Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Wentylatory układu chlodzenia

Kakaozmlekiem - 2020-07-21, 22:04
Temat postu: Wentylatory układu chlodzenia
:spoko witam wszystkich. Jestem tu nowy szukałem tematu ale nie potrafiłem znaleźć wybaczcie jeśli źle szukałem ;p

Mam problem z moim kamperkiem. Mianowicie posiadam Fiata Ducato z 1999r. 1.9TD oznaczenie niby TD ale posiada interculer też nie wiem dlaczego ;p dopiero zaczynam przygodę z podróżowaniem kamperem więc proszę o wyrozumiałość ;) posiadam na chłodnicy 2 wentylatory a nie posiadam klimatyzacji i jeden z nich przy temperaturze 82 stopni włącza się narmolanie a ten 2 nie i nie wiem nawet do czego służy czy ktoś mógłby mi pomóc ? Byłbym wdzięczny ;) :bukiet: :bigok

SlawekEwa - 2020-07-21, 22:15

Kakaozmlekiem napisał/a:
Fiata Ducato z 1999r. 1.9TD oznaczenie niby TD ale posiada interculer też nie wiem dlaczego ;p

I bardzo dobrze ,że ma intercooler zawsze to więcej mocy.
Kakaozmlekiem napisał/a:
posiadam na chłodnicy 2 wentylatory a nie posiadam klimatyzacji i jeden z nich przy temperaturze 82 stopni włącza się narmolanie a ten 2

Ten drugi włączy się jak silnikowi będzie b. gorąco o co wcale nie trudno przy 1.9 i większej zabudowie kampera.

Kakaozmlekiem - 2020-07-21, 22:22

Ok. Dziękuję za bardzo szybka odpowiedź. Za 2 tygodnie jedziemy nim z dziewczyną w Dolomity i dosyć dużo wymieniłem. W tym termostat dlatego też wolałem być pewny do czego dokładnie służy ;) a jeszcze pytanie czy jest możliwość podniesienia mocy w tym.silniku?
Socale - 2020-07-21, 23:02

To jest silnik mechaniczny, nie elektroniczny. Możesz go modyfikować mechanicznie a nie programowo.
Mój Burstner (poniżej) na pierwszym wyjeździe na wyspę Krk, tak bardzo mnie pozytywnie zaskoczył, że 1,9TD przepraszałem tu na forum.
To był 82KM ale całość lekka i nic się nie grzało nadmiernie.
Sławek prawdę napisał, najpierw załącza się 1 wiatrak, jak zabraknie skuteczności to załączy się drugi i będą wiały razem, pod warunkiem że wszystko sprawne w układzie ich sterowania, co łatwo zmostkować w razie awarii.
Jedź bez obaw, niepowodzenia to też przygoda i dłużej się ją pamięta.

SlawekEwa - 2020-07-22, 06:10

Socale napisał/a:

To jest silnik mechaniczny, nie elektroniczny. Możesz go modyfikować mechanicznie a nie programowo.


Zgadza się można mechanicznie, ale koszty będą spore.
Jeśli nie dajesz wiary termostatowi to można zrobić "pstryczek elektryczek" i załączyć drugi wiatrak wcześniej jak temp zacznie szybować niebezpiecznie do góry.

andi at - 2020-07-22, 08:14

Pooglądać chłodnice. I jak stara to wymienić lepiej teraz w domu na nową.
Kakaozmlekiem - 2020-07-22, 08:17

Nawet jeśli jest to silnik 90km? 66kw jest w dowodzie rejestracyjnym
Kakaozmlekiem - 2020-07-22, 08:18

[quote="andi at"]Pooglądać chłodnice. I jak stara to wymienić lepiej teraz w domu na nową.[/quote

] wymieniona chłodnica na nową ;)

MILUŚ - 2020-07-22, 11:35

Sprawdź przekaźniki obu wentylatorów przed wyjazdem - dobrze radzę :dziadek:
Nam cztery lata temu w Pirenejach zagotował się układ chłodzenia :gwm
Winne okazały się oba przekaźniki wentylatorów :-P

Kakaozmlekiem - 2020-07-22, 11:41

MILUŚ napisał/a:
Sprawdź przekaźniki obu wentylatorów przed wyjazdem - dobrze radzę :dziadek:
Nam cztery lata temu w Pirenejach zagotował się układ chłodzenia :gwm
Winne okazały się oba przekaźniki wentylatorów :-P



A gdzie je znajdę? Pod schowkiem czy pod maska? Dziękuję wam bardzo za pomoc :bukiet:

Kakaozmlekiem - 2020-07-22, 11:43

MILUŚ napisał/a:
Sprawdź przekaźniki obu wentylatorów przed wyjazdem - dobrze radzę :dziadek:
Nam cztery lata temu w Pirenejach zagotował się układ chłodzenia :gwm
Winne okazały się oba przekaźniki wentylatorów :-P


Uu.. nie dobrze a głowica cała czy remont musiał być? Wróciliście na kołch czy nie było szans?

MILUŚ - 2020-07-22, 12:07

Odczekałem z dwie godziny na przełęczy ; napawaliśmy się pięknymi widokami :