|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Tempomat za 27 zł - Ducato, Jumer, Boxer - 94-02r.
pionier01 - 2020-01-19, 17:47 Temat postu: Tempomat za 27 zł - Ducato, Jumer, Boxer - 94-02r. Zdjęcia nie wyświetlają się więc poniżej jest link do zdjęć. Pod tekstem są małe obrazki kliknij lewym przyciskiem myszy i wybierz POKAŻ OBRAZ
Zakupiłem w Internecie listwę plastykową do bram przesuwnych o długości 35 cm za 15 zł. Wraz z przesyłką to koszt 27 zł.
Listwa na kształt odwróconej litery "L" więc szlifierką wyrównałem listwe tak aby była zwykłym płaskownikiem zębatym.
Znalazłem metalowy pierścień od kluczy i obciąłem go kantówką tak aby pierścień miał przerwę około 1 cm.
Zdemontowałem plastykowy panel który znajduje się pod kierownicą i wyciąłem w nim po prawej stronie prostokątny otwór na wylot.
Z drugiej strony panelu wyciąłem większy otwór. Nie musi być ładny.
Plastykowy płaskownik odciąłem o około 4 zęby i wywierciłem otwór tak aby pasował pierścień do kluczy.
Zamontowałem wszystko razem. Płaskownik zębaty wraz z nałożonym pierścieniem. Pierścień wcisnąłem w kratownicę pedału gazu na górze zaraz pod linką gazu.
Kiedy nie naciskam gazu listwa ledwo wychodzi pomiędzy kierownicą a gałką zmiany biegów na dole.
Kiedy dodaję gazu listwa zębata wychodzi z deski.
Trzymając gaz włożyłem w zębatkę kartę NFZ i gaz jest zablokowany. Tempomat działa
Dla usprawnienia kupię zasuwkę plastykową i zamontuję nad zębatką.
Wydałem 27 zł. Tempomat działa. Choć nie jest to tempomat z utrzymywaniem prędkości jednak dla wielu użytkowników starszych aut to wystarczy. Koszt uniwersalnego tempomatu dla Ducato, Jumper, Boxer 94-02r. to 1400 zł bez montażu. Z montażem to zapewne 2 tysiące. Moje rozwiązanie wymaga dopracowania ale działa i jest bardzo proste w montażu i demontażu.
Pozdrawiam
https://drive.google.com/open?id=1NdVQaLv7WDTluI25gXP_PhQmrugSewP4
https://drive.google.com/open?id=1Y0wZXScUc5YSjurJiPCh9412rT5kd98-
https://drive.google.com/open?id=1EsB7JNneGLnxVpjymVpxz8LP2wN5R_s0
https://drive.google.com/open?id=1oPJ4SqX79hs4pNw4UNrEB6bdNu6rNJZz
https://drive.google.com/open?id=1bwsV_WUZK2E_AiEMaUuFLhHNjPq_5wiz
https://drive.google.com/open?id=14NVUCfc9YP5Ok0qWRYkcsNNsf1y3WrtV
https://drive.google.com/open?id=1unrr5dPYehysViNRH-uMZo5JG17utrkG
https://drive.google.com/open?id=1MD13vD4EbmdjtSpFW7p03n19g3Vw3A4Y
https://drive.google.com/open?id=1KoQLUtHTnU-M7DhxXkSVI20yAX1j49YG
https://drive.google.com/open?id=1J2jHZY4PSuoNkSTTNmO9CruwLFhfqt4t
https://drive.google.com/open?id=1TiG3PqAolw_AlSFqNGRQDieguxiJpCYq
https://drive.google.com/open?id=1_BUUYz9YEnAdvAtbRD7yRWaUL9jd7qDr
https://drive.google.com/open?id=16BcJV9qu0EPHjeZwKfBBNBd2MhdcdKWi
darek 61 - 2020-01-19, 18:08
Jeżeli działa i jesteś zadowolony z efektu to się należy.Zamiast zasuwki może blokada elektro magnetyczna, która po naciśnięciu stopu uwalniała by blokadę.
Socale - 2020-01-19, 18:32
Oooo!!!
Temat się zdublował, są 2 identyczne tytuły
pionier01 - 2020-01-19, 18:35
Socale napisał/a: | Oooo!!!
