Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Fiat Ducato 87r 2.5TD - nie można odpalić silnika - świece?

camper_australia_trip - 2020-01-19, 18:03
Temat postu: Fiat Ducato 87r 2.5TD - nie można odpalić silnika - świece?
Cześć,

Jesteśmy na Krecie i kolejny raz mamy problem z uruchomieniem silnika, ale teraz to już naprawde wygląda na coś poważnego bo za chiny nie mogę go uruchomić.

Oto filmik jak samochoód odpalał przed usterką, (tzn, po wymianie rozrusznika miesiąc temu): https://youtu.be/2HzqFRt15TE Naprawde ekstra, aż do wczoraj kiedy z niewiadomych mi przyczyn przestał odpalać. Dzień wcześniej jeździł normalnie, nie był przegrzany, krótka trasa 20 km.

I teraz co sprawdziłem:
- kreci tak samo szybko jak przedtem
- biały dym leci z rury.
- sprawdziłem czy leci paliwo z pompy wstępnej,
- sprawdziłem czy paliwo leci do wtryskiwaczy (sprawdziłem cztery),
- wymieniłem paliwo w filtrze paliwowym na takie z polski z kanistra, bo myslałęm ze moze to wina wody w układzie
- sprawdziłem dolot powietrza i filtr powietrza,

zostały mi do sprawdzenia świece, i szukałem ich dziś pól dnia i się nie doszukałem. Chyba z tego co w internecie znalazłem to on niema świec żarowych tylko ma jedna świece płomieniową. (czy ktoś możę to potwierdzić??) Tą jedną świece również sprawdziłem miernikiem, i czuć nawet ze się grzeje bo końcówka od strony kabla jest nawet ciepła przy zapłonie.

Jedynie udało mi się go wystartować na specjalnym spreyu do ułatwienia startowania silnika, ale po uruchomieniu zaraz sam gaśnie i do tego słychać straszny klekot. Wysyłam te uruchomienie w linku. słychać na nim kiedy jest psikany spray. https://youtu.be/_fkSJdZFbd0

Próbowaliśmy dziś jeszcze odpalić na pycha, ale też nie udało się, tylko coś dziwnie klekotało.

Czy to klekanie w silniku jest z powodu ze mieszanka jest jakaś nie odpowiednia, czy może jednak coś w silniku się stało, panewka, albo coś grubszego. Ale tak z dnia na dzień?

Jaki to samochód: Fiat Ducato I, 1987r, silnik był wymieniany na 2.5TD, przez poprzedniego właściciela.

stefan46 - 2020-01-19, 18:39

odszukaj przewód elektryczny
stefan46 - 2020-01-19, 18:47

odszukaj przewód elektryczny wychodzący z pompy,podłącz napięcie nawet z akumulatora i rozruch.Częsta usterka brak kontaktu w stacyjce do elektrozaworu w pompie paliwa.
camper_australia_trip - 2020-01-19, 19:02

Ale jeżeli to pompa to wtedy przy wtryskiwaczach nie powinno lecieć paliwo zakładam?.
Robiłem sprawdzanie po przez luzowanie śruby 17 przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia ewidentnie tryskało paliwem, co oznacza ze paliwo jest podawane z pompy.

amples - 2020-01-19, 19:23

camper_australia_trip napisał/a:
tylko coś dziwnie klekotało.

Według mnie , nasz problem z rozrządem (pasek przeskoczył )

CORONAVIRUS - 2020-01-19, 19:32

Ludzie jak ma nie klekotać jeśli zamiast paliwa podawane jest inne przez dolot ??? Spala ale nie to co powinien . Elektrozawór w pompie cyka przy podawaniu napięcia ? Iglica może być zatarta , iglicę wyjąć i wkręcić elektrozawór bez niej , odpalić próbnie, wtedy napiecie już zbedne ale nie zgaśnie po przekręcenia kluczyka na ZERO tylko na V biegu . Od tego zacznij .
camper_australia_trip - 2020-01-19, 19:39

To też jedna z rzeczy, która chciałem jeszcze sprawdzić, tylko ze problem jest z dojściem do wałka korbowego w takich warunkach. I problem jest też ustawić pozycje wału rozrządu w pozycji 12. Próbowałem pare razy po przez krecenie rozrusznikiem ale niestety zawsze brakowało pare cm.
Dla kogoś w przyszłości jak by co to tutaj jest instrukcja odnośnie rozrządu, na podstawie, której chciałem sprawdzić ustawienia paska: http://www.wildsky19.plus..._belt_repla.htm

Niestety nie udało mi sie tego sprawdzić na 100%, jak już wcześniej wspominałem.

