Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Kapsuła na pickupa AZAR4

koder - 2020-01-21, 17:29
Temat postu: Kapsuła na pickupa AZAR4
Byłem dzisiaj z wizytą w firmie produkującej kapsuły Azar4, uważnei ją oglądałem, w różnych wariantach (na placu jest kilka) i długo rozmawiałem o szczegółach. Brałem też udział w przejażdżce w terenie z kapsułą zamontowaną na Fordzie Rangerze. Chcę tutaj podzielić się wrażeniami.



Na początek ogólne wrażenie - kapsuły wyglądają rewelacyjnie, bardzo solidnie, estetycznie, ładnie komponują się z samochodami. Wykończenie w wersji premium wygląda bardzo ładnie, w wersjach off-road jest znacznie bardziej utylitarne, a w wersji standard dostajemy w zasadzie pustą skorupę do zagospodarowania w/g swojego uznania.

Jest to sprzęt raczej drogi i raczej wygląda na swoją cenę. Producent zastrzega, że szczegóły oferty są objęte tajemnicą, dlatego powiem tylko, że cena wersji premium czy premium plus jest zbliżona do ceny podwozia, a wyposażenie stanowi prawie połowę ceny. Czy jest tej ceny warte? To bardzo indywidualna kwestia. W mojej ocenie wygląda na sprzęt, który wytrzyma dekady. W mojej ocenie może być jednak przesadnie dopieszczony - widać, w co idą pieniądze i po prostu nie jestem pewien, czy mnie te pieniądze tam są potrzebne. Kapsuła zrobiona jest tak, żeby przetrwać 2-3 podwozia.

Konstrukcja to kompozyt. Dokładnego składu nie znam, ale słyszałem o włóknie szklanym, sklejce szkutniczej oraz pianie zamkniętokomórkowej. Tak na oko wygląda to jak jacht i wcale bym się nie zdziwił, gdyby były tam użyte technologie szkutnicze - szczególnie, że producent jest z Gdańska.

Zalety, które dostrzegłem:
  • Niesamowicie solidna konstrukcja. Można na niej stać, skakać, nie zdziwiłbym się, gdyby po dachowaniu została cała. Grzmotnięcia jakimiś gałęziami nie robią na niej żadnego wrażenia (chyba, że trafisz w okno).
  • Wykończenie w wysokim standardzie.
  • Na pokładzie pełnowymiarowa kabina prysznicowa.
  • Nadaje się do podróży 2+1. W środku jest więcej miejsca, niż się spodziewałem.
  • Dość niska masa - jakieś 500-600kg zapakowana i zalana.
  • Opływowy kształt - nie wydaje jakichś znaczących odgłosów w czasie jazdy, co może sugerować niewielki wpływ na spalanie.


Wady, które rzuciły mi się w oczy:
  • Mocowanie wymaga pewnych ingerencji w podwozie, demontażu tylnej burty i zamontowania dodatkowych uchwytów.
  • Nie ma w środku dedykowanego miejsca na lodówkę, producent sugeruje turystyczną kompresorową.


Ogólnie - bardzo fajnie, solidne i ładne, dość drogie, wygląda na warte ceny. Nie wiem, czy nie jest to przesada jak na moje potrzeby. Potrzebuję się nad tym przespać.

Jeśli macie jakieś pytania - walcie śmiało.

gryz3k - 2020-01-21, 18:47

Nie wiem czy to ta sama firma ale raczej tak. Chciałem zobaczyć kapsułe w Nadarzynie na targach ale podejście obsługi do klienta bardzo mnie zniechęciło. Zachowywał się jakby robił łaskę. Odpuściłem więc choć nie wykluczam takiego rozwiązania gdy będę jechał do Azji tzn Indie, Nepal.
koder - 2020-01-21, 19:16

Ja obsługę oceniam jako jak najbardziej pozytywną, choć oczywiście to nijak nie świadczy o Twoich odczuciach. Fakt, że podjechałem nowym Hiluxem, żeby się przymierzyć, mógł mieć znaczenie - tak samo, jak możliwość zmęczenia targami. Odniosłem wrażenie, że to raczej rodzinny interes.

Tak czy siak - kapsułę obejrzeć warto.