Temat się zdublował, są 2 identyczne tytuły |
Coś nie działają zdjęcia w Camperteam. Wstawiłem jeszcze raz usuwając poprzedni wpis.
chris_66 - 2020-01-19, 19:03
jak działa zwolnienie gazu przy naciśnięciu hamulca ???
trochę za gruba rzeźba i średnio bezpieczne to
pionier01 - 2020-01-19, 21:07
chris_66 napisał/a: | jak działa zwolnienie gazu przy naciśnięciu hamulca ???
trochę za gruba rzeźba i średnio bezpieczne to |
Na dzień dzisiejszy nad wystającą listwą będzie zasuwka plastykowa. Włączanie i wyłączanie tempomatu ręczne. Pomyślę nad zwalnianiem pedału gazu później/ Wersja 1.0 działa.
darek 61 - 2020-01-19, 21:50
W pierwszych maluchach też był taki patent,nazywało się to gazem ręcznym.
marcin traker - 2020-01-19, 22:11
Tak jak kolega pisze to gaz ręczny...
Brak automatycznego wyłączania jest b. niebezpieczny w sytuacji stresowej
Uważaj
MAWI - 2020-01-20, 00:26
Szacun za pomysł. Ale czy nie lepiej było by zamontować zwykłą linkę od "czegokolwiek " np. od jakiejś ciężarówki np. Stara ( a sporo tego z demontaży) np. od żaluzji chłodnicy , czy od ręcznego gazu.
Mam kilka Sterów i mają oryginalnie zamontowane linki ręcznego gazu. Są to maszyny specjalne np. podnośnik koszowy czy HDS i tam podczas postoju należy utrzymac odpowiednie obroty. Nigdy podczas jazdy. Ale jak ktoś lubi????
mrsulki - 2020-01-20, 05:24
Najprostsze rozwiązanie to manetka do przerzutek z linką umocowania do dźwigni zmiany biegów. Linka odpowiednio skrócona zapięta do pedału gazu i tempomat jak się patrzy za podobne pieniądze.
oldarcher - 2020-01-20, 11:48
Polecam tempomat analogowy z Vectry. W najbliższym czasie montujemy taki u nas. łączna cena 150zł i w pełni bezpieczny :D
pionier01 - 2020-01-20, 14:08
oldarcher napisał/a: | Polecam tempomat analogowy z Vectry. W najbliższym czasie montujemy taki u nas. łączna cena 150zł i w pełni bezpieczny :D |
A jak to ustrojstwo wygląda i działa?
MAWI - 2020-01-20, 14:11
To prawda. Ale jednak jest stopniowanie , a na lince bezstopniowo.
Mikesz - 2020-01-20, 19:26
Zamiast karty ja zastosowałbym jakiś elektromagnes i mikrowyłączniki na pedałach hamulca i sprzęgła co by przerywały obwód zasilania elektromagnesu i uwalniały by listwę.
pionier01 - 2020-01-20, 20:48
Mikesz napisał/a: | Zamiast karty ja zastosowałbym jakiś elektromagnes i mikrowyłączniki na pedałach hamulca i sprzęgła co by przerywały obwód zasilania elektromagnesu i uwalniały by listwę. |
Rzuć jakiś wykres lub schemat. Moja wersja 1.0 działa jednak jeśli ktoś doda do mojego pomysłu ulepszenie będzie wtedy wersja 2.0.
darek 61 - 2020-01-20, 21:13
Pedał hamulca posiada automat stopu i jego należy wykorzystać,ze sprzęgłem bym nie kombinował.
oldarcher - 2020-01-21, 09:28
Tempomat od vectry ma serwo pociągające za linkę gazu, prędkość bierze z jakiegoś impusatora np abs. Ma klasyczne wyłączniki pod sprzęgłem i hamulcem.
Gewehr - 2020-01-21, 13:11
Coś takiego, ale z funkcją mechanicznego przestawienia. http://polish.szjunson.co...ower-power.html
Do tego kontaktrony na Pedale hamulca i sprzęgła, włącznik chwilowy i podłączenie przekaźnika tak, aby rozłączał na stałe przez kontaktrony, a załączał po wciśnięciu włącznika chwilowego. Temat prosty, tylko jak to zrobić estetycznie
Socale - 2020-01-21, 23:41
pionier01 napisał/a: | ...
