Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Hydrauliczne podpory...

koszak - 2020-02-11, 15:59
Temat postu: Hydrauliczne podpory...
Wiem, że temat był już poruszany kilkukrotnie i te które znalazłem przeczytałem dokładnie, ale niestety we wszystkich przypadkach poruszanych na forum temat umarł.

Może jednak ktoś coś zmajstrował w tym temacie?

Ja też jestem bardzo zainteresowany tym hydraulicznym poziomowaniem, ale niestety ceny oryginalnych systemów są dla mnie zdecydowanie za drogie. Mnie nie zależy na wadze ile na cenie. Może odnowimy temat?

OMEGA - 2020-02-11, 16:18

Napisz do koko on juz kilkakrotnie montował podpory hydrauliczne własne jak i oryginały , na pewno coś ci podpowie.
stander - 2023-01-12, 20:29

Odświeżę troszkę temat
Przymierzam się do zamontowania systemu podpór hydraulicznych AL-KO HY4
Czy ktoś już montował ten system i jakie są opinię
Dziękuję z góry :spoko

Cyryl - 2023-01-12, 21:43

a ja się zastanawiam nad czymś innym. czy ktoś myślał nad wykorzystaniem do tego celu poduszek powietrznych?
mając zawieszenie pneumatyczne, kompresor mamy, to już zasilanie z głowy.

podnośnik pneumatyczny "bałwanek" ma zasię od 15 do 43 cm, kosztuje poniżej 500 zł za sztukę, gdyby wyrzucić żelastwo ważyłby mniej od hydraulicznej stopy podporowej.

chris_66 - 2023-01-13, 10:52

Cyryl napisał/a:
a ja się zastanawiam nad czymś innym. czy ktoś myślał nad wykorzystaniem do tego celu poduszek powietrznych?
mając zawieszenie pneumatyczne, kompresor mamy, to już zasilanie z głowy.

podnośnik pneumatyczny "bałwanek" ma zasię od 15 do 43 cm, kosztuje poniżej 500 zł za sztukę, gdyby wyrzucić żelastwo ważyłby mniej od hydraulicznej stopy podporowej.


pneumatyka jest elestyczna a hydraulika sztywna
wię można tak się pobawić jak nie będzie przeszkadzało bujanie
ale IMO bez sensu to będzie

stander - 2023-01-15, 10:48

Cyryl napisał/a:
a ja się zastanawiam nad czymś innym. czy ktoś myślał nad wykorzystaniem do tego celu poduszek powietrznych?
mając zawieszenie pneumatyczne, kompresor mamy, to już zasilanie z głowy.

podnośnik pneumatyczny "bałwanek" ma zasię od 15 do 43 cm, kosztuje poniżej 500 zł za sztukę, gdyby wyrzucić żelastwo ważyłby mniej od hydraulicznej stopy podporowej

Dzięki serdeczne za pomoc faktycznie i taniej i lżej i jak nie ma kompresora to pompeczką można ;)

koko - 2023-01-15, 13:47

Ale ci producenci camperów nie mają pomyślunku żaden na to nie wpadł
orkaaa - 2023-01-15, 20:48

Pomysł z bałwankiem dobry … ale . Używam takiego sprzętu 4,5 tony aby zmieniać koła na zimę. Typowy bałwanek na styk mieści się pod tylną oś a na przedniej trzeba korzystać ze specjalnych twardych gumowych przejściówek aby bezpiecznie podnieść. Wniosek. Jeśli na kostce gdzie jest równo trudno jest ustawić bezpiecznie bałwanka to co dopiero w terenie. Poduszki musiałyby być na stałe montowane/ jak te malutkie bałwanki do stabilizacji zawieszenia/.Tylko, że tamte podnoszą samochód ok 10 cm a nam potrzeba kilkadziesiąt. Ale gdyby ktoś umiejętnie do ramy dospawał specjalne platformy oparcia do takich poduszek to kto wie.?
joko - 2023-01-15, 23:55

Ja w poprzednim kamperze miałem poduszki na wszystkich kołach i każda osobno pompowana.
Z tyłu standardowo na belce, a z przodu było coś dorabiane , ale już dokładnie nie pamiętam co.
Bardziej chodziło mi o utwardzenie na postoju niż o poziomowanie , ale można tym było korygować położenie w zakresie paru centymetrów. Jak gdzieś było bardziej nie równo , to z grubsza korygowałem najazdami (z przodu, tyłu lub boku , zależnie od potrzeb) , a dokładniej właśnie za pomocą poduszek , które od razu usztywniały zawieszenie i nic nie bujało.

