|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Stały + na radio zniknął
rigg - 2020-03-19, 18:50 Temat postu: Stały + na radio zniknął W okresie zimowym dwa razy mi się rozładował aku silnikowy.
Był naładowany, odpalany i wszystko wróciło do normy bo zdjąłem pokrowiec
i solary ładują na bieżąco. Wybrałem się na przejażdżkę i okazało się ,że radio nie działa.
Pioneer AVH-P4400BH
Wyciągnąłem podłączyłem miernik i okazało się, że na stałym plusie brak napięcia.
Po odpaleniu silnika na pinie na którym być powinien plus po stacyjce prąd jest radio nie działa. Podłączyłem "bokiem" kabel z prądem do pinu na którym powinien być stały plus i radio odpaliła. Sprawdziłem bezpiecznik i jest OK.
Jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu?
Banan - 2020-03-19, 21:15
rigg napisał/a: | Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu? |
Lepiej znaleźć tę usterkę, bo może Ci zwierać na masę i akumulator rozładuje lub uszkodzi.
Socale - 2020-03-19, 21:15 Temat postu: Re: Stały + na radio zniknął
rigg napisał/a: | ...
Jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu? |
W czystości kontaktów, np w bezpieczniku pokładowym, wtyczce radia, złączu ISO...
Piszesz, że napięcie na tym pinie jest, a sprawdź jaka jest jego zdolność do zasilania żaróweczki postojowej, 12V o mocy od 4-10W, świeci czy po jej podłączeniu napięcia spada do 0V?
.
Nie jestem zwolennikiem alternatyw, zazwyczaj szukam rozwiązania do skutku i nigdy nie odpuszczam, to kwestia cierpliwości i uporu a ja jak grecki osioł jestem.
Ostatecznie zdublować + w niczym nie zaszkodzi, ale... to nie po mojemu
.
Edit:
Aha, bezpiecznik "Radio" to bezpiecznik poprzez który radio otrzymuje prąd po włączeniu stacyjki. Ty powinieneś odnaleźć ten, co jest odpowiedzialny za stałe zasilanie pamięci radia.
rigg - 2020-03-19, 21:41 Temat postu: Re: Stały + na radio zniknął
Socale napisał/a: | rigg napisał/a: | ...
Jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu? |
W czystości kontaktów, np w bezpieczniku pokładowym, wtyczce radia, złączu ISO...
Piszesz, że napięcie na tym pinie jest, a sprawdź jaka jest jego zdolność do zasilania żaróweczki postojowej, 12V o mocy od 4-10W, świeci czy po jej podłączeniu napięcia spada do 0V?
.
Nie jestem zwolennikiem alternatyw, zazwyczaj szukam rozwiązania do skutku i nigdy nie odpuszczam, to kwestia cierpliwości i uporu a ja jak grecki osioł jestem.
Ostatecznie zdublować + w niczym nie zaszkodzi, ale... to nie po mojemu
.
Edit:
Aha, bezpiecznik "Radio" to bezpiecznik poprzez który radio otrzymuje prąd po włączeniu stacyjki. Ty powinieneś odnaleźć ten, co jest odpowiedzialny za stałe zasilanie pamięci radia. |
Napięcie jest tylko na pinie po stacyjce.
Wszystkie styki wyczyszczone.
Bezpieczniki F36 stały plus i F49 po stacyjce sprawdzone...
Problem jest w braku napięcia na kablu który wychodzi z czeluści auta
do radia. Żeby znaleźć problem musiałbym całą konsole przednią zdemontować
i szukać po kablu miejsca usterki...
rigg - 2020-03-19, 21:44
Banan napisał/a: | rigg napisał/a: | Czy pociągnąć nowy kabel ze stałym plusem czy szukać przyczyny problemu? |
Lepiej znaleźć tę usterkę, bo może Ci zwierać na masę i akumulator rozładuje lub uszkodzi. |
Aż tak dobrze na elektryce się nie znam, ale gdyby ten kabel , jeżeli to fabryczny z bezpiecznika, robił gdzieś zwarcie to pierwsze co powinno się wydarzyć to spalony bezpiecznik... a on jest OK.
