Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Hand made - ręczna robota - Budowa kampera na bazie LT 35 Bus

Arturo54 - 2020-04-24, 13:49
Temat postu: Budowa kampera na bazie LT 35 Bus
Witam wszystkich
W najblizszym czasie planuje zakup VW LT 35 wersji Bus 16 miejsc z silnikiem 2.5 TDI 109Km. Planuje przerobic go na Kampera. Bede wdzieczny za rady bardziej doswiadczonych kolegow i kolezanek ;) . Jako jedyne zrodlo energii planuje wykorzystywac uzywane 4-ro letnie akumulatory AGM firmy Moll i Varta w ilosci 9 sztuk (kazdy po 70Ah) i lacznej pojemnosci 630Ah w ktorych jestem posiadaniu. Ladowac planuje glownie z paneli elastycznych zamontowanych na dachu w ilosci 4 sztuk i mocy okolo 150W kazdy. Chcialbym rowniez miec mozliwosc doladowywania ich w czasie jazdy z Alternatora o mocy 90W badz 120W. Odbiornikami pracu (ktore dopiero zamierzam kupic) beda m.in. Lodowka 230V Amica FM136.3AAA, okno dachowe FanTastic Vent 7350 z wentylatorem, oswietlenie wewnetrzne z pasow ledowych i/lub jakichs energooszczednych zarowek, dwa laptopy, dwa aparaty fotograficzne, dwa smartfony, pompa i grzalka wody (jeszcze nie wiem jak bedzie wygladal system wodny), dwa palniki elektryczne, moze mikrofalowka, suszarka do wlosow dla zony. Zastanawiam sie czy nie zamontowac na zapal awaryjnego klimatyzatora FRAL FSC03 lub innego podobnego o malej mocy ktory bedzie mial za zadanie schlodzic w wyjatkowych sytuacjach zamykana sypialnie o objetosci 1,9m3 w nocy. Jezeli bym sie na niego zdecydowal, wolal bym go zespolic z busem juz w czasie jego projektu i wykonania. Planuje montaz ogrzewania postojowego Webasto z mozliwoscia powieksenia obiegu cieczy po calym busie tak abym nie nusial korzystac z pradu do ogrzewania jezeli zajdzie taka potrzeba. Montaz lozka o wymiarach 175cmx130cm planuje na stale w poprzek z tylu busa. zaraz potem w kierunku jazdy z lewej strony kabine prysznicowa, dalej miejsce do siedzenia, stolik i dochodzimy do obrotowego siedzenia kierowcy. Zaczynajac znowu od lozka w kierunku jazdy po prawej stronie szafka na ubrania... a na samym dole toaleta mobilna wysuwana z szafki. nastepnie po prawej stronie strefa kuchenna i na ,,koncu" drzwi przesuwne. Wzoruje sie troche na modelu Adria Twin 640 SPX. Za wszystkie uwagi i podpowiedzi co do wyborow konkretnych rozwiazan i produktow z gory bardzo dziekuje ;)

GruMar - 2020-04-24, 14:17

Super projekt i prądu nigdy za dużo :spoko
Arturo54 - 2020-04-24, 14:25

GruMar napisał/a:
Super projekt i prądu nigdy za dużo :spoko

Nie znam sie na Solarach ale jako laik w tym temacie czytajac fora i ogladajac innych kamperowiczow na YT wydaje mi sie ze taki komplet zda egzamin. Niestety jest tylu producentow paneli ze az glowa od tego boli ;) brac pewne ale drozsze, czy tansze ale... niewiadomo jakie...

MisioKRAK - 2020-04-24, 15:32

Ciekawy temat.
Mi sie marzy blaszak na "nowym" crafterze...
Ale narazie to dla mnie daleki projekt.

Arturo54 - 2020-04-24, 15:50

MisioKRAK napisał/a:
Mi sie marzy blaszak na "nowym" crafterze...