EDIT: Przez co mam na myśli - nie skreślaj jej tylko z tego powodu, że ktoś mógł mieć gorszy dzień lub być po prostu zmęczony.

gryz3k - 2020-01-21, 19:23

koder napisał/a:
kapsułę obejrzeć warto.


Taki miałem plan ale wyszło jak wyszło. Bardzo jej byłem ciekaw ponieważ walczą we mnie dwie koncepcje. Coś takiego albo bus 4x4. Kapsułę można posadzić na fajnym samochodzie, bus natomiast daje trochę więcej miejsca ale mniejsze zdolności terenowe. Sam nie wiem. Mam zarezerwowanego w lutym hiluxa w Namibii. Pojeżdżę ciut po Afrykańskich drogach to może się przekonam. :spoko

MILUŚ - 2020-01-22, 06:42

Ja z innej beczki.......

mam nadzieję ;że posiadane przez Was Hiluxy ; Rangery czy Nissany są bardziej wygodne od tych które musze używac w Afryce czy Azji :gwm
Po godzinie - dwóch wysiada mi kregosłup takie mają sztywne zawieszenie .Są strzasznie niewygodne . I jada max 120 km/h. Nie wiem ; może te "moje" to jakaś cheaper version :-/
:niewiem:

koder - 2020-01-22, 07:21

Pewnie są różne wersje. Ja zrobiłem moim jakieś 400km przed zakupem, teraz nowym 1700km (od świąt), łącznie z 12h trasą do Gdańska przez malowniczy korek pod Piotrkowem Trybunalskim. Na wygodę absolutnie nie narzekam, prędkości autostradowe są jak najbardziej używalne (choć spalanie, oczywiście, rośnie - jak w każdym samochodzie). Mówię tu konkretnie o 8 generacji - ponoć wcześniejsze były istotnie mniej wygodne.
bert - 2020-01-22, 08:30

gryz3k napisał/a:
koder napisał/a:
kapsułę obejrzeć warto.


Taki miałem plan ale wyszło jak wyszło. Bardzo jej byłem ciekaw ponieważ walczą we mnie dwie koncepcje. Coś takiego albo bus 4x4. Kapsułę można posadzić na fajnym samochodzie,bus natomiast daje trochę więcej miejsca ale mniejsze zdolności terenowe. Sam nie wiem. Mam zarezerwowanego w lutym hiluxa w Namibii. Pojeżdżę ciut po Afrykańskich drogach to może się przekonam. :spoko


jesteś pewny, że pick-up z ciężkim tyłem, ciężarem przesuniętym sporo poza oś i wypiętrzonym daje większe możliwości terenowe nad busa z pełnym 4x4?
Oj chyba nie.

sienek - 2020-01-22, 08:59

Udalo Ci sie zrobic jakies fotki tej kapsuly?
Najbardziej interesuje mnie gdzie i jak wcisneli ta kabine prysznicowa.

W wersji demo jej nie ma
https://www.youtube.com/watch?v=CmwGVb2stCo

Rozmawialem z nimi we wrzesniu o kapsule do Hiluxa - cytat:

"Cena netto wersji premium to 98 900 zł"

koder - 2020-01-22, 10:04

Zdjęć nie robiłem, ale kabinę widać tutaj:



Cała "łazienka" to po prostu wodoszczelne pomieszczenie, w rogu jest umywalka z wyciąganą głowicą, która służy za prysznic.

darek 61 - 2020-01-22, 10:21

Warto było pomierzyć ile wystaje poza podwozie,zapewne to jest maksimum na ile wolno zgodnie z przepisami.
koder - 2020-01-22, 10:45

Wystaje pół metra, ale to ze względu na kąt zejścia - gdyby wystawał więcej, to miałby problem z górkami. Zgodnie z przepisami można ponad metr.
gryz3k - 2020-01-22, 10:52

bert napisał/a:
jesteś pewny, że pick-up z ciężkim tyłem, ciężarem przesuniętym sporo poza oś i wypiętrzonym daje większe możliwości terenowe nad busa z pełnym 4x4?
Oj chyba nie.


