|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Jak podłączyć zasilanie do Truma Combi 4?
pionier01 - 2020-02-06, 23:18 Temat postu: Jak podłączyć zasilanie do Truma Combi 4? Zdemontowałem stary piec Truma Combi 3402. Zakupiłem nowy Truma Combi 4. Po demontażu starego pieca zostały mi 4 przewody elektryczne:
1. Brązowy
2. Czerwony
3. Niebieski
4. Żółtozielony
Nowa Truma Combi 4 na panelu na opis: 12V + | -. I tutaj moje pytanie:
-Który kabel to "+" a który to "-"? Wiem że Żółtozielony to masa.
Nie znam się kompletnie na elektryce więc może ktoś z szanownych camperowców pomoże?
kimtop - 2020-02-07, 12:27
pionier01 napisał/a: | -Który kabel to "+" a który to "-"? Wiem że Żółtozielony to masa. |
Sprawdzisz to miernikiem uniwersalnym prądu.
Jak nie masz miernika,a wiesz że żółtozielony to masa,możesz to zrobić żarówką
Obstawiam,ze to brązowy
pionier01 - 2020-02-07, 12:34
kimtop napisał/a: | pionier01 napisał/a: | -Który kabel to "+" a który to "-"? Wiem że Żółtozielony to masa. |
Sprawdzisz to miernikiem uniwersalnym prądu.
Jak nie masz miernika,a wiesz że żółtozielony to masa,możesz to zrobić żarówką
Obstawiam,ze to brązowy |
Odnalazłem starą instrukcję montaż wymontowanego przez mnie pieca Truma C3402 i jest tam napisane że czerwony to plus a niebieski to minus. W starej instrukcji pisze że jeśli pomylisz kolory piec C3402 może zostać uszkodzony.
W Trumie Combi 4 piszą że jeśli pomylisz polaryzację piec nie ruszy do czasu właściwego połączenia ale się nie uszkodzi.
Podaj jakiś filmik jak miernikiem się obsługiwać bo nie mam pojęcia żadnego o tym. Jak 12V odczytać który jest plus a który minus?
kimtop - 2020-02-07, 12:40
Wpisz w youtuba "multimetr jak używać"
pionier01 - 2020-02-07, 12:50
kimtop napisał/a: | Wpisz w youtuba "multimetr jak używać" |
Oglądałem ale nie ma tam poradnika jak wykryć który kabel 12v jest + a który -.
kimtop - 2020-02-07, 13:04
Ustaw pokrętło multimetru na prąd stały wielkość 20(oznaczyłem na zdjęciu)