Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Problem z Elektryką CBE PC100

thomas1884 - 2020-03-22, 09:47
Temat postu: Problem z Elektryką CBE PC100
Witam
Jestem w trakcie budowy kampera i nadszedł mały problem na który w tej chwili nie mam rozwiązania. Postaram się w miarę sensownie wytłumaczyć.
Panel sterowania CBE PC 100.
Podłączyłem całość zgodnie ze schematem jednak nie działa mi wszystko jak powinno.
Doprowadziłem sygnał z silnika +13.3V kiedy silnik pracuje. Baterie podpięte. Przewody minusowe na masie. Generalnie wg mnie wszystko podpiete jak trzeba. Co się dzieje..
Jak włączę silnik, schodek automatycznie się chowa, czyli wygnał z out d+ wychodzi. Zapala się dioda G na panelu kontrolnym czyli jest ładowanie z alternatora. Ale... jak mierze akumulator z zabudowy to mam 12,7V czyli wg mnie ładowania nie ma. Co jest dziwne, kiedy schodek jest schowany i włączę silnik to nic się już nie dzieje. Tzn dioda na panelu, że jest ładowanie z silnika nie włącza się w ogóle. Mierze akumulator to to samo 12,7. Ładowarka działa. Kiedy podłącze 230V zapala się dioda że jest napięcie z sieci. Ładowarka odpala i po pomiarach widzę, że akumulator jest ładowany. Nie mam już pomysłu co źle zrobiłem, że nie chce ładować z alternatora.
Mam nadzieję, że chociaż cześć z was zrozumiała co chciałem napisać. hehe
Z góry dziękuję za sugestie i pomoc.
Pzodrawiam

Socale - 2020-03-22, 10:00
Temat postu: Re: Problem z Elektryką CBE PC100
thomas1884 napisał/a:
...
czyli wygnał z out d+ wychodzi.
... jak mierze akumulator z zabudowy to mam 12,7V czyli wg mnie ładowania nie ma.
...

Hej, witaj na forumie.
Nie bardzo rozumiem pierwszy cytat, możesz to wyprostować na nasz język?
.
Wg mnie objawy nie są nieprawidłowe. Alternator w pierwszej kolejności ładuje akumulator rozruchowy, gdy ten osiągnie full, wówczas nadwyżka kierowana jest na akumulator pokładowy. To są priorytety ustalone i realizowane przez e-blok.
Zrób eksperyment, podłącz na noc prostownik pod aku rozruchowy i zostaw włączoną instalację w zabudowie. Nazajutrz zmierz napięcia na obydwu i zobaczymy czy jest po mojemu czy jednak nie.

grzegorzalex - 2020-03-22, 16:10

Sprawdź czy nie przepala bezpiecznika, jak ci chowa stopień ze sygnału d+,u mnie tak było
Mozę masz spalony bezpiecznik 3A sprawdź
Ewentualnie masz źle podłączony przekaźnik na sterowaniu stopniem

Funio - 2020-03-22, 18:37

Może to nie jest istotne w Twoim przypadku, w moim poprzednim samochodzie (VW T4) po odpaleniu samochodu na wolnym biegu, bez gazu alternator w ogóle nie ładował i paliła się kontrolka ładowania. Dopiero po lekkim dodaniu gazu alternator zaczynał ładować i lampka gasła. Tak był ustawiony energoblok, podobno dlatego, żeby nie było dużego prądu na wolnych obrotach w przypadku podłączenia dużego obciążenia np lodówki.
Sposób Socala jest chyba najprostszy... Pod warunkiem, że masz podobne akumulatory życiowy i rozruchowy (rodzaj, pojemność i wiek).

Gewehr - 2020-03-22, 22:53

Jakie masz napięcie, po odpaleniu auta na złączu +B1 i +B2 mierzone z masą złącza -B1?

Altek zaczyna ładować pokładowy, po przekroczeniu 13.3V na akumulatorze rozruchowym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group