Ale z drugiej strony czy naprawde mógł by pasek przeskoczyć o tyle zębów żeby teraz nie odpalać w ogóle? I czy można przestawić pasek samym rozrusznikiem? Gdzieś w internecie czytałem ze przestawienie o 1-2 zęby da rade jeszcze odpalić i jeździć.

Cyryl - 2020-01-19, 19:52

silnik wysokoprężny aby odpalić musi mieć:
1. paliwo,
2. sprężanie,
3. odpowiednio ustawiony rozrząd.

zastanówmy się od końca:
3 gdyby rozrząd byłby przestawiony, a silnik dostawał paliwo i byłoby sprężanie, toby nie odpalił nawet na samostarcie, a odpala.

2. gdyby nie było sprężania, ale byłby ustawiony rozrząd i byłoby paliwo, to po odpaleniu na samostarcie, dalej by pracował, a gaśnie.

1. jeżeli odpala na samostarcie i gaśnie, a wcześniej wykluczyliśmy punkty 2 i 3 zostaje brak paliwa.

i moim zdaniem tam trzeba szukać.

amples - 2020-01-19, 20:07

Cyryl napisał/a:
gdyby rozrząd byłby przestawiony, a silnik dostawał paliwo i byłoby sprężanie, toby nie odpalił nawet na samostarcie, a odpala.
A co gdy przeskoczy na kole pompy :?:
(wtrysk jest w nie odpowiednim momencie )
To tylko gdybanie . :spoko

Cyryl - 2020-01-19, 20:26

zgadza się gdybanie, ale lepiej trochę pogdybać, zastanowić się, poszukać rady niż od razu rozbierać pół auta.

więc nim zacznie się próbować ustawić rozrząd (z postów wnioskuję, że pierwszy raz w życiu), lepiej chyba wykluczyć najprostsze rzeczy.

DK-Tadeusz - 2020-01-19, 20:32
Temat postu: Re: Fiat Ducato 87r 2.5TD - nie można odpalić silnika - świe
camper_australia_trip napisał/a:


Jedynie udało mi się go wystartować na specjalnym spreyu do ułatwienia startowania silnika, ale po uruchomieniu zaraz sam gaśnie i do tego słychać straszny klekot. Wysyłam te .


Na "spreyu" to wszystko wystartuje bo spray nie wie co to jest punkt pracy, ale jest mieszanką wybuchową dającą wybuch. :roza:

Do warsztatu..........
" I czy można przestawić pasek samym rozrusznikiem? Gdzieś w internecie czytałem ze przestawienie o 1-2 zęby da rade jeszcze odpalić i jeździć."

Ja pier..... Konie zaprzęgnąć i da sie ........ :gwm

camper_australia_trip - 2020-01-19, 20:34

Ok, @MECENAS, @Cyryl ta opcja mi się podoba jeżeli to tylko paliwo to spoko, bo mam juz czarne wizje ze jakaś panewka strzliłą czy cos...

Ale wracając do propozycji MECENASa to gdzie powinienem słyszeć te cykanie elektro zaworu? Bo jedyne cykniecie po uruchomieniu zapłonu słysze ze skrzynki numer 1 na zdjeciu. To jest chyba kontroler do świecy płomieniowej. Ale może powinienem się przysłuchać gdzieś indziej, ale niewiem gdzie. I apropo tej iglicy? gdzie ona jest czy tam gdzie wchodzą te rurki do wtryskiwaczy? Czy masz może jakiś film albo jak to mogę znaleźć w internecie - zrobienie takiej próby jak piszesz?

