|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg
nikita55 - 2020-01-03, 16:35 Temat postu: Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg Witam,jesteśmy nadal w trasie i jak udało się już poprzednie usterki wyeliminować ( z pomocą forum) to przyszła kolejna. Ni z tąd ni z owąd nagle jak wrzucę 5 bieg to po kilku sekundach wyskakuje. Strasznie to irytujące. Oczywiście jak go wrzucę i mocno trzymam to auto normalnie jedzie na nim bez oznak jakiś awarii. Przejrzałem już dwie linki od lewarka do skrzyni. Wszystko wygląda ok. Zauważyłem regulację ale tylko przy lewarku i na lewej lince. Trochę to poregulowałem ale nic nie pomogło. Być może jest jakaś możliwość ustawienia? Może ktoś z was miał podobny problem. Z góry dziękuję za pomoc.
nikita55 - 2020-01-03, 16:36
... zapomniałem napisać że tak jest tylko na piątym biegu... wcześniej oczywiście było ok.
Gewehr - 2020-01-03, 16:50
Zajechałeś V bieg. Za wcześnie go wkładałeś i się wysypał. Przypadłość "nowych" kierowców ducato z silnikami Sofim Już go nie używaj, to może da się uratować.
https://youtu.be/QwJz-7-Letk
nikita55 - 2020-01-03, 17:25
Kurcze jestem kierowcą od wielu lat
..jak można .. zajechać 5 bieg...na autostradzie...😱😱😱 Jeszcze mam 400 km do domu i tylko autostrady nie da się jechać na 4 .
70 km h 👿
Naprawdę tak mogło się stać???
Za wcześnie tzn przy 70 km h go wrzucałem,!! To źle??
nikita55 - 2020-01-03, 17:26
Jeśli tak to lipa😨😨😨
Gewehr - 2020-01-03, 17:36
Te silniki mają mocny dół, a słabą V. Minimum 80km/h i dopiero ostatni bieg. Pomimo tego że to stare skrzynie, to koła są drogie i ja bym nie wkładałeł już do czasu naprawy tej V. Może da się uratować. Jeśli nie, to będziesz w plecy dwa kola V biegu i przesuwkę z synchronizatorem.
Gewehr - 2020-01-03, 17:38
Zapomniałem napisać, że zamienniki się nie nadają. Muszą być oryginalne koła. Inaczej przejdziesz 1000km i powtórka.
Banan - 2020-01-03, 18:31
Gewehr napisał/a: | Minimum 80km/h |
Mi mechanik powiedział, że 90km/h
Jestem świeżo po wymianie V biegu, ale wymieniłem na "szybką" V - efekt nie do opisania - nawet przy 110km/h da się normalnie rozmawiać bez wyciszonej kabiny, o wyścigach z TIRami nie wspomnę
Gewehr - 2020-01-03, 18:34
Piszesz o DI. W DII już nie ma tego problemu
nikita55 - 2020-01-03, 19:17
To teraz podstawowe pytanie...
Ile kosztuje taka ..naprawa..i czy długo trwa. Bo ja musiałbym do Polski przyjechać na tą wymianę. ( Mieszkam w Niemczech).
Ja wrzucałem koło 70 km/h.
Jak lecisz na autostradzie 100 i nagle trochę górka to jak masz 80 to trzeba wbijać 4 bieg?!?!?!
Ja trzymałem na piątce i ładnie jechał przecież po to jest turbo żeby szedł...🤔😱👿
Czy jeszcze są jakieś ważne rzeczy o których nie wiem?
Auto mam krótko i zrobiłem już łącznie 6000 km ( ostatni wyjazd czyli ten 4000 km i kilka awarii😱😱😱).
Gewehr - 2020-01-03, 19:24
Generalnie nie można cisnąć na V poniżej 80-90km/h. Koszt naprawy, to jakieś 350-500 netto, plus olej i części. Cena zależy od regionu.
nikita55 - 2020-01-03, 19:40
No właśnie,ciekawe ile te części...😉
Jak ktoś z was może polecić jakiegoś dobrego mechanika który by się podjął takiej naprawy to proszę napiszcie.
( Można pisać też na PW). Oczywiście dla mnie dobry region to tanio, solidnie i najlepiej strona Polski od strony Niemiec ( bym za długo na tej 4 ce nie jechał 😱😱😈😈).
