Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Co kupiłem do kampera

Skorpion - 2020-05-09, 13:09
Temat postu: Co kupiłem do kampera

Co kupiłem do kampera i zrobiłem.
4 CZUJNIKI PARKOWANIA , 4 CZUJNIKI COFANIA , WIESZAK UCHWYT do TELEWIZORA TV MONITORA 10-32 , dekoder TV , Przetwornica napięcia prądu , BRUNER Thermo Control III .

slawwoj - 2020-05-09, 16:49

Starsze kampery takie jak u Skorpiona mają duszę. Tam jest na co popatrzeć. Chociażby te naklejki... Kiedyś kampery robiono dla wygody. Przez wiele lat ich użytkownicy je modernizowali.

A te nowe to takie napierdalacze kilometrów. Zeby się fotkami pochwalic na fb.

fan - 2020-05-09, 17:48

oj tak
Skorpion - 2020-05-09, 21:27

Mój kamper Producent: DAIMLER-BENZ Marka: Mercedes-Benz Model: T1 podwozie (602) 307 D 2.4 Samochód kempingowy w zabudowie FFB motocaravains Wohnmobil TABBERT MC83

Typ: 602D32
Wersja: 307D37
Nadwozie:
Model: T1 podwozie (602) 307 D 2.4
Produkt: 1981.10.28
Moc [kW]: 48
Moc [KM]: 65
Pojemność w ccm (dane techniczne): 2399
Pojemność w litrach: 2.40
Liczba cylindrów: 4
Hamulce:
ABS/ASR: NIE
System hamulcowy: Hydrauliczny
Silnik:
Rodzaj silnika: Olej napędowy
Paliwo: Olej napędowy
Napęd:
Rodzaj napędu: Napęd tylnych kół
Kody silnika:
Kody silnika: OM 616.937
KBA:
KBA:3218

Średnie spalanie [l/100 km]: 9.00 l/100 km

Na wyposażeniu fabryczna kuchenka dwupalnikowa P.M.max, Lodówka Electrolux Dometic RM 400C z dużym zamrażalnikiem. Zbiornik wody czystej o pojemności 120 L, Zbiornik wody szarej o pojemności 110 L, Bojler Truma BL10, Dwie butle gazowe po 11 kg, Antena TV na wysięgniku, Truma Trumatic SL3002, zlewozmywak, umywalka, prysznic, toaleta kasetowa Thetford C- 400,
Akumulator rozruchowo-zasilający VARTA VA930060056 EFB,
Akumulator rozruchowy- zasilający VARTA VA930060056 EFB.
Opony letnie i zimowe: 205R14 C/M

Długość pojazdu: 640 cm, szerokość: 220 cm, wysokość z markizą: 300 cm

Dodatkowe wyposażenie:
Telewizor CELLO 20 LCD TV DVD Combo12V, Markiza Fiamma F45 Ti L 500, rozkładany stolik, cztery krzesełka turystyczna, zewnętrzne przyłącze gazowe, zewnętrzna kuchenka dwupalnikowa z grilem wraz ze stolikiem pod nią.Wymieniona cztery okna dachowe, Zamontowana kamera cofania wraz z monitorem, Wideorejestrator Manta DVR MM308S BLACK-BOX, Wideorejestrator CAR Black Box System M1, Radio MIDLAND ALAN 121 CB , Antena CB CBA , Lustro, lusterko ramowe Mercedes-Benz L+P,
Ozonator FM-300S, Lampa jazdy dziennej LED, Radio JVC, Uchwyt do telewizora, 4 CZUJNIKI PARKOWANIA z monitorem.


