Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - kontrola ciśnienia kół tpms

Andrzej_Gdynia - 2020-05-22, 11:16
Temat postu: kontrola ciśnienia kół tpms
Zanabyłem komplet 4 czujników tmps firmy Careud - dokładnie U906 NF.
Coś takiego jak w linku (choć jest tych odmian wiele)
https://www.solve24.pl/tpms-u903nf-p-2285.html
Dla porządku podam że są dwa rodzaje tych zestawów - pomiar bezpośredni - czyli montujemy w kołach czujniki - mamy rzeczywisty pomiar ciśnienia i temperatury kół, oraz pośredni - czyli nakręcamy na wentyl dużą nakrętkę która mierzy obwód koła i na tej podstawie określa ewentualny ubytek powietrza.
Więc - ja zakupiłem zestaw do pomiaru bezpośredniego. MOntaż tych czyjników to żaden kłopot - zainstalowały mi chłopaki z pierwszej wulkanizacji jaką napotkałem. Zgodnie z instrukcją ustawiłem parametry alarmu - górne ciśnienie i dolne, a także pozostałe sprawy - wybór BARy, stopnie C czy F itd. Wszystko się ustawiło i... nie mierzy...
Rzecz w tym że powinno po ustawieniu i załaczeniu zasilania wskazać ciśnienie kół, a u mnie nadal mrugają wszystkie 4 koła i pokazują 0... Co robię żle..?
Czy ktoś z szanownych posiada podobny chiński zestaw i może podzielić się swoją wiedzą na ten temat...?

chris_66 - 2020-05-22, 11:41

mam jakiś tani zestaw nakręcany na wentylki (pomiar bezpośredni ciśnienia) plus wyświetlaczyk z solarkiem

działa bez problemu :ok konfiguracja też

znaczy działał bo bateryjki w czujnikach trzeba zmienić

https://allegro.pl/oferta/4x-czujniki-cisnienia-opon-w-kolach-tpms-solar-lcd-8640477618?reco_id=470daddf-9c10-11ea-bbbb-246e9677fe38&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

mischka - 2020-05-23, 13:59

Andrzej_Gdynia, testowałeś na postoju czy podczas jazdy?
Skorpion - 2020-05-23, 14:01

Ja też to kupiłem kontrola ciśnienia kół tpms.
Andrzej_Gdynia - 2020-05-23, 15:17

NIe ruszałem z miejsca...
mischka - 2020-05-23, 15:39

To przejedź się z 15kilometrów, prawdopodobnie czujniki muszą się obudzić.
Andrzej_Gdynia - 2020-05-23, 15:45

Spróbuję, choć sądze że ma to sens i trzeba to zrobić w przypadku pomiaru pośredniego... ale obyś miał rację.... dam znac...
chris_66 - 2020-05-23, 18:31

Andrzej_Gdynia napisał/a:
Spróbuję, choć sądze że ma to sens i trzeba to zrobić w przypadku pomiaru pośredniego... ale obyś miał rację.... dam znac...


Ma to sens 👍
Moje też biorą się do pracy po kawałku drogi. Szczególnie po dłuższym postoju.

OMEGA - 2020-05-23, 18:46

Ja mam oryginalne Oplowskie w Insigni i po zmianie całych kół zima/lato muszę przejechać ok 1 km i ruszają czy to w zimowych czy letnich kołach. Ruszaj w drogę i pisz czy ruszyły.
mischka - 2020-05-30, 13:46

Andrzej_Gdynia, działa?
janusz - 2020-05-31, 20:13

I sprawdź czy zakres ciśnienia jakie może być w kołach jest odpowiedni. Są zestawy do osobówek i przeznaczone są do niższego ciśnienia niż w kamperze. Pierwszy taki kupiłem i nie chciał współpracować. Obecny mam już trzeci rok i działa OK. Raz zmieniałem bateryjki w czujnikach. Ciśnienie pokazuje cały czas, bez znaczenia czy w czasie jazdy czy na postoju.
Zdjęcia zrobiłem przed chwilą, auto nie jechało od miesiąca.