No właśnie o to chodzi. Wadą może być też to, że siedzi się w osobówce i nie ma połączenia z częścią mieszkalną. Może to mieć znaczenie dla bezpieczeństwa w dzikszych krajach. W razie kłopotów trzeba wyjść z zabudowy i przejść do samochodu. Trudno też w czasie jazdy wysłać żonę po kawę czy kanapkę.
Przy tej cenie troszkę traci sens koncepcja z uniwersalnością.

darek 61 - 2020-01-22, 11:01

koder napisał/a:
Wystaje pół metra, ale to ze względu na kąt zejścia - gdyby wystawał więcej, to miałby problem z górkami. Zgodnie z przepisami można ponad metr.

Czyli jakiś dolny skos składany jest możliwy.Fajnie.

4x4camper - 2020-01-22, 18:48

A dla mnie to lipa.
Wystarczy porównać wymiary toyoty z kapsułą, z małym sprinterem i powinna się zapalić czerwona lampka.
Tym się nie da jechać

poz
tolo

koder - 2020-01-22, 19:12

4x4camper napisał/a:
Tym się nie da jechać

Dziwne, bo jeździło spoko - i po szosie, i w terenie.

4x4camper - 2020-01-22, 20:29

Rozumie że jeździłeś autem demonstracyjnym?????

poz
tolo

koder - 2020-01-22, 20:51

Tak jak pisałem, tym co na fotce. Co prawda to Ranger, ale nie jeździł istotnie inaczej od mojego Hiluxa.
MirekŻ - 2020-01-22, 21:38

MILUŚ napisał/a:
Ja z innej beczki.......

mam nadzieję ;że posiadane przez Was Hiluxy ; Rangery czy Nissany są bardziej wygodne od tych które musze używac w Afryce czy Azji :gwm
Po godzinie - dwóch wysiada mi kregosłup takie mają sztywne zawieszenie .Są strzasznie niewygodne . I jada max 120 km/h. Nie wiem ; może te "moje" to jakaś cheaper version :-/
:niewiem:

Miałem Hiluxa 10 lat temu. Przejechałem 70 000 km. Byłem nim na Sardynii, Korsyce. Nie należy jechać szybciej niż 120. Jechałem po 10-12 godzin. Można wytrzymać bez problemu. Dobrze jest mieć dociążony tył ( są w sprzedaży dostosowane wymiarowo do paki, zbiorniki na wodę z elastycznego tworzywa)

jb - 2020-01-23, 07:38

Miałem okazję dobrze obejrzeć takie codo w tym roku. Estończyk stał obok na kempingu. Rozwiązanie to jest być może alternatywą dl samochodu wyprawowego zamiast namiotu ale na pewno nie dla zwykłego kampera. Bardzo mało przestrzeni bagażowej, mocno się kiwa przy każdym ruchu wewnątrz - jak w alkowie - do tego konieczność rozkładania za każdym razem nóg podpory. Czy kompensuje to wyższa mobilność - nie wiem.
koder - 2020-01-23, 08:59

jb napisał/a:
Miałem okazję dobrze obejrzeć takie codo w tym roku.

Chyba nie mówisz o tej konkretnej kapsule? Na pewno nie trzeba jej rozkładać podpór/podnośników - nie ma się ich wcale na pokładzie, zwykle zostają w domu i służą tylko do zakładania i ściągania kapsuły. Nie zauważyłem, żeby w trakcie chodzenia po wnętrzu kapsułą jakoś szczególnie bujało - na pewni nie bardziej, niż kamperami, z którym miałem okazję obcować.

4x4camper - 2020-01-23, 11:14

Koder-czemu nie dopuszczasz myśli że demo miało stuningowane zawieszenie a Estończyk nie.
" Będzie Pan Zadowolony"

poz
tolo

koder - 2020-01-23, 11:25

Raczej przypuszczam, że opisywana kapsuła była o wiele cięższa od tej, którą oglądałem. 400kg nie jest szczególnym wyzwaniem dla Hiluxa, raczej to jest obciążenie w którym tylna oś przestaje być niedociążona.

Miałeś okazję oglądać ten produkt? Przejechać się? Bo mam wrażenie, że jesteś uprzedzony na podstawie - no właśnie nie wiem czego. To jakby oglądać 40-letniego zalanego zbutwiałego campera i na tej podstawie wyrobić sobie opinię, że cały ten karawaning jest do kitu.

gryz3k - 2020-01-23, 13:36

koder napisał/a:
To jakby oglądać 40-letniego zalanego zbutwiałego campera i na tej podstawie wyrobić sobie opinię, że cały ten karawaning jest do kitu.


