|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Wentylator dmuchawy nawiewu Ducato III prod. 2009 r.
pticachris - 2020-03-27, 12:17 Temat postu: Wentylator dmuchawy nawiewu Ducato III prod. 2009 r. Panie i Panowie, forumowicze prośba.
Witam serdecznie, nowy post, bo nowe od góry większość czyta, więc większa szansa na rozwiązanie mojego problemu.
Materiału jest dużo, znaczącą część przekopałem i dużo zrobiłem dzięki pozyskanej tutaj wiedzy, ale mam problem z rezystorem Fiat Ducato III 2.3 prod. 2009 r. Filtr kabinowy bardzo zabity, wymieniony na węglowy mann, robiłem to osobiście mam pewność, że tam siedzi Rezystor wymieniony na nowy, co prawda chiński, ale wymieniony, spalił się po 20 minutach, kupiłem bezpieczniki termiczne - 192 stopnie i zregenerowałem oby dwa, stary i nowy. Działały maksymalnie 40 min, kostka - wiązka jest nowa wymieniona przez poprzedniego właściciela. Co mam jeszcze zrobić? Czytałem, że duży opór stawia zużyty wentylator, że niektórzy systematycznie go smarują. Jak mam się do niego dobrać, co mam zrobić, dajcie link do jakieś fotoporady, albo jakiegoś filmu. Może być jakieś zagraniczne forum, tylko prośba dla bardziej ogarniętych internetowo, aby mi to ułatwić, bo ja wychowany w epoce zegarka elektronicznego i kalkulatora.
Pozdrawiam, licząc na wyrozumiałość i szybkie rozwiązanie problemu.
MirekKliny - 2020-03-27, 20:40
Cześć
Trochę sie pogubiłem, pierw mam wrażenie ze piszesz o wentylatorze nagrzewnicy wewnatrz auta później jakby przeskok na wentylatory chłodnicy, chyba ze sie mylę.
1.Jeśli wentylator nagrzewnicy to weź się schyl od strony pasażera pod deskę i wykręć wentylator z przerwa na fajke 10min. Zobacz czy jest ok, wada był ich niewyważenie.
2. Jeśli wentylatory chłodnicy to na wyłączonym silniku sprawdź czy nie mają luzu na łożyskach jeśli mają do wymiany. Rozkręcasz pas przedni, mocowanie chłodnic od pasa górnego odchylasz wyjmujesz wentylatory z obudowa na zewnątrz, wymieniasz, zakładasz jeździsz. Uważaj na przewody klimatyzacji jeśli posiadasz żebyś nie odciągnął za bardzo bo rozszczelnisz.
pticachris - 2020-03-27, 22:13
Hehehe, oczywiście chodzi o wentylator nawiewu kabiny. Przepraszam, być może źle to określam, ale podpowiedzią było zdanie o filtrze kabinowym.
Czyli co…. jest to tak proste, że nawet fotoporady, filmiku nie ma w necie.
Zaglądałem tam wielokrotnie, widać obudowę i parę śrub. Podpowiedz, wystarczy je odkręcić, a wentylator jak jest mocowany, sam wyjdzie? Wiele rzeczy robię sam, ale wole być nie zaskoczony.
Oglądałem nawet nowe wentylatory, mniej więcej wiem czego mógłbym się spodziewać, ale już nie raz życie mnie zaskoczyło.
Aaaa… no i istotny problem w tym, że nie pale papierosów.
LukF - 2020-03-28, 22:05
Wentylator kabiny jest bardzo prosto mocowany. Schylasz się pod deskę rozdzielczą, jest tam wkręt z łbem na kluczyk bodajże 6 lub 7, po wykręceniu wkręta blokujacego cały wentylator przekrecasz w rękach w lewo o około ćwierć obrotu i wysówasz w dół. Gotowe. Sprawdź w nim co chcesz wymienić lub kup używkę na alledrogo
pticachris - 2020-03-28, 22:47
Dziękuję, rzeczowa odpowiedź Mam nadzieje, że to wentylator, bo brakuje mi pomysłów
LukF - 2020-03-29, 11:30
Dzięki, możesz postawić piwo. Dzięki temu opanujesz jak to się robi
scuter0 - 2020-04-01, 18:24
Witam podlacze sie pod temat,bo problem ten sam.Udalo mi sie wyciagnac wentylator.Moje pytanie jak go rozebrac?Od gory sa dwie male srubki i jedna kolo gniazdka.Odkrecam te od gory i nic nie drgnie.Co dalej?Pozdrawiam
zyga63 - 2020-04-02, 23:28
Witam
wykręć te śrubki i powali wysuń z obudowy w silniczku są łożyska ślizgowe
trzeba zobaczyć czy os wirnika kręci się wewnątrz czy z łożyskiem wyciągnięcie wirnika jest problematyczne bo obudowa jest nitowana, naprawa polega na smarowaniu płynami odrdzewiaczami i podłączanie do 12 V lub założenie wkrętarki na oś ważny kierunek kręcenia ze względu na wytarte w jednym kierunku szczotki
|
|