Gewehr - 2020-01-03, 19:50
Mieszkasz i zarabiasz w Niemczech, to rób tam i wspieraj ich gospodarkę. Nie bierz sobie tego co piszę zbytnio do serca Poprostu pracując w Polsce, nie wyobrażam sobie jechać np. na Ukrainę naprawiać auto, bo tam taniej
Zresztą jak nasz zobaczy że dewizowiec, to cena 250% w górę
Socale - 2020-01-03, 20:43
Nikita, to nie jest tak, że to Ty w ciągu 6kkm 5 bieg zarżnąłeś, uśmierciłeś itd. To jest efekt stylu jazdy od nowości tej skrzyni. Kamper waży i na ten defekt złożył się cały przebieg, objawił się w Twoich rękach, przy równie podobnym błędzie w użytkowaniu tego biegu.
Z drugiej strony, mój Autostar (peugeot 2,5TD-95KM) na 4ce rozkręcał się do 100/h + wrzut 5ki + tempomat i tylko utrzymywanie tej prędkości a nie osiąganie jej na ostatnim biegu. Jak trzeba było dało się docisnąć do 120 na krótko.
Pod górkę jak prędkość spadała o 10%, tempomat rozłączał się, to skutkowało wymuszeniem redukcji biegu niżej w odpowiednim momencie.
.
.
.
Gewehr napisał/a: | Zapomniałem napisać, że zamienniki się nie nadają. Muszą być oryginalne koła. Inaczej przejdziesz 1000km i powtórka. |
Gewehr, za wiedzę, która innym ratuje złotówki/euro:
Gewehr - 2020-01-03, 22:58
Zamontuje nowe koła i nie zmieni stylu jazdy, to za 5-10 tysięcy powtórka. Przerabiałem nieraz ten temat
Wojciechu - 2020-01-04, 00:25
Wszystko co piszecie jest prawdą. Mam to już za sobą. Koszt naprawy + części - drogo - bardzo drogo- 3,500 w Łodzi. Dziś 5-tka wrzucona tylko - grubo powyżej 3,200 obrotów
nikita55 - 2020-01-04, 01:08
Wszystko rozumiem. Jeżdżę już od wielu lat i...
Te auto mam od niedawna ale jak pałuję je na 4 biegu to silnik mało z ramy nie wyskoczy przy 80 , oczywiście da się też 90 pojechać ale nie wyobrażam sobie go tak cisnąć. Często jest tak że jadę 80 i chcę wrzucić 5 i jechać szybko ale prędkość spada do 70 mam 5 i rozpędzam go do 120-130? To źle..?
Ktoś pisał że mechanik mu radził by 5 wbijać przy 90 km/h. To niewykonalne przy normalnej eksploatacji.
Poza tym te auta to dostawczaki niewierzę by tak się ktoś z nimi obchodził gdy były np. jako samochody firmowe na trasy.
nikita55 - 2020-01-04, 01:12
Ci co mieli ten bieg uszkodzony,to jakie mieli objawy?
Jeździli,jeździli i nagle trach,bieg wyskakuje i nie da się na nim jechać,czy coś zgrzytało,czy co? Jakie objawy mieliscie.
U mnie wszystko było ok a teraz bieg wyskakuje tzn. koła się rozwaliły a jak trzymam lewarek w tym położeniu c piąty bieg to jedzie... może u mnie to coś innego 🤔🤔🤔
Gewehr - 2020-01-04, 01:23
Jest tak jak Ci napisałem. Przez dwadzieścia lat wymieniłem tych piątek z 50. Wiem co piszę. W busach problem problem mniejszy, bo nie latały załadowane po 3.5 tony z górką. Wyskocz na autostradę i trzymaj lewarek. W domu wydasz ze 3500 zlotych i będziesz bogatszy o nowe doświadczenia
Film który wstawiłem przynajmniej widziałeś?
Horte - 2020-01-04, 07:11
Od siebie dodam, że w busach dochodzi do częstszej wymiany oleju w skrzyni biegów ze względu na przebieg czy też konieczność wymiany sprzęgła. W kamperach (w szczególności tych starszych) z dużym prawdopodobieństwem olej jeszcze może być fabryczny, albo ..... już go nie ma bo „wykapał”
Ma więc zatem zastosowanie teorii „jak dbasz, tak masz”.
koko - 2020-01-04, 08:48
Jedz na IV nie podtrzymuj na siłę bo dalsza awaria i koszty większe.
nikita55 - 2020-01-04, 09:47
Już w domu. Więc udało się dojechać. Nawet nie trzeba było wzywać ADAC
Teraz trzeba będzie naprawić. Temat można zamknąć.
