|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FORD - Transit 2.5 D - cieknie z pompy paliwa.
yahoda - 2020-06-04, 13:59 Temat postu: Transit 2.5 D - cieknie z pompy paliwa. Cześć. Cieknie mi pompa paliwa. Wyciek pojawia się w takim małym otworze na pompie (patrz: foto). Po co jest ten otwór? Rozumiem, że pompa do wymiany. Doradźcie proszę.
wojtekjanus - 2020-06-04, 18:31
Otwór jest po to, aby przy pękniętej membranie (twój przypadek) paliwo nie przedostawało sie do miski olejowej, ale aby wyciekało na zewnątrz.
Natomiast w przypadku uszkodzenia oringu na popychaczu pompy przez otwór wycieka olej z miski, czasami bardzo intensywnie.
Na rynku jest sporo tanich zamienników tych pomp, w cenie 50-70 zł. Ale warto kupić jakiś markowy wyrób.
Moim zdaniem istotne jest, aby króćce pompy miały taki wystający pierścień-zgrubienie (tak jak pompa w linku), bo na tym zgrubieniu trzymają się szybkozłączki przewodów paliwowych. Wiele nawet markowych pomp nie ma tego zgrubienia...
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-ford-transit-2-5-nowa-8670940958?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=aud-408152566550:pla-464848427726||-|-9061070|&utm_content=|pla|mc:130780229-p:8670940958|&gclid=EAIaIQobChMIqJ2HhM_o6QIVxE0YCh3O8QnSEAYYAiABEgIGkPD_BwE
Wymiana jest łatwa i szybka, przewody mocowane są króćcach pompy na szybkozłączkach. Trzeba uważać na delikatną aluminiową osłonę cieplną, aby jej nie zniszczyć.
mmbu - 2020-06-04, 18:50
wojtekjanus napisał/a: | Otwór jest po to, aby przy pękniętej membranie (twój przypadek) paliwo nie przedostawało sie do miski olejowej, ale aby wyciekało na zewnątrz.
Natomiast w przypadku uszkodzenia oringu na popychaczu pompy przez otwór wycieka olej z miski, czasami bardzo intensywnie.
Na rynku jest sporo tanich zamienników tych pomp, w cenie 50-70 zł. Ale warto kupić jakiś markowy wyrób.
Wymiana jest łatwa i szybka, przewody mocowane są króćcach pompy na szybkozłączkach. Trzeba uważać na delikatną aluminiową osłonę cieplną, aby jej nie zniszczyć. |
Potwierdzam. Lepiej używaną w oryginale niż tani zamiennik. Cena dobrego zamiennika nie zabija, chyba że dopiszesz do wyszukiwania "camper":-)
yahoda - 2020-06-04, 21:01
Szybko i konkretnie - dzięki Koledzy.
Nie mogę znaleźć oryginału w necie. Z zamienników znalazłem LCC, Vaico, Maxgear. Jutro w sklepie zapytam. A jakby co, to która z tych trzech wygrywa?
wojtekjanus - 2020-06-04, 21:26
Ta Maxgear jest wszędzie - w cenie od 50 do ponad 100 zł. Trudno powiedzieć czy dobra, ale ma prawidłowe króćce.
Na szczęście to nie jest duży wydatek. natomiast co do niezawodności - pompka nie pada nagle, tylko sygnalizuje awarię wyciekiem -albo paliwa, albo oleju - stopniowo coraz większym i jest czas na reakcję. Ale nawet słaby zamiennik pozwoli na przejechanie 100 kkm.
Ja kiedyś wracałem spod holenderskiej granicy - kiedy wyjeżdżałem z Polski, pojawił się niewielki wyciek oleju, ale już w drodze powrotnej do Warszawy dolałem 16 litrów oleju - cały spód auta i tył obciekał olejem. Razem ponad 2.000 km. Ale... dojechałem.
yahoda - 2020-06-04, 22:41
Ok. Widzę, że jak oryginału nie będzie, to brać na "chybił/trafił". Dziękuję za porady.
yahoda - 2020-06-10, 08:38
Jeszcze jedno mnie zastanawia. Czy trzeba spuścić paliwo przed odkręceniem tej pompy?
dziwaczek - 2020-06-10, 08:45
Z czego z zbiornika? A poco? Jak odkręcisz pompę to z niej wycieknie i tyle
yahoda - 2020-06-10, 08:48
Z przewodów nie poleci?
dziwaczek - 2020-06-11, 09:25
yahoda napisał/a: | Z przewodów nie poleci? |
zawsze trochę poleci - i co z tego, nie przejmuj się.
yahoda - 2020-06-11, 09:29
Ok. Dzięki za zaintetesowanie.
OldPiernik - 2020-06-12, 23:45
Pod przewody podłóż jakąś starą szmatę żeby miało w co wsiąkać paliwo i spokojnie możesz zdejmować.
casper - 2020-07-06, 09:38
Dokładnie, tak na szybko można próbować to łatać różnymi "niekonwencjonalnymi" sposobami. Aby tylko dojechać do najbliższego mechanika.
Wiadomo, że wszystkiego uratować się nie da, ale tutaj chodzi o sprawny dojazd awaryjny.
Tutaj sprawdź: https://fixmycar.pl/warsztat/106-auto-naprawa-pomoc-drogowa-katskiego-3
wojtekjanus - 2020-07-06, 14:17
yahoda napisał/a: | Z przewodów nie poleci? | Pompa jest wyżej niż nawet wysoki poziom paliwa a zbiorniku, więc po zdjęciu szybkozłączki przewodu ze zbiornika z króćca ssącego pompy, paliwo cofnie się do zbiornika.
Natomiast paliwo z przewodu idącego do filtra też nie powinno wyciec, bo trzyma je podciśnienie - cały układ z pompą i filtrem jest szczelny.
Tak przy okazji - skoro mówimy o zdejmowaniu przewodów z króćca pompy - to chcę powiedzieć, że istnieje praktycznie idealny sposób zabezpieczenia auta przed złodziejami, zwłaszcza gdy zostawiamy je w nowych, nieznanych miejscach na dłuższy czas.
Wystarczy otworzyć maskę, sięgnąć do szybkozłaczki na króćcu ssącym pompy i zsunąć ją razen z przewodem paliwowym. Dla wprawnej osoby jest to dosłownie pięć sekund...
Złodziej, jeżeli nawet odpali samochód, to przejedzie kilkadziesiąt metrów i silnik zgaśnie - z zapowietrzoną pompą. Praktycznie na szybko nie do zrobienia. Jedyne co może, to porzucić samochód.
Jest jedna wada takiego zabezpieczenia - jeżeli właściciel zapomni o nim i sam odpali samochód. Ja taki numer odwaliłem na występach w Krakowie - potem trochę trwało odpowietrzenie. Później zawiązywałem już na kierownicy specjalną szmatę, kiedy zdejmowałem przewód. Nie było możliwości jej nie zauważyć.
yahoda - 2020-08-04, 15:44
Pompa wymieniona. Zapomniałem poinformować - wybaczcie.
|
|