:haha: :spoko

MILUŚ - 2020-01-23, 13:44

A ja myślę ; że koder powinieneś wysłuchać tych co....mieli ; mają tego rodzaju "kapsułę".
Reszty to gdybanie...........

Tak myślę ;że powinienes zgadnąc na PW tola 61 ....on kiedyś miał i używał podobny wynalazek "Tischnera" :-P napewno więcej Ci powie niż "teoretycy" :mrgreen:

koder - 2020-01-23, 16:47

Wydaje mi się, że już o tym rozmawialiśmy w temacie ogólnie o kapsułkach. Tutaj dziele się moimi wrażeniami z oglądania konkretnego modelu, nie poszukuję teraz porady.
bert - 2020-01-23, 16:55

koder napisał/a:
Raczej przypuszczam, że opisywana kapsuła była o wiele cięższa od tej, którą oglądałem. 400kg nie jest szczególnym wyzwaniem dla Hiluxa, raczej to jest obciążenie w którym tylna oś przestaje być niedociążona.

Miałeś okazję oglądać ten produkt? Przejechać się? Bo mam wrażenie, że jesteś uprzedzony na podstawie - no właśnie nie wiem czego. To jakby oglądać 40-letniego zalanego zbutwiałego campera i na tej podstawie wyrobić sobie opinię, że cały ten karawaning jest do kitu.


niczego nie neguję nie zniechęca itp ale 400 kg płasko na osi to coś innego niż 400kg wypiętrzone w górę i wysunięte mocno poza oś.

część z tych 400 huśta do tyłu (za osią) część na boki (od góry)

koder - 2020-01-23, 18:22

bert napisał/a:
część z tych 400 huśta do tyłu (za osią) część na boki (od góry)

Prawda, ale podkreślę jeszcze raz - jeździłem nim - po szosie, w terenie, po górkach i po błocie. Na prawdę, nie była to jazda asekuracyjna. Niczego niepokojącego nie zauważyłem. Z tego wnoszę, że akurat Azar4 rozkład mas ma zrobiony z głową.

Zbiorniki i akumulatory są na samym dole z przodu, więc zaraz przed tylną osią pojazdu. Za osią raczej nie przypominam sobie niczego szczególnie ciężkiego.

Baneczka - 2020-01-24, 04:09

Koder, zastanów się nad Geocamperem. Mniej luksusu za 1/3 ceny. Zrobiliśmy tym ponad 200000 km w wycieczkach dalszych i bliższych, po piachu i śniegu, górach i plażach.
MILUŚ - 2020-01-24, 05:51

Baneczka napisał/a:
Koder, zastanów się nad Geocamperem....


Ale On już kupił podwozie pod kapsułę :mrgreen:

Baneczka - 2020-01-24, 07:53

Ale Geocamper to kabina ekspedycyjna na pickupa dwu lub czterodrzwiowego ,pierwowzór Azara.
Baneczka - 2020-01-24, 07:58

https://www.landcruiser.p...i7tEd0angxAjhFg
Brat - 2020-01-24, 08:43

Zbyszek - fajny opis i zdjęcia .. Nadal macie to auto, czy też ... inne decyzje zapadły ? ;)
MILUŚ - 2020-01-24, 09:00

Baneczka napisał/a:
Ale Geocamper to kabina ekspedycyjna na pickupa dwu lub czterodrzwiowego ,pierwowzór Azara.