Moja wersja 1.0 działa jednak jeśli ktoś doda do mojego pomysłu ulepszenie będzie wtedy wersja 2.0. |
Błąd. Ulepszenie wersji 1.0 będzie wersją 1.01.
Wersja 2.0 to zupełnie inne rozwiązanie startowe, po modyfikacji byłoby 2.01
Alem ja informatyk jest
.
.
Gewehr napisał/a: | ...
na Pedale
... |
Czemuż to panie pedały z dużej litery traktujesz?
Z szacunku do rozporządzeń mocą, czy aby z pohamowań przed niewyhamowaniem ?
To żarcik taki, dobranoc chłopaki.
Gewehr - 2020-01-21, 23:45
Telefon ze zgniłego zachodu, nie krajowy i sam tak zrobił Ja tam zawsze cisne po pedałach
pionier01 - 2020-01-23, 21:15
Na razie wszyscy dodają swoje pomysły a mnie zależy na rozwoju mojej wersji. Jeśli ktoś doda ulepszenie wielu skorzysta.
Czekam na propozycje.
Gewehr - 2020-01-23, 21:38
Ale ja przecież rozbudowałem Twój pomysł? Ubrałem go w elektromechanikę i automatykę
chris_66 - 2020-01-23, 23:02
pionier01 napisał/a: | Na razie wszyscy dodają swoje pomysły a mnie zależy na rozwoju mojej wersji. Jeśli ktoś doda ulepszenie wielu skorzysta.
Czekam na propozycje. |
propozycja jest taka - skoro można wsadzić prawdziwy tempomat który zapewnia komfort i BEZPIECZEŃSTWO to po wuja rzeżbić w g00wnie
przepraszam, ale tak to wygląda
SZMUN - 2020-01-24, 08:56
Skrajnie niebezpieczny pomysł. Zarówno dla prowadzącego pojazd, jego pasażerów jak i innych użytkowników drogi przy pojeździe. Nie idź tą drogą pionier01
pionier01 - 2020-01-24, 10:27
SZMUN napisał/a: | Skrajnie niebezpieczny pomysł. Zarówno dla prowadzącego pojazd, jego pasażerów jak i innych użytkowników drogi przy pojeździe. Nie idź tą drogą pionier01 |
Nie uważam go za skrajnie niebezpieczny. Gdybym blokował sprzęgło lub hamulec byłby niebezpieczny. Pod spodem nic nie ma prawa zablokować płaskownika zębatego. W przypadku gdyby coś go zablokowało naciśnięcie sprzęgła, zrzucenie biegu i hamowanie będzie bezproblemowe. Nie ma takiej opcji ale gdyby gaz się zablokował bez jakiegokolwiek problemu zatrzymam pojazd nawet gdyby gaz utrzymywał wysokie obroty. Sprzęgło i hamulec nie biorą udziału w systemie.
Osobiście uważam że najprostsze rozwiązania są najlepsze.
Aktualnie pracuję nad mechanicznym połączeniem sprzęgła z zapadką blokującą pedał gazu w czasie jazdy. Naciśnięcie pedału sprzęgła zwolni pedał gazu ale tylko i wyłącznie mechanicznie. Nie chcę widzieć skomplikowanych rozwiązań elektrycznych lub elektronicznych.
Cel jaki sobie obrałem to górna granica finansowa w kwocie 50 zł. Mam jeszcze zapas. Dam znać jak skończę projekt.
Gewehr - 2020-01-24, 10:46
SZMUN napisał/a: | Skrajnie niebezpieczny pomysł. Zarówno dla prowadzącego pojazd, jego pasażerów jak i innych użytkowników drogi przy pojeździe. Nie idź tą drogą pionier01 |
Bez przesady. Co najwyżej zrobi sobie dziurę w kolanie
TEMPOMATY - 2020-02-04, 09:54
Sprytnie ale w razie potrzeby można zgłosić się do nas, żeby otrzymać komplet urządzenia z certyfikatami, gwarancją itd, no ale nie oszukujmy się, za dużo większą kasę
darek 61 - 2020-02-04, 10:51
pionier01, Może siłownik od centralnego zamka,przyciskiem blokujesz,hamulcem odblokowujesz.
pionier01 - 2020-02-04, 17:45
Wersja 1.0 działa i jest kompletna. Składa się z 3 elementów za niecałe 40 zł. Mój plan to wydatek rzędu 50 zł więc wystarczy na piwo.