Dzięki wam wszystkim za pomoc i radę.
Gewehr - 2020-01-04, 14:02
Napisz po naprawie co było i ile kasy wyszło finalnie.
Banan - 2020-01-04, 14:42
nikita55 napisał/a: | Teraz trzeba będzie naprawić. |
Jak chcesz, dam Ci namiary na dobrego fachowca, numery tel. masz w moim avatarku
Blisko granicy z D
nikita55 - 2020-01-04, 14:48
Będę informował na bieżąco...na razie muszę odpocząć w domu.
Socale - 2020-01-04, 22:00
nikita55 napisał/a: | ...
na 4 biegu to silnik mało z ramy nie wyskoczy przy 80
...
mam 5 i rozpędzam go do 120-130
...
Ktoś pisał że mechanik mu radził by 5 wbijać przy 90 km/h. To niewykonalne przy normalnej eksploatacji.
... |
Wykonalne. Ja 5kę wrzucałem jak na 4ce osiągałem prędkość docelową i zapinałem tempomat. Nie było z tym problemu.
Coś tu mi nie gra, za duża rozbieżność w przełożeniach 4 i 5 biegu, chyba dyferencjał*, może był wymieniany od innego auta o innym przeznaczeniu/przełożeniu. Są na tej przekładni różne przełożenia, dopasowywane do przewidywanego sposobu użytkowania np szybsze dla dużych przebiegów autostradowych osobobusach i wolniejsze ale silniejsze dla zadań budolokalnych + targanie ciężarów i przyczep.
.
* Dyferencjał to ostatnie stałe i niezmienne przełożenie napędu bezpośrednio na osie/koła z korektą trajektorii toru jazdy kół.
amples - 2020-01-04, 22:09
Socale napisał/a: | Za duża rozbieżność w przełożeniach 4 i 5 biegu, coś tu mi nie gra, chyba dyferencjał, może był wymieniany | Nie dyfer a a kola 5-tego biegu
Socale - 2020-01-04, 22:25
Edytowałem międzyczasie ale i tak coś nie gra.
Koła zębate 5 biegu, to jedno koło zębate i jego zatrybienie na stałym kole zębatym na tzw. choince.
Nie da się zmienić parametrów tylko dla 5 biegu na tym etapie. Choinkowe przełożenie (natarcie) jest stałe.
Chyba, bo zgłupłem.
Gewehr - 2020-01-04, 22:43
V bieg to dwa koła. Jedyny bieg który można modyfikować w tej skrzyni. IV bieg jest zawsze taki sam. Czyli koło na wałku atakującym i wałek sprzęgła z kołem na stałe. Jeśli jest problem rozpędzić auto na IV do 90km/h, to ma założone prawdopodobnie zbyt małe koła. Ewentualnie licznik przekłamuje i jest wtedy znacznie więcej jak 90
nikita55 - 2020-01-05, 15:03
No idzie te 90 ale jest strasznie głosny i nie wiem czy to też zdrowe dla silnika.
W tej skrzyni biegów znalazłem u dołu korek spustu oleju na kwadrat ( nie wiem jaki jest muszę kupić jakis klucz. Czy ktoś wie jaki to rozmiar? Czy to jakiś standard?).
Ten korek spustu jest na zewnętrznej części skrzyni czyli od strony koła.
Drugi korek jest od wewnątrz czyli od środka auta jak gdyby. Jest trochę ponad ośką. Jest po zewnętrznej stronie na klucz sześciokątny a w środku taki sam kwadrat.
Czyli odkręcam górny i sprawdzam stan oleju ( z ciekawości).
A potem dolny spuszczam olej i boczny dekiel zdejmuję i oglądam co się rozwaliło...😨
Jak ktoś wie jaki to klucz na kwadrat to proszę o pomoc.
sienek - 2020-01-05, 15:05
Mialem taki zestaw w lawecie, Ciagalem nia po 2 tony na pace (ogolem 4.4t) i ze skrzynia czy silnikiem zero problemow. Raz pozyczylem lawete po tym zaczela zgrzytac dwojka na wyzszych obrotach podczas redukcji z trojki. Piatka jak pisza powyzej 70-80km/h.
