Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Stały + na radio zniknął

rigg - 2020-03-19, 18:50
Temat postu: Stały + na radio zniknął
W okresie zimowym dwa razy mi się rozładował aku silnikowy.
Był naładowany, odpalany i wszystko wróciło do normy bo zdjąłem pokrowiec
i solary ładują na bieżąco. Wybrałem się na przejażdżkę i okazało się ,że radio nie działa.
Pioneer AVH-P4400BH
Wyciągnąłem podłączyłem miernik i okazało się, że na stałym plusie brak napięcia.
Po odpaleniu silnika na pinie na którym być powinien plus po stacyjce prąd jest radio nie działa. Podłączyłem "bokiem" kabel z prądem do pinu na którym powinien być stały plus i radio odpaliła. Sprawdziłem bezpiecznik i jest OK.
Jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu?

Banan - 2020-03-19, 21:15

rigg napisał/a:
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu?

Lepiej znaleźć tę usterkę, bo może Ci zwierać na masę i akumulator rozładuje lub uszkodzi. :spoko

Socale - 2020-03-19, 21:15
Temat postu: Re: Stały + na radio zniknął
rigg napisał/a:
...
Jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu?

W czystości kontaktów, np w bezpieczniku pokładowym, wtyczce radia, złączu ISO...
Piszesz, że napięcie na tym pinie jest, a sprawdź jaka jest jego zdolność do zasilania żaróweczki postojowej, 12V o mocy od 4-10W, świeci czy po jej podłączeniu napięcia spada do 0V?

.
Nie jestem zwolennikiem alternatyw, zazwyczaj szukam rozwiązania do skutku i nigdy nie odpuszczam, to kwestia cierpliwości i uporu a ja jak grecki osioł jestem.
Ostatecznie zdublować + w niczym nie zaszkodzi, ale... to nie po mojemu :bigok
.
Edit:
Aha, bezpiecznik "Radio" to bezpiecznik poprzez który radio otrzymuje prąd po włączeniu stacyjki. Ty powinieneś odnaleźć ten, co jest odpowiedzialny za stałe zasilanie pamięci radia.

rigg - 2020-03-19, 21:41
Temat postu: Re: Stały + na radio zniknął
Socale napisał/a:
rigg napisał/a:
...
Jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu?

W czystości kontaktów, np w bezpieczniku pokładowym, wtyczce radia, złączu ISO...
Piszesz, że napięcie na tym pinie jest, a sprawdź jaka jest jego zdolność do zasilania żaróweczki postojowej, 12V o mocy od 4-10W, świeci czy po jej podłączeniu napięcia spada do 0V?

.
Nie jestem zwolennikiem alternatyw, zazwyczaj szukam rozwiązania do skutku i nigdy nie odpuszczam, to kwestia cierpliwości i uporu a ja jak grecki osioł jestem.
Ostatecznie zdublować + w niczym nie zaszkodzi, ale... to nie po mojemu :bigok
.
Edit:
Aha, bezpiecznik "Radio" to bezpiecznik poprzez który radio otrzymuje prąd po włączeniu stacyjki. Ty powinieneś odnaleźć ten, co jest odpowiedzialny za stałe zasilanie pamięci radia.


Napięcie jest tylko na pinie po stacyjce.
Wszystkie styki wyczyszczone.
Bezpieczniki F36 stały plus i F49 po stacyjce sprawdzone...
Problem jest w braku napięcia na kablu który wychodzi z czeluści auta
do radia. Żeby znaleźć problem musiałbym całą konsole przednią zdemontować
i szukać po kablu miejsca usterki...

rigg - 2020-03-19, 21:44

Banan napisał/a:
rigg napisał/a:
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu?

Lepiej znaleźć tę usterkę, bo może Ci zwierać na masę i akumulator rozładuje lub uszkodzi. :spoko


Aż tak dobrze na elektryce się nie znam, ale gdyby ten kabel , jeżeli to fabryczny z bezpiecznika, robił gdzieś zwarcie to pierwsze co powinno się wydarzyć to spalony bezpiecznik... a on jest OK.

