Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Zakup nowego kampera półintegra w cenie 250-270 tyś

diablobal - 2020-02-24, 08:57
Temat postu: Zakup nowego kampera półintegra w cenie 250-270 tyś
Witam jestem wieloletnim użytkownikiem przyczepy i postanowiliśmy przerzucić się na kampera.
Szukamy rozglądamy się ale każdy sprzedawca chwali swoje i narzeka na inne.
Więc moje pytanie ford 2.0 czy citroen 2.0 bo na takiej bazie są pojazdy które oglądamy.
Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys.
Czy jesteście mi w stanie pomóc który lepszy czy solidniejszy, fajnie by było jechać nim też na narty :)
Dzięki za pomoc i opinie :)

LukF - 2020-02-24, 14:59

Tak jak napisałeś: każdy chwali swoje. Więc za chwilę będzie tutaj licytacja. Kup takiego bo ja mam i świetnie się spisuje. A tego na F nie kupuj bo jest do bani.
Zadałeś pytanie trochę bez sensu.


Zapytaj (na innym forum) jaką polecacie osobówkę: forda, citroena, hyundaia, vw a może opla? Przecież to też bez sensu...


Już sporo kłótni jest jak ktoś pyta o KONKRETNY układ wnętrza. A przecież to zawęża możliwość odpowiedzi. A Ty o markę raczej pytasz :gwm

Więc jak dołożysz kasy to ja polecam Carthago :haha:

Wniosek: ułóż inaczej pytanie. Bardziej konkretnie :bukiet:

joko - 2020-02-24, 15:43

Wszystkie półintegry, bez względu na to na jakim samochodzie są budowane , są od strony zabudowy wykonane bardzo podobnie , tzn. z podobnie dziadowskich materiałów i wyposażane są w sprzęty tych samych producentów, a sam montaż jest podobnie niechlujny.
Wiadomo, że są pojazdy pod tym względem zrobione lepiej i gorzej ale różnica pomiędzy tymi skrajnymi nie jest aż tak duża. Zasada jest taka , że to co wygląda na solidniejsze , będzie jednocześnie cięższe a więc na starcie obarczone sporym minusem.
Jeśli chodzi o wybór zabudowy to tutaj po prostu trzeba się kierować własnymi preferencjami i gustem, a mniej marką.
Jeśli chodzi o sam samochód , bo o tych chyba głównie pytałeś, to tutaj jak słusznie zauważyłeś obowiązuje zasada, że każdy swój ogonek chwali i prawdziwej prawdy nie dowiesz się od nikogo. Po nawet powierzchownej analizie rynku widać , że jeśli chodzi o podwozia to prym wiodą "trojaczki" (Fiat,Citroen,Peugeot), a potem dopiero Ford i jakieś wnioski z tego można wyciągnąć.
Osobiście , gdybym miał wybierać coś dla siebie to kolejność była by taka: Fiat, Citroen, Peugeot,Ford ...... ale to dlatego, że teraz mam na Fiacie , Citroena uważam za lepszą markę jak Peugeot'a , a z Fordem miałem złe doświadczenia i nie chcę wiecej.
Swoją drogą bardzo przyjemne dylematy to są, czy kupić kamperka na tym czy na tamtym podwoziu ....... obyśmy tylko takie w życiu mieli :spoko
Co nie kupisz będzie fan ......a po czasie i tak dojdziesz do wniosku, że to "tartak" jest :bukiet:
Ja kupiłem w 2013 i już przynajmniej od 3 lat noszę się z zamiarem wymiany na nowy, ale za każdym razem jak pooglądam sobie na jakichś targach nowości na dany rok, to dochodzę do wniosku, że grają "z tej samej płyty".

HENRYCZEK - 2020-02-24, 15:45

Cytat:
Więc jak dołożysz kasy to ja polecam Carthago


Ja też, ale i złego słowa na Chausson-a nie powiem.Każdy nowy jest dobry/fajny.

tosiek159 - 2020-02-24, 16:53

LukF napisał/a:
Tak jak napisałeś: każdy chwali swoje. Więc za chwilę będzie tutaj licytacja. Kup takiego bo ja mam i świetnie się spisuje. A tego na F nie kupuj bo jest do bani.
Zadałeś pytanie trochę bez sensu.


Zapytaj (na innym forum) jaką polecacie osobówkę: forda, citroena, hyundaia, vw a może opla? Przecież to też bez sensu...


