniki, kabiny prysznicowe, łazienki, wytłoczki drzwi i boków) nie są tanie ale bardzo ułatwiają. No i realny stosunek masy do przestrzeni rodzina trojaczków jest bezkonkurencyjna, pomijając gównianą trwałość zawiasów, prowadnic, słabą ergonomię kabiny i papierowatość wszelakich blach, takie to dykto-auto. Ale jest tanie w stosunku do reszty
Zbynek - 2020-01-05, 19:58 Temat postu: Re: Wybór bazy Trojaczki jako jedyne umożliwiają montaż łóżka w poprzek bez przeróbek budy (Crafter/Man IMHO dziwnie wyglądają z wybrzuszonymi bokami). Co do samochodów używanych to popatrz na poleasingowe. Ja tak kupiłem Jumpera z 2016 roku, jeden właściciel, oczywiście pochodzenie krajowe, serwisy w ASO, potwierdzony przebieg 112000km, roczna rękojmia. A to wszystko za około 55-60% ceny nowego.
tomixxl - 2020-01-06, 18:37
Z wszystkich obliczeń wynika ze Dukato i pochodne maja najszerszą budę są to wprawdzie cm ale jakże istotne. Dodatkowo więcej o 400kg wolnej masy w stosunku do konkurencji. Zastanawiałem się nad nowym ale muszę to jeszcze przemyśleć. Problemem jest nowa homologacja WLTP uświadomił mnie jeden z dilerów, pomimo ze nie zmieniamy zewnętrznych gabarytów i nie modyfikujemy DMC to sama zmiana sposobu użytkowania wymusza zrobienie nowej homologacji. (Przepisy obowiązują samochody wyprodukowane od 9.2019) Czy cała grupa Dukato Bokser Jumper jest na tych samych silnikach ?
Zbynek - 2020-01-06, 19:02
| tomixxl napisał/a: | | Czy cała grupa Dukato Bokser Jumper jest na tych samych silnikach ? |
Fiat ma swoje silniki 2,3, a PSA, czyli Peugeot i Citroen swoje 2,2.
tomixxl - 2020-01-06, 19:47
Które lepsze ?
Moulder - 2020-01-06, 19:50 Temat postu: tylko 2.3 jak w temacie
Kajkosz - 2020-01-09, 21:44
Ja przed zakupem swojego obejrzałem sporo różnych.
Wnioski wyciągnąłem takie że tylko trojaczki Ducato/Boxer/Jumper się nadają na kampera. Tak, wiem że sporo ludzi robi na czymś innym, tak da się, ale zawsze są jakieś kompromisy.
główne powody:
- szerokość, od blachy do blachy 2m
- ocynkowana blacha
Iveco bym unikał, blacha sypie się na potęgę, no i wąski. Blacha potrafi tam przerdzewieć nawet na płaskiej powierzchni, tam gdzie się okna montuje. To o czymś świadczy
W Iveco też elektryka często zawodzi.
Co do Mana to nie wiem o nim za wiele, ale to zdaje się jeden z trojaczków Sprinter/Crafter a te ostatnie też się strasznie sypać potrafią. No i też węższe od Ducato.
Jedyne argumenty za Iveco i Manem to długość, niektóre wersje dochodzą do 470cm w środku, a Ducato max 407cm.
sienek - 2020-01-09, 22:17
| Darek Szczecin napisał/a: | | najłatwiej będzie ci z Ducato/Jumper/Boxer do tego typu budy jest już dużo asortymentu przydatnego w konwersji (zbiorniki, kabiny prysznicowe, łazienki, wytłoczki drzwi i boków) |
Moglbys wyjasnic o jakie kabiny prysznicowe chodzi i gdzie ich szukac?
| Kajkosz napisał/a: |
Iveco bym unikał, blacha sypie się na potęgę, no i wąski. Blacha potrafi tam przerdzewieć nawet na płaskiej powierzchni, tam gdzie się okna montuje. To o czymś świadczy
W Iveco też elektryka często zawodzi.
Co do Mana to nie wiem o nim za wiele, ale to zdaje się jeden z trojaczków Sprinter/Crafter a te ostatnie też się strasznie sypać potrafią. |
Moi znajomi pracuja w Assistance MANa i maja pelne rece pracy, te auta sie sypia na potege. Troche lepiej jest z Iveco a najlepiej z Ducato.
Master to rowniez totalna porazka. Te informacje sa z pierwszej reki.
Krisp - 2020-01-11, 21:21
Cześć.
Ja swojej blaszanki to ponad pół roku szukałem.
Na początku myślałem o ducato lub innym trojaczku
Ale doszedłem w końcu do wniosku że chce Mastera
A jak się już zdecydowałem to nie mogłem znaleźć nic do 30 tyś co by mi podpasywało
Straciłem masę czasu na szukanie
Takie trupy jak się zwożone do kraju to jest totalna porażka
Aż w końcu się wnerwiłem przejrzałem kilka ogłoszeń i pojechałem sam szukać swojej wymarzonej bazy do kampera
Przyprowadziłem sobie o takie coś https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34406
|
|