Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Ducato i wycieraczki

airgaston - 2008-12-02, 08:39
Temat postu: Ducato i wycieraczki
Witam. Mam pytanko do właścicieli Fiatów dukato a być może i krewniaków(Peugeotów lub Cutryn). Mam zwalony któryś przekażnik do wycieraczek. Objaw klasyczny. W dowolnym położeniu dzwigienki wycieraczek przesuwają się one po szybie z taką samą prędkością i można je zatrymać w dowolnym momencie na szybie. Nawet na baczność. Miałem ten sam problem w LT-ku. Pytanie brzmi który. Po otwarciu klapki w kasetce zobaczyłem ich kilka. Są trochę upakowane i metoda prób i błędów nic nie pomoże bo i tak już nie żyje. Czy ktoś ma opis do czego jest każdy przekaźnik? :roll:
pozdrawiam

airgaston - 2008-12-03, 18:48

Pogrzebałem troszke w mądrych książkach i zdaje się że całe sterowanie szybkością wycieraczek siedzi w samym silniku wycieraczek , ale dalej nie rozwiązałem zagadki dzwigni wycieraczek. I tu prośba do wlaścicieli Fiata Ducato. Dźwigienka ma 4 położenia.
1. OFF 2. Przerywana praca. 3 Praca ciągła wolno. 4.Praca ciągła szybko. Takie są moje przypuszczenia bo u mnie to nie działa. Prosze potwierdźcie to lub wyprowadźcie mnie z błędu...
pozdrawiam

Skorpion - 2008-12-03, 18:57

Mysle ze to nie zaden przekaznik a tym bardziej silnik ,to moze byc wina swozni wycieraczek poprostu zacieraja sie takie obawy mialem w swoim kamperze na bazie Merca 307 .Sprawdz jeszcze to.
airgaston - 2008-12-03, 19:11

Tę możliwość już wyeliminowałem, rozebrałem i przesmarowałem. W VW LT miałem to samo. Tam siedzi przekaźnik w skrzynce bezpieczników który odpowiada za prędkość i prace przerywana wycieraczek. Wyjąłem i włożyłem inny. Jak ręką odjął. Wycieraczki przestały zatrymywać sie w dowolnym momencie i zaczęły mieć różne prędkości. We Fiatku tego nie ma albo nie moge go znaleźć....
Skorpion - 2008-12-03, 19:18

to jeszcze jest jedno moze juz to sprawdziles ale rozbierz silnik i sprawdz czy styki w przekladni nie sa przypalone lub uwentualnie krzywka nie jest uszkodzona
airgaston - 2008-12-03, 19:47

Będę musiał tak zajrzeć. Na szczęście łatwo się toto wyciąga... :roll:
Skorpion - 2008-12-03, 19:48

i to moze wlasnie byc przyczyna zlej pracy slimaka napedu wycieraczek
Bim - 2008-12-03, 20:31

Nie rozbierałem swojego w fiacie ducato ale w punto tak silniczek ma sterowanie na płytce przy samej obudowie napewno spalił ci się jakiś rezystor lub inne g... na tej płytce musisz rozebrać osłonę i zajrzeć do środka tak wygląda silniczek do fiata punto i ducato firma Magnetti Marelli
link z allegro przykładhttp://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=492678254

gino - 2008-12-03, 23:42

tyle ze..to jest do nowszej wersji ducato..
po 94roku

TomekW - 2008-12-04, 00:10

Mi też się wydaje, ze to wina styków w silniku.

Swoją drogą lata temu do naszego kanciastego Ducato założyłem z powodzeniem silnik wycieraczek od... Poloneza! Trochę słaby, ale pasował bez przeróbek (jeżeli nie liczyć zmiany kostki połączeniowej).

stefan - 2008-12-04, 00:31

Witam!
TomekW napisał/a:
Mi też się wydaje, ze to wina styków w silniku
-ten styk jest zwyczajowo odpowiedzialny za podtrzymanie napiecia tak aby ramiona zatrzymaly sie w ustalonym miejscu.Na predkosc wycieraczek nie ma on wplywu.Przekazniki od roznej masci sterowan sa zwyczajowo o polowe wieksze od "powszechnych". :ok Pozdrawiam.Stefan.
Skorpion - 2008-12-05, 15:49

cale sterowanie wycieraczkami jest przy silniku przy kierownicy masz tylko wylacznie ich wlacznik

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group