Już sporo kłótni jest jak ktoś pyta o KONKRETNY układ wnętrza. A przecież to zawęża możliwość odpowiedzi. A Ty o markę raczej pytasz :gwm

Więc jak dołożysz kasy to ja polecam Carthago :haha:

Wniosek: ułóż inaczej pytanie. Bardziej konkretnie :bukiet:


Niestety racja ale przed zakupem, warto porozmawiać, w końcu to spory wydatek.

Bajaga - 2020-02-24, 17:36

joko napisał/a:
Po nawet powierzchownej analizie rynku widać , że jeśli chodzi o podwozia to prym wiodą "trojaczki" (Fiat,Citroen,Peugeot), a potem dopiero Ford i jakieś wnioski z tego można wyciągnąć.
Osobiście , gdybym miał wybierać coś dla siebie to kolejność była by taka: Fiat, Citroen, Peugeot,Ford ...... ale to dlatego, że teraz mam na Fiacie , Citroena uważam za lepszą markę jak Peugeot'a , a z Fordem miałem złe doświadczenia i nie chcę wiecej

No warto zaznaczyć, że trojaczki to jeden pies, robione przecież są w tej samej fabryce. Podejrzewam, że ich dominacja na rynku kamperowym wynika z ceny. W przypadku blaszaków to jeszcze stąd, że są najszersze na rynku i ogólnie mają bardziej foremny przedział bagażowy. Ale w przypadku widelca do zabudowy to tylko kasa.
Mam Fiata, miałem Boxera (czyli Fiata :lol: ) wypożyczałem Transita na parę dni i siedziałem w nowym Transicie w salonie by zobaczyć co i jak. Transit mi się nie podoba wizualnie ale to sprawa drugorzędna, natomiast uważam, że dla kierowcy jest wygodniejszy i bardziej ergonomiczny. No ja nie wiem dlaczego trojaczki od wielu lat nie mogą wymyślić, że przydałyby się sensowne uchwyty na napoje oraz dwuosiowa regulacja kierownicy z jej sensowniejszym położeniem albo 3 minuty myślenia przed zaprojektowaniem zbiornika na płyn do spryskiwacza. To nie są trudne sprawy.

ps. W przypadku zakupu kampera kierowałbym się Wyłącznie tym czy pasuje zabudowa i wyposażenie. Kamper to nie auto tyrające w DHL, on nie prędko zrobi 100 tys, jeszcze bardziej nieprędko 200 tys a 300 tys km nigdy. A w kurierce czy transporcie 300 tys to prawie nowe auto :mrgreen: Znam Ducato lawetę z przebiegiem 750 tys, tyle, że licznik dawno nie działa a jego właściciel sądzi , że ma on przynajmniej milion bo kupił sprowadzany i napewno cofany. I jeździ.

andi at - 2020-02-24, 18:48

W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka

LukF - 2020-02-24, 20:33

andi at napisał/a:
W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka


Mi też się podoba Malibu :lol: bo mam :mrgreen: a to jak Carthago ino młodzieżowe :bukiet:

suzu4x4 - 2020-02-24, 20:50
Temat postu: Re: Zakup nowego kampera półintegra w cenie 250-270 tyś
diablobal napisał/a:
Witam jestem wieloletnim użytkownikiem przyczepy i postanowiliśmy przerzucić się na kampera.
Szukamy rozglądamy się ale każdy sprzedawca chwali swoje i narzeka na inne.
Więc moje pytanie ford 2.0 czy citroen 2.0 bo na takiej bazie są pojazdy które oglądamy.
Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys.
Czy jesteście mi w stanie pomóc który lepszy czy solidniejszy, fajnie by było jechać nim też na narty :)
Dzięki za pomoc i opinie :)


z tym citroenem 2.0 to ostatnie sztuki, bo obecnie już jest nie dostępny więc jak zależy Ci na małej akcyzie to trzeba brać z tych co są bo jak pod produkcję to tylko 2.2 ;)


Citoen 2,0 kulturą pracy nie grzeszy , Ford o wiele lepszy .

Ergonomia i komfort kabiny w Fordzie również bije na głowę Citroena.

Nie ma się co oszukiwać trojaczki FIAT/PEUGEOT/CITROEN to konstrukcja z przed kilkunastu lat i to widać.

i nie zgodzę się że nie ma różnic pomiędzy zabudowami różnych producentów. wg mnie są .

a już na pewno pomiędzy budżetowymi włoskimi czy hiszpańskimi a np niemieckimi.