Jeśli bardziej zależy Ci na poziomowaniu w dużym zakresie , to poduszki się nie sprawdzą, ale jeśli bardziej chodzi o usztywnienie i drobne korekty położenia to jak najbardziej tak.
Poduszka nabita do 4-4,5 wystarczająco usztywnia zawieszenie.

Nam bujanie nie przeszkadza , więc w nowym jeszcze nic nie zakładałem i pewnie nie założę ;)

SlawekEwa - 2023-01-16, 07:59

joko napisał/a:
Nam bujanie nie przeszkadza ,

to taka namiastka łóżka wodnego :szeroki_usmiech

Socale - 2023-01-16, 09:54

Nie próbowałem z hydrauliką, ale walczyłem z pneumatyką - był tu nawet szeroki o tym temat.
Zależało mi by kamper na postoju się przyglebił, szczególnie tył.
Przegrałem.
Nadal najeżdżam przednimi kołami na drewniane klocki 6cm by kamper stał w poziomie.

stander - 2023-01-16, 20:26

stander napisał/a:
Odświeżę troszkę temat
Przymierzam się do zamontowania systemu podpór hydraulicznych AL-KO HY4
Czy ktoś już montował ten system i jakie są opinię
Dziękuję z góry :spoko

Po trzech latach reaktywuję wątek zadaję konkretne pytanie i jak zwykle kontynuacja nie na temat :gwm
Dziękuje koledzy serdecznie bardzo pomogła mi wasza wiedza w temacie :spoko

Socale - 2023-01-16, 20:40

stander napisał/a:
...
Po trzech latach reaktywuję wątek zadaję konkretne pytanie i jak zwykle kontynuacja nie na temat :gwm
...

Zbyszek, nie irytuj się. Najwyraźniej nikt z nas nie ma tu doświadczenia ze wskazaną hydrauliką, więc bynajmniej ja przyznaję się że poległem nawet na pneumatyce - dla przestrogi gdybyś rozważał tą formę.

Cyryl - 2023-01-16, 22:00

joko napisał/a:
...ale można tym było korygować położenie w zakresie paru centymetrów. Jak gdzieś było bardziej nie równo , to z grubsza korygowałem najazdami ...


w swoim mam tył na poduszkach i zastanawia mnie tak mały zakres.

w naczepach i autobusach zakres regulacji to do pół metra.

szczególnie to widać w pojazdach z nadwoziami BDF.


co ciekawe ceny takiej poduszki do naczepy zaczynają się już od 300 zł - zamienniki, więc nie bardzo rozumiem dlaczego.

o hydraulice niewiele mogę powiedzieć, oprócz tego, że nie mógłbym się na nią zdecydować ze względu na wagę.

BikerB - 2023-01-16, 23:57

Cyryl napisał/a:
joko napisał/a:
...ale można tym było korygować położenie w zakresie paru centymetrów. Jak gdzieś było bardziej nie równo , to z grubsza korygowałem najazdami ...


w swoim mam tył na poduszkach i zastanawia mnie tak mały zakres.

w naczepach i autobusach zakres regulacji to do pół metra.

szczególnie to widać w pojazdach z nadwoziami BDF.


co ciekawe ceny takiej poduszki do naczepy zaczynają się już od 300 zł - zamienniki, więc nie bardzo rozumiem dlaczego.

o hydraulice niewiele mogę powiedzieć, oprócz tego, że nie mógłbym się na nią zdecydować ze względu na wagę.

pomijajac inne istotne rzeczy, widziales wielkosc (i wysokosc i srednice) tej poduszki np. w 18 tonowym Actrosie ?

joko - 2023-01-17, 08:48

Socale napisał/a:
Nie próbowałem z hydrauliką, ale walczyłem z pneumatyką - był tu nawet szeroki o tym temat.
Zależało mi by kamper na postoju się przyglebił, szczególnie tył.
Przegrałem.
Nadal najeżdżam przednimi kołami na drewniane klocki 6cm by kamper stał w poziomie.