Socale - 2020-03-19, 22:49
Trzeba szperać, praktycznie znalazłbym w godzinę diabełka i uwał mu merdający ze śmiechu ogonek.
Usterka to mała pierdołka ale wirtualnie nie jestem w stanie metodycznie Ci pomóc.
Jedno pewne, rozładowany akumulator nie ma siły przepalić bezpiecznika więc ta hipoteza jest błędna.
.
rigg napisał/a: | ...
Wszystkie styki wyczyszczone.
... |
Wszystkie bezpieczniki?
Zespół bezpieczników jest blisko Twojego lewego kolana w kabinie jak siedzisz za kierownicą oraz pod maską, jak ją dźwigniesz do góry to sporo ich w gnieździe po prawej stronie pod pokrywą.
Sprawdź jeszcze czy działa każde światełko i to co powinno działać bez kluczyka w stacyjce.
rigg - 2020-03-20, 09:50
Udało mi się dokopać do kostki z której kabel wychodzi. Znajduje się ona pod schowkiem od strony pasażera.
tam też nie ma prądu. Wszystkie możliwe bezpieczniki łącznie z bezpiecznikami zabudowy sprawdziłem i nic
Ten czerwony kabel na kostce to ten na którym powinien być stały plus.
CORONAVIRUS - 2020-03-20, 09:55
rwij rigg wiązki rwijjjjjj n kiedy latasz to nagramy trochę
rigg - 2020-03-20, 10:05
CORONAVIRUS napisał/a: | kiedy latasz to nagramy trochę |
Przedwczoraj pięknie lataliśmy w Kuźnicy. Jutro może Puck ale nic pewnego.
Przyjedź mi prądu poszukać, a nie rwać każesz.
CORONAVIRUS - 2020-03-20, 10:16
Ty znajdziesz , ja się założę że nie popuścisz .
Gewehr - 2020-03-20, 10:24
Stały plus radia może być z akumulatora zabudowy. Ktoś mógł tak zrobić, aby korzystać z radia na postoju. Sprawdź okolice akumulatora zabudowy, czy nie ma tam dołożonego bezpiecznika. Oba gniazda zapalniczki działają w kokpicie?
rigg - 2020-03-20, 11:01
Gewehr napisał/a: | Stały plus radia może być z akumulatora zabudowy. Ktoś mógł tak zrobić, aby korzystać z radia na postoju. Sprawdź okolice akumulatora zabudowy, czy nie ma tam dołożonego bezpiecznika. Oba gniazda zapalniczki działają w kokpicie? |
Stały do radio na 100% jest, był z silnikowego (czasem jeździłem zimą z odłączonym aku zabudowy) Radio montował Burstner także lipy by nie robili chyba...
Zapalniczki dostają prąd po stacyjce także to nie to, ale sprawdziłem i działają.
Według książki obsługi stały na radio jest na jednym bezpieczniku z m.in. tempomatem,
a ten się włącza, bynajmniej na desce rozdzielczej. Sprawdzałem też prąd na bezpieczniku i tam jest ok.
Gewehr - 2020-03-20, 11:18
Pytałem o zapalniczki, bo wychodzą z głównej wiązki w tym samym miejscu. Jak by coś tam było noe tak, to duże prawdopodobieństwo że i one by nie działały. Ja bym sprawdził WSZYSTKIE bezpieczniki multimetrem. Może być radio gdzieś przełączone. Po drugie, może być uwalony bezpiecznik przy samej nodze i będzie dawał wrażenie dobrego.
Jeśli wszystkie będą ok, to do sprawdzenia wszystkie piny BC, czy się któryś nie utlenił.
CORONAVIRUS - 2020-03-20, 12:03
Piotrek...Ty jak raz na rok nie rozkręcisz tego kampa do fundamentów to chory jesteś ...
rigg - 2020-03-20, 14:40
CORONAVIRUS napisał/a: | Piotrek...Ty jak raz na rok nie rozkręcisz tego kampa do fundamentów to chory jesteś ... |
Adam Ty mnie z kimś pomyliłeś
Jutro podjechać czy w poniedziałek??