Cyryl - 2020-01-19, 20:58

gdybyś więcej odpalał silniki samostartem, to wiedziałbyś dwie rzeczy:

1. że stukanie jest odgłosem wybuchów tego spraja w komorze spalania,

2. że jest to bardzo niezdrowe dla silnika i samostratem odpala się tylko w ostateczności, gdy inne sposoby zawiodą.

najprostszą metodą sprawdzenia, czy podawane jest paliwo jest wykręcenie jednego z wtryskiwaczy i próba odpalenia, jak pluje paliwem jest OK.

camper_australia_trip - 2020-01-19, 21:32

Tak jak pisałem wcześniej ten test robiłem

Cytat:
Ale jeżeli to pompa to wtedy przy wtryskiwaczach nie powinno lecieć paliwo zakładam?.
Robiłem sprawdzanie po przez luzowanie śruby 17 przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia ewidentnie tryskało paliwem, co oznacza ze paliwo jest podawane z pompy.

amples - 2020-01-19, 21:47

camper_australia_trip napisał/a:
przez luzowanie śruby 17 przy wtryskiwaczach i podczas kręcenia ewidentnie tryskało paliwem, co oznacza ze paliwo jest podawane z pompy

W dodatku jak napisałeś dymił z rury , więc coś tam wtryskuje ,
może sprawdź jeszcze na przelewie z wtryskiwaczy co się dzieje podczas kręcenia .

marcin traker - 2020-01-19, 22:19

Panewka nie uniemożliwia zapłonu
Wykręć bąka na pompie lub podaj mu nap bezpośrednio z aku
A ile tam stopni na Krecie teraz ...?bo płomnieniówka działa dopiero chyba poniżej 5'C
Ile tego paliwa ci wytrysnęło przy sprawdzaniu?

CORONAVIRUS - 2020-01-19, 22:34

elektrozawór jest w pompie wtryskowej , do niego dochodzi przewód , do pompy dochodzi tylko jeden przewód . Odkręcasz kluczem 8 nakrętkę , ściągasz przewód , potem chyba 24 odkręcasz elektrozawór , podnosisz , w środku iglica którą wyjmujesz , wkręcasz elektrozawór i odpalasz silnik, przewodu nie musisz podłączać .
camper_australia_trip - 2020-01-19, 22:54

@marcin traker Na Krecie w ciągu dnia na słońcu odczuwalna z 20. Ale jak dam zapłon do na tą świecę płomieniową idzie 11-12v przez parę sekund następnie słyszę pyk w sterowniku (nr.1 na zdjęciu) i wtedy pradu niema. Wiec widać że grzeje tylko podczas startu. A i dodatkowo jak przyłożę rękę to czuć delikatnie ciepło z tej świecy. Ten dym który leci z rury to podejrzewam że własnie spalanie się paliwa, które jest podawane na kolektor ssący.

@MECENAS Ok jutro postaram sie zrobić taki test o ile to zrozumiałem

Gewehr - 2020-01-19, 23:36

Jak wyluzujesz nakrętki przewodów, to nawet przy zamkniętym zaworze będzie leciało paliwo. Tylko będzie to na tyle słabe, że auto na tym nie odpali. Jak palisz z samostartu, to jest spalanie stukowe. Normalne zjawisko i to nie jest z rozrząd. Tak jak napisał Mecenas. Do pompy u Ciebie idzie jedyny przewód. Na nim ma być 12V po włączeniu stacyjki. Odłącz kość od sterownika świec żarowych. Może być tak, że pompuje ropę w kolektor, bo uległ uszkodzeniu sterownik i wtedy będzie problem.Tak w ogóle, czy sprawdzałeś bezpieczniki? Może właśnie się przepalił od zaworu? Jak odłączysz sterownik, będziesz w stanie usłyszeć cykanie zaworu w pompie, po włączeniu stacyjki. Ma cicho raz cyknąć. Rozrząd narazie zostaw. W tych silnikach prawie zawsze przeskakuje na wale. Wtedy nie pali na spreju.
camper_australia_trip - 2020-01-20, 09:44