Socale - 2020-02-24, 20:58

Wy tu gdybacie se...
Komu?

orkaaa - 2020-02-24, 21:23

2 lata temu miałem ten sam dylemat. Kupiłem Chausson na Fordzie. Kryteria ekonomiczne czyli maksymalna kasa do wydania dla mnie to było 250 tys. I biorąc pod uwagę zostawał Ford . Nie bez znaczenia była moc 170 KM. Zabudowy to kwestia subiektywnej oceny. Jedni wolą włoskie połyskliwe meble, inni niemieckie mnie francuskie wykończenia kolorystycznie bardzo odpowiadało. Sprzęt zwykle podobny chociaż jak rozmawiałem z osobami które planowały zakup kampera Francuzi w standardzie dają dużo z wyższej półki. Wykończenie jak pisali poprzednicy, po każdym trzeba poprawiać. Nawet samochody po 450 tysięcy z najwyższej póki mają tyle niedoróbek że hm po co przepłacać. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami / na razie spokój/ nic złego na Forda nie mogę powiedzieć. Bardzo wygodny przemyślane rozwiązania a po liftingu mają jeszcze ksenony. Może to trochę mało logiczne ale zakładając że pojazd musi spełniać nasze oczekiwania to musi się jeszcze podobać. W końcu to dom w którym spędza się sporo czasu i dobrze jak po roku nadal się podoba.
diablobal - 2020-02-25, 08:58

Dziękuje Panowie bardzo, wiem że trudne pytanie każdy chwali co ma, poprostu myślałem że jakość tych wykończeń jest spora np u niemca czy włocha, ale jak piszecie dużej różnicy niema a na carthago sporo brakuje :wyszczerzony: Sam układ zabudowy dobierzemy sami pod Siebie to jest zrozumiałe. Czyli tak naprawde patrzeć co wygodniejsze na oko lepiej wykonane i kupować :)
LukF - 2020-02-25, 09:11

Oczywiście.
I dołożyć trochę do Carthago :-P

Jacek999 - 2020-02-25, 09:47

diablobal napisał/a:
Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys.
Podczas targów w Nadarzynie, podobnie jak Ty zwróciłem uwagę na Dethleffsa i Giottiline, może jeszcze Adria tyle że droższa. Myślę, że z tych dwóch to Terry wypada lepiej, zwróć uwagę na elementy zabudowy, np. okna w Terrym są aluminiowe. :spoko
diablobal - 2020-02-25, 10:14

LukF napisał/a:
andi at napisał/a:
W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka


Mi też się podoba Malibu :lol: bo mam :mrgreen: a to jak Carthago ino młodzieżowe :bukiet:


Będziemy jeździć w 3 osby napewno urlop 3 4 tygodnie i kilka krótkich wyjazdów w ciągu roku
i jak ten chusson sie sprawdza jak zabudowa ??
Targi są ale martwie sie że jak sprzedają się auta te co stoja następne będą już z nową akcyzą :)

diablobal - 2020-02-25, 10:17

LukF napisał/a:
Oczywiście.
I dołożyć trochę do Carthago :-P


Aż tak warto kupić Carthago i pytanko jak sprawdza się Malibu i gdzie można je kupić :)

diablobal - 2020-02-25, 10:20

Jacek999 napisał/a:
diablobal napisał/a:
Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys.
Podczas targów w Nadarzynie, podobnie jak Ty zwróciłem uwagę na Dethleffsa i Giottiline, może jeszcze Adria tyle że droższa. Myślę, że z tych dwóch to Terry wypada lepiej, zwróć uwagę na elementy zabudowy, np. okna w Terrym są aluminiowe. :spoko

Dzięki za uwagi jedyny dylemat to w Giotoline jest brak konstrukcji drewnianej i martwie się trochę o jego stabilność :)

Roberto - 2020-02-25, 12:21

diablobal napisał/a:
jedyny dylemat to w Giotoline jest brak konstrukcji drewnianej

