| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Zrób to sam - montaż obrotomierza
prolib - 2020-02-04, 10:01 Temat postu: montaż obrotomierza Mały poradnik jak zamontować obrotomierz do Ducato I.
Montaż obrotomierza do starego klekota to czasem niezłe wyzwanie, można pobrać sygnał z alternatora, dochodzi jednak kwestia przełożeń na kołach wał-alternator, dojścia do samego alternatora, dolutowywania do niego przewodów "W" itp. Generalnie kupa zabawy, a efekt nie gwarantowany na 100 % .
Prostszym rozwiązaniem jest obrotomierz z czujnikiem magnetycznym (do kupienia na popularnych serwisach aukcyjnych za ok 50 złociszy). Zestaw Składa się z wyświetlacza, czujnika i magnesu.
Montaż zaczynamy od odkręcenia blaszanej osłony koła zamachowego , wytrasowaniu punktu i wywierceniu otworu 13 mm pod czujnik. Następnie, przykręcamy osłonę na swoje miejsce i za pomocą np. kawałka kredki świecowej przy odpalonym silniku zaznaczamy oś obrotu w miejscu wywierconego otworu pod czujnik. Przy pomocy papieru ściernego, matujemy dowolny punkt na odrysowanej osi, po czym odtłuszczamy to miejsce rozpuszczalnikiem. W następnej kolejności przyklejamy za pomocą kleju (dwuskładnikowy distal, poksipol itp.) magnes - ważna jest strona magnesu, ale jest ułatwienie, bo właściwą stroną przyklejenia do koła zamachowego jest strona "przyciągająca", oczywiście przyklejamy magnes na osi wyznaczonej prędzej kredką . Teraz czas na montaż czujnika w wywierconym otworze, ustawiamy nakrętkami jego położenie, z przerwą w stosunku do magnesu około 5 mm. Całość skręcamy, przykręcamy osłonę na swoje miejsce i dół gotowy. Polecam osłonięcie czujnika koszulką termokurczliwą, co myślę, że wydatnie przedłuży jego żywotność. Następnie przeciągamy przewód przez komorę silnika (przewód będzie trzeba przedłużyć 3x0.75 linka ) i przepychamy się do kabiny. Idealnym miejscem pod wyświetlacz jest wyciągany pojemnik na duperele na środku konsoli, wyświetlacz po wycięciu bocznych zatrzasków perfekcyjnie wchodzi w to miejsce. Samo wpięcie w instalacje , jest banalne i sprowadza się do podłączenia plusa od stacyjki (często jest wyprowadzony już na radio), masy i połączeniu trzech przewodów czujnika wg kolorów (niebieski, brązowy i czarny) z oznaczonymi przewodami w wyświetlaczu . Pakujemy całość na miejsce i tadauuuuu gotowe! Mamy obrotomierz w Ducato, który czyta obroty bezpośrednio z koła zamachowego, czyli pewniej się nie da
Montaż w silniku 1.9 TD ,podejrzewam , że w 2.5 D analogicznie
smok_wawelski - 2020-02-12, 19:28
OK i rozpracowane ładnie - zastanawiam się tylko po co ten gadżet
SlawekEwa - 2020-02-12, 19:47
| smok_wawelski napisał/a: | | zastanawiam się tylko po co ten gadżet |
pomyśl
smok_wawelski - 2020-02-12, 20:09
żeby pasażer się miał na co patrzeć
chris_66 - 2020-02-12, 20:48
| SlawekEwa napisał/a: | | smok_wawelski napisał/a: | | zastanawiam się tylko po co ten gadżet |
pomyśl |
żeby odwrócić uwagę od tej zasmarkanej klapki po prawej
|
|