Ok odłączyłem sterownik świecy I przysuchalem się przy pompie. Jest bardzo delikatne pyknięcie.
Sprawdziłem napięcie na pompie, jest 11.4 trochę mało ale akumulator też już trochę dobiłem tym ciągłym próbami. ale i tak kręci bardzo szybko więc napięcie jest OK

Odnośnie tryskania z zaworów to oceńcie sami na filmiku
https://youtu.be/iG2xlX11dq8
Jak dla mnie to tryska bardzo mocno i dużo aż mi zabryzgalo telefon jak tylko trochę zluzowakem śrubę.

Tego patentu z wykreceniem iglicy w zaworze to o którym pisał @MECENAS to nie mam pojęcia gdzie to zrobic. Wyslam zdjęcie jak umnie to wygląda.

A i odnośnie bezpieczników, no to po za tymi w szoferce które są od świateł i takich tam innych to w tym aucie nie znalazłem nic innego. W silniku niema żadnych bezpieczników, oprócz kilku bezpośrednio na kablach zamontowanych. żadnej skrzynki niema.

Bim - 2020-01-20, 10:06

Uzupełnij nr telefonu pod avatrem nie wszyscy zaglądają na fzboka
Cyryl - 2020-01-20, 11:45

w jednym z Twoich filmów usłyszałem, że łatwiej silnik odpala zimny niż gorący, co nasuwa mi wniosek, że przyczyną może być stan pierścieni, a co za tym idzie niski stopień sprężania.

przy zimnym silniku, zimny olej silnikowy, gęsty lepiej pokrywa nieszczelności pierścieni, czego nie zrobi rzadki olej rozgrzany.

CORONAVIRUS - 2020-01-20, 12:01

tam gdzie dochodzi ten przewód , pod nim jest zawór .
camper_australia_trip - 2020-01-20, 13:06

Ok. Jeszcze po jednej poradzie z Bim podłączyłem ten elektro zawór na sztywno z Aku. Niestety nie pomogło to. Ale było słychać cykanie podczas podłączania i odłączania od Aku.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, znalazłem jeden przepalony w kabinie, wymieniłem nic to nie dało. A bezpiecznik raczej był od jakiś światełek albo coś.

Dojście do tego elektro zaworu dosyć ciężkie i jak widać mam dużo piachu czy napewno go wykręcić? Jak wpadnie mi tam jakieś ziarenko to kaplica będzie. Ciągle tu wieje mi piaskiem.

Poza tym jak widać na filmie czy to że tryska paliwo z poluzowane go wtryskiwacza i to tak mocno że hej. Czy to nie oznacza że paliwo leci do komory? Po za tym ten test zrobiłem 4 razy na każdym wtryskiwaczu. Czy naprawdę w takim wypadku elektro zawór mógł by nie podawać paliwa?


Aaa apropo odpalania wcześniej. samochód odpalał na zimnym i na ciepłym tak samo. Jako mówiłem w ułamek sekundy. Widać to na jednym z pierwszych filmów w tym poscie. To było miesiąc temu po wymianie rozrusznika.

Gewehr - 2020-01-20, 14:59

Kręci jak sokowirówka :( Jednak raczej rozrząd. Kiedy był i gdzie zmieniany? Jak zwykły warsztat to robił niedawno, mógł pomylić moduł zębów paska i przeskoczył. Zdejmij górną pokrywę. Tam masz znak na kole i deklu zaworów. Pod kołem zapasowym, przy samym silniku w skrzyni biegów jest okienko. Tam musisz ustawić na znak. Na wałku ma być wtedy idealnie, lub niecały ząb przed znakiem. Wtedy jest ok. Pompy sam nie sprawdzisz, bo pogubisz w osłonę dolną tulejki z górnej osłony. Lepiej jej sam nie demontuj, tylko jedz do mechanika. Aby ustawic na znaki, wkładasz V bieg i delikatnie przepychasz auto. Przepychasz zawsze do przodu i nie cofasz nawet centymetra. Sprawdź ten pasek, bo mi wygląda to na brak kompresji (szybko kręci rozrusznik).
camper_australia_trip - 2020-01-20, 17:07