Pracuje jako Mechatroniker samochodowy w grupie VW. Tez zastanawiam/zastanawialem sie nad Crafterem ale pierwszej generacji z silnikiem 2.0TDI. Ogolnie wszystko ok, obawy mam tylko co bedzie gdy w jakims kraju z kiepska jakoscia paliwa zatankuje do takiego nowoczesnego pojazdu paliwo niewiadomego pochodzenia, bo np. akurat bede musial a w poblizu nie bedzie innej mozliwosci np. gdzies w afryce... Nowoczesne silniki niestety nie wybaczaja niektorych bledow. Nowy Crafter wyglada swietnie ;)

Notker - 2020-04-29, 20:49

Cześć. VW LT35 z silnikiem 2,5 TDI to niezawodna konstrukcja, choć coraz trudniej znależć sensowny egzemplarz. Sam mam takiego. Ilość akumulatorów jaką planujesz jest gigantyczna jak dla mnie, ale ja mam mniejsze potrzeby. Zwrócę tylko uwagę że bez ograniczenia prądu ładowania zajedziesz błyskawicznie alternator przy takiej pojemności a więc i oporze akumulatorów. No i zrób próby czy z tych akum. podczas ładowania nie wydobywają się jakieś opary, bo mi przy jednej kwasówce załączało czujniki gazu( potem wymieniłem na żel i jest OK). Przy zabudowie LT bę dziesz miał więcej pracy bo on ma profil scian owalny. W palniki elektryczne bym nie wchodził, mimo tego że zapewniają większe bezpieczeństwo. No chyba że planujesz zasilanie 230V lub siłę albo stać Ciebie na częste wymiany akumulatorów jak chcesz z nich zasilać kuchenkę. Z meblami Ci nie doradzę bo mi wystarczają warunki półspartańskie, ale z uwagi na niską masę radzę sklejkę i konstrukcje ażurowe pod nią (legary i żebra drewniane). Gdybym budował po raz drugi to ściany i sufit obił bym też lakierowaną sklejką 3 lub 4mm a pod nią wełna mineralna w folii stretch. Niektóry dają piankę rozpręzną ale nie wiem czy im się wilgoć w niej nie gromadzi, zapytaj. Roboty przy tym będziesz miał masę więc musisz to naprawdę lubieć lub poważnie się zastanowić bo potem i tak nikt nie odkupi od Ciebie tego pojazdu za równowartość materiału i robocizny jaki w niego włożysz.

Pozdrawiam

jsaluga - 2020-04-29, 22:02

Palniki elektryczne. MOCNE. Może płyta indykcyjna?
Arturo54 - 2020-04-30, 18:57

Witam i bardzo dziekuje za odpowiedz w watku ;) Tez sadze ze to dobre pojazdy.

Notker napisał/a:
...choć coraz trudniej znależć sensowny egzemplarz.

zauwazylem ze jest masa zlomu, wiec zdecydowalem ze poszukam pewnej sztuki i udalo mi sie znalezc : https://www.tutti.ch/de/v...-lt-35/29319377
jade po nia w nastepny czwartek. Sprawdzilem gojuz u siebie w serwisie tzn. historie serwisowa.
Notker napisał/a:
Ilość akumulatorów jaką planujesz jest gigantyczna

Z akumulatorami AGAM mam dobre doswiadczenia z pracy i mam dostep do duzej ilosci uzywanych, paroletnich w dobrym stanie i za darmo wiec nie zalezy mi na ich zywotnosci. Jezeli wytrzymaja 6 miesiecy nieustannego uzytkowania to bede zadowolony i je poprostu potem wymienie.
Notker napisał/a:
Zwrócę tylko uwagę że bez ograniczenia prądu ładowania zajedziesz błyskawicznie alternator przy takiej pojemności a więc i oporze akumulatorów. No i zrób próby czy z tych akum. podczas ładowania nie wydobywają się jakieś opary

beda podpiete pod rurki odprowadzajace ewentualne opary na zewnatrz
Notker napisał/a:
W palniki elektryczne bym nie wchodził ...No chyba że planujesz zasilanie 230V

tak planuje przetwornice lub jakies urzadzenie wielofunkcyjne, ale jeszcze nie wiem co wybrac, moze ktos na forum cos poleci co sam uzytkuje

Notker napisał/a:
z uwagi na niską masę radzę sklejkę i konstrukcje ażurowe pod nią (legary i żebra drewniane). Gdybym budował po raz drugi to ściany i sufit obił bym też lakierowaną sklejką 3 lub 4mm a pod nią wełna mineralna w folii stretch. Niektóry dają piankę rozpręzną ale nie wiem czy im się wilgoć w niej nie gromadzi... poważnie się zastanowić

Dziekuje za podpowiedz. Czyli nie wsadzac izolacji w profile tylko welne w folie stretch i miedzy wewnetrzna czesc karoserii a sklejke?