Oczywiście po testach będę rozwijał projekt ale w pełni mechaniczny. Nie idę w stronę elektrycznych rozwiązań. No chyba że mnie poniesie!
Horte - 2020-02-04, 19:31
Ło Matko.
Wyobraź sobie sytuację w której dochodzi do wypadku a osoba poszkodowana dowodzi, że przyczyną było zastosowanie niehomologowanego rozwiązania. To coś jak chińskie xenony. Zawsze można dowodzić, że doszło do oślepienia.
darek 61 - 2020-02-04, 19:52
Horte napisał/a: | osoba poszkodowana dowodzi, że przyczyną było zastosowanie niehomologowanego rozwiązania. |
Wpadłbyś na to że to jest tempomat?
Rzeczywiście minimalizm.
amples - 2020-02-04, 20:05
Ja proponuje dołożyć sznurek-linkę ,
jeden koniec przywiązać do pedału hamulca
a drugi do zasuwki blokującej ci listwę zębatą ,
będzie "automat" ,
W razie sytuacji W , naciskasz hamulec i puszcza ci automatycznie gaz ,
inaczej to możesz komuś po pietach przejechać
Horte - 2020-02-04, 20:28
darek 61 napisał/a: | Horte napisał/a: | osoba poszkodowana dowodzi, że przyczyną było zastosowanie niehomologowanego rozwiązania. |
Wpadłbyś na to że to jest tempomat?
Rzeczywiście minimalizm. |
Jak biegli zaczną interesować się przyczyną wypadku, to do tego bez wątpienia dojdą.
Pomyśl o ewentualnym odszkodowaniu jakie może zostać zasądzone. Jak trafisz na obywatela obcego państwa, to może być wesoło.
pionier01 - 2020-02-04, 21:20
Widzę że większość ludzi krytykuje i dowodzi jak niebezpieczny to jest system. Chciałbym zaznaczyć że lepszą drogą byłoby wspólne dopracowywanie istniejącego rozwiązania. Dla ludzi którzy nie mają sporo kasy to najtańsze i najprostsze rozwiązanie. Mój plan nie przekroczyć 50 zł został wykonany.
Teraz czekam na przemyślane i najprostsze MECHANICZNE udoskonalanie. Nad tym myślałem 2 miesiące więc Wam dopracowanie zajmie zapewne mniej.
Malkontentom serdecznie dziękuję. Zapraszam ich na fora o polityce.
darek 61 - 2020-02-04, 21:22
Horte napisał/a: |
Jak biegli zaczną interesować się przyczyną wypadku, to do tego bez wątpienia dojdą. |
Ręczny gaz w maluchach był fabrycznie montowany.
Wjedzie w kogoś podpisze oświadczenie i na tym się skończy,po za tym wyrwanie tego patentu i rzucenie w kąt to parę sekund.
pionier01 - 2020-02-04, 21:26
darek 61 napisał/a: | Horte napisał/a: |
Jak biegli zaczną interesować się przyczyną wypadku, to do tego bez wątpienia dojdą. |
Ręczny gaz w maluchach był fabrycznie montowany.
Wjedzie w kogoś podpisze oświadczenie i na tym się skończy,po za tym wyrwanie tego patentu i rzucenie w kąt to parę sekund. |
Myślę jeszcze nad plastikową czarną puszeczką z diodą led na wierzchu celem ukrycia w czasie nieużywania. Najlepiej migającą. Każdy pomyśli że to alarm.
chris_66 - 2020-02-04, 22:36
Horte napisał/a: | darek 61 napisał/a: | Horte napisał/a: | osoba poszkodowana dowodzi, że przyczyną było zastosowanie niehomologowanego rozwiązania. |
Wpadłbyś na to że to jest tempomat?