Nagroda czeka...
Socale - 2020-03-20, 17:31
Rigg, a sprawdzałeś złącza na wiązce wtyczki radio<>ISO?
Tam żółty i czerwony mają różne kombinacje łączeń, ale bardziej mi chodzi o to, że one potrafią się rozkalibrować.
rigg - 2020-03-20, 17:35
Socale napisał/a: | Rigg, a sprawdzałeś złącza na wiązce wtyczki radio<>ISO?
Tam żółty i czerwony mają różne kombinacje łączeń, ale bardziej mi chodzi o to, że one potrafią się rozkalibrować. |
Jak pisałem, prądu nie ma już na wtyczce w nogach pasażera...
Socale - 2020-03-20, 17:46
Ok, umkło mi to jakoś.
Dobra, lecimy dalej.
Gewehr wspominał że bywają kombinacje zasilania radia z aku zabudowy.
Mogłeś mieć ten aku odpięty a radio i tak by grało. Kwestia w tym, gdzie w e-bloku jest wpięty ów kabelek.
Zakładam że jest on wpięty np w jakiś AUX.
Bezpieczniki łatwo sprawdzić a może masz tam automatyczne?
rigg - 2020-03-20, 18:11
Socale napisał/a: | Ok, umkło mi to jakoś.
Dobra, lecimy dalej.
Gewehr wspominał że bywają kombinacje zasilania radia z aku zabudowy.
Mogłeś mieć ten aku odpięty a radio i tak by grało. Kwestia w tym, gdzie w e-bloku jest wpięty ów kabelek.
Zakładam że jest on wpięty np w jakiś AUX.
Bezpieczniki łatwo sprawdzić a może masz tam automatyczne? |
Jak pisałem, przelecialem wszystkie możliwe bezpieczniki, kabina, pod maską, przy energobloku, przy akumulatorach. Nadal nie ma prądu na wtyczce pod nogami pasażera. Dalej wiązka kabli znika pod podłogą i dalej rwać jej nie będę. Jutro kupię bezbieczmik na kabel i podłączę nowy kabel ze stałym plusem z aku silnika.
Socale - 2020-03-21, 22:50
Nie fatyguj się, masz gotowca.
Sprawdż czy masz zastosowaną taką wiązkę jak zapodałem na foto wyżej. W tej wiązce złączki pozwalają na dowolną kombinację zasilania radia z podtrzymaniem pamięci. Nie wymaga to nic dodatkowego ale... możesz tracić ustawienia z pamięci. No coś za coś.
rigg - 2020-03-22, 09:26
Socale napisał/a: | Nie fatyguj się, masz gotowca.
Sprawdż czy masz zastosowaną taką wiązkę jak zapodałem na foto wyżej. W tej wiązce złączki pozwalają na dowolną kombinację zasilania radia z podtrzymaniem pamięci. Nie wymaga to nic dodatkowego ale... możesz tracić ustawienia z pamięci. No coś za coś. |
Mam taką wiązkę i do tej wiązki idzie kabel z innej wtyczki? Wiązki? Połączenia?
I właśnie z tamtego połączenia nie ma już stałego plusa.... Co mam jeszcze napisać??
Odciąłem ten kabel kilka centymetrów od wtyczki pod nogami pasażera,
dołożyłem bezpiecznik i podłączyłem do akumulatora.
Radio gra i buczy. Nie będę rwał tapicerki, rozplątywał wiązek żeby znaleźć przyczynę.
Cała reszta urządzeń chodzi, nic nie szwankuje więc dałem sobie spokój.
Socale - 2020-03-22, 09:52
Zawsze są dwa wyjścia, wybrałeś drugie, nie jest ono złe, bo prawidłowe z technicznego punktu.
Lepsze to niż rwanie wiązek i tapicerek, ja tylko uparty jak osioł jestem.
Gra i buczy.
rigg - 2020-03-22, 09:55
Socale napisał/a: | ja tylko uparty jak osioł jestem. |
I tu się z Tobą zgodzę
|
|