Arturo54 - 2020-04-30, 18:59

jsaluga napisał/a:
Palniki elektryczne. MOCNE. Może płyta indykcyjna?

Witam. Tego jeszcze nie wiem, ale napewno wybiore najmniej pradozerne rozwiazanie. Juz cos wyprobowane?

Viper - 2020-05-03, 19:07

Witamy :spoko :spoko :spoko
Notker - 2020-05-04, 22:24

Arturo54 napisał/a:
Witam i bardzo dziekuje za odpowiedz w watku ;) Tez sadze ze to dobre pojazdy.

Notker napisał/a:
...choć coraz trudniej znależć sensowny egzemplarz.

zauwazylem ze jest masa zlomu, wiec zdecydowalem ze poszukam pewnej sztuki i udalo mi sie znalezc : https://www.tutti.ch/de/v...-lt-35/29319377
jade po nia w nastepny czwartek. Sprawdzilem gojuz u siebie w serwisie tzn. historie serwisowa.
Notker napisał/a:
Ilość akumulatorów jaką planujesz jest gigantyczna

Z akumulatorami AGAM mam dobre doswiadczenia z pracy i mam dostep do duzej ilosci uzywanych, paroletnich w dobrym stanie i za darmo wiec nie zalezy mi na ich zywotnosci. Jezeli wytrzymaja 6 miesiecy nieustannego uzytkowania to bede zadowolony i je poprostu potem wymienie.
Notker napisał/a:
Zwrócę tylko uwagę że bez ograniczenia prądu ładowania zajedziesz błyskawicznie alternator przy takiej pojemności a więc i oporze akumulatorów. No i zrób próby czy z tych akum. podczas ładowania nie wydobywają się jakieś opary

beda podpiete pod rurki odprowadzajace ewentualne opary na zewnatrz
Notker napisał/a:
W palniki elektryczne bym nie wchodził ...No chyba że planujesz zasilanie 230V

tak planuje przetwornice lub jakies urzadzenie wielofunkcyjne, ale jeszcze nie wiem co wybrac, moze ktos na forum cos poleci co sam uzytkuje

Notker napisał/a:
z uwagi na niską masę radzę sklejkę i konstrukcje ażurowe pod nią (legary i żebra drewniane). Gdybym budował po raz drugi to ściany i sufit obił bym też lakierowaną sklejką 3 lub 4mm a pod nią wełna mineralna w folii stretch. Niektóry dają piankę rozpręzną ale nie wiem czy im się wilgoć w niej nie gromadzi... poważnie się zastanowić

Dziekuje za podpowiedz. Czyli nie wsadzac izolacji w profile tylko welne w folie stretch i miedzy wewnetrzna czesc karoserii a sklejke?
Tak Kolego, o ile nie zamierzasz zimować w tym pojezdzie długie tygodnie to właśnie tak go dociepl. Nie ma sensu się bawić w docieplanie profili, szkoda czasu. Ja zimowałem w tak docieplonym LTku i daje radę, w lecie też to zdaje egzamin o ile masz biały lakier.Ważna jest izolacja podłogi, ja mam 5cm styroduru pod sklejką podłogową.Powodzenia i wiele przyjemności życzę, budowa też może cieszyć.
MisioKRAK - 2020-05-04, 23:10

Niektórych budowa bardziej cieszy niż samo podróżowanie :D
Arturo54 - 2020-05-17, 22:33

a co sadzicie o ociepleniu typu Aluflex / Armaflex ?
TomekM - 2020-05-18, 07:32

Arturo54 napisał/a:
a co sadzicie o ociepleniu typu Aluflex / Armaflex ?

Fajne ma kolorki: srebrny i czarny :)

Jest na ten temat tysiąc opinii na forum i drugi tysiąc filmow na YT. Ludzie to stosują i jak zawsze - jednym pasuje drugim nie. Nie jest to najtańsza opcja ale moim zdaniem nie jest zła.

Arturo54 - 2020-05-19, 19:14

TomekM napisał/a:
Jest na ten temat tysiąc opinii na forum i drugi tysiąc filmow na YT. Ludzie to stosują...


Z tego wlasnie wzgledu ze duzo ludzi to stosuje wydaje mi sie ze na taka opcje sie zdecyduje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group