Rzeczywiście minimalizm. |
Jak biegli zaczną interesować się przyczyną wypadku, to do tego bez wątpienia dojdą.
Pomyśl o ewentualnym odszkodowaniu jakie może zostać zasądzone. Jak trafisz na obywatela obcego państwa, to może być wesoło. |
bardzo dobre
mając cokolwiek bez homologacji narażamy się na potencjalne koszta
chętnie bym zobaczył minę i rachunek w razie W i przy dociekliwym biegłym i dobrym prawniku
przypomina mi się sprawa znajomego który przydzwonił w tył jakiejś osobówki, strach był, bo wina ewidentna, przyjechały miśki i stwierdziły, że lampy tylne były przyciemniane i nie widać było że gość hamuje, dobry prawnik pociągnął temat i skończyło sie na całkiem fajnym odszkodowaniu które wystarczyło na nowy samochód i koszty prawnika
Cytat: | Teraz czekam na przemyślane i najprostsze MECHANICZNE udoskonalanie. Nad tym myślałem 2 miesiące więc Wam dopracowanie zajmie zapewne mniej. |
może upoluję Ciebie gdzieś na trasie , bez problemu udowodnię, że miałeś zablokowany gaz i dlatego wjechałeś w d00pę [/code]
pionier01 - 2020-02-04, 22:44
Jak już mówiłem wcześniej osoby zajmujące się zawodowo krytykowaniem wszystkiego i wszystkich zapraszam na forma o polityce. Tam rozwiną skrzydła.
Albo zatapiamy dobre rozwiązania albo udoskonalamy je dochodząc do perfekcji. Podobną konstrukcję w pełni mechaniczną można kupić chyba w Chile czy Brazylii. Ma wszelkie homologacje w tym Europejskie. Natomiast koszt to około 1000$ więc dla mnie za dużo.
Składa się z kilku drutów z metalową stopką mocowaną pod pedały. Działa rewelacyjnie.
Więc jeśli ktoś jest zainteresowany rozwojem mojego pomysłu niech główkuje. Reszcie dziękuję.
chris_66 - 2020-02-04, 22:47
pionier01 napisał/a: | Ma wszelkie homologacje w tym Europejskie. Natomiast koszt to około 1000$ więc dla mnie za dużo.
|
to nie kombinuj , bo wyjdzie, że te 1000 czy 10000 to drobiazg w stosunków do kłopotów które sobie narobisz
załóż tempomat z linką na podciśnienie i będziesz spał spokojnie
pionier01 - 2020-02-04, 23:52
Jest też pewna zaleta takiego rozwiązania nawet kiedy kompletnie go nie używamy w czasie jazdy. Zauważyłem, że jeśli zamknę zamek na pierwszym ząbku nie można nacisnąć pedału gazu. Jest zablokowany. Może to posłużyć do zabezpieczenia pojazdu gdzieś na wakacjach. Wystarczy, tak jak mówiłem wcześniej, zrobić małą puszeczkę z migającą diodą - nigdzie nie podłączoną - i nakładać na mechanizm w czasie postoju. Złodziej wchodzi do auta, bezproblemowo odpala, wrzuca bieg i chce odjechać ale nie może wcisnąć pedału gazu. Jeśli puści sprzęgło samochód zgaśnie gdyż będą za niskie obroty.
Wiadomo że jeśli zacznie zaglądać pod kierownicę zejdzie mu parę minut na ogarnięcie mojego wynalazku i będzie większa szansa że kradzież się nie uda. A w tym fachu liczą się sekundy.
Taką oto wartość dodaną mojego wynalazku dziś odkryłem.
Horte - 2020-02-05, 05:30
Nie rób sobie niepotrzebnych problemów.
Pomysł masz fajny ale jak dojdzie do zdarzenia drogowego, to może się to obrócić przeciwko Tobie. Takie jest życie!!!
darek 61 - 2020-02-05, 08:16
chris_66 napisał/a: |
przypomina mi się sprawa znajomego który przydzwonił w tył jakiejś osobówki, |
znajomy znajomego ile razy to słyszę,może ktoś opowie osobistą historie .
Horte - 2020-02-05, 09:15
Historia z podwórka.