Martwi Cię coś co większość uznaje za dobrodziejstwo :szeroki_usmiech , coś co powoduje, że nowoczesne kampery mogą być lżejsze i bardziej odporne na zgniliznę :ok

orkaaa - 2020-02-25, 15:49

Znam te dylematy. Na targach każdy będzie chwalił swoje ale możesz porównać poszczególne modele i wykończenie. Ja swojego szukałem najpierw objeżdżając dealerów, potem byłem w Nadarzynie, gdzie obraz zakupu się krystalizował. Porem znowu dealerzy aby porozmawiać o szczegółach i poszczególnych modelach i rozwiązaniach i potem znowu Nadarzyn aby się upewnić w decyzji. Nie ma drogi na skróty. Tylko na targach możesz w jednym miejscu porównać a jak są wątpliwości powrócić i jeszcze raz sprawdzić. Jeśli wiesz ile chcesz wydać to wiesz że możesz wybierać wśród powiedzmy pięciu modeli. Jak zdecydujesz ostatecznie na rozkład samochodu czyli jakie łóżko, jaka łazienka, kuchnia czy salon czyli na czym Ci najbardziej zależy, wówczas zostaną góra dwa -może trzy samochody. I wówczas co się bardziej podoba. Wykończenie hm obejrzyj dokładnie samochody z tej samej półki w każdym coś znajdziesz do poprawki. Ja na swoją zabudowę złego słowa nie mogę powiedzieć. Ale pewnie zaraz ktoś pochwali Niemców albo Włochów. Najważniejsze , o czym pisałem musi się podobać a każdemu pasuje coś innego.
andi at - 2020-02-25, 16:10

A co nie mam chwalić mojego Chaussona jak teraz nim jeżdżę dobre pół roku w roku .Silnik 2,3 ok. 11 lat i ma dopiero 110 tys. Dł.5,99 to mieści się na parkingach .Takie coś https://www.youtube.com/watch?v=AA80HLCajIE :spoko
andi at - 2020-02-25, 16:18

diablobal napisał/a:
LukF napisał/a:
andi at napisał/a:
W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka


Mi też się podoba Malibu :lol: bo mam :mrgreen: a to jak Carthago ino młodzieżowe :bukiet:


Będziemy jeździć w 3 osby napewno urlop 3 4 tygodnie i kilka krótkich wyjazdów w ciągu roku
i jak ten chusson sie sprawdza jak zabudowa ??
Targi są ale martwie sie że jak sprzedają się auta te co stoja następne będą już z nową akcyzą :)


Już ci napisałem zamiast nowego to tą kase przeznaczyć na 3 letniego Malibu albo inną fajną firme :spoko

LukF - 2020-02-25, 17:04

andi at napisał/a:
diablobal napisał/a:
LukF napisał/a:
andi at napisał/a:
W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka


Mi też się podoba Malibu :lol: bo mam :mrgreen: a to jak Carthago ino młodzieżowe :bukiet:


Będziemy jeździć w 3 osby napewno urlop 3 4 tygodnie i kilka krótkich wyjazdów w ciągu roku
i jak ten chusson sie sprawdza jak zabudowa ??
Targi są ale martwie sie że jak sprzedają się auta te co stoja następne będą już z nową akcyzą :)


Już ci napisałem zamiast nowego to tą kase przeznaczyć na 3 letniego Malibu albo inną fajną firme :spoko


A żebyś wiedział. Miałem Hymera, dwa razy Burstnera a teraz Malibu. Różnica jest spora w rozwiazaniach technicznych między poprzednimi a obecnym kamperem. Malibu (Tak jak Carthago) ma podłogę podwójną na CAŁEJ powierzchni zabudowy, ogrzewanie i wszystkie instalacje poprowadzone między podłogami. Cała podłoga jest ogrzewana poprzez rury z powietrzem z Trumy. I kolejna zaleta tej konstrukcji: spore wnęki- miejsca bagażowe w podłodze co daje nisko położony środek ciężkości. Tak patrzę która nie droga marka proponuje jeszcze takie rozwiązanie i nie wiem?
OK, zgadzam się, że można bez tego jeździć. Ale stale dążymy do lepszego :bigok

Naturalnie, trzeba kupić to na co mamy kasę :bukiet:

HENRYCZEK - 2020-02-25, 18:59

Cytat:
Naturalnie, trzeba kupić to na co mamy kasę :bukiet:


Przy tak rosnącej inflacji, warto rozważyć zadłużenie.

Osinskiluk - 2020-02-25, 19:59

HENRYCZEK napisał/a:
Cytat:
Naturalnie, trzeba kupić to na co mamy kasę :bukiet:


Przy tak rosnącej inflacji, warto rozważyć zadłużenie.