Socale - 2020-03-19, 22:49

Trzeba szperać, praktycznie znalazłbym w godzinę diabełka i uwał mu merdający ze śmiechu ogonek. :diabelski_usmiech
Usterka to mała pierdołka ale wirtualnie nie jestem w stanie metodycznie Ci pomóc.
Jedno pewne, rozładowany akumulator nie ma siły przepalić bezpiecznika więc ta hipoteza jest błędna.
.
rigg napisał/a:
...
Wszystkie styki wyczyszczone.
...

Wszystkie bezpieczniki?
Zespół bezpieczników jest blisko Twojego lewego kolana w kabinie jak siedzisz za kierownicą oraz pod maską, jak ją dźwigniesz do góry to sporo ich w gnieździe po prawej stronie pod pokrywą.
Sprawdź jeszcze czy działa każde światełko i to co powinno działać bez kluczyka w stacyjce.

rigg - 2020-03-20, 09:50

Udało mi się dokopać do kostki z której kabel wychodzi. Znajduje się ona pod schowkiem od strony pasażera.
tam też nie ma prądu. Wszystkie możliwe bezpieczniki łącznie z bezpiecznikami zabudowy sprawdziłem i nic
Ten czerwony kabel na kostce to ten na którym powinien być stały plus.

CORONAVIRUS - 2020-03-20, 09:55

rwij rigg wiązki :) rwijjjjjj :spoko n kiedy latasz to nagramy trochę :)
rigg - 2020-03-20, 10:05

CORONAVIRUS napisał/a:
kiedy latasz to nagramy trochę :)

Przedwczoraj pięknie lataliśmy w Kuźnicy. Jutro może Puck ale nic pewnego.
Przyjedź mi prądu poszukać, a nie rwać każesz.

CORONAVIRUS - 2020-03-20, 10:16

Ty znajdziesz , ja się założę że nie popuścisz .
Gewehr - 2020-03-20, 10:24

Stały plus radia może być z akumulatora zabudowy. Ktoś mógł tak zrobić, aby korzystać z radia na postoju. Sprawdź okolice akumulatora zabudowy, czy nie ma tam dołożonego bezpiecznika. Oba gniazda zapalniczki działają w kokpicie?
rigg - 2020-03-20, 11:01

Gewehr napisał/a:
Stały plus radia może być z akumulatora zabudowy. Ktoś mógł tak zrobić, aby korzystać z radia na postoju. Sprawdź okolice akumulatora zabudowy, czy nie ma tam dołożonego bezpiecznika. Oba gniazda zapalniczki działają w kokpicie?


Stały do radio na 100% jest, był z silnikowego (czasem jeździłem zimą z odłączonym aku zabudowy) Radio montował Burstner także lipy by nie robili chyba...
Zapalniczki dostają prąd po stacyjce także to nie to, ale sprawdziłem i działają.
Według książki obsługi stały na radio jest na jednym bezpieczniku z m.in. tempomatem,
a ten się włącza, bynajmniej na desce rozdzielczej. Sprawdzałem też prąd na bezpieczniku i tam jest ok.

Gewehr - 2020-03-20, 11:18

Pytałem o zapalniczki, bo wychodzą z głównej wiązki w tym samym miejscu. Jak by coś tam było noe tak, to duże prawdopodobieństwo że i one by nie działały. Ja bym sprawdził WSZYSTKIE bezpieczniki multimetrem. Może być radio gdzieś przełączone. Po drugie, może być uwalony bezpiecznik przy samej nodze i będzie dawał wrażenie dobrego.
Jeśli wszystkie będą ok, to do sprawdzenia wszystkie piny BC, czy się któryś nie utlenił.

CORONAVIRUS - 2020-03-20, 12:03

Piotrek...Ty jak raz na rok nie rozkręcisz tego kampa do fundamentów to chory jesteś ... :chacha2
rigg - 2020-03-20, 14:40

CORONAVIRUS napisał/a:
Piotrek...Ty jak raz na rok nie rozkręcisz tego kampa do fundamentów to chory jesteś ... :chacha2


Adam Ty mnie z kimś pomyliłeś :shock: :roll:
Jutro podjechać czy w poniedziałek?? :spoko :mrgreen: :-P
Nagroda czeka...