To prawda że kreci szybko ale tak było odkąd wymieniliśmy rozrusznik na nowy BOSH. wcześniej jak mieliśmy problem z odpalaniem to krecił wolno i nie odpalał, okazało sie ze rozrusznik jest uszkodzony. Jak wymienili mi na BOSH to auto zaczęło odpalać od kopa. dosłownie 0.5sec albo mniej. i tak codziennie przez miesiąc. no i nagle bach - niewiadomo czemu przestał odpalać.

Rozrząd był robiony w 2017 przez poprzedniego właściciela, przejechane na nim tak myślę około 30-40 tyś MAX. Dziś udało mi się kluczem bez ściągania koła trochę przekręcić silnikiem i górny marker/znacznik mam juz prawie ustawiony brakuje mi 2cm. Jutro spróbuje ten trick z V biegiem i popchać do przodu. i wtedy sprawdzę pompie czy otwór na kole od pompy jest na pozycji 6 i czy mogę włożyć tam wiertło. Od wału korbowego pewnie znaku nie znajde bo bym musiał ściagnać prawe koło. a znak na skrzyni biegów to tez musze obczaić bo tego jeszcze nie widziałęm.

http://www.wildsky19.plus..._belt_repla.htm

Gewehr - 2020-01-20, 17:26

Napisałem Ci gdzie ustawiasz wał korbowy. Przeczytaj jeszcze raz. Słowo klucz= "koło zapasowe" :haha:
jarekvolvo - 2020-01-20, 18:53

Przeczytaliśmy na wstępie, żę "biały dym leci z rury" . Biały ? A może to UPG i płyn idzie na tłoki. Płynu nie ubywa ze zbiorniczka/chłodnicy ?? Wyższe obroty na rozruchu też czasem świadczą o upg - brak kompresji...
Socale - 2020-01-20, 19:53

Rozrząd był pierwszą diagnozą Amplesa w tym temacie, uznałem trafność browarkiem, a teraz się potwierdza bo:
1.Nagle
2.Zero odpowiedzi silnika
3.Pierścienie nie zużywają się nagle
4.Zaworek w pompie odpuścić bo paliwo mocno tryska.
5.Biały dym = niespalone paliwo bo wtryśnięte nie we właściwym momencie wobec tłoka, wobec zaworów = za to odpowiada rozrząd.
W rozrządzie istotne jest nawet pół ząbka, a brakujące 2 cm absolutnie dyskwalifikuje ustawienie, praca silnika jest niemożliwa. Mało tego, tłoki mogły uderzyć w grzybki zaworów i je pokrzywić = remont, ale niekoniecznie.
.
Moja rada:
Jak masz klucz duży płaski który wejdzie ci na śrubę (nakrętkę) na wale silnika to lepiej powoli kręć ręcznie wałem i bez włączonego biegu, bo na biegu popychając auto punktu poszukiwanego nie wyłapiesz. Kręć tym kluczem bardzo powoli, np 1 ząbek na sekundę i wyszukaj go pod kołem zapasowym w okienku znak jak pisał Gewehr, dopiero jak go odnajdziesz i będziesz wyraźnie go widział, postaw kropkę/kreskę białym markerem by potem łatwiej było go zauważyć. Punkt ustawiony i dopiero wtedy porównaj ze znakami wałka rozrządu.
Oby to była pierdoła.
Wszyscy jesteśmy z Tobą.