Banan - 2020-05-09, 21:41

To się Tadzieńku narobiłeś :ok
Super robota :pifko

Skorpion - 2020-05-09, 21:47

Jeszcze
https://www.motostat.pl/m.../stats/id/18736

daro35 - 2020-05-12, 22:10

A może coś takiego do Swojego mesia potrzebujesz :lol: :spoko


Skorpion - 2020-05-12, 23:08

BEYOK Ozone generator FM 300 s, Lustra L+P. lusteka ramowe L+P Mercedes-Benz , pasy samochodpwe , SONY nav-u 92T , CAR Black Box System M1 , DVR MM308S BLACK-BOX
Cyryl - 2020-05-13, 05:48

slawwoj napisał/a:
...A te nowe to takie napierdalacze kilometrów. Zeby się fotkami pochwalic na fb.


ja jeździłem starym teraz jeżdżę nowym (nowszym) i nie widzę specjalnie różnicy.
uprawiam turystykę podobnie, jeżdżę w podobne miejsca, teraz mogę stanąć na dłużej na dzikusa, robię podobną ilość kilometrów, która bardziej zależy od ilości wolnego czasu niż duszy pojazdu.

zawsze są jakieś sentymentalne wspomnienia pierwszego kampera, ale za jakiś czas będą podobne dla drugiego.

Bajaga - 2020-05-13, 16:05

Oglądałem tylko jednego oldtimera do którego poczułem autentyczną miętę. Był to Hymer s class. Te takie np. na Ducato I jak dla mnie nie mają żadnych plusów (poza ceną oczywiście). No i co ważne, prawie wszystkie stare kampery (nie dotyczy wspomnianego hymera) mają słabiutkie silniki i brak klimy silnikowej. To ani fajne, ani bezpieczne o komforcie nie wspomnę.
Nie sądzę by użytkownicy takich dziadków nie chcieliby latem jechać sobie czymś współcześniejszym 110km/h na tempomacie z chłodem w szoferce... Ale wiadomo, jest jak jest. Trzeba lubić co się ma. Nigdy nie będę miał Lambo Urus ani Mercedesa SLR ale można i bez tego żyć :)

Skorpion - 2020-05-13, 17:07
Temat postu: SPALANIE -ANALIZA KOSZTÓW

SPALANIE -ANALIZA KOSZTÓW
Olej napędowy
Twój pojazd przejechał 29 980 km i zużył 2 690 l paliwa o wartości 13 078 PLN

Cyryl - 2020-05-13, 18:25

skąd masz te informacje?
Skorpion - 2020-05-13, 19:31

Zobacz ty https://www.motostat.pl/m.../stats/id/18736
Skorpion - 2020-05-13, 20:24

Arkusz DVGW G 607
yamah - 2020-05-13, 20:28

Bajaga napisał/a:

Nie sądzę by użytkownicy takich dziadków nie chcieliby latem jechać sobie czymś współcześniejszym 110km/h na tempomacie z chłodem w szoferce...

Miałem pierwszego Ducato I 2,5td i bez problemu jechałem 110km/h..było trochę hałasu :ok ale to wina klimy okienno-drzwiowej :bajer :szeroki_usmiech

Skorpion - 2020-05-13, 20:31

autoDNA
Skorpion - 2020-05-13, 20:56

Schemat elektryki w kamperze
Skorpion - 2020-05-13, 21:12


TABBERT POCHODZENIE

Kiedy kulturysta Alfred Tabbert zaprezentował swoją pierwszą karawanę publiczności w 1953 roku, uderzył w nerwy całego pokolenia. Ekonomiczne cuda przyniosły elegancję, finezję i nową pewność siebie, które TABBERT umiejętnie wyrażał w projektach zewnętrznych i wewnętrznych.

DZIŚ
Zasada działania i filozofia założyciela firmy nie zmieniły się do dziś. Siedem różnych wysuwanych przyczep kempingowych ROSSINI, DA VINCI, PEP, VIVALDI, PUCCINI i CELLINI oraz CELLINI obecnie zaspokaja potrzeby klientów w całej Europie. W dzisiejszym centrum kompetencji TABBERT nasi pracownicy rozwijają „karawaning przyszłości”: najwyższą jakość, innowacyjność i design.


Ludzie mogli i chcieli sobie pozwolić na coś. „La Dolce Vita” ukształtowało cały naród. Europa chciała podróżować i żyć. TABBERT stworzył produkty, które ukazały się w wyjątkowej kombinacji materiałów, stylu życia, wysokiej jakości wykonania i praktycznych rozwiązaniach projektowych. Wtedy jak teraz.

1908

Alfred Tabbert widzi światło dzienne. W tym czasie Henry Ford dopiero zaczyna produkować legendarny model T, aż do 1972 roku, najlepiej sprzedający się samochód na świecie.

