Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - mikro instalacja

bojmir - 2020-03-09, 08:54
Temat postu: mikro instalacja
witam, wybieram się z rodziną vanem na Bałkany i większość noclegów planujemy na dziko. Spanie w namiocie dachowym. potrzebujemy trochę prądu do lodówki kompresorowej indel B 31 ( pobór prądu ok 0,2kWh/dobę )+ ładowanie telefonu i oświetlenie LED ok 3W. Posiadam akumulator żelowy Toyama 45AH, panel solarny Dokio 110W - https://pl.aliexpress.com/item/32819234645.html. I teraz prośba o podpowiedź jak rozwiązać pracę lodówki w czasie jazdy. Czy podpiąć ją do gniazda zapalniczki aku rozruchowego a na postoju przepinać w gniazdo od aku żelowego, czy spiąć akumulatory separatorem ograniczając ładowanie żelu poniżej 14V? Nigdy nie miałem styczności z solarami a chciałbym do minimum ograniczyć podpinanie do skrzynek elektrycznych. Podpowiedzcie proszę czy ma to sens i bedzie działać?
amples - 2020-03-09, 09:06

bojmir napisał/a:
żelowy Toyama 45AH
45 Ah do lodówki to za mało jeżeli noc nawet przetrzyma to rano będzie puściutki ( nie wyjdzie mu to na zdrowie)
lodówki nie podpinaj pod gniazdka zapalniczki tylko do aku ,poprzez bezpiecznik .
możesz wstawić manualny przełącznik albo tz. separator ,
solar nie pogryzie się z alternatorem :wyszczerzony:

bojmir - 2020-03-09, 09:26

Dzięki amples, ta lodóweczka powinna pobierać tylko 0,2kwh/ dobę, naładowany akumulator powinien dać ok 0,54kwh/dobę. Może to jednak ze dwa dni bez słońca wytrzyma.
andi at - 2020-03-09, 09:27

Masz wyszukiwarke u góry po lewej SZUKAJ .Wpisz lifepo4 i gotowe

https://www.camperteam.pl...ghlight=lifepo4

Jest więcej tematów na ten temat :spoko

amples - 2020-03-09, 09:35

bojmir napisał/a:
naładowany akumulator powinien dać ok 0,54kwh/
lifepo4 tyle może dać ,
ale kwasowy to trzeba liczyć około 50-60% pojemności (gdy sprawny) :spoko

bojmir - 2020-03-09, 09:50

andi at napisał/a:
Masz wyszukiwarke u góry po lewej SZUKAJ .Wpisz lifepo4 i gotowe

https://www.camperteam.pl...ghlight=lifepo4

Jest więcej tematów na ten temat :spoko


Posiadam inny rodzaj akumulatora i na dzień dzisiejszy nie interesuje mnie LFP. Dziękuję za podpowiedź.

amples - 2020-03-09, 10:09

bojmir napisał/a:
Posiadam inny rodzaj akumulatora
Żelowy to kwasiak w dodatku 2x droższy od zwykłego i nic tego nie zmieni . :wyszczerzony:
bojmir - 2020-03-09, 10:27

amples napisał/a:
bojmir napisał/a:
Posiadam inny rodzaj akumulatora
Żelowy to kwasiak w dodatku 2x droższy od zwykłego i nic tego nie zmieni . :wyszczerzony:


Ze kwasiak to wiem, ale troszkę inna technologia w dodatku mam za darmo. Ale nie o technologi tu mowa. Tak, że wszytko to zmienia.

Świstak - 2020-03-31, 06:52

Obydwa zaproponowane rozwiązania będą realizować Twoje założenia. Można zrealizować oba jednocześnie - istotne jest nie tylko ograniczenie napięcia ładowania aku nadwoziowego, ale również wartość prądu. W wątku o energonbloku znajdziesz dokładne opisy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group