Gewehr - 2020-01-20, 20:05

Na V biegu 0.7-1 metra, to jakiś jeden obrót silnika. Można bardzo precyzyjnie ustawić i nie trzeba się całować po ziemi :mrgreen: Na kole zamachowym będą dwie cienkie kreski, a na obudowie skrzyni jedna kreska. Pamiętaj że wałek z wałem pokrywa się co drugi obrót. Tak samo pompa. Czyli: dwa obroty wału= po jednym obrocie pompy i walka rozrządu.
zenek513 - 2020-01-20, 22:47

U mnie w silniku 1.9 ustawienie o jeden ząbek przed lub za znakiem powodowało gorszą pracę silnika,ale zawsze odpalał.Sprawdzone organoleptycznie podczas ustawiania zapłonu.
Gewehr - 2020-01-20, 23:01

zenek513 napisał/a:
U mnie w silniku 1.9 ustawienie o jeden ząbek przed lub za znakiem powodowało gorszą pracę silnika,ale zawsze odpalał.Sprawdzone organoleptycznie podczas ustawiania zapłonu.

Pomijając pojemność, to są dwa różne silniki. Twój ma wtrysk pośredni, a tamten bezpośredni. W bezpośrednim o ząbek do przodu i już nie zapali. Przy pośrednim, będzie tylko bardziej twardo pracował.

zenek513 - 2020-01-20, 23:39

Gawehr tak przy okazji jeżeli to możliwe prosiłbym o namiar telefoniczny na PW.
camper_australia_trip - 2020-01-22, 14:26

Ok jedne dzień przerwy i wróciłem do grzebania.

Udało mi sie wyrównać te znaki na rozrządzie po przez pchanie na V biegu, oraz potem udało mi sie wsadzić wiertło 4mm to otwory w kole od pompy, wiec jest super. Potem od strony koła pasowego przy prawym kole znalazłem znacznik ale na metalowej obudowie jest sporo rdzy i nie widzę tam markera :( . Zacząłem szukać od strony skrzyni tego okienka o którym była mowa wcześnij, i po długich poszukiwaniach udało mi sie je znaleść ( tak mi się wydaje), okazało sie ze widać je nawet bez ściągania zapasowego koła.
wysyłam w załącznikach w kolejności: rozrząd, koło pasowe z prawej, oraz okienko od skrzyni biegów.

Szczerze to niewiem czy to co mam w okienku od skrzyni to jest to co powinno być, Podczas pchania samochodem pojawiały się tam różne rzeczy, ale nic mi jakos niewygladało jak znak, to co jest na zdjeciu to rozrząd mam ustawiony prawidłowo. i wygląda mi to jak by jakaś blaszka.

Nigdy tego wcześniej niespawdzałęm, wiec niewiem czy moje ogledziny są prawidłowe dlatego zwracam sie do was, czy możemy założyć ze rozrząd jest OK, czy jeszcze coś powinniśmy sprawdzić.

Po za tym dziś, jeszcze raz poluzowałem 4 naraz nakretki od wtrysków (klucz 17) aby sie upewnić ze leci naprawde paliwo z pompy. kreciłęm dobre 2-3 sekundy a paliwo tryskało pokolei z 4 wtryskiwaczy jak z karabinu, wiec chyba elektrozawór też można wykluczyć chyba.

Czy może ktoś mi potwierdzić jak z tymi świecami jest w tym silniku? Naprawde niema tu świec żarowych tylko jedna płomieniowa? Naprawde juz skończyły mi sie pomysły co to może być ;(

Gewehr - 2020-01-22, 15:00

Wałek rozrządu jest ustawiony dobrze. Zrób zdjęcie okienka w skrzyni, ale tak aby była dobra ostrość i prostopadle aparat do otworu. Po tym zdjęciu nic nie widzę. Kołem pasowym się nie sugeruj. Często wypada kołek z wału i koło jest zakładane byle jak. Jest tylko świeca płomieniowa. To jest układ z wtryskiem bezpośrednim. Pali bez świec do -2 stopni.
camper_australia_trip - 2020-01-22, 17:35

Dzięki za potwierdzenie i wyjaśnienie z świecą. Ok przyszedł do nas Gorge z jednej z jaskini i pomogł nam przepchać kampera jeszcze raz, jednoczesnie dziewczyna trzymała latarke i kreciła telefonem jakie tam pojawiają sie rzeczy w tym oknie. Nie jestem pewien czy zrobiliśmy pełny obrót kołem w skrzyni na tym nagraniu. Materiał słabej jakości ale coś tam widać. Bardziej poglądowo żeby zobaczyć co tam w ogóle jest. https://youtu.be/bBTjag92bHA

Potem jak ustawiliśmy wkoncu na znacznik na rozrządzie to zrobiłęm zdjecie.