A rosnąca inflacja nie spowoduje wzrostu stop procentowych a tym samym wysokości rat?

diablobal - 2020-02-26, 10:36

A tak z innej beczki co uważacie o Kamper Vanach np. taki model
Peugeot Globe traveller

LukF - 2020-02-26, 12:20

Nic nie uważamy. Van jest najwyżej dla dwojga. Ciasnota większa niż w normalnym kamperze. Cena ta sama. Bo różnica przy nowych kamperach 10 000 do 20 000pln jest pomijalna :bukiet:
John Wayne - 2020-02-26, 12:25

Cena,cena około 300 000 zł brutto za vana z 2019 roku to robi wrażenie !
andi at - 2020-02-26, 12:49

LukF też tak mam że to jedena z lepszych marek.Myślałem o zmianie na Malibu ale jak pomyśle że mam dołożyć 200 tys. a nie wiem ile jeszcze pojeżdże kamperkiem .Emeryturka i zdrowie już nie to , a to co mam to jeszcze fajnie się kreci . :bukiet: :spoko
LukF - 2020-02-26, 14:20

andi at,

Masz rację z tym racjonalnym podejściem do tematu. W pełni się zgadzam z Twoim zdaniem że lepiej kupić 3- letnie auto porządnej marki niż nowe budżetowe. Zawsze tak robię. I dzieki temu wcale się nie przywiązuję do kampera lecz co 2 lata zmiana na inny. Teraz szukam pełnej integry Malibu/ Catrhago ale to już temat na inny wątek :spoko

diablobal - 2020-03-04, 21:14

Panowie moi mili wierze że Malibu najlepsze ale nie mam takiej kasy oglądam te nisko budżetowe jak to ładnie nazywacie auto za 260 tysi. chciałem poznać zdanie bardziej doświadczonych, poprostu to lepsze to gorsze w tym psuje się to w tamtym to i tyle niektórym dziękuje za odpowiedzi napewno pomogły i zapytam Was jeszcze bo dziś oglądałem Rapido 666F na fiat ducato 2.3 l 140km bardzo ładny wygląda solidnie wykonanie też ale kosztuje 310 tysiecy ale czy warto wydać o 40 tys więcej wygląda ze tak ale może macie jakieś doświadczenie z tą firmą. dzięki za pomoc
jarsta0001 - 2020-03-04, 21:45

dziś oglądałem Rapido 666F na fiat ducato 2.3 l 140km bardzo ładny wygląda solidnie wykonanie też ale kosztuje 310 tysiecy ale czy warto wydać o 40 tys więcej wygląda ze tak ale może macie jakieś doświadczenie z tą firmą. dzięki za pomoc[/quote]


Kupiłem Rapido parę dni temu. Jakość wykończenia bardzo dobra, szczegóły dopracowane. Czy warto dopłacić?? Tak jak wyżej koledzy Ci podpowiadali, siadasz w kamperze u dealera jednego, drugiego aż w końcu będziesz wiedział że siedzisz w tym z którego nie chcesz wysiąść.

Socale - 2020-03-04, 21:49

diablobal napisał/a:
...
chciałem poznać zdanie bardziej doświadczonych, poprostu to lepsze to gorsze w tym psuje się to w tamtym to
...

Doświadczeni nie są w stanie tego określić, gdyż wyposażenie które może ulec awarii jest w 99% powtarzalne. Np lodówka lub ogrzewanie danego typu jest stosowane w szerokim rozmachu, od budżetowych kamperów przez Malibu po Morelo.
To nie jest takie proste. Nikt Ci nie napisze że lodówki w Dethleffsach są awaryjne a takie same w Knausach są bezawaryjne i z ogrzewaniem jest na odwrót.
Natomiast tektura w strukturach jest już wszędzie. Nie ma jej w starszych modelach i ta technologiczna różnica mnie i świadomych mocno straszy.

rjas - 2020-03-05, 00:14

Rapido, generalnie bardzo dobra jakość wykonania, ale brak albo mały rozmiar opuszczanego łóżka w salonie spod sufitu to dyskwalifikacja. To są moje preferencje,które dla Ciebie mogą być najmniej ważne :spoko
andi at - 2020-03-05, 10:09

Spanie wzdłuż prawo lewo ,Srodek do zabudowy
Lodówka na 12
Termo went nad łóżkiem ,zamiast klimy
Solary minimum 250 do tego aku 200 LiFePo4
Webasto
Auto do 6 m bo się jeszcze mieści na parkingu do osobowych a jak większe to 7,5 m bo nie dokupisz miejsca
Natrysk oddzielny od WC
Podwójna podłoga
Łóżko z przodu opuszczane albo alkowa
Nie wiem czy 3,5 czy 4,5 t

To takie moje wymagania na europe i narty :bukiet:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group