1923/27

Cały świat jest w gorączce ruchliwości. Także Alfred Tabbert. Uczy się rzemiosła karoserii w Siemens Automotive Works w Berlinie, gdzie zdaje egzamin mistrzowski. (Zdjęcie: City Museum Spandau - Inv.Nr: Fo-251)

1934

Zaledwie kilka lat po mistrzowskim egzaminie rzemieślniczym Alfred Tabbert zakłada swoją pierwszą firmę w Schweinfurt: „Body shop Alfred Tabbert”.

1946

Trzy lata wcześniej, po tym, jak operacja została zniszczona przez bomby, TABBERT produkuje obecnie około 12 ręcznych i rolniczych wagonów z około 80 pracownikami. (Zdjęcie: Stadtarchiv Schweinfurt, kolekcja zdjęć, zdjęcie Kriegszererstörung 368; Bildinformation: Destruction na obszarze Spitalseeplatz, 1944)

1948

Duży pożar niszczy pracę. W procesie tracone są cenne zasoby pamięci masowej. Nowa hala jest budowana pod nazwą firmy „Frankońskie pojazdy i meble”, podczas gdy 120 pracowników produkuje jednoosiowe przyczepy i meble.


1953

45-letni pionier karawan Alfred Tabbert wykonał swoją pierwszą przyczepę kempingową ze 120 pracownikami. Zaledwie dwa lata później do produkcji trafia pierwsza „idealna” karawana.


1955/56

Pierwsze przyczepy są produkowane seryjnie. Na początku lat 60. nastąpiła produkcja pierwszej markizy.

1959

Alfred Tabbert zakłada firmę TABBERT Wohnwagen GmbH. Teraz po raz pierwszy innowacyjne przyczepy kempingowe wysokiej jakości zostaną zbudowane w lokalizacji Mottgers.


1962

Po raz pierwszy Caravan Salon odbywa się w Essen - a Alfred Tabbert jest ze swoją przyczepą od początku. (Zdjęcie: Messe Essen / dpa)

1963

Przyczepy TABBERT otrzymają legendarny dach wentylowany i tak zwany „nos TABBERT”, który do dziś jest cechą stylu TABBERT.

1968

Biznes rozwija się dynamicznie, a dealer karawan rośnie. W pierwszym CARAVAN SALON w Essen (1961) TABBERT, zgodnie z mottem założyciela firmy, zaprezentował „przyczepy kempingowe dla każdego rozmiaru kołnierza - od trzech do trzynastu tysięcy marek” w postaci 14 modeli przyczep kempingowych. Różnorodność, która pomaga również w sprzedaży na skoczniach: Do 1963 roku masz 4000. Dostarczono do TABBERT 10 000 przyczep kempingowych można już sprzedać pod koniec 1964 roku.

1968

Budowa innej hali montażowej i zmiana nazwy na „TABBERT GmbH, & Co. Wohnwagenwerke KG” z 500 pracownikami i rocznym obrotem około 35 milionów DM

1971

Do 1965 r. Oferta produktów wzrosła już do 14 modeli: „Kurfüst”, „Excellence”, „Comtesse” i „Governor” podbijają kraj od Mottgers, aż do 1971 roku, kiedy Alfred Tabbert plasuje się w czołówce niemieckich producentów przyczep kempingowych. Istnieje już 921 pracowników i pracowników. W tym roku wyprodukowano 9,3 tys. Przyczep kempingowych. Udział imponujących 75% wszystkich przyczep kempingowych z osią tandemową sprzedawanych w Niemczech.



1973

Pod koniec lat 60. 25 000. karawana zjechała z linii produkcyjnej. 31 października 1973 roku Alfred Tabbert umiera w mgnieniu oka w trakcie pracy.

2002

250 000. Przyczepa TABBERT jest produkowana, oczywiście zgodnie ze sprawdzoną koncepcją TABBERT Premium. W kolejnych latach wiele modeli otrzyma nagrody. Oprócz Niemiec, około 20 krajów zaopatruje się w przyczepy kempingowe, kampery i autobusy wypoczynkowe „wykonane przez Knaus Tabbert”.