O ja głupi niedouczony :( :gwm no tak masz rację :ok

Wojciechu - 2020-01-24, 09:16

Baneczka - miałem przyjemność oglądać wasz pojazd kiedyś w Pomiechówku. Nie wiem jak z funkcjonalnością ale wygląd kozacki. ;)
jawi13 - 2020-01-24, 09:32

Baneczka napisał/a:
Ale Geocamper to kabina ekspedycyjna na pickupa dwu lub czterodrzwiowego ,pierwowzór Azara.
Ale Geocamper to produkcja Rosyjska.A przecież teraz wszystko co Rosyjskie to jest złe ,beznadziejne i do d..y . Tak ja Rosyjski węgiel, jest lepszy od Polskiego .ma mniej siarki jest bardziej kaloryczny i jest tańszy niż Polski,ale Jest Rosyjski ,a to niektórym bardzo przeszkadza.
koder - 2020-01-24, 09:33

Baneczka napisał/a:
Koder, zastanów się nad Geocamperem. Mniej luksusu za 1/3 ceny. Zrobiliśmy tym ponad 200000 km w wycieczkach dalszych i bliższych, po piachu i śniegu, górach i plażach.

Oczywiście zastanawiam się. Zastanawiam się też nad wydzierganiem całej kabiny sam. Tutaj po prostu pomyślałem, że warto podzielić się doświadczeniem z tym konkretnym produktem.

Baneczka - 2020-01-24, 12:09

Brat to już dwa lata przymiarek i prób minęły i wniosek jest taki: jeśli coś nowego to tez pickup Hilux jeśli zaczną produkować 1,5 kabiny z automatem albo Isuzu. Co do zabudowy to podobna ale model vikunia tzn mocowana do ramy zamiast skrzyni.
Wojciechu. Każdy kto wejdzie do środka twierdzi że w środku jest ljeszcze lepszy niż na zewnątrz i jest zaskoczony funkcjonalnością.
Jawi 13 nie oceniam wyrobów i ludzi po narodowości tylko po funkcjonalności i charakterze to ułatwia zycie choć nie na forum gdzie uchodzę za antykomuniste i antysemitę czyli element nie pożądany.
Koder, co sądzisz o tej vikuni?

jawi13 - 2020-01-24, 12:22

Baneczka napisał/a:
Jawi 13 nie oceniam wyrobów i ludzi po narodowości tylko po funkcjonalności i charakterze to ułatwia zycie
:super
gryz3k - 2020-01-24, 13:17

Po obejrzeniu zdjęć Baneczki przekonałem się, że jednak bus 4x4. Kapsuła nie dla mnie. Za mało miejsca, przestrzeni ładunkowej i bytowej.Na Kaukazie jechałem busikiem Mitsubishi w terenie. To samo w Afryce i dawały sobie radę nie gorzej niż terenówki.
Koder, nie przekonuję Cię bo każdy ma swoje racje ale dzięki temu wątkowi wiem, że do długotrwałego podróżowania kapsuła się raczej nie nadaje. :spoko

4x4camper - 2020-01-25, 21:31

Zestaw do wzmocnienia zawiasu w busie 4x4

https://agileoffroad.com/rip-kit-mercedes-sprinter/#prettyPhoto


poz
tolo

jaro - 2020-01-25, 22:09

Czy ktoś może planuje budowę nakładki. z podnoszonym dachem i sztywnymi ścianami.i żeby to zmieściło w 2 m wysokości
koder - 2020-01-25, 22:21

jaro napisał/a:
Czy ktoś może planuje budowę nakładki. z podnoszonym dachem i sztywnymi ścianami.i żeby to zmieściło w 2 m wysokości

Tak, właśnie ja. Temat masz tutaj.

4x4camper - 2020-01-26, 10:06

Ja.
Na jakie auto chcesz to posadzić ????

dla zainteresowanych

https://pl.pinterest.com/pin/541346817680195004/

poz
Tolo

koder - 2020-01-27, 09:39

Baneczka napisał/a:
Koder, co sądzisz o tej vikuni?

Przepraszam, całkiem przeoczyłem to pytanie. Rzucisz linkiem, bo jakoś nie umiem u nich na stronie znaleźć, google też niewiele podpowiada?

Baneczka - 2020-01-27, 19:29

https://www.google.pl/url...580235768453237
Dwie ostatnie fotki

xbartman - 2020-02-02, 09:40

Ten projekt wygląda ciekawie, szczególnie ilość miejsca wewnątrz.
https://www.truckcamperma...rus-920-review/

koder - 2020-02-02, 10:30

xbartman napisał/a:
Ten projekt wygląda ciekawie, szczególnie ilość miejsca wewnątrz.