Socale - 2020-03-20, 17:31

Rigg, a sprawdzałeś złącza na wiązce wtyczki radio<>ISO?
Tam żółty i czerwony mają różne kombinacje łączeń, ale bardziej mi chodzi o to, że one potrafią się rozkalibrować.

rigg - 2020-03-20, 17:35

Socale napisał/a:
Rigg, a sprawdzałeś złącza na wiązce wtyczki radio<>ISO?
Tam żółty i czerwony mają różne kombinacje łączeń, ale bardziej mi chodzi o to, że one potrafią się rozkalibrować.


Jak pisałem, prądu nie ma już na wtyczce w nogach pasażera...

Socale - 2020-03-20, 17:46

Ok, umkło mi to jakoś.
Dobra, lecimy dalej.
Gewehr wspominał że bywają kombinacje zasilania radia z aku zabudowy.
Mogłeś mieć ten aku odpięty a radio i tak by grało. Kwestia w tym, gdzie w e-bloku jest wpięty ów kabelek.
Zakładam że jest on wpięty np w jakiś AUX.
Bezpieczniki łatwo sprawdzić a może masz tam automatyczne?

rigg - 2020-03-20, 18:11

Socale napisał/a:
Ok, umkło mi to jakoś.
Dobra, lecimy dalej.
Gewehr wspominał że bywają kombinacje zasilania radia z aku zabudowy.
Mogłeś mieć ten aku odpięty a radio i tak by grało. Kwestia w tym, gdzie w e-bloku jest wpięty ów kabelek.
Zakładam że jest on wpięty np w jakiś AUX.
Bezpieczniki łatwo sprawdzić a może masz tam automatyczne?


Jak pisałem, przelecialem wszystkie możliwe bezpieczniki, kabina, pod maską, przy energobloku, przy akumulatorach. Nadal nie ma prądu na wtyczce pod nogami pasażera. Dalej wiązka kabli znika pod podłogą i dalej rwać jej nie będę. Jutro kupię bezbieczmik na kabel i podłączę nowy kabel ze stałym plusem z aku silnika.

Socale - 2020-03-21, 22:50

Nie fatyguj się, masz gotowca.
Sprawdż czy masz zastosowaną taką wiązkę jak zapodałem na foto wyżej. W tej wiązce złączki pozwalają na dowolną kombinację zasilania radia z podtrzymaniem pamięci. Nie wymaga to nic dodatkowego ale... możesz tracić ustawienia z pamięci. No coś za coś.

rigg - 2020-03-22, 09:26

Socale napisał/a:
Nie fatyguj się, masz gotowca.
Sprawdż czy masz zastosowaną taką wiązkę jak zapodałem na foto wyżej. W tej wiązce złączki pozwalają na dowolną kombinację zasilania radia z podtrzymaniem pamięci. Nie wymaga to nic dodatkowego ale... możesz tracić ustawienia z pamięci. No coś za coś.


Mam taką wiązkę i do tej wiązki idzie kabel z innej wtyczki? Wiązki? Połączenia?
I właśnie z tamtego połączenia nie ma już stałego plusa.... Co mam jeszcze napisać??
Odciąłem ten kabel kilka centymetrów od wtyczki pod nogami pasażera,
dołożyłem bezpiecznik i podłączyłem do akumulatora.
Radio gra i buczy. Nie będę rwał tapicerki, rozplątywał wiązek żeby znaleźć przyczynę.
Cała reszta urządzeń chodzi, nic nie szwankuje więc dałem sobie spokój.

Socale - 2020-03-22, 09:52

Zawsze są dwa wyjścia, wybrałeś drugie, nie jest ono złe, bo prawidłowe z technicznego punktu.
Lepsze to niż rwanie wiązek i tapicerek, ja tylko uparty jak osioł jestem.
Gra i buczy.

rigg - 2020-03-22, 09:55

Socale napisał/a:
ja tylko uparty jak osioł jestem.


I tu się z Tobą zgodzę :wyszczerzony: :ok :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group