2008

PAGANINI wyznacza standardy w budowie przyczep kempingowych i jest pionierem nowej generacji przyczep kempingowych.

2012

TABBERT GRANDE PUCCINI wykorzystuje nowy proces produkcji.

2013

W 2013 roku marka TABBERT obchodzi swoje 60. urodziny. Z tej okazji firma zostaje uhonorowana „CTJ Milestone 2013” za usługi specjalne na rzecz promocji i dalszego rozwoju turystyki karawaningowej i kempingowej.

Pod koniec września zakończona zostanie także rozbudowana, sześciomilionowa modernizacja produkcji przyczep kempingowych w Mottgerach. Od tego czasu wysokiej jakości przyczepy kempingowe marki premium TABBERT zostały zbudowane na łańcuchu o długości 230 metrów.


2014

Jako pierwszy niemiecki producent w sektorze przyczep kempingowych, TABBERT prezentuje przyczepę z rozsuwanym rozwiązaniem na rok modelowy 2015 z nowym CELLINI SLIDE-OUT.

2015

TABBERT VIVALDI otrzymał nagrodę DCC Security Award 2015 za elektromechaniczny system antypoślizgowy ATC dzięki zgodnemu ze standardem wzornictwu i standardowym wszechstronnym funkcjom bezpieczeństwa.

2018

W celu ponownego połączenia znajomości TABBERT z zaawansowanymi ulepszeniami technicznymi i projektowymi, wprowadzamy odpowiednio ulepszoną serię modeli, w tym całkowicie odnowiony ROSSINI.



Skorpion - 2020-05-13, 21:15


TABBERT POCHODZENIE

Kiedy kulturysta Alfred Tabbert zaprezentował swoją pierwszą karawanę publiczności w 1953 roku, uderzył w nerwy całego pokolenia. Ekonomiczne cuda przyniosły elegancję, finezję i nową pewność siebie, które TABBERT umiejętnie wyrażał w projektach zewnętrznych i wewnętrznych.

DZIŚ
Zasada działania i filozofia założyciela firmy nie zmieniły się do dziś. Siedem różnych wysuwanych przyczep kempingowych ROSSINI, DA VINCI, PEP, VIVALDI, PUCCINI i CELLINI oraz CELLINI obecnie zaspokaja potrzeby klientów w całej Europie. W dzisiejszym centrum kompetencji TABBERT nasi pracownicy rozwijają „karawaning przyszłości”: najwyższą jakość, innowacyjność i design.


Ludzie mogli i chcieli sobie pozwolić na coś. „La Dolce Vita” ukształtowało cały naród. Europa chciała podróżować i żyć. TABBERT stworzył produkty, które ukazały się w wyjątkowej kombinacji materiałów, stylu życia, wysokiej jakości wykonania i praktycznych rozwiązaniach projektowych. Wtedy jak teraz.

1908

Alfred Tabbert widzi światło dzienne. W tym czasie Henry Ford dopiero zaczyna produkować legendarny model T, aż do 1972 roku, najlepiej sprzedający się samochód na świecie.

1923/27

Cały świat jest w gorączce ruchliwości. Także Alfred Tabbert. Uczy się rzemiosła karoserii w Siemens Automotive Works w Berlinie, gdzie zdaje egzamin mistrzowski. (Zdjęcie: City Museum Spandau - Inv.Nr: Fo-251)

1934

Zaledwie kilka lat po mistrzowskim egzaminie rzemieślniczym Alfred Tabbert zakłada swoją pierwszą firmę w Schweinfurt: „Body shop Alfred Tabbert”.

1946

Trzy lata wcześniej, po tym, jak operacja została zniszczona przez bomby, TABBERT produkuje obecnie około 12 ręcznych i rolniczych wagonów z około 80 pracownikami. (Zdjęcie: Stadtarchiv Schweinfurt, kolekcja zdjęć, zdjęcie Kriegszererstörung 368; Bildinformation: Destruction na obszarze Spitalseeplatz, 1944)

1948

Duży pożar niszczy pracę. W procesie tracone są cenne zasoby pamięci masowej. Nowa hala jest budowana pod nazwą firmy „Frankońskie pojazdy i meble”, podczas gdy 120 pracowników produkuje jednoosiowe przyczepy i meble.