U mnie ostatecznie skończyło się na wymianie piór tylnych resorów na inne , słabsze i inaczej wyprofilowane. Część funkcji resorowania przejęły właśnie tylne poduchy. Rozwiązało to problem za wysoko stojącego tyłu, a zakres regulacji na poduszkach był na tyle duży, aby w razie potrzeby ten tył podnieść do pierwotnego poziomu (np. w stromych podjazdach czy choćby wjeżdżaniu na prom , aby nie zawadzić tyłem o podłoże).

joko - 2023-01-17, 08:55

Cyryl napisał/a:

w swoim mam tył na poduszkach i zastanawia mnie tak mały zakres.


Zakres jest mały bo te poduszki nie są przeznaczone do regulacji wysokości zawieszenia , tylko do jego "utwardzania" w przypadku większego obciążenia.
Efekt podnoszenia jest tylko skutkiem ubocznym a nie celem czy funkcją tych poduszek.

krzlac - 2023-01-17, 09:51

orkaaa napisał/a:
...a nam potrzeba kilkadziesiąt.


Zaawansowany?

Cyryl - 2023-01-17, 10:05

BikerB napisał/a:
...pomijajac inne istotne rzeczy, widziales wielkosc (i wysokosc i srednice) tej poduszki np. w 18 tonowym Actrosie ?


oczywiście, ale widziałem też wielkość i średnicę poduszki z A6, W164, W166 czy innych osobówek, które mają znacznie większy zakres podnoszenia nadwozia.

zgodzę się z Joko, że moje poduszki mają służyć tylko stabilizacji nadwozia, ale co szkodziłoby gdyby służyły również do podnoszenia i były takiej budowy jak wspomniane wcześniej?

nie zmieniłoby to zasadniczo kosztów, taki element zawieszenia kosztuje od 219 zł zamiennik https://allegro.pl/oferta/mercedes-ml-gl-w164-poduszka-tyl-miech-airmatic-11390312700?reco_id=950a9852-9646-11ed-b37a-c26604a49dd5&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 , a większość zawieszeń pneumatycznych w pojazdach dostawczych to zamienniki, bo nie są robione przed producentów tych samochodów.

koko - 2023-01-17, 17:36

U mnie Żona orzekła że najlepszą inwestycją były podpory hydrauliczne (miechy z tyłu też mam firmy ALKO)
joko - 2023-01-17, 19:57

Cyryl napisał/a:


zgodzę się z Joko, że moje poduszki mają służyć tylko stabilizacji nadwozia, ale co szkodziłoby gdyby służyły również do podnoszenia i były takiej budowy jak wspomniane wcześniej?


Same miechy faktycznie ciekawe i o na pewno większym skoku jak te , które miałem, natomiast dwie rzeczy mnie tu zastanawiają.
Po pierwsze jaki w kamperze jest ten realny skok zawieszenia (w kierunku podnoszenia) i czy nie jest on dużo mniejszy od zakresu tych poduszek.
Po drugie jaka jest ich charakterystyka, ponieważ obawiam się że o ile poziomowanie na nich było by całkiem konkretne, to z utwardzeniem już nie tak fajnie. Obawiam się , że przy ciśnieniu przy którym zawieszenie było by wystarczająco utwardzone, poduszki były by maksymalnie rozszerzone. W sytuacji kiedy przykładowo dla wypoziomowania nadwozia dwa koła musiały by być podniesione wysoko, a dwa wcale (przy dużym nachyleniu terenu) , to tylko te napompowane były by wystarczająco twarde i cały kamper i tak by się bujał.

Przy krótkich miechach ten efekt też występuje , jednak jest mniej zauważalny.

Generalnie poduszki sprawdzają się bardziej do usztywniania niż poziomowania nadwozia.

koko - 2023-01-18, 13:25

Najważniejsze jest eliminacja bujania na drugim miejscu poziomowanie najlepiej automatyczne na pilocie jest opcja utwardzenia bez poziomowania jest tak ,że koła są w powietrzu przy nierównym terenie .Bywało że poduszka -miech wystrzeliło gdy kierowca chciał wysoko podnieść campera
Moim zdaniem układ jest drogi poprzez dwustopniowe siłowniki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group