Pojazd sprowadzony z Kanady. Po udziale w wypadku ubezpieczyciel sugerował, że była ingerencja w lampy (przerobienie). Dopiero ekspertyza rzeczoznawcy pomogła.
Nie szukałbym na siłę guza.
chris_66 - 2020-02-05, 09:34
darek 61 napisał/a: | chris_66 napisał/a: |
przypomina mi się sprawa znajomego który przydzwonił w tył jakiejś osobówki, |
znajomy znajomego ile razy to słyszę,może ktoś opowie osobistą historie . |
powodzenia
szkoda gadania
Horte - 2020-02-05, 09:52
To może warto tak sprawę przedstawić:
1. Co byś zrobił gdybyś wiedział, że w wypadku brał udział pojazd z rozwiązaniem, które może wpływać na bezpieczeństwo?!
2. Co byś zrobił gdyby w zdarzeniu drogowym ucierpiał ktoś z Twojej rodziny? Reszta jak z punktu 1.
Wszystko jej dobrze jak się nic nie wydarzy. Później tylko kłopoty i wyrzuty sumienia jeśli się je ma.
darek 61 - 2020-02-05, 09:57
chris_66 napisał/a: |
mając cokolwiek bez homologacji narażamy się na potencjalne koszta |
chris_66 napisał/a: |
załóż tempomat z linką na podciśnienie i będziesz spał spokojnie |
Mam pytanie dla znawców.Czy zamontowanie tempomatu z wykorzystaniem części od innego auta/marki jest legalne?Czy jakiś prawnik może doszukać się odszkodowania.
Nie wnikam w to czy to jest bezpieczne czy nie.
amples - 2020-02-05, 10:08
darek 61 napisał/a: | Czy zamontowanie tempomatu z wykorzystaniem części od innego auta/marki | Czy zamontowanie ogumienia - silnika czy jakiejkolwiek innej części pasującej a pochodzącej z innego auta jest legalne
Horte - 2020-02-05, 10:11
Odpowiedź nie jest jednoznaczna.
Przykłady:
1. Zastosowanie w jednym pojeździe konkretnej śruby w cale w drugim nie musi być dobre i wpłynąć może na bezpieczeństwo.
2. Założenie licznika od innego pojazdu (innej marki, modelu) . Niby wszystko dobrze ale jednak ....
3. Założenie pasów bezpieczeństwa od innego pojazdu. Idąc dalej to nawet na taśmę klejąca możesz sobie airbag przykleić i mówić , że jest dobrze.
itd.
Wracając do tempomatu, to pewnie duże znaczenie będzie miało czy tempomat jest z danej grupy produkującej pojazd. W innym przypadku elektronika może zachowywać się niekompatybilne i to będzie punktem zaczepienia.
Jak trafisz na kolumnę czarnych samochodów, to jak 2x2 prześwietla cały samochód.
darek 61 - 2020-02-05, 11:03
amples napisał/a: | darek 61 napisał/a: | Czy zamontowanie tempomatu z wykorzystaniem części od innego auta/marki | Czy zamontowanie ogumienia - silnika czy jakiejkolwiek innej części pasującej a pochodzącej z innego auta jest legalne |
Ogumienie musi spełniać warunki pojazdu do którego jest zamontowane.Nie ma znaczenia czy opona jest Dębicy czy Fulda.
Jeżeli zamontujesz mocniejszy silnik to powinno to pociągnąć za sobą zamontowanie mocniejszych hamulców itp.
Takie jest moje zdanie.
darek 61 - 2020-02-05, 11:21
Horte napisał/a: | Wracając do tempomatu, to pewnie duże znaczenie będzie miało czy tempomat jest z danej grupy produkującej pojazd. W innym przypadku elektronika może zachowywać się niekompatybilne i to będzie punktem zaczepienia.