1953

45-letni pionier karawan Alfred Tabbert wykonał swoją pierwszą przyczepę kempingową ze 120 pracownikami. Zaledwie dwa lata później do produkcji trafia pierwsza „idealna” karawana.


1955/56

Pierwsze przyczepy są produkowane seryjnie. Na początku lat 60. nastąpiła produkcja pierwszej markizy.

1959

Alfred Tabbert zakłada firmę TABBERT Wohnwagen GmbH. Teraz po raz pierwszy innowacyjne przyczepy kempingowe wysokiej jakości zostaną zbudowane w lokalizacji Mottgers.


1962

Po raz pierwszy Caravan Salon odbywa się w Essen - a Alfred Tabbert jest ze swoją przyczepą od początku. (Zdjęcie: Messe Essen / dpa)

1963

Przyczepy TABBERT otrzymają legendarny dach wentylowany i tak zwany „nos TABBERT”, który do dziś jest cechą stylu TABBERT.

1968

Biznes rozwija się dynamicznie, a dealer karawan rośnie. W pierwszym CARAVAN SALON w Essen (1961) TABBERT, zgodnie z mottem założyciela firmy, zaprezentował „przyczepy kempingowe dla każdego rozmiaru kołnierza - od trzech do trzynastu tysięcy marek” w postaci 14 modeli przyczep kempingowych. Różnorodność, która pomaga również w sprzedaży na skoczniach: Do 1963 roku masz 4000. Dostarczono do TABBERT 10 000 przyczep kempingowych można już sprzedać pod koniec 1964 roku.

1968

Budowa innej hali montażowej i zmiana nazwy na „TABBERT GmbH, & Co. Wohnwagenwerke KG” z 500 pracownikami i rocznym obrotem około 35 milionów DM

1971

Do 1965 r. Oferta produktów wzrosła już do 14 modeli: „Kurfüst”, „Excellence”, „Comtesse” i „Governor” podbijają kraj od Mottgers, aż do 1971 roku, kiedy Alfred Tabbert plasuje się w czołówce niemieckich producentów przyczep kempingowych. Istnieje już 921 pracowników i pracowników. W tym roku wyprodukowano 9,3 tys. Przyczep kempingowych. Udział imponujących 75% wszystkich przyczep kempingowych z osią tandemową sprzedawanych w Niemczech.



1973

Pod koniec lat 60. 25 000. karawana zjechała z linii produkcyjnej. 31 października 1973 roku Alfred Tabbert umiera w mgnieniu oka w trakcie pracy.

2002

250 000. Przyczepa TABBERT jest produkowana, oczywiście zgodnie ze sprawdzoną koncepcją TABBERT Premium. W kolejnych latach wiele modeli otrzyma nagrody. Oprócz Niemiec, około 20 krajów zaopatruje się w przyczepy kempingowe, kampery i autobusy wypoczynkowe „wykonane przez Knaus Tabbert”.

2008

PAGANINI wyznacza standardy w budowie przyczep kempingowych i jest pionierem nowej generacji przyczep kempingowych.

2012

TABBERT GRANDE PUCCINI wykorzystuje nowy proces produkcji.

2013

W 2013 roku marka TABBERT obchodzi swoje 60. urodziny. Z tej okazji firma zostaje uhonorowana „CTJ Milestone 2013” za usługi specjalne na rzecz promocji i dalszego rozwoju turystyki karawaningowej i kempingowej.

Pod koniec września zakończona zostanie także rozbudowana, sześciomilionowa modernizacja produkcji przyczep kempingowych w Mottgerach. Od tego czasu wysokiej jakości przyczepy kempingowe marki premium TABBERT zostały zbudowane na łańcuchu o długości 230 metrów.


2014

Jako pierwszy niemiecki producent w sektorze przyczep kempingowych, TABBERT prezentuje przyczepę z rozsuwanym rozwiązaniem na rok modelowy 2015 z nowym CELLINI SLIDE-OUT.

