|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - DUCATO III - Xenony
joko - 2020-02-14, 23:31 Temat postu: DUCATO III - Xenony Mam pytanie, czy Ducato III (wersja po 2010) występowały fabrycznie z reflektorami Xenonowymi ?
Przypuszczam że nie , ponieważ nigdzie nie udało mi się znaleźć takich reflektorów jako część zamienna. Jedyne co wyskakuje po wpisaniu w wyszukiwarkę , to nie fabryczne przeróbki.
Próbowałem się dzisiaj cokolwiek dowiedzieć w salonie Fiata, ale zrezygnowałem zaraz po tym jak rozmówca poinformował mnie, że jak mu podam VIN to mi powie czy ten egzemplarz miał takie reflektory zainstalowane czy nie .........
Na co dzień jeżdżę samochodami, które mają reflektory Led'owe i jak wsiadam do kampera to się czuję jakby mi prądu brakło
Led'owych do tego na pewno nie założę, ale nawet xenony poprawiły by sprawę .
Na rynku jest pełno zestawów HID, nawet kompletne Bi-Xenony z soczewkami montowane w miejsce żarnika H7 (czyli praktycznie bez ingerencji w lampę), ale jak wiadomo i jakość i status prawny takich wynalazków jest raczej wątpliwy.
Najlepiej było by założyć fabryczne ........ tylko, no własnie ........ czy takie w ogóle istnieją ?
Bajaga - 2020-02-15, 00:11
Widziałem kiedyś jakąś ofertę firmy bodajże z Łomianek pod Wawą. Specjalizują się w przeróbkach reflektorów (można wygooglować). Cuda wianki robią, bajeranckie paski led, xenony itp (podobno na markowych podzespolach). No ale formalnie to będzie rzeźba...
LukF - 2020-02-15, 08:11
Ducato III od 2006 do 2014 nie miało nigdy ksenonów nawet w opcji.
Ducato III od 2014 do nadal czyli po lifcie nie miało nigdy ksenonów nawet w opcji.
Czyli zostajemy przy reflektorach fabrycznych. Bo rzeżba ze światłami podczas podróży zagranicznych zwłaszcza w Austrii nie wchodzi w grę
joko - 2020-02-16, 01:19
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem to jeszcze dzisiaj i faktycznie xenonów w Ducato nie uświadczysz .
Szkoda , bo myślałem że będzie prościej. Tak czy inaczej te reflektory jakie są , na dłuższą metę są nie do przyjęcia, pozostaje więc rzeźba
Przejrzałem z grubsza co jest na rynku i wygląda na to , że raczej coś się wybierze.
Bi-Xenon z soczewką dobrej firmy instalowany w miejsce H7 , w taki sposób aby szybko i bez problemowo można było wrócić do oryginału , to na chwilę obecną rozwiązanie za którym będę się rozglądał.
Jeśli ktoś ma lepszy pomysł to uwagi mile widziane (merytoryczne )
Najważniejsze aby dobrze świeciło i nie wymagało przeróbki samej lampy w taki sposób , który uniemożliwi powrót do H7. Na pewno instalacja elektryczna musi być dołożona a nie zmodyfikowana obecna , tak aby pozostały oryginalne wtyczki .
Temat homologacji itp. mało istotny bo i tak wiadomo, że co by nie robić i czego nie zainstalować to i tak nie będzie po przepisach, więc bez sensu o tym dyskutować.
Socale - 2020-02-16, 09:01
Joko, nie warunkuj przeróbki możliwością powrotu do oryginału. Tanie będzie przerobić profesjonalnie a potem ewentualnie kupić 2 nowe oryginalne reflektory
Szukałeś do Citro i do Peu? Myślę że wynik będzie podobny, ale poszperać możesz dla pewności.