Laweta jezdzilem non stop 100km/h czy pusta czy zaladowana. Spalanie ZAWSZE 10l/100 i nie chcialo byc inaczej.
Gewehr - 2020-01-05, 15:24
nikita55 napisał/a: | No idzie te 90 ale jest strasznie głosny i nie wiem czy to też zdrowe dla silnika.
W tej skrzyni biegów znalazłem u dołu korek spustu oleju na kwadrat ( nie wiem jaki jest muszę kupić jakis klucz. Czy ktoś wie jaki to rozmiar? Czy to jakiś standard?).
Ten korek spustu jest na zewnętrznej części skrzyni czyli od strony koła.
Drugi korek jest od wewnątrz czyli od środka auta jak gdyby. Jest trochę ponad ośką. Jest po zewnętrznej stronie na klucz sześciokątny a w środku taki sam kwadrat.
Czyli odkręcam górny i sprawdzam stan oleju ( z ciekawości).
A potem dolny spuszczam olej i boczny dekiel zdejmuję i oglądam co się rozwaliło...😨
Jak ktoś wie jaki to klucz na kwadrat to proszę o pomoc. |
Zamów sobie taki klucz, lub cały zestaw. Noe są to drogie rzeczy. https://www.norauto.pl/p/...80aAn2FEALw_wcB
Jak chcesz to naprawić, to zlewasz olej i dalej tak jak na tym filmie co wstawiłem link na początku.
nikita55 - 2020-01-05, 15:47
Jak kupię klucz to będę oglądać.
Na tym filmiku wychodzi że to łatwizna😒
Ten dekiel od skrzyni ( taki czarny z boku) to widać że ma uszczelkę,ale może kupię ten specjalny silicon do uszczelnienia jak by się urwała🤔
Gewehr - 2020-01-05, 15:55
Ta uszczelka jest wykonana z dobrej jakościowo gumy. Nie ma jej już praktycznie w sprzedaży. Smarujesz uszczelniaczem i składasz na starą. Silikon do motoryzacji się nie nadaje. Musi być to olejoodporny uszczelniacz, np. Loctite SI 598. Moim zdaniem najlepszy na rynku i warto w niego zainwestować.
nikita55 - 2020-01-05, 17:51
Dziękuję Gewehr bardzo dużo fachowych informacji przekazałeś.
Jest to bardzo ważne bo nieraz człowiek się narobi a z braku wiedzy coś sknoci i potem poprawki.
nikita55 - 2020-01-05, 22:33
Mam książkę do Ducato ale to jakaś porażka. W moim modelu jest skrzynia biegów MG5TU a rysunki i opisy przedstawiające inne skrzynie
Mam dwa korki na kwadrat. Jeden na dole przez który sprawdza się stan oleju.
Drugi jest wyżej chyba do nalewania oleju. Nie jestem pewien bo tak jest tu pogmatwane w tej książce
Jest też napisane że wlewać olej można poprzez otwór od czujnika biegu wstecznego. ( Po wykręceniu czujnika...). Tylko ten dolny korek jest bardzo nisko a jest napisane że wchodzi tam około 3 litry oleju.
Czy ktoś z was może to potwierdzić? Jeśli tak to kupię trzy litry ale lepiej dopytać.
Gewehr - 2020-01-05, 23:13
Olej spuszczasz korkiem na kwadrat. Jest on w obudowie mechanizmu różnicowego, na samym dole. Korek wlewowy znajduje się również w tej obudowie, po stronie półosi lewej(tej po str. kierowcy). Jest położony delikatnie powyżej pólosi. Olej wlewasz aż zacznie się przelewać korkiem wlewowym. Ja satram się jeszcze wlać tak ze 2 setki więcej. Będzie wtedy lepiej smarowana piątka. Trzy litry powinny wystarczyć. Na oleju nie oszczędzaj i kup markowy!
Równo w 25 minucie filmu, masz widoczny korek. Skrzynia na filmie jest trochę nowsza i ma korek na kwadrat, jak i na klucz 21mm. Samo położenie korka jest identyczne, jak u Ciebie.
https://youtu.be/aIIwVtymzdU
nikita55 - 2020-01-06, 11:19
Na tym filmiku dokładnie widać najpierw korek spustowy (w książce zaznaczony jako wlewowy i do sprawdzania poziomu!!!😡) I potem po prawej stronie powyżej osi jest identyczny jak u mnie czyli na klucz i w środku na kwadrat.
