Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Webasto - Stary oryginał czy nowy chinczyk ?

rademar - 2020-02-28, 10:54
Temat postu: Webasto - Stary oryginał czy nowy chinczyk ?
Witam, to mój pierwszy post na tym forum :pifko
Mam jakiegos leciwego Eberspachera, który jeżdził w moim starym VW T4 ale nigdy nie działał ( od zakupu do rozbicia auta ). I zastanawiam sie przyszłościowo czy lepiej dać gdzieś do reanimacji tego Eberspachera czy kupić chińczyka za ok. 500,- Widzę, że wszyscy montują chińczyki więc chyba nie są złe jakościowo (?)

kimtop - 2020-02-28, 12:04

Zrób remont starego
andi at - 2020-02-28, 12:46

Mój już chodzi w kamperku 11 lat i jeszcze do niego nie zaglądałem :spoko
rademar - 2020-02-28, 14:30

andi at napisał/a:
Mój już chodzi w kamperku 11 lat i jeszcze do niego nie zaglądałem :spoko

Oryginał czy chińczyk ? :)

Comsio - 2020-02-28, 18:51

Zrób remont starego.

Będzie pani,pan zadowolony :ok

Te ryżowe, nie do końca są hepy.

SlawekEwa - 2020-02-28, 19:27

rademar napisał/a:
lepiej dać gdzieś do reanimacji tego Eberspachera

Jak byłbyś z lubelskiego to dałbym Ci namiar na dobrego fachowca w Świdniku.

Gewehr - 2020-02-28, 19:35

Jeśli bardzo stary model, to sobie odpuść. Sprawdź czy są do niego dostępne wszystkie części. Czyli silnik, uszczelki, świeca i sitko, czy elektronika. Jeśli tak, to napraw stare.
Chińczyk nie jest zły i będzie bardziej ekonomiczny niż stary eber, lub webasto. Ogólnie chińskie ogrzewania nie psują się jakoś bardzo. To są praktycznie kopie jeden do jednego z markowymi. Jedynie co trzeba zrobić przed montażem, to je rozebrać i sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowana uszczelka komory spalania. Czasem im nie wychodzi przy składaniu i są nieszczelności. Zaletą ryżowego pieca, jest autodiagnostyka. Nawet laik sam stwierdzi, że np. padła pompa paliwa. Wyświetlacz pokazuje kody błędów. W oryginale już to nie jest takie proste. Co do bezpieczeństwa, to oba piece są na tym samym poziomie i nie ma się co obawiać.

SlawekEwa - 2020-02-28, 19:38

Gewehr napisał/a:
Jedynie co trzeba zrobić przed montażem, to je rozebrać i sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowana uszczelka komory spalania. Czasem im nie wychodzi przy składaniu i są nieszczelności.

Madzie bo-ho-ho się oglądało na YouTubie :chytry

Gewehr - 2020-02-28, 19:47

Nie, spotkałem się z trzema wadliwymi osobiście. W jednym nie było wcale uszczelki, drugi miał, ale nie było dokręcone, a w trzecim zapomnieli obrobić przylgnię :mrgreen:
Comsio - 2020-02-28, 22:27

Nie szczelność przy tej zabawce, może stworzyć problemy.
Jeszcze zależy gdzie jest zamontowanie.


Porcelana ryżowa tak :ok
Ale i tak bo mam ,polecam Polską. :spoko

Gewehr - 2020-02-28, 22:38

Comsio napisał/a:
Nie szczelność przy tej zabawce, może stworzyć problemy.
Jeszcze zależy gdzie jest zamontowanie.


Porcelana ryżowa tak :ok
Ale i tak bo mam ,polecam Polską. :spoko


Wiesiek, nie jest istotne gdzie zamontowane. Jak jest komora spalania nieszczelna, to zawsze spaliny pójdą do kabiny z ciepłym powietrzem. No i muszę Ciebie zmartwić. Prawie zawsze robiąc przegląd eberspacher d2, miałem pękniętą uszczelkę komory. Pęka na oczkach śrub i dużo nie potrzeba aby wypadła. Eba D2 masz prawie we wszystkich ciężarówkach jakimi jeździłeś :chytry Prawie wszystkie części z D2, pasują do chinola. To jest ta sama konstrukcja.

rademar - 2020-02-29, 00:57

Swoją drogą mam przeczucie, że oddanie satergo do przeglądu/remonu wyjdzie drożej niz nowy chińczyk.
Comsio - 2020-02-29, 08:49

:kawka: Marcin zawsze polegałem na tobie :ok (Tłoczki wymieniłem)
Twoje info, to żyła złota :wyszczerzony:
Jestem tylko użytkownik. Bezpieczeństwo to u mnie numer 1. :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group