Jak trafisz na kolumnę czarnych samochodów, to jak 2x2 prześwietla cały samochód. |
Homologacji takie rozwiązanie mieć nie będzie,o ile się nie mylę.Czyli po względem prawnym jest tyle samo warte co konstrukcja pioniera 01.
amples - 2020-02-05, 11:27
napisał/a: | Jeżeli zamontujesz |
Ręczny gaz (tutaj z takim czymś mamy do czynienia w dodatku z blokowaniem go)
jest montowany w autach dla inwalidów - odpowiednie homologacje , wpisy w dokumentach
To nie jest tempomat
chris_66 - 2020-02-05, 18:32
darek 61 napisał/a: | chris_66 napisał/a: |
mając cokolwiek bez homologacji narażamy się na potencjalne koszta |
chris_66 napisał/a: |
załóż tempomat z linką na podciśnienie i będziesz spał spokojnie |
Mam pytanie dla znawców.Czy zamontowanie tempomatu z wykorzystaniem części od innego auta/marki jest legalne?Czy jakiś prawnik może doszukać się odszkodowania.
Nie wnikam w to czy to jest bezpieczne czy nie. |
ciężko dać jednoznaczną odpowiedź
bo co innego wsadzić sobie LEDa w reflektor albo ksenona zamiast żarówki
co innego zamienić akternator na mocniejszy jeżeli mocowania pasują i całośc jest plug&play
co innego przełożyć silnik z 80KM na 180KM i nic więcej nie robić , albo do tego przełożyć hamulce, zawieszenie
inaczej też będzie z założeniem uniwersalnego tempomatu który ktoś produkuje i daje instrukcje i gwarancje działania i pewnie ma jakieś certyfikaty
co do rzeczonego tempomatu to po mojemu masz szanse na umoczenie całkowite przy jakichs problemach
jak by dorobić "automatykę" to można by próbować sie trochę bronić, szanse też niewielkie
zakładając tempomat ze starej wektry ze wszystkimi podłączeniami szanse rosną znacznie, bo masz fabryczny układ przeszczepiony do innego auta, jak papuga udowodni że było to zrobione odpowiednio fachowo to może być dobrze. Będzie bez homologacji ale układ fabryczny , więc jest szansa na obronę. A przy partyzantce pionier01 to d00pa mokra już na wstępie
i mając uniwersalny zestaw podsuwasz papiery producenta, potwierdzenie biegłego że montaż był OK i spokojna głowa
darek 61 - 2020-02-05, 18:50
Podsumowując patent pioniera 01 homologacji nie ma i zastępowanie go czymś co będzie fuzją różnych firm problemu nie załatwia.Też będzie bez homologacji.W razie czego i tak jest co podważać.Zostaje zestaw uniwersalny o ile producent rzeczywiście uzyskał homologacje w co osobiście wątpię .
Jazda z tym musi być rozsądna,jedno co bym proponował,dokładnie sprawdzić hamulce.O ile rurki są oryginalne powymieniać na nowe i koniecznie nowe wężyki.Przy sprawnych hamulcach zadusisz silnik nawet na obrotach.
Horte - 2020-02-05, 19:47
Jak już został przytoczony temat hamulca, to może tak:
... a gdybyś kiedyś jechał z załączonym takim tempomatem - w przyszłości
i przejeżdżałbyś koło szkoły, której jeszcze nie ma ale będzie - w przyszłości
i nagle na drogę wybiegłoby dziecko - w przyszłości
i musiałbyś gwałtownie zahamować - w przyszłości
i okazałoby się , że linka od sprzęgła się zerwała
i tylko mógłbyś operować hamulcem,
to nie mów , że droga hamowania byłaby taka sama ... oczywiście hipotetycznie w przyszłości.
pionier01 - 2020-02-05, 19:58
Horte napisał/a: | Jak już został przytoczony temat hamulca, to może tak:
... a gdybyś kiedyś jechał z załączonym takim tempomatem - w przyszłości
i przejeżdżałbyś koło szkoły, której jeszcze nie ma ale będzie - w przyszłości
i nagle na drogę wybiegłoby dziecko - w przyszłości
i musiałbyś gwałtownie zahamować - w przyszłości
i okazałoby się , że linka od sprzęgła się zerwała
i tylko mógłbyś operować hamulcem,
to nie mów , że droga hamowania byłaby taka sama ... oczywiście hipotetycznie w przyszłości. |
Ale Panie Władzo! Tej szkoły tutaj wczoraj nie było!