2015

TABBERT VIVALDI otrzymał nagrodę DCC Security Award 2015 za elektromechaniczny system antypoślizgowy ATC dzięki zgodnemu ze standardem wzornictwu i standardowym wszechstronnym funkcjom bezpieczeństwa.

2018

W celu ponownego połączenia znajomości TABBERT z zaawansowanymi ulepszeniami technicznymi i projektowymi, wprowadzamy odpowiednio ulepszoną serię modeli, w tym całkowicie odnowiony ROSSINI.



Skorpion - 2020-05-13, 21:17


Historia naszej firmy.

Jesteśmy siłą napędową całej branży - od ponad 80 lat. Knaus Tabbert może pochwalić się ponad 80-letnią historią firmy. To sprawia, że firma jest jednym z pionierów branży kamperów i przyczep kempingowych. Sukces KnausTabbert opiera się na duchu przedsiębiorczości i pomysłowości jego założycieli Helmuta Knausa Seniora i Alfreda Tabberta. Domki rekreacyjne KnausTabbert to wolność, indywidualność i komfort na najwyższym poziomie. Ta obietnica nie zmieniła się od czasu założenia.

1912
W Weinsbergu w Badenii-Weinsbergu ich prace założyli Gustav Alt i Wilhem Schuhmacher.

1934
Założenie TABBERT jako warsztatu blacharskiego w Schweinfurt.

1953
45-letni pionier karawan Alfred Tabbert, zatrudniający 120 pracowników, produkuje pierwszą przyczepę marki TABBERT.

1955/1956
Pierwsze przyczepy kempingowe TABBERT produkowane są seryjnie; Produkcja pierwszej markizy nastąpiła na początku lat sześćdziesiątych.

1959
Alfred Tabbert zaklada firmę TABBERT Wohnwagen GmbH. Teraz po raz pierwszy innowacyjne przyczepy kempingowe wysokiej jakości zostaną zbudowane w lokalizacji Mottgers.

1960
Rozpoczyna się historia sukcesu. Helmut Knaus zakłada KNAUS we frankońskim Marktbreit koło Würzburga.

1961
Produkcja pierwszej przyczepy marki KNAUS; Swallow Nest zostanie zaprezentowany publiczności po raz pierwszy.

1962
KNAUS SÜDWIND i KNAUS MONSUN są prezentowane po raz pierwszy w 1962 roku na targach w Essen.

1969
Pierwszy kamper WEINSBERG widzi światło wielkiego wakacyjnego świata: na podstawie Fiata 238 pojawi się furgonetka, która zmieni profil marki i nawyki podróżne wielu Niemców. „WEINSBERG - mobile with profile” zyska w ciągu najbliższych kilku lat liczne modele na międzynarodowym rynku kempingowym.

1970
W ciągu 12 miesięcy zostanie wybudowana nowa fabryka przyczep kempingowych w Jandelsbrunn. Tutaj produkowane są białe dysze KNAUS.




1971
W 1965 roku asortyment produktów TABBERT wzrósł do 14 modeli. „Kurfüst”, „Exzellenz”, „Comtesse” i „Gouverneur” podbijają kraj od Mottgerów do 1971 roku, kiedy Alfred Tabbert plasuje się w czołówce niemieckich producentów karawan. 31 października 1973 roku Alfred Tabbert umiera w mgnieniu oka w trakcie pracy.

1973
Nagroda za jego odwagę i pionierskiego ducha. Helmut Knaus otrzymuje Federalny Krzyż Zasługi.

1981
Dzięki nowemu wówczas Fiatowi Ducato, WEINSBERG konsoliduje strategię modelu: alkowa Meteor, częściowo zintegrowany Imperiale i kamper Cosmos charakteryzują wyrafinowany krajobraz kempingowy.

1986/1987
TIAG - TABBERT Industrie AG jest wynikiem TABBERT Caravan GmbH, która obejmuje również FFB i CI Wilk Bad Kreuznach GmbH

1988
KNAUS Traveler staje się pierwszym kamperem marki KNAUS i jest bezpośrednio promobilem „Motorhome of the Year”.

1992
Dział karoserii w nadwoziu Weinsberg trafia do Tabbert Industrie AG po Mottgers. Tam ustawiono zakres modeli i Kosmos. Luksusowa w pełni zintegrowana kometa zajmuje miejsce na kempingowym niebie. Otwarcie fabryki TABBERT w Nagyoroszi (Węgry).