OMEGA - 2020-05-31, 22:40

Zgłębiłem temat , może i ja bym zamontował ale widzę że wszystkie na al...... to do 3,5 atmosfery a kamper to pow 4 Atmosfery może ktoś podpowie gdzie szukać ???
Banan - 2020-05-31, 23:01

TU masz do 8 bar :spoko
Andrzej_Gdynia - 2020-06-01, 16:50

Okazało się że koledzy mieli rację. Po zamontowaniu w felgach czujników, wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie - niestety wskazywał ciśnienie 0 na wszystkich kołach. W ten weekend wyjechałem z garazu i już właściwie przy wyjeżdzie - po zrobieniu 10 m czujniki cudownie ożyły, choć jeszcze wskazywały ciśnienie niezgodne z tym co miałem nabite. Po przejechaniu 2-3 km wskazania ustabilizowały się. Podjechałem jeszcze na pompkę i nabiłem na tył 4,5 atm. (przód 4,2). No i pięknie - wskazania dokładen co do 0,1... Musze jednak przyznać że zdziwiłem się kiedy podczas jazdy ciśnienie zaczęło wzrastać - i prosze bez wycieczek że nie uważałem na fizyce... Ciśnienie w trakcie jazdy wzrosło do 4,6 na przodzie i 5,1 na tyle - czyli ponad 10%. Oczywiście spowodowane podwyższeniem temperatury kół - z 19 stopni poszło na 38 - a nie była to ani szybka jazda, ani upalny dzień. Przypuszczam że latem będę dziwił się jeszcze bardziej jak ciśnienie potrafi wzrosnąć... Generalnie - nie mam udziału w sprzedaży tch urządzeń, ale uważam że to świetny gadżet, a ja uwielbiam gadżety.... Urządzenie jest na tyle czułe że wskazuje róznicę temperatury w kołach z tyłu - w lewym temepratura jest nieznacznie wyższa bo rura wydechowa daje trochę na to koło... Jeszcze raz - moja wersja to urządzenie do pomiaru bezpośredniego - czyli czujki montowane w felgach. Czytałem gdzieś że te z pomiarem pośrednim (w główkach wentyli) nie jest tak czułe i wskazuje różnice gdzy sięgają 20%...
janusz - 2020-06-01, 19:09

Andrzej_Gdynia napisał/a:
Jeszcze raz - moja wersja to urządzenie do pomiaru bezpośredniego - czyli czujki montowane w felgach. Czytałem gdzieś że te z pomiarem pośrednim (w główkach wentyli) nie jest tak czułe i wskazuje różnice gdzy sięgają 20%...

Zdaje mi się, że trochę nie tak. I to które montowane jest w felgach i to nakręcane na wentyle działa na takiej samej zasadzie, obydwa mierzą realne ciśnienie w kołach. Te nakręcane na wentyl powodują naciśnięcie tego czopika w wentylu, otwarcie go i ciśnienie wewnątrz nasadki jest takie jak w oponie.
Pomiar pośredni polega na czym innym, polega na pomiarze ilości obrotów kół. Jeżeli któraś opona ma mniejsze ciśnienie to koło staje się mniejsze i do przejechania konkretnej odległości obróci się więcej razy niż koło bardziej napompowane. W niektórych samochodach, w VW niektórych jest to zaimplementowane fabrycznie i obroty kół pobierane są z czujników ABS. W takim wypadku ciśnienie w kołach jest wyliczane a nie mierzone. Kierowca dostaje informację o spadku ciśnienia w którymś kole a nie o dokładnym ciśnieniu. :spoko

andi at - 2020-06-01, 20:21

Andrzej ty to potrzebujewz konkretnej odpowiedzsi hahaa zmieniono automatycznie na - usunął te czujniki haha
janusz - 2020-06-01, 21:21

Czemu ma wy...? To bardzo fajny gadżet i moim zdaniem sprawdza się.
Ja wybrałem te nakręcane bo miałem wątpliwości co do żywotności bateryjek. Żeby wymienić bateryjki w tych do felg trzeba demontować opony. Utrudniona jest też zamiana kół miejscami, po zmianie przód/tył pomylone są dane na wyświetlaczu. Każdy nadajnik dedykowany jest do odpowiedniego koła. Przynajmniej przy tych nakręcanych tak jest.
W osobówce mam taki system fabryczny ale on działa bez zasilania nadajników i sam rozpoznaje które to jest koło.

Andrzej_Gdynia - 2020-06-02, 06:13

Przy programowaniu możesz zamienić koła - jest taka opcja jesli przy montazu pomyliłeś przyporządkowanie. <asz możliwość ustaiwienia progowych wartości cisnienia - ja ustawiłem sobie 4 atm i max 5,2 atm. Przy spadku do 4 lub wzroście do 5,2 - piszczy. To samo jeśli chodzi o temp kół. NIe trzeba gapić sie na wyświetlacz i kontrolować sytuacji.
janusz - 2020-06-02, 22:23

W moim aucie zalecane ciśnienie z tyłu to 4,75. Przy ustawieniu na 5,2 piszczało prawie zawsze. W gorący dzień ciśnienie potrafi wzrosnąć do ponad 5,5.
Podnosiłem zakres alarmu doświadczalnie, kilka razy. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group