| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Webasto - Stary oryginał czy nowy chinczyk ?
rademar - 2020-02-28, 10:54 Temat postu: Webasto - Stary oryginał czy nowy chinczyk ? Witam, to mój pierwszy post na tym forum
Mam jakiegos leciwego Eberspachera, który jeżdził w moim starym VW T4 ale nigdy nie działał ( od zakupu do rozbicia auta ). I zastanawiam sie przyszłościowo czy lepiej dać gdzieś do reanimacji tego Eberspachera czy kupić chińczyka za ok. 500,- Widzę, że wszyscy montują chińczyki więc chyba nie są złe jakościowo (?)
kimtop - 2020-02-28, 12:04
Zrób remont starego
andi at - 2020-02-28, 12:46
Mój już chodzi w kamperku 11 lat i jeszcze do niego nie zaglądałem
rademar - 2020-02-28, 14:30
| andi at napisał/a: | Mój już chodzi w kamperku 11 lat i jeszcze do niego nie zaglądałem |
Oryginał czy chińczyk ?
Comsio - 2020-02-28, 18:51
Zrób remont starego.
Będzie pani,pan zadowolony
Te ryżowe, nie do końca są hepy.
SlawekEwa - 2020-02-28, 19:27
| rademar napisał/a: | | lepiej dać gdzieś do reanimacji tego Eberspachera |
Jak byłbyś z lubelskiego to dałbym Ci namiar na dobrego fachowca w Świdniku.
Gewehr - 2020-02-28, 19:35
Jeśli bardzo stary model, to sobie odpuść. Sprawdź czy są do niego dostępne wszystkie części. Czyli silnik, uszczelki, świeca i sitko, czy elektronika. Jeśli tak, to napraw stare.
Chińczyk nie jest zły i będzie bardziej ekonomiczny niż stary eber, lub webasto. Ogólnie chińskie ogrzewania nie psują się jakoś bardzo. To są praktycznie kopie jeden do jednego z markowymi. Jedynie co trzeba zrobić przed montażem, to je rozebrać i sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowana uszczelka komory spalania. Czasem im nie wychodzi przy składaniu i są nieszczelności. Zaletą ryżowego pieca, jest autodiagnostyka. Nawet laik sam stwierdzi, że np. padła pompa paliwa. Wyświetlacz pokazuje kody błędów. W oryginale już to nie jest takie proste. Co do bezpieczeństwa, to oba piece są na tym samym poziomie i nie ma się co obawiać.
SlawekEwa - 2020-02-28, 19:38
| Gewehr napisał/a: | | Jedynie co trzeba zrobić przed montażem, to je rozebrać i sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowana uszczelka komory spalania. Czasem im nie wychodzi przy składaniu i są nieszczelności. |
Madzie bo-ho-ho się oglądało na YouTubie
Gewehr - 2020-02-28, 19:47
Nie, spotkałem się z trzema wadliwymi osobiście. W jednym nie było wcale uszczelki, drugi miał, ale nie było dokręcone, a w trzecim zapomnieli obrobić przylgnię
Comsio - 2020-02-28, 22:27
Nie szczelność przy tej zabawce, może stworzyć problemy.
Jeszcze zależy gdzie jest zamontowanie.
Porcelana ryżowa tak
Ale i tak bo mam ,polecam Polską.
Gewehr - 2020-02-28, 22:38
| Comsio napisał/a: | Nie szczelność przy tej zabawce, może stworzyć problemy.
Jeszcze zależy gdzie jest zamontowanie.
Porcelana ryżowa tak
Ale i tak bo mam ,polecam Polską. |
Wiesiek, nie jest istotne gdzie zamontowane. Jak jest komora spalania nieszczelna, to zawsze spaliny pójdą do kabiny z ciepłym powietrzem. No i muszę Ciebie zmartwić. Prawie zawsze robiąc przegląd eberspacher d2, miałem pękniętą uszczelkę komory. Pęka na oczkach śrub i dużo nie potrzeba aby wypadła. Eba D2 masz prawie we wszystkich ciężarówkach jakimi jeździłeś Prawie wszystkie części z D2, pasują do chinola. To jest ta sama konstrukcja.
rademar - 2020-02-29, 00:57
Swoją drogą mam przeczucie, że oddanie satergo do przeglądu/remonu wyjdzie drożej niz nowy chińczyk.
Comsio - 2020-02-29, 08:49
Marcin zawsze polegałem na tobie (Tłoczki wymieniłem)
Twoje info, to żyła złota
Jestem tylko użytkownik. Bezpieczeństwo to u mnie numer 1.
|
|