1996/2001
Rozpoczęcie współpracy między KNAUS a TABBERT do fuzji w 2001 roku.

2001
Utworzenie marki T@B i prezentacja T@B 320 w Caravan Salon w Dusseldorfie w 2001 roku. Kultowa karawana wkrótce zostanie założona w branży.

2002
Założenie Knaus Tabbert Group GmbH.

2002
250 000. Przyczepa TABBERT jest produkowana, oczywiście zgodnie ze sprawdzoną koncepcją TABBERT Premium. W kolejnych latach wiele modeli otrzyma nagrody. Oprócz Niemiec, około 20 krajów zaopatruje się w przyczepy kempingowe, kampery i autobusy wypoczynkowe „wykonane przez Knaus Tabbert”



2003
Wraz z fuzją KNAUS i TABBERT zmienia się nie tylko właściciel firmy WEINSBERG: jako specjalista terenowy marka otrzymuje unikalny nowy wygląd - a dzięki spektakularnej wnęce na wszystkie koła LEV jest to również imponująca figurka.

2004
KNAUS SUN TI z dużym panoramicznym dachem jest modelem dla całej gamy pojazdów.


2004
Karawana T@B tworzy rekord świata jako najszybszy zespół w Porsche Cayenne z prędkością 230,97 km / h.

2007
Światowa premiera nowej osi tandemowej T@B XL w stylu amerykańskim.

2008
TABBERT PAGANINI wyznacza standardy w budowie przyczep kempingowych i jest pionierem nowej generacji przyczep kempingowych.

2008
WEINSBERG z nowym kierunkiem: dzięki doskonałemu stosunkowi ceny do wydajności i nieskomplikowanej obsłudze nie tylko podążasz za zaletami lat 70,ale docierasz także do młodszych klientów, którzy dopiero odkrywają kemping.

2009
Nabycie Knaus Tabbert przez HTP Investments.

2010/2011
Założenie MORELO Reisemobile GmbH na Górnym Frankonii Schlüsselfeld; W 2011 roku HTP Investments staje się partnerem - przyszłość jest zabezpieczona.

2011
KNAUS SKY I zwiastuje nową generację zintegrowanych kamperów i inspiruje pod względem funkcji i wzornictwa.

2011
Prezentacja T@B White w Caravan Salon w Düsseldorfie.

2013
W 2013 roku marka TABBERT obchodzi swoje 60. urodziny. Z tej okazji firma zostaje uhonorowana „CTJ Milestone 2013” za usługi specjalne na rzecz promocji i dalszego rozwoju turystyki karawaningowej i kempingowej. Pod koniec września zakończona zostanie także rozbudowana, sześciomilionowa modernizacja produkcji przyczep kempingowych w Mottgerach. Od tego czasu wysokiej jakości przyczepy kempingowe marki premium TABBERT zostały zbudowane na łańcuchu o długości 230 metrów.

2015
Po kilku latach bez wkładki wróciliśmy do segmentu luksusowego dzięki KNAUS SUN I.

2015
T@B jest w trzech modelach T@B 320 RS, T@B 320 OffRoad i T@B L 400 TD w zestawach kolorystycznych Mexican Sunset i Metropolis na rynku. W tym roku odbudowana zostanie również kultowa karawana klocków Lego, ustanawiając rekord świata Guinessa.

2016
Z KNAUS TRAVELINO udaje się wielki krok w kierunku innowacyjnej przyszłości: pierwsza przyczepa UltraLight oparta na FibreFrame.



2017
Uruchomienie marki wynajmu RENT AND TRAVEL z 74 stacjami wynajmu w całych Niemczech. Już w maju 2017 r. Kamperów można wygodnie wynająć przez RENT AND TRAVEL we współpracy z BEST Reisen, niezależnymi biurami podróży i ponad 350 partnerami wynajmu.