Zawsze mogę powiedzieć że to nie tempomat tylko zabezpieczenie antykradzieżowe blokujące pedał gazu. I po sprawie.
darek 61 - 2020-02-05, 20:03
Horte napisał/a: | oczywiście hipotetycznie w przyszłości. |
Zupełnie realnie myślę że nikt w terenie zabudowanym z tempomatu nie korzysta, tylko na autostradach lub eskach.Niemniej zachęcam rozwinięcia projektu o elektro-magnetyczną blokadę współpracującą z hamulcem.
Ja się zastanawiam nad tym projektem https://www.camperteam.pl...p=800043#800043 oczywiście też homologacji mieć nie będę.
Horte - 2020-02-05, 20:25
darek 61 napisał/a: | Horte napisał/a: | oczywiście hipotetycznie w przyszłości. |
Zupełnie realnie myślę że nikt w terenie zabudowanym z tempomatu nie korzysta, tylko na autostradach lub eskach..... |
Ja tu piszę humorystycznie opisując, co może się wydarzyć, a Ty tak wylatujesz z autostradami i eskami.
darek 61 - 2020-02-05, 20:31
Horte, jak humor to dodajemy
jak porażka ,pismo obrazkowe jest fajnym dopełnieniem .
Jeszcze fajne niech leci
Gewehr - 2020-02-05, 20:39
Już przestańcie deptać czyjś pomysł. Lepiej coś robić, niż stać w miejscu. Życie pokazało, że czasem z banałów, powstawały epokowe wynalazki Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale nawet zakładając Waeco. Tempomat który posiada wszelkie atesty i homologacje możecie mieć problemy. Każde urządzenia zamontowane w pojeździe, muszą mieć homologacje Z AUTEM. Osobna homologacja na urządzenie, jest nic nie warta
SlawekEwa - 2020-02-05, 21:49
Gewehr napisał/a: | Każde urządzenia zamontowane w pojeździe, muszą mieć homologacje Z AUTEM. |
Jak się ma to do haka hol i instalacji LPG ?
Gewehr - 2020-02-05, 21:59
Nijak Tak samo jak bagażnik dachowy, czy kogut TAXI. Na niektóre tematy się nie patrzy Kiedyś posiadałem fabrycznego Poloneza z szybami fotochromatycznymi. Same szyby nie posiadały homologacji, a całe auto z nimi tak. Jeździłem z wyciągiem homologacji auta. Specjalnie załatwiłem, bo miał również przednie i wiecznie problem z policją. Samochód był nietypowy, chociażby dla tego, że przestał sześć lat w salonie jako pokazowy egzemplarz Stąd te szyby. W dzień kompletne lustro, a w nocy normalne
chris_66 - 2020-02-05, 22:00
Horte napisał/a: | Ja tu piszę humorystycznie .............. |
a ja to brałem na serio
darek 61 - 2020-02-05, 22:21
SlawekEwa napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Każde urządzenia zamontowane w pojeździe, muszą mieć homologacje Z AUTEM. |
Jak się ma to do haka hol i instalacji LPG ? |
jedno i drugie masz wbite do dowodu
SlawekEwa - 2020-02-05, 22:24
darek 61 napisał/a: |
jedno i drugie masz wbite do dowodu |
bagażnik dachowy i lampę taxi ?
Gewehr - 2020-02-05, 22:39
Pewnie chodziło o hak i lpg
Ubezpieczyciel jak będzie chciał, to zawsze coś znajdzie aby nie wypłacić odszkodowania. Tylko że jeszcze musi udowodnić, że dana zmiana przyczyniła się do sytuacji jaka wystąpiła. Przeważnie kończy to się sądem i wiele ludzi odpuszcza, a ubezpieczyciele na tym korzystają. Tak samo jak z wypłatą za zdarzenia. Pierwsza proponowana, jest zawsze śmieszna i pokrywająca 30% szkód
chris_66 - 2020-02-05, 23:07
SlawekEwa napisał/a: | darek 61 napisał/a: |
jedno i drugie masz wbite do dowodu |
bagażnik dachowy i lampę taxi ? |
lampa taxi ma jakis kwit
bagażnik domyślnie kupujesz gotowy i producent odpowiada za produkt, jak zrobisz sam z kija od szczotki i gumy z majtek to twoje zmartwienie
|
|