|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Ducato '00 2.8 iTD - cykający rozrusznik
Beras - 2020-02-21, 18:23 Temat postu: Ducato '00 2.8 iTD - cykający rozrusznik Witam. Przy próbie pozimowego odpalenia sprzętu silnik odmówił posłuszeństwa. A dokładniej rozrusznik robi jeden obrót (albo i nie), a później zaczyna "cykać". Nie wiem czy to przekaźnik czy w rozruszniku bendix jest wyjechany, czy też coś innego... Proszę o sugestie możliwych przyczyn. Dodatkowy problem to to, że na luzie na podwórko wyjechałem i mi krowa cały plac blokuje
kimtop - 2020-02-21, 18:52
Naładuj akumulator
amples - 2020-02-21, 18:57
Beras napisał/a: | robi jeden obrót (albo i nie), a później zaczyna "cykać" | Aku rozładowane lub zaśniedziałe klemy, przewód masowy aku - silnik do karoserii
Socale - 2020-02-21, 19:26
Najwyraźniej rozrusznik do pracy zasadniczej otrzymuje za mało prądu, możliwe przyczyny już zostały napisane. Spróbuj też odpalić na kable.
Beras - 2020-02-21, 21:05
Dzięki. Spróbuję coś zrobić z akumulatorem, choć nie wydaje mi się, by to było przyczyną - akumulator w miarę nowy. Kamper był przez zimę pod prądem i cykanie z braku prądu wydaje mi się że brzmi inaczej (parę razy przerabiałem). Tu cyknięcia są w interwale kilku na sekundę, dość głośne a próba odpalenia nie powoduje zaniku ogólnego zasilania. Jutro podmienię akumulatory i dam znać...
Socale - 2020-02-21, 21:31
Beras napisał/a: | ...
Kamper był przez zimę pod prądem
... |
To nie zawsze jest dobrze.
Jakie napięcie nacierało na akumulator podczas owej "zimy"?
Mierzyłeś? No bo...
Jeśli aku dostawał powyżej 14,8V (tego już nie sprawdzisz) to się wygotował, masa czynna z płyt opadła i po prostu zdechł.
SlawekEwa - 2020-02-21, 22:33
Zmierz napięcie aku przed odpaleniem i w trakcie.
Beras - 2020-02-22, 10:26
"Zima" rzeczywiście w cudzysłowie
Zmierzyłem - i chyba macie rację - bez obciążenia 11,74, przy odpalaniu ledwo 6 V. Prąd ładowania z energobloku - pokładowy się trzyma, więc raczej OK.
Spróbuję później kablami odpalić.
Pozdrawiam
lepciak - 2020-02-22, 15:28
Wymontuj rozrusznik - trzy śruby M10, przewód zasilający to jedna śruba M8 oraz zsuń konektor z cewki włącznika elektromagnetycznego i rozrusznik rozkręć - 2 szpilki M6. Posmaruj olejem kompletny zespół zazębiający oraz towotem część wałka od strony komutatora. Przetrzyj komutator i szczotki bardzo drobnym papierem ściernym. Po złożeniu uruchom na chwilę rozrusznik (około 3 sekundy) bez wstawiania go do silnika i od razu dowiesz się co go boli lub czy wszystkie bolączki usunąłeś.
Socale - 2020-02-22, 18:27
Beras napisał/a: | ...
macie rację - bez obciążenia 11,74, przy odpalaniu ledwo 6 V. Prąd ładowania z energobloku
... |
Masz powód = aku zdechł.
Teraz pytanie dlaczego zdechł?
Czy eblok ładuje również aku rozruchowy czy takiej opcji nie ma?
Jeśli ładuje, to jakie jest rzeczywiste napięcie ładowania?
Aku pokładowego napięciem nie otrujesz bo eblok po osiągnięciu progu napięciowego np 14,0V przełącza na ładowanie aku rozruchowego.
Te pytania wbrew pozorom są dla Ciebie ważne na przyszłość.
|
|