2017
Pełna integracja MORELO Reisemobile GmbH z marką parasolową Knaus Tabbert.

2017
Dzięki nowej twarzy i wszechstronnej gamie modeli WEINSBERG w końcu wraca na drogę do sukcesu. Dzięki licznym innowacjom, takim jak pakiet CaraKids lub rewelacyjnie udana edycja specjalna CaraCompact EDITION, otwiera drogę do barwnej i ekscytującej przyszłości kempingu.
2017
Powstaje komiksowa postać T@B MAN która pojawia się również jako akt chodzenia na targach.

2017/2018
KNAUS współpracuje z VW i MAN.

2018
TABBERT jest na rynku z siedmioma różnymi przyczepami ROSSINI, DA VINCI, PEP, VIVALDI, PUCCINI i CELLINI oraz CELLINI Slide-Out i obecnie spełnia potrzeby klientów w całej Europie.

2018
RENT AND TRAVEL ma ogólnokrajową obecność w Niemczech. Współpraca obejmuje ponad 120 stacji wynajmu i ponad 1450 wypożyczonych pojazdów.

2019
RENT AND TRAVEL będą międzynarodowe i można je rezerwować od stycznia 2019 r. W Szwecji, Wielkiej Brytanii, Islandii i Austrii.


Skorpion - 2020-05-13, 21:19


Knaus Tabbert

Knaus Tabbert GmbH jest ważnym europejskim producentem przyczep kempingowych i przyczep mobilnych. Siedziba firmy znajduje się w Jandelsbrunn (Niemcy). Są też oddziały w Mottgers / Sinntal iw Nagyoroszi (Węgry). Grupa sprzedaje marki Knaus, Tabbert, Wilk, T@B, Bavaria Camp i Weinsberg.

Historia

Knaus Tabbert powstał w 2001 r. W wyniku połączenia Knaus GmbH Jandelsbrunn z dużą częścią Tiag Tabbert Industrie AG, co zaowocowało Knaus Tabbert Group GmbH w następnym roku. W 1934 r. Kulturysta Alfred Tabbert (1908-1973) założył własną firmę w Schweinfurt. Architekt-inżynier Helmut Knaus założył firmę karawanową w Marktbreit w 1960 roku; Obecna fabryka Knaus w Jandelsbrunn została założona w 1970 roku. Helmut Wilk z kolei założył własną firmę w 1952 roku w Bad Kreuznach, która zbudowała swoją pierwszą przyczepę w 1959 roku. Po jego śmierci w 1979 roku firma napotkała trudności. Został przejęty przez Tabbert w 1986 r. A spółka holdingowa Tiag Tabbert-Industrie AG powstała w 1987 r. Został opublikowany w 1990 roku. W 1992 roku przejęła dział budowy pojazdów w Karrosseriewerke Weinsberg GmbH. Tiag przeniósł produkcję do Mottgers / Sinntal, a także zbudował fabrykę na Węgrzech, początkowo tworząc karawany Eifelland na rynek holenderski, a od 1996 r. Nawiązano ścisłą współpracę między Tiag i Knaus, co doprowadziło do fuzji w 2001 r. Jednak w 2008 r. Spółka zbankrutowała. Nabywca został znaleziony w holenderskiej grupie inwestycyjnej HTP Investments. Tylko prawa do marki Eifelland nie zostały przejęte. Produkcja została wznowiona w Jandelsbrunn w dniu 2 marca 2009 r. Firma po raz kolejny osiągnęła szczyt w Europie i osiągnęła obrót w wysokości około 181 milionów euro w 2010 r., Zatrudniając około 1000 pracowników i produkując około 10 400 przyczep kempingowych i kamperów. Knaus Tabbert otrzymał Nagrodę Holendersko-Niemieckiej Gospodarki 2011 [2], coroczną nagrodę przyznawaną przez Holendersko-Niemiecką Izbę Handlową W lipcu 2011 r. Knaus Tabbert przejął bawarskiego producenta samochodów kempingowych Bavaria Camp z Obermeitingen. Następnie Knaus Tabbert zawarł strategiczny sojusz z producentem luksusowych kamperów Morelo Reisemobile GmbH w Schlüsselfeld , ale obie firmy nadal działały niezależnie.


DK-Tadeusz - 2020-05-13, 21:22

Bardzo interesujące.!
Pivo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group