Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Zabudowa LMC Liberty 1997 - rura nadmuchu w pod³odze!

pionier01 - 2020-02-07, 01:03
Temat postu: Zabudowa LMC Liberty 1997 - rura nadmuchu w pod³odze!
Podczas wymiany akumulatora zauwa¿y³em ¿e jedna z rur nadmuchu ciep³ego powietrza wchodzi w pod³ogê. Nie potrafiê okre¶liæ jej uj¶cia. Z tego co widzê mam 4 uj¶cia w zabudowie i wszystkie dmuchaj± ciep³ym powietrzem. Natomiast przy piecu 2 rury s± po³±czone trójnikiem z piecem wiêc mam 5 rur wychodz±cych z pieca.

Gdzie mo¿e mieæ uj¶cie ta wchodz±ca w pod³ogê? Czy jest mo¿liwo¶æ ¿e ogrzewa jak±¶ pustkê w pod³odze? Pod autem jej nie widaæ. To 23 letnia zabudowa wiêc chyba wtedy nie by³o pustek w pod³odze?

andi at - 2020-02-07, 05:05

A co my ci wejdziemy pod auto i zobaczymy co i jak .Mo¿e pobieraæ powietrze
rigg - 2020-02-07, 06:07

Mo¿e ogrzewaæ zbiornik szarej wody.
Filip - 2020-02-07, 06:55

Zapewne wersja zimowa i przechodzi pod pod³og± na druga strone np. Pod kanape i wychodzi przy drzwiach i z kanapy. Dodatkowo ogrzewa przestrzeñ wokó³ zbiornika z wod±... ja tak mam 8-)
CORONAVIRUS - 2020-02-07, 08:38

Ta rura wyprowadza nadmiar ciep³ego powietrza na zewn±trz by w kampie nie by³o za gor±co .

A tak serio to tak trudno zajrzeæ pod auto i prze¶ledziæ droge tej rurki ??? :zimno

pionier01 - 2020-02-07, 09:33

ZNALAZ£EM!

Po³o¿y³em siê ponownie pod autem. Wcze¶niej wielokrotnie jej szuka³em i nie znalaz³em. Okazuje siê ¿e rura biegnie w zag³êbieniu obok pojemnika na wodê brudn± na druga stronê auta. Jest tak ukryta ¿e trzeba przytuliæ g³owê do podwozia aby zobaczyæ tylko fragment rury. Ju¿ wiem gdzie przebiega.

CORONAVIRUS - 2020-02-07, 12:11

pionier01 napisa³/a:
ZNALAZ£EM!

Po³o¿y³em siê ponownie pod autem. Wcze¶niej wielokrotnie jej szuka³em i nie znalaz³em. Okazuje siê ¿e rura biegnie w zag³êbieniu obok pojemnika na wodê brudn± na druga stronê auta. Jest tak ukryta ¿e trzeba przytuliæ g³owê do podwozia aby zobaczyæ tylko fragment rury. Ju¿ wiem gdzie przebiega.


bohater :roza:

Filip - 2020-02-07, 22:02

Czyli tak jak pisa³em... 8-)
pionier01 - 2020-02-07, 22:38

Filip napisa³/a:
Czyli tak jak pisa³em... 8-)


Tak jak pisa³e¶. Jest tylko jeden feler w rozwi±zaniu fabrycznym. Truma C3402 mia³ 4 wyloty. Nie wiem dlaczego fabrycznie najd³u¿szy odcinek czyli ten o którym pisa³em zlokalizowany pod samochodem i wychodz±cy obok drzwi by³ na trójniku z innym wylotem. Natomiast najkrótszy, czyli wychodz±cy do zabudowy zaraz obok pieca by³ bez trójnika bezpo¶rednio po³±czony. Dawa³o to taki efekt ¿e najcieplej by³o zaraz obok pieca natomiast ciep³o które pokonywa³o najd³u¿sz± trasê i jeszcze pod samochodem wychodzi³o obok drzwi na zewn±trz z bardzo ma³ym nadmuchem. Przecie¿ najbardziej efektywne rozwi±zanie by³oby za³o¿yæ najd³u¿sz± rurê bezpo¶rednio do Trumy, natomiast wylot do zabudowy zaraz pod piecem mo¿na trójnikiem pod³±czyæ razem z ³azienk±. W takim przypadku ciep³o roz³o¿one by³oby bardziej efektywnie. Wiêkszy nadmuch na przód auta a mniejszy zaraz obok pieca.

Ale to tylko moje przemy¶lenie. Za kilka dni montujê Trumê Combi 4 i w³a¶nie tak zrobiê jak pisa³em. Wiêcej ciep³a na przód, a mniej na ty³. Z ty³u mam 3 wyj¶cia ciep³a, pod wagonikiem jedn± i na przodzie 1. Roz³o¿ê to bardziej efektywnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group