SlawekEwa - 2020-02-16, 09:23
No i jaszcze spryskiwacze i samopoziomowanie
SlawekEwa - 2020-02-16, 09:24
joko napisał/a: | Jeśli ktoś ma lepszy pomysł to uwagi mile widziane (merytoryczne |
dobre okulary dla szofera
LukF - 2020-02-16, 13:45
A co chcesz do Citro i Peugeota szukać jak produkują wszystkie trzy w jednej fabryce włoskiej o nazwie Sevel. Transit tyż ni mo
RoWeRs - 2020-02-16, 14:03
Mimo, że żarówki retrofit led świecą poprawnie i osram bardzo zabiega o legalizację takowych, to wydaje mi się, że nigdy do tego nie dojdzie. Problem z poprawnym montażem żarówki w gnieździe czy też ponownym osadzeniem reflektora – minimalne odstępstwa mogą powodować oślepianie. Do tego dochodzi jeszcze brak poziomowania, o którym wspominał SlawekEwa.
Jeżenie z niehomologowanymi żarówkami czy lampami może mieć opłakane konsekwencje, gdy udowodnią Ci, że byłeś sprawcą drogowego nieszczęścia w wyniku oślepienia.
Pozostaje Ci przetestowanie żarówek np. Philips Racing Vision lub zmiana auta
Socale - 2020-02-16, 15:08
LukF napisał/a: | A co chcesz do Citro i Peugeota szukać jak produkują wszystkie trzy w jednej fabryce włoskiej... |
Żarówkowe. A jak rozkapryszony prezesunio w Cytrynce postanowił że rozszerzy swe fury o LED/ksenon to i producent inny może być.
Filozofuję se
.
.
.
RoWeRs napisał/a: | ...
Jeżenie z niehomologowanymi żarówkami czy lampami może mieć opłakane konsekwencje, gdy udowodnią Ci, że byłeś sprawcą drogowego nieszczęścia w wyniku oślepienia.
... |
Jeździ tego na "homologowanych" ledach pełno, szczególnie 20+ letnie auta w młodych rękach miszczuf kierownicy.
I ja próbowałem, serio. Wywaliłem po 3 dniach ponad 2 stówy.
Radio traci na odbiorze i to znacząco, sam strumień świetlny skierowany na boki lustra a nie do góry (dla świateł mijania) efekt był taki że oślepiałem pieszych z lewej i prawej a sam drogi nie widziałem. Oczywiście mowa o soczewkach z przysłonami.
Kuba L. - 2020-02-16, 15:33
A ja Ci joko polecam oryginalne żarówki ledowe Philips X-treme - dają +200% światłą, świecą nieziemsko mocno, kreska odznacza się idealnie przegląd na stacji diagnostycznej przechodzą bez problemu ale oczywiście homologacji nie posiadają choć kosztują na alle 700,00pln.. także w tym przypadku nie mówimy o jakichś chińskich "zamiennikach" za około 200,00pln o których chyba wspomniał Socale jeżeli dobrze zrozumiałem odpowiedź kolegi.
P.S. Te żarówki świecą na moje oko 2x mocniej od zwykłych xenonów, akurat mam porównanie.
amples - 2020-02-16, 17:08
Kuba L. napisał/a: | stacji diagnostycznej przechodzą bez problemu ale oczywiście homologacji nie posiadają | Nawet gdyby posiadały to i tak nie powinny przejść przeglądu , (diagnosta dał dupy )
Jakaś upierdliwa szczegółowa kontrola i koniec jazdy wraz z zabranym dowodem
źródło światła może być tylko takie , do jakich producent homologował reflektor .
suzu4x4 - 2020-02-16, 21:41
Kuba L. napisał/a: | A ja Ci joko polecam oryginalne żarówki ledowe Philips X-treme - dają +200% światłą, świecą nieziemsko mocno, kreska odznacza się idealnie przegląd na stacji diagnostycznej przechodzą bez problemu ale oczywiście homologacji nie posiadają choć kosztują na alle 700,00pln.. także w tym przypadku nie mówimy o jakichś chińskich "zamiennikach" za około 200,00pln o których chyba wspomniał Socale jeżeli dobrze zrozumiałem odpowiedź kolegi.