Gewehr - 2020-01-22, 19:55

Na kole powinny być takie dwie kreski i prawdopodobnie zaznaczyłem je na czerwono. Na obudowie zaznaczyłem na żółto znak. Ma on być idealnie miedzy tymi dwiema kreskami. Dopiero wtedy sprawdzasz pompę i wałek. Pompa ma być idealnie, a wałek może być pół zęba przed. Strasznie szybko przepychacie go. Również mozesz kręcić silnikiem w taki sposób, że podnosisz jedno koło i na V biegu obracasz je ręką. Pozwoli to bardzo precyzyjnie ustawienie. Pamiętaj że nigdy nie cofamy silnika. Zawsze kręcisz zgodnie z obrotami!
Socale - 2020-01-22, 20:10

Czy dasz radę wyczyścić to okienko z piasku? Pędzelek pomoże i jakiś psikacz.
Musi pod nim być wyraźny znak odniesienia, powiedziałbym nawet że 2 znaki po przeciwnych stronach dla 2 kresek.

CORONAVIRUS - 2020-01-23, 01:08

tak powoli sprawdzenie ciśnienia sprężania się kłania ...
dominik - 2020-01-23, 13:12

A czasem nie wymieniałeś paska rozrządu? Są dwa paski identyczne, różnią się tylko wysokością zębów. Znam to z autopsji dopiero po 1000 km ujawnił się błąd, przy zmianie biegu z I na II silnik zgasł. Przyczyną było przeskoczenie paska na kole pompy o trzy zęby, w kołach paska na wale i wałku są zęby zrobione do kantu na pompie są zaokrąglone więc przy wysokich zębach pasek nie dolega lecz tylko stoi na zębach paska. Z domu zjechałem na Chorwację i stało się to dopiero w 4 dniu podróży. Sprawdzanie pompa paliwa paliwo podaje,zawór na pompie OK, z wtrysków paliwo OK, więc lewarek przednie prawe koło aut i kontrola znaków dokładnie jak u Ciebie. Znak na kole zamachowym ustawiony, na wale się zgadza, wałek również lecz w koło pompy nie daje się włożyć blokady więc znowu powoli kręcenie i próba włożenia blokady w kolo pompy jest weszła lecz znaki nie pasują na wale i wałku. Pasek zluzowany znaki ustawione na wale OK, wałek OK, pompa OK, naprężacz dokręcony próba jest żyje :wyszczerzony: . Niestety za trzy dni znowu to samo :shock: , po powrocie do domu weryfikacja problemu auto 2,5 TD z roku 1990 silnik Fiatowski z plastikową pokrywą na głowicy. Luźna rozmowa w sklepie gdzie był kupowany pasek że producent zaleca przy którejś wymianie paska również wymianę koła pasowego na wale. Więc tak nowe koło zamówić? Cena do przyjęcia i pada pytanie czy widziałem to koło - tak, mocowane do wału na cztery śruby - nie :-/ . A jakie? Mocowane na jedną dużą śrubę (jak w maluchu) :shock: to nie ten pasek :!: pasek po zmianie różnica tylko w wysokości zębów. Więc jaka przyczyna :?: auto z 1990 roku, lecz silnik jeszcze z 1989 roku, w 1990 była zmiana modelowa. Z fotek wynika że masz silnik chyba PSA nie fiatowski. Pasek wymieniony parę chwil przed wyjazdem, po drugim przeskoczeniu obyło się już bez problemów. Żyłi długo i szczęśliwie aż do sprzedaży. U Ciebie silnik się obraca, paliwo podaje więc zostaje tylko zapłon - przestawiony :?:
Gewehr - 2020-01-23, 13:26

Już dawno napisałem że przy wymianie mógł być pomylony moduł zęba paska. Podobno od wymiany auto zrobiło 30-40 tys. więc raczej nie przez to. Przy montażu złego paska, ten silnik nie robi więcej jak 3 do 5 tysięcy.
camper_australia_trip - 2020-01-23, 17:03

JEST FINAL PROSZĘ PAŃSTWA!!!!!