Teraz pytanie...(Gewehr). Czy tak jak na pierwszym Twoim filmie mogę obrócić pierścień przesówki ? Czy te koła zawsze są identyczne czy to ... zależy....😁
nikita55 - 2020-01-06, 11:22
Olej chcę kupić Tutela ZC75 W 80 tak stoi w książce.
Czy dobry...nie wiem 🤔
Gewehr - 2020-01-06, 12:21
Jeśli nie była obracana, to możesz. Zaznaczam że jeśli zbyt dużo razy próbowałaś, może być potrzeba wymiany kół.
kaimar - 2020-01-07, 09:17
Uszkodzenie V biegu w silnikach TDi z rocznika 1995 est typowe. W 1996 nastąpiła zmiana zębatek V biegu w skrzyni i od tego momentu problem się skończył. Nowe zębatki mają inną geometrię zębów.
Gewehr - 2020-01-07, 09:26
Problem się nie skończył. Cały czas występował i nawet przeszedł na skrzynię w 2.8
To była taka zmiana, jak w silnikach Audi 3.0 Poprawili rozrząd aby dłużej wytrzymał. Dzięki tej modyfikacji, doszły większe wycieki i jeszcze krótszy interwał zmiany łańcucha. Wydłużyli z 200 tys, na 150 tys
FPT pozbyło się praktycznie problemów z kołami biegów w trojaczkach, za to zrobili problem z łożyskami.
Fiat dostawczy ma taką świecką tradycję, skrzynia zawsze musi być problemem
nikita55 - 2020-01-07, 09:47
Cholera...tyle ich ( fiatów) po świecie jeździ że myślałem że są solidne .
Gewehr - 2020-01-07, 09:52
Są solidne w stosunku do ceny. Również jak posiedzisz trochę nad aucie, to zawsze wróci na kołach. Czasem wolniej, czasem normalnie, ale zawsze na kołach
nikita55 - 2020-01-07, 13:06
Zaleta aut z tamtych lat...teraz to w tych nowych to tylko laweta.
Mam teraz nowe Ducato i pod maską brak miejsca na nic. Jak ktoś to wogóle składa a jak naprawia?
Do niczego nie ma dostępu, musiałem dolać płynu chłodniczego i zbiorniczek wysoko i korek ma taki dostęp i wolne miejsce że masakra.
Misio - 2020-01-08, 14:31
Gewehr napisał/a: | Są solidne w stosunku do ceny. Również jak posiedzisz trochę nad aucie, to zawsze wróci na kołach. Czasem wolniej, czasem normalnie, ale zawsze na kołach |
W zeszłym roku wracałem z Węgier na czwartym biegu bo piątka się zbuntowała. Marcin wymienił ją, czyli dał jej nowe życie i lata dalej.
romanden - 2020-01-10, 08:42 Temat postu: Re: Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg&
nikita55 napisał/a: | Witam,jesteśmy nadal w trasie i jak udało się już poprzednie usterki wyeliminować ( z pomocą forum) to przyszła kolejna. Ni z tąd ni z owąd nagle jak wrzucę 5 bieg to po kilku sekundach wyskakuje. Strasznie to irytujące. Oczywiście jak go wrzucę i mocno trzymam to auto normalnie jedzie na nim bez oznak jakiś awarii. Przejrzałem już dwie linki od lewarka do skrzyni. Wszystko wygląda ok. Zauważyłem regulację ale tylko przy lewarku i na lewej lince. Trochę to poregulowałem ale nic nie pomogło. Być może jest jakaś możliwość ustawienia? Może ktoś z was miał podobny problem. Z góry dziękuję za pomoc. |
Buło tak samo przed Sylwestrem, dobrze ze zajechałem na serwis.
Okazało się że nie odkręcona nakrętka. Gdybym jechał dalej, miałbym kłopot.
Za 30 minut i małą kase wszystko zostało naprawione
Nie trzeba zdejmować skrzynie biegów żeby to naprawić
To było zamieniono, pozwoliło odkręcić się nakrętce.
Widać, że było odkręcone, spacerovała V wprawo-wlewo.
romanden - 2020-01-10, 08:47
Mechanik mówił, że tak bywa, ale gdy odrazu zakrencić i zmienić tamtą rzecz na zdjęciu, to nic się nie stanie, gdybym jechał dalej, to tak, byłaby droga naprawa.
