| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - FIAT Ducato rocznik 1988 - problem ze światłami przekaźniki
kaimar - 2020-04-10, 12:10 Temat postu: FIAT Ducato rocznik 1988 - problem ze światłami przekaźniki Trafił do mnie do serwisu kamper na podwoziu Ducato rocznik 1988. Klient skarżył się że od pewnego czasu ma problem z wypalaniem się stacyjki, przełącznika świateł, wyłącznika świateł.
Faktycznie , wszystkie połączenia przysmażone, konektor pod kolumną kierownicy też. Po "badaniach" okazało się że ten egzemplarz ma w miejsce przekaźników do świateł włożone fabrycznie zworki. Powodowało to że duży prąd do reflektorów płynął przez stacyjkę i przełączniki. Do póki pojazd był w miarę nowy to światłą działały bez problemu. Teraz po latach na styki zaśniedziały i płynący przez nie duży prąd powodował grzanie się i wypalanie styków. Co ciekawe wystarczyło w miejsce zworek w skrzynce bezpieczników włożyć przekaźniki za parę złotych i światła są sterowane przez przekaźniki a nie przez przełączniki. Nie muszę mówić że światła świecą o wiele jaśniej. Właścicielom starszych kamperów na podwoziu któregoś z "trojaczków" proponuję zajrzeć do skrzynki bezpieczników umieszczonej w schowku przed pasażerem. Jeżeli z prawej strony obok bezpieczników macie cztery kostki przekaźników to jest OK. Jeżeli natomiast są tylko dwa dolne przekaźniki to znaczy że jest wersja oszczędnościowa jak w moim przypadku i proponuję zrobić modernizację.
Socale - 2020-04-10, 20:46
Ufff... Zapodałeś rozwiązanie a nie problem do rozwiązania
Można i tak
MILUŚ - 2020-04-10, 21:01
| Socale napisał/a: | Ufff... Zapodałeś rozwiązanie a nie problem do rozwiązania
Można i tak |
Nie można tylko trzeba
Najpierw sie próbuje samemu ; szuka rozwiązania a nie rzuca się problemu na forum czekając ,że inni za rekę poprowadzą .
Chociaż mozna wielokrotnie rozwiązanie znaleźc w archiwum forum
Po co narażac sie na głupie "wszystkowiedzącej ławy szuderców "
Gewehr - 2020-04-10, 22:01
Ta zwora to niestety rozwiązanie fabryczne. Tylko nie wiem, od czego zależne. Jedne miały, a drugie nie?
CORONAVIRUS - 2020-04-10, 22:10
| Gewehr napisał/a: | | Ta zwora to niestety rozwiązanie fabryczne. Tylko nie wiem, od czego zależne. Jedne miały, a drugie nie? |
wersja lux miała mam luxa bo juz musiałem sprawdzić ... przekaźniki puszczają tyle prądu że wypala kostki przy żarówkach zawsze coś
JózekP - 2020-04-11, 09:59
Informacja kutra może się przydać ,sprawdzę u siebie .
Rowaw - 2020-05-08, 12:55 Temat postu: Re: FIAT Ducato rocznik 1988 - problem ze światłami przekaźn
| kaimar napisał/a: | Trafił do mnie do serwisu kamper na podwoziu Ducato rocznik 1988. Klient skarżył się że od pewnego czasu ma problem z wypalaniem się stacyjki, przełącznika świateł, wyłącznika świateł.
Faktycznie , wszystkie połączenia przysmażone, konektor pod kolumną kierownicy też. Po "badaniach" okazało się że ten egzemplarz ma w miejsce przekaźników do świateł włożone fabrycznie zworki. Powodowało to że duży prąd do reflektorów płynął przez stacyjkę i przełączniki. Do póki pojazd był w miarę nowy to światłą działały bez problemu. Teraz po latach na styki zaśniedziały i płynący przez nie duży prąd powodował grzanie się i wypalanie styków. Co ciekawe wystarczyło w miejsce zworek w skrzynce bezpieczników włożyć przekaźniki za parę złotych i światła są sterowane przez przekaźniki a nie przez przełączniki. Nie muszę mówić że światła świecą o wiele jaśniej. Właścicielom starszych kamperów na podwoziu któregoś z "trojaczków" proponuję zajrzeć do skrzynki bezpieczników umieszczonej w schowku przed pasażerem. Jeżeli z prawej strony obok bezpieczników macie cztery kostki przekaźników to jest OK. Jeżeli natomiast są tylko dwa dolne przekaźniki to znaczy że jest wersja oszczędnościowa jak w moim przypadku i proponuję zrobić modernizację. |
O, cenna informacja. Mam od niedawna dukata z tego rocznika, sprawdzę na pewno. Dzięki.
|
|