Tak, ale to kompletnie inna kategoria. Gdybyś tego próbował wziąć gdzieś w teren, to się po prostu złoży przy pierwszej górce. Za dużą zaletę używania pickupa poczytuję, że można takie kapsuły mieć dwie - i zakładać akurat taką, która nam pasuje do konkretnego wyjazdu.

Już nie wspominam, że on waży 1320kg.

makaronek - 2020-07-10, 23:20

za długi post, skracam bo z perspektywy czasu był bez sensu
Id_ea - 2020-07-11, 12:34

makaronek napisał/a:


Pytania do samej kapsuły:
Mam dwa miejsca parkingowe o wysokości 2m (jedno za drugim) - czy jest jakiś pomysł, na parkowanie samej kapsuły na jakiejś ruchomej platformie, którą mógłbym wyjechać z garażu i podłączyć w miarę sprawnie pod blokiem?
Czy dla takiego ignoranta offroadu jak mnie (okazjonaly zjazd z asfaltu), ranger jest dobrą opcją pod tą kapsułę? (patrzyłem na Amaroka, ale ma chyba za niską ładowność na pace dla wersji premium). Nie znoszę niestety wnętrza Toyoty, i tak jak Hiluxa odkąd zobaczyłem go w top gear darzę wielkim szacunkiem, tak w nowej ravce kolegi nie jestem w stanie znieść tego tandeciarskiego plastiku i kokpitu z niebieskim podświetleniem - masakra. Nie chcę spędzać minuty swojego życia w toyocie (sorry), aż nie porwą w worku jakiegoś Włocha żeby im zaprojektował te samochody z jakimś smakiem.
Jak wygląda kwestia ubezpieczenia i serwisu tego cuda? Jak mi to ktoś ukradnie z garażu, jest jakaś opcja ubezpieczyć?

Będę mega wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i pewnie do zobaczenia wkrótce gdzieś na szlaku :>


cześć
No więc jakiś czas temu tzn "parę lat" kombinowałem tak jak Ty aż w zeszłym roku zakupiłem Forda Rangera 3.2 z 2016 ( to akurat ważne bo interesowała mnie wytrzymałość i nośność Wildtrucka ) i od tego momentu zacząłem polowanie na kapsułę. Najpierw był w zainteresowaniu Azar ale sposób korzystania z drzwi a na końcu cena zastopowały mnie. Szkoda mi było 100K na coś co może po zakupie nie pasować do moich oczekiwań a nie będzie lekko sprzedać patrząc na krajowe gusta. Skoncentrowałem się więc poszukiwaniu Knausa Travelera ponieważ ma jak dla mnie idealną budowę tzn. normalne wysokie drzwi ( ja mam ponad 180 ) i jest jak Azar monolitem z laminatów, kompozytów. Znaczy to, że nie ma miejsc gdzie może przeciekać na łączniach powstałych po jeździe w terenie i łatwo będzie go ogarnąć po jakieś nieprzyjemniej przeprawie jakby co. W praktyce okazało się, że nie wejdzie na Rangera ponieważ zaprojektowano go dla Japończyka L200, sporo węższego.
Ze sprzedawcą ( głównie on i dzięki mu za to! ) buda została lekko przerobiona, podcięto wjazd z prawej, lewej, wyrzucono przednie podpory na zewnątrz - są dokładane na czas dłuższego parkowania na biwaku, tylne zostały w zabudowie. Obecnie wchodzi bez problemu na pakę Rangera choć muszę wymyślić jak zamaskować poszerzone wjazdy bo nie podoba mi się estetyka choć idzie z tym żyć :) W Rangerze jest też problematyczne tankowanie ponieważ buda zasłania klapkę wlewu paliwa i w tym miejscu trzeba zrobić w zabudowie dodatkową kapkę rewizyjna. Knaus jest cięższy od Azara jakieś 300 kg i dzięki temu go kupiłem :) 1 kupiec przyjechał Hiluxem który po włożeniu budy na pakę "ukląkł" pod ciężarem ! Potencjalny kupujący bał się, że nie dojedzie do domu, odstąpił a ja pojechałem po kapsułę. Mój Ranger nawet się "nie zgarbił" :) . Pozostał temat parkowania bo tak jak Ty mam za nisko. Moim zdaniem nie masz szans zaparkować pod 2metrami nawet Azarem bo sama buda w środku ma ze 2m! U mnie pod wiatą jest 2400 a Knaus przy zdejmowaniu z Rangera potrzebuje 3000! Wymyśliłem więc platformę hydrauliczną na kółkach z udźwigiem 1000kg no i buda zjeżdża poza wiatą, siada na platformie i jedzie na niej pod wiatę. Jest na styk chociaż przepchanie po polbruku to nie za lekka operacja. Jakby co to na olx jakiś gość, raczej handlarz, sprzedał w tym roku już 2 takie Knausy teraz sprzedaje 3. Ja od niego nie brałem ale buda identyczna. Ranger nie ma najmniejszego problemu z tą budą ani na trasie ani w terenie , oczywiście nie mowię o ekstremalnym offrodzie bo to nie do tego służy tylko jakbyś chciał kupić to bez przeróbek nie ma szans na "pojechanie i zabranie" Rangerem. Po przerobieniu elementów i wymianie części wyposażenia niczego więcej nie potrzebujemy. Od 7 lat podróżujemy "namiotowo" z najmłodszym synem ale w tym roku sierpień zapowiada się nam wyjątkowo komfortowo :)