Koszt naprawy był 100 zł (i troche oleju dolewano było). Ale to na Ukrainie.
nikita55 - 2020-01-10, 10:00
Ja tak zrobiłem z 400 km...był sylwester i zaraz po nim musiałem wracać i nie było nawet czasu szukać mechanika,zajechałem do domu na północ...
Jutro chyba już rozbiorę ten dekiel i się okaże co i jak...
Oby niezbyt rozwalone to było 😱😱😱
romanden - 2020-01-10, 13:52
nikita55 napisał/a: | Ja tak zrobiłem z 400 km...był sylwester i zaraz po nim musiałem wracać i nie było nawet czasu szukać mechanika,zajechałem do domu na północ...
Jutro chyba już rozbiorę ten dekiel i się okaże co i jak...
Oby niezbyt rozwalone to było 😱😱😱 |
No.. ja przejechałem około 800 km
Masz jeszcze 400
nikita55 - 2020-01-10, 21:42
Ciekawi mnie czy mam ten sam defekt.
nikita55 - 2020-01-11, 18:06
Witam,
U mnie jednak wałek się nie rozkręcił tylko wydaje mi się że boczna część koła tego chyba na 58 zębów ( dużego) jest zużyta.
nikita55 - 2020-01-11, 18:18
Teraz pytanko. Skrzynia ma dekiel i uszczelkę w bardzo dobrym stanie. Czy przed złożeniem na gotowo muszę jeszcze uszczelniać na jakiś uszczelniacz typu Loctite czy ta uszczelka co jest to wystarczy?
Wałek się nie rozkręcił koła te na 35 i 58 zębów wyglądają na bardzo dobre. Tylko wieniec gdzie wchodzi przesówka ( w kole 58 zębów) wygląda na mocno wytarty ( tak mi się wydaje). Teraz pytanie... widziałem że można dokupić tylko te duże koło na 58 zębów. Czy jeśli się okaże że to jest zużyte mogę wymienić tylko je (😁) czy muszę w komplecie z tym mniejszym 35 zębów. Ze względu na koszty jeśli to nic złego ewentualnie tylko jedno zmienić. Nie wiem w jakim stanie jest ..przesówka..bo chciałem ją obejrzeć dopiero wtedy przy wymianie koła. Ewentualnie obrócić bo wydaje mi się że nie była obracana...
amples - 2020-01-11, 19:21
nikita55 napisał/a: | wygląda na mocno wytarty ( tak mi się wydaje). | Wymotuj - zainteresuj się przesuwką , bo prawdo podobnie ona sprawia problemy
nikita55 - 2020-01-11, 20:16
Przesówkę mogę obrócić a moje koło ma zużyty ten wieniec co przesówka na niego nachodzi bo nowy wygląda inaczej...🤔
Gewehr - 2020-01-12, 09:29
Te koła zawsze parami. Daj zdjęcia Twojego koła w dobrej jakości, tak aby było widać zęby spinające. Jeśli nie próbowałeś jechać na V tak jak Ci pisałem, powinno wystarczyć przełożenie przesuwki. Koła kupuj tylko i wyłącznie oryginalne. Na zamiennikach nie pojeździsz.
nikita55 - 2020-01-12, 10:53
Kurczę, myślałem że na tych moich zdjęciach dobrze widać że te zazębienia co przesówka wchodzi na nie jest zużyte ( jest na płasko mocny schodek i się świeci🤔). Na ostatnim zdjęciu jest nowe koło i widać na nim takie wycięcie i na brzegu taki ząbek. U mnie to jest starte....
Lepszych zdjęć nie mogę zrobić ( na razie) bo nie mogę odkręcić nakrętki ( jest na klej) przydał by się klucz pewnie😵
nikita55 - 2020-01-12, 10:55
Przejechałem tak około 400 km,bo na autostradzie było ciężko na czwórce piłować...🙃
Gewehr - 2020-01-12, 11:07
nikita55 napisał/a: | Przejechałem tak około 400 km,bo na autostradzie było ciężko na czwórce piłować...🙃 |
No to i koła. Jeśli trzymałeś lewarek ręką, to i widełki
amples - 2020-01-12, 12:31
nikita55 napisał/a: | myślałem że na tych moich zdjęciach dobrze widać że te zazębienia co przesówka wchodzi na nie jest zużyte ( jest na płasko mocny schodek i się świeci). |
Na zdjęciu w pełnym wymiarze widać
Koło na zębach ma skosy (boki zębów są istotne , na zdjęciu zaznaczone ) ,
nawet dobra (idę o zakład ze jest bardziej zniszczona) przesuwka będzie wyskakiwała,
Rozebrać synchronizator , sprawdzić sprężynki , kulki czy dobrze-mocno trzymają przesuwkę w danej pozycji ,
sprawdzić - zmierzyć rowek na przesuwce i grubość widełek powinny do siebie pasować bez zbędnych dużych luzów , jak wspomniał Gewehr
nikita55 - 2020-01-12, 14:56
Zdemontowałem już to wszystko.