OGROMNE DZIĘKI DLA WSZYSTKICH. W RAMACH PODZIĘKOWANIA SPECJALNY FILM DLA WAS:
https://www.youtube.com/watch?v=CNzNX88fgL8

Krzysiek D - 2020-01-23, 18:15

Pozdrawiam załogę camper-australia-trip.Czekam na Wasze następne filmy.Myślę ,że będziecie mieli więcej czasu na zwiedzanie,odpoczynek a kamperek Wam w tym pomoże.Podziwiam Was za ogromny spokój w obliczu zaistniałych awarii,Kamila za zdolności manualne.Trzymajcie się i dzielcie się z nami urokami tego świata...
Gewehr - 2020-01-23, 18:42

Po pierwszym filmie gdzie kręciłeś rozrusznikiem, było wiadomo że rozrząd. Kręcił jak sokowirówka, czyli brak wiatru w cylindrach. Jeśli zostawiłeś stary pasek, to daleko nie zajedziesz :gwm Nie wolno ponownie napinać paska, nawet jak zrobił tylko 100 kilometrów :mrgreen:
pearl - 2020-01-23, 18:48

Krzysiu :brawo:
yamah - 2020-01-23, 18:58

:admin
Socale - 2020-01-23, 19:33

Brawo Ty, brawo Krzysztof, brawo my.
Takie finały cieszą niesamowicie szczególnie.
:spoko

CORONAVIRUS - 2020-01-23, 19:42

coś tu śmierdzi ...pasek się może przestawić o ząbek albo jego wielokrotność a nie półtora ....

Tablice GWE... czyli mój ziomal ale nie znam fury :wyszczerzony:

MILUŚ - 2020-01-23, 19:48

MECENAS napisał/a:
coś tu śmierdzi ....

Tablice GWE... czyli mój ziomal ale nie znam fury :wyszczerzony:


Przyznaj się........kto robił ten rozrząd :bajer :chytry :-P

camper_australia_trip - 2020-01-23, 19:55

Dobra Panowie. Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim jeszcze raz. Niema co spamować tematu, zostańmy przy rzeczowych wiadomościach. To mi się podoba w tym forum najbardziej.
Jeszcze raz: https://youtu.be/CNzNX88fgL8

Temat do zamknięcia. Dziękuję

DK-Tadeusz - 2020-01-23, 20:01

MECENAS napisał/a:
coś tu śmierdzi ...pasek się może przestawić o ząbek albo jego wielokrotność a nie półtora ....


Jak najbardziej; Jeśli pasek nie jest napięty, to te 1/2 zęba będzie się "ślizgać".

No ale nie wiemy co, jak, nowe rolki, przykręcone odp. siłą itp. ?
Na moje oko to jakiś brak prof. serwisu.

CORONAVIRUS - 2020-01-23, 20:20

MILUŚ napisał/a:
MECENAS napisał/a:
coś tu śmierdzi ....

Tablice GWE... czyli mój ziomal ale nie znam fury :wyszczerzony:


Przyznaj się........kto robił ten rozrząd :bajer :chytry :-P


wróżką nie jestem , nie przyznam się do umiejętności wróżenia . :ok

Bim - 2020-01-23, 21:05

Zanim dotrzesz do Australii :szeroki_usmiech

Będziesz mechanikiem pod warunkiem ,że posłuchasz "GURU GEWERHA" i wymienisz pasek.

nie zamykał bym tak pochopnie tematu na CT :lol:

Cieszę się ,że udało Ci się wybrnąć z pomocą CT :spoko

Socale - 2020-01-24, 15:48

DK-Tadeusz napisał/a:

...
Jeśli pasek nie jest napięty, to te 1/2 zęba będzie się "ślizgać".
...

Jak pasek przeskoczy na wale o 1 ząbek, to na wałku będzie przesunięcie o pół ząbka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group