makaronek - 2020-07-11, 12:55

Id_ea napisał/a:


Skoncentrowałem się więc poszukiwaniu Knausa Travelera



ooooo widzisz :) dziękuję! też zaczynam się koncentrować w takim razie :)
czy Knaus tak z grubsza ma jakieś wady w stosunku do Azara (poza tym, że jest taki mniej "zwarty" i to co wymieniłeś, czyli to słabe spasowanie z Rangerem)?

mało jest jakichkolwiek materiałów o tym Knausie - oni przestali to już tworzyć czy coś?
widzę, że jest jeszcze EbaCamp - wygląda bardzo nowocześnie - czy ktoś z Was miał okazję przyjrzeć się tej konstrukcji?

Id_ea - 2020-07-11, 13:54

Tego nie wiem bo nie miałem fizycznie Azara. Skreśliłem go przez te drzwi i cenę. Ma również dużo mniej miejsca w środku bo Knaus to przy Azarze hotel, dużo większa przestrzeń i kubatura. Jak kupisz to na bank będę okna dachowe do wymiany bo 20 plastiki nie muszą być całe w miejscu dociągania klapy. U mnie były pęknięcia co było widoczne dopiero z bliska i to od strony dachu. Jak chcesz szukać coś na pickupa to szukaj budy w technologii monolitu bo każda inna przy jeździe po bezdrożąch może się rozszczelnić. Niemcy robią nadal ale oni z reguły używają ich dokładnie tak jak kampera. Różnica dla nich pewnie tak, że nie trzeba robić żadnych obowiązkowych przeglądów, opłacać ubezpieczeń itp. Ma za to dużo mniej miejsca niż zwykły kamper ale dla 2 osób ( na upartego może i z 5 mieszkać ) to aż nadto. Nie ma co ukrywać, że nie jest to rozwiązanie dla starszych osób z problemami z jakimiś ograniczeniami w poruszaniu się więc z wiekiem wyprzedają i kupują kampera. Tak mój trafił do mnie. Jestem 3 właścicielem zaczynając od Szwajcara który sprzedał swoje L200 a bez przerabiania nie pasował na inne. Mam komplet dokumentów, kwity różne i nawet oryginalny breloczek do kluczy Knausa :szeroki_usmiech
makaronek - 2020-08-17, 15:50

Oglądałem Azara w tamtym tygodniu - niesamowite wrażenia z przejażdżki tym sprzętem (dużo tutaj daje Ranger) - kapsuły w trakcie spokojnej jazdy i jazdy terenowej w ogóle nie było jakoś bardzo czuć - nic nie bujało i nie wiało (ale akurat na nim była lekka kapsuła offroad)

Najbardziej w Azarze przeszkadzają mi dwie kwestie - cena (której daleko w dół do 100 tys) i przy tej cenie jednak sporo kompromisów:

- bardzo mało miejsca do przechowywania - mam wrażenie, że sporo sprzętu trzeba trzymać w samochodzie
- bardzo ciasna łazienka - nie wiem czemu wszyscy twierdzą, że jest ona "zaskakująco duża" - znośna to ona jest na F150 w wersji premium plus. W wersji premium jest mega ciasna - głównie za sprawą bardzo szybko opadającego dachu
- nie wiem jak to się będzie zachowywać na autostradach, ale opinie są mało przekonujące - ponoć maksymalna bezpieczna prędkość z kapsułą to ok 120kmh

Polecanych przez Id_ea knausów niestety nie ma na OLX :( daj znać proszę jak Ci się z tym jeździ (autostrada i lekki offroad szutrowo-błotnisty) - czy bardzo buja etc. Tak patrząc realnie to ten Knaus niweluje wszystkie wady Azara, poza tym może że jest taki dość starodawny i paskudnie brzydki ;)

Idealną kapsułą dla mnie byłaby taka, która ma rozkładany do góry hardtop (żeby było ok na zimę) i w środku łazienkę. Wtedy mógłbym autem wjeżdżać na 2 metrowe parkingi i nie mieć garba na autostradzie, a w miejscu spania się wyprostować i umyć łeb w łazience

koder - 2020-08-18, 09:48

Zmieszczenie się w 2 metrach to jest raczej mało realne. Oglądałem ostatnio kapsuły z Beskidii, moim zdaniem rewelacyjne - ale ani sztywne, ani namiotowe w 200cm nie wejdą.

Weź pod uwagę, że kapsuła jest zamontowana do paki, która pracuje inaczej, niż kabina, więc musisz co najmniej 5cm odstępu łóżka od dachu zrobić. Mój Hilux ma 181cm wzrostu, co zostawia 14cm. W konstrukcjach, które oglądałem, ścianka ma 3cm; po odjęciu dachu i podłogi zostaje 8cm na konstrukcję podnoszonego dachu oraz samo łóżko. Być może z namiotem i cienkim materacem by się udało, ale najbardziej kompaktowy hardtop, jaki widziałem, zajmuje dodatkowe 10cm. A do tego pewnie być chciał mieć na dachu solary, albo okno-wywietrznik.

TL;DR: w 2m nie da rady.

makaronek - 2020-08-18, 16:31

koder napisał/a:
Zmieszczenie się w 2 metrach to jest raczej mało realne. Oglądałem ostatnio kapsuły z Beskidii, moim zdaniem rewelacyjne - ale ani sztywne, ani namiotowe w 200cm nie wejdą.



Koder, wielkie dzięki za info n/t Beskidii - jutro tam jadę.
Wybił mi z głowy 2 metry wjazdu całym zestawem do garażu, ALE jest opcja pośrednia, czyli wjechanie do garażu samą kapsułą - a to już "coś". Ja tych 2m szukałem bardziej pod kątem przechowywania tego w bloku, na zakupy w IKEI tym zestawem i tak nie będę jeździł :)

Ale zejdę dzisiaj do garażu z profesjonalnym narzędziem w postaci wymierzonego kija od szczotki i zobaczę, czy nie ma tam jakiejś opcji wjazdu czymś o wysokości 210-215.
[edit] - cały garaż w najniższym punkcie ma jakieś 215-220 cm i nagle brama wjazdowa zatrzymuje się na 199.... Czas chyba skończyć myśleć o wjeździe tam jakąkolwiek zabudową - co więcej ciężko może być nawet wavecamperem/californią, bo te 199 to jest praktycznie na styk.

jeszcze raz dziękuję za namiar, być może to jest mój złoty kompromis. Ale terminy to ma nie byle jakie :) ) a myślałem, że ranger z konfiguratora za 8-9 miesięcy to długo :DD


[edit] - mega pozytywne wrażenia - spędziłem tam dwie godziny i gdyby nie było późno, posiedziałbym jeszcze i pogadał ;) ) W zasadzie jedyny problem jaki widzę, to może być z wyleasingowaniem tego i z jakąś obsługą gwarancyjną i pogwarancyjną - jak się chłopakowi zwalą na głowę klienci, to trochę się obawiam, że z ewentualnymi problemami tego, bądź co bądź, eksperymentu, zostanę sam jak palec z wkrętarką makity i paczką śrubek, a to chyba trochę mało do serwisowania kapsuły :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group