Rowek na przesówce ma z pół milimetra luzu względem widełek.
Koło duże główne ma faktycznie zcięte trochę te zęby.
Przesówka mocno zużyta ale widać że nie była nigdy obracana więc jak obrócę będzie jak nowa.
Teraz nie wiadomo czy jak przesówkę obrócę i trochę pojeżdżę czy dię po jakimś czasie nie zniszczy,czy koniecznie trzeba kupić te dwa koła (58 i 35) i wtedy będzie wszystko prawie jak nowe. Czy luz widełek taki jest jeszcze dopuszczalny?
Wiem że najlepiej jest wymienić te koła ale auto stare a takie ceny (250-350 euro 😱😱😱).
nikita55 - 2020-01-12, 14:59
Kilka zdjęć...
nikita55 - 2020-01-12, 15:01
Jeszcze zdjęcia...
nikita55 - 2020-01-12, 15:26
Przesówka ..obrócona..i czeka do montażu.
nikita55 - 2020-01-12, 16:01
Mam nadzieję że tak się dzieje tylko z 5 biegiem a nie za jakiś czas ze wszystkimi innymi 😱😱😱😂😂😂
W żadnym aucie ( dwudziesto paro letnim) nigdy nie miałem żadnych problemów ze skrzynią biegów.
Gewehr - 2020-01-12, 18:10
Oba koła do wymiany. Luz widełek nie większy jak 1mm. Śruba widełek i nakrętki na klej do gwintów. Uszczelka dekla na masę uszczelniającą.
nikita55 - 2020-01-12, 18:53
Ok, dziękuję Gewehr. Czyli zamawiam koła i składam tak jak powinno być.
HuroN_PL - 2020-01-12, 19:55
Loguję się do tematu.
Ja wyjechałem moim kamperem (świeżo kupionym) '86 2.5 bez turbo 4.01.2020 do Kornwalii z Poznania.
5 bieg zaczął wyskakiwać jeszcze w PL. Nie wiedziałem co i jak i kilka razy przetrzymałem na piątce siłą.
Po przeczytaniu wątku trochę się boję otwierać skrzynię.
Wydaje mi się, że moja wygląda trochę inaczej niż na filmiku z pierwszej strony.
W przyszły weekend zrobię zdjęcie i będę prosił o pomoc. Czy wiecie jak sprawdzić, czy to taka sama skrzynia?
Pozdrawiamy serdecznie
Gewehr - 2020-01-12, 20:12
Podobna, ale inna. Będziesz musiał opuścić skrzynię do zdjęcia dekla.
Socale - 2020-01-12, 20:15
HuroN_PL napisał/a: |
...
Wydaje mi się, że moja wygląda trochę inaczej niż na filmiku z pierwszej strony.
W przyszły weekend zrobię zdjęcie
...
|
Muszę Cię trochę zmartwić, ponieważ problem 5go biegu dotyczy również starszych/innych skrzyń.
Optymistycznie jeszcze sprawdź profilaktycznie się czy ta 5ka zapinana jest do końca. Chodzi o regulacje pod wajchą, najlepiej sprawdzić jak głęboko przemieszcza się wajcha z biegu jałowego/luzu na 3kę i na 4kę. Jak będziesz wyraźnie wyczuwał, że na 3kę jest krótki zdecydowany wskok a na 4kę długi i jakby niepełny to regulacją wyrównasz to, wówczas być może 5ce pomoże.
Na postoju, wciśnięte sprzęgło, silnik wyłączony. 3-0-4-0-3-0-4
HuroN_PL - 2020-01-12, 22:24
Gewehr, czy mógłbyś proszę powiedzieć jak opuścić skrzynię?