P.S. Te żarówki świecą na moje oko 2x mocniej od zwykłych xenonów, akurat mam porównanie. |
też mam problem ze światłami jak się przesiadam z osobówki do kampera, zastanawiałem się nad tymi ledami i mam dwa pytania, czy się grzeją mocniej niż zwykłe H7 i czy mieszczą się w lampach tak że można założyć tę gumową zaślepkę z tyłu lampy żeby się tam nie dostawał kurz i wilgoć ?
Kuba L. - 2020-02-16, 22:32
Mam doświadczenie z modelem HIR2 - Toyota, nie zaobserwowałem przegrzewania się lampy czy coś w tym stylu, montaż zajmuje około 10min w miejsce starych żarówek (żadnych przeróbek), wszystko się mieści do środka lampy, lampa z tyłu zamknięta gumową klapką. Na tej żarówce z tyłu jest radiator chłodzący który powiększa długość tej żarówki led w stosunku do zwykłej - cała różnica.
Socale - 2020-02-16, 22:38
suzu4x4 napisał/a: | ...
czy się grzeją mocniej niż zwykłe H7 i czy mieszczą się w lampach tak że można założyć tę gumową zaślepkę
... |
Nie grzeją mocniej, ale mają niższą temperaturę wytrzymałości.
Zazwyczaj są wbudowane wentylatory pompujące powietrzem dla schłodzenia radiatora bo grzeją znacznie lecz słabiej niż H7, wolfram lubi wysokie temperatury i znosi to wielolepiej niż LED którego trzeba chłodzić. Lustra nie wypalą, nie ma szans.
Moje się mieściły pod gumami ale każde auto ma różne wymiary żarówka<>guma
suzu4x4 - 2020-02-16, 22:44
Socale napisał/a: |
Nie grzeją mocniej, ale mają niższą temperaturę wytrzymałości.
Zazwyczaj są wbudowane wentylatory pompujące powietrzem dla schłodzenia radiatora bo grzeją znacznie lecz słabiej niż H7, wolfram lubi wysokie temperatury i znosi to wielolepiej niż LED którego trzeba chłodzić. Lustra nie wypalą, nie ma szans.
Moje się mieściły pod gumami ale każde auto ma różne wymiary żarówka<>guma |
no ja mam takie samo podwozie jak Ty więc i lampy takie same
chodzi mi konkretnie o te Philipsy lub Osramy czy się zmieszczą ,
a co do zakłóceń radia to przy chińskich ledach i biedaksenonach to standard , nawet chińska ładowarka do telefonu czy wideorejesratora potrafi wyciąć radio , dlatego nie używam żadnych chińskich ładowarek czy przetwornic i mam spokój
Socale - 2020-02-16, 22:51
suzu4x4 napisał/a: |
...
no ja mam takie samo podwozie jak Ty więc i lampy takie same
... |
Aj, nie...
Ja o roboczej osobówce E klasa Mercedesa z soczewkami prawiłem, nie o kamperze.
suzu4x4 - 2020-02-16, 23:06
Socale napisał/a: | suzu4x4 napisał/a: |
...
no ja mam takie samo podwozie jak Ty więc i lampy takie same
... |
Aj, nie...
Ja o roboczej osobówce E klasa Mercedesa z soczewkami prawiłem, nie o kamperze. |
Aa.. to zmienia postać rzeczy
w osobówce mam OK światła, w kamperze bida
Bajaga - 2020-02-16, 23:16
Nie chcąc majstrować przy lampach czy zakładać dziwnych extra żarówek to jeżdżąc dużo po nocy można takźe założyć dodatkowe reflektory. Legalne, skuteczne.
Socale - 2020-02-17, 10:16
Ale cały problem dotyczy przede wszystkim świateł mijania.
|
|