Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Dethleffs - Ciśnienie w oponach trend 7057

Antoś - 2020-06-11, 09:51
Temat postu: Ciśnienie w oponach trend 7057
Witam oznaczenie na słupku 5 bar i5 bar ale nie wiem czy to tyczy się zabudowy kamperowej. Tabela w instrukcji odnosi się chyba do nacisku na oś a tej nie znam . Napisano na forum żeby na przodzie dać 0,5 bara mniej bo oszczędzamy w ten sposób zawieszenie . Pomóżcie opony 225/75/16c Michelin
Wojciechu - 2020-06-11, 10:21

U mnie również 5 bar na tabliczce. Zawsze pompuje do 4,5 -póki co - jest ok.
LukF - 2020-06-11, 11:53

Dla nowych kamperów(Fiat) przy kołach 16" ciśnienie 5,5bar.
Natomiast przy kołach 15" ciśnienie 5bar.
Wszystko zgodnie z naklejką oraz instrukcją obsługi producenta zabudowy.

Antoś - 2020-06-11, 13:48

Czujniki pokazują brak poprawnego ciśnienia czy mogę w jakiś ustawieniach wpisać inne ciśnienie żeby nie pokazywał się komunikat .
Socale - 2020-06-14, 18:22

Możesz zaakceptować aktualne ciśnienia, możesz też obniżyć, ale powinieneś wiedzieć, że opona niedopompowana mocniej pracuje co ostatecznie może skończyć się jej pęknięciem.
Mniejsze ciśnienie to nie tylko komfort +, paliwo+ ale i niebezpieczeństwo+

Antoś - 2020-06-17, 19:18

Na słupku mam 5i5 bar ale na naklejce widnieje rysunek blszaka a nie kampera wiec nie mam pewności . Naklejka tyczy być może standartowej bazy, a kamper ma inne ciśnienie ??. I taki to dylemat laika. Jak będę miał pewność to zastosuje się do właściwego ciśnienia.
LukF - 2020-06-17, 21:55

W moim poście odpowiedziałem precyzyjnie na Twoje pytanie
Załoga G - 2020-06-18, 17:48

ja mam micheliin camping 225/70 r15 i jak dam 5 przód i 5 tył to jest za duzo no chyba ze idealna autostrada. Jak dam 4,5 z przodu to czasem wydaje się za mało. Teraz mam 4,6 przód i 4,8 tył, oczywiście pomopowane azotem.
Ogólnie przód jest bardzo czuły na zmiany ciśnienia i bardzo szybko zużywa opony przednie w stosunku do tylnej. Wiem w każdym samochodzie tak jest że przód bierze bardziej ale w kamperze te różnice postępują szybciej niż w osobówce.

LukF - 2020-06-18, 18:42

Ciekawe w jaki sposób zbadałeś, że 5 z przodu to za dużo?

I kwestia druga: badania naukowe wskazują, ze głównym składnikiem powietrza jest azot: 78%
Czyli czym ja mam napełnione koła? Azotem, reszta to mały pikuś :bajer

Pozdrawiam

Załoga G - 2020-06-18, 19:01

wiem, że 78% procent to azot i to, że niektórzy twierdzą, że to ściema, ja osobiście wierzę fachowcom i odczuwam utrzymywanie się ciśninienia azotu lepiej niż powietrza. Te 5 bar za dużo, miałem na myśli twardość jazdy, że na małych dziurkach auto jest sztywne.
LukF - 2020-06-18, 19:27

Wymiękam i wylogowuję się z tematu :!:
marcin traker - 2020-06-18, 19:40

Ludzie kamper to nie S class ,to zawiecha z busa auta do przewozu towaru!
Opony wysokie aby amortyzowały...jednak niższe ciś niż zadane powoduje ugięcie i kładzenie się na zakrętach co jest bardzo nie bezpieczne!
Jeśli chcecie komfortu to załóżcie pneumatyczne zawiasy w nie obniżajcie po Januszowemu ciśnienia w kołach!
Chłop Lukf wam tłumaczy, jak krowie na rowie ,a wy dalej swe miejskie opowieści

marcin traker - 2020-06-18, 19:44

A Azot w kołach nie ma nic wspólnego z utratą ciśnienia, tylko z jego stabilnością w wysokich temperaturach otoczenia i porozgrzewaniu opon podczas jazdy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group