Gewehr - 2020-01-12, 22:41
W DI masz ten dekiel aluminiowy i do niego jest mocowany wspornik poduszki. Musisz odkręcić poduszkę i opuścić skrzynię kilka cm w dół. Jak tego nie zrobisz, to nie wyjmiesz śrub wspornika dekla i nie będziesz w stanie zdjąć samego dekla.
HuroN_PL - 2020-01-12, 22:44
Dziękuję,
Wiem o czy mówisz jak dziś leżałem pod autem
Nie wiem czy dalej pisać w tym wątku czy otworzyć nowy jak będę się zabierał za robotę i robił zdjęcia.
nikita55 - 2020-01-13, 06:23
Ja myślę że chyba możesz w tym pisać bo usterka taka sama i auto podobne...🙃😉
Horte - 2020-01-13, 07:20
Czy jesteśmy w stanie zrobić zestawienie modeli (typ silnika) i roczników w których usterka najczęściej występuje?
nikita55 - 2020-01-13, 08:57
Jeszcze jedno zasadnicze pytanie...
Z jaką siłą dokręcić śruby,dekla,korki wlewu i spustu oleju?
Ze 40 niutonometrów?
Gewehr - 2020-01-13, 09:17
Horte napisał/a: | Czy jesteśmy w stanie zrobić zestawienie modeli (typ silnika) i roczników w których usterka najczęściej występuje? |
Tak.
Fiat Ducato od rocznika 1981 do 2020- problem ze skrzynią biegów
nikita55 - 2020-01-13, 12:50
Ojoj... prawie 40 lat i nie można było dobrej skrzyni biegów zrobić 👿
amples - 2020-01-13, 13:13
nikita55 napisał/a: | nie można było dobrej skrzyni biegów zrobić |
By wiele producentów - warsztatów poszło z torbami ?,
musi się coś psuć by zarabiać mogli inni
nikita55 - 2020-01-13, 20:11
Dobrze że kampery robią teraz w takiej niskiej jakości...to pracę będę miał do emerytury...
nikita55 - 2020-01-25, 21:56
Witam ponownie.
Koła piątego biegu udało mi się kupić oryginalne. Wszystko po zakładałem tak jak należy. Zrobiłem około 50 km na autostradzie w ramach testu kilka krotnie zmieniając bieg piąty na czwarty i wszystko jest w najlepszym porządku. Na piątce pięknie jedzie około 120-130 km/h. Bieg nie wyskakuje już i usterka została naprawiona.
Dzięki forum udało mi się bez pomocy mechanika naprawić tą skrzynię. Bardzo Wam dziękuję jeszcze raz ( w szczególności Gewehr podziękowania).
HuroN_PL - 2020-01-26, 21:27
Jestem po opuszczeniu skrzyni.
Czy jest ktoś, kto wie gdzie sprawdzić rodzaj skrzyni? Po winie nic nie znalazło. Czy macie moi drodzy jakieś namiary, gdzie mogę kupić części do wymiany?
Nie mam na zdjęciu ale jedna sprężynka, która dopycha kulkę jest również pęknięta (krótsza o 2~2.5 mm).
Mam również pytanie jak stwierdzić jaką jednostkę posiadam, czy jest to gdzieś napisane na bloku? W dowodzie rejestracyjnym jest 2.5 diesel. Ale na tabliczce jest 2800. I nie wiem z żoną mamy:) Poci mi się przy wyjściu wałka rozrządu i chciałbym kupić simering.
Zdjęcia zdruzgotanej piątki.
Olej w skrzyni biegów to była jakaś porażka. Nie dość, że było koło 600ml to jeszcze wyglądał jakby był zalany w 86.
Gewehr - 2020-01-26, 21:48
Widać że skrzynia z DI. Stary typ przesówki i jej nie odwrócisz. Policz ilość zębów na małym i dużym kole. Bedziesz wiedział jakie ma przełożenie i po tym możesz szukać. Np. 52x35
HuroN_PL - 2020-01-26, 22:17
Gewehr dziękuję bardzo za odpowiedź.
Nie wiesz może czy na zewnątrz skrzyni jest jakieś oznaczenie? Po zobaczeniu w jakim jest stanie, wszystko zostało umyte i ponownie złożone. Niestety nie policzyłem zębów
Czy wiesz może jak sprawdzić rodzaj silnika?
Mam zdjęcie przesuwki i ona ma 30 zębów.
Gewehr - 2020-01-26, 22:19
Oznaczenie silnika bedzie na tabliczce znamionowej. Tej co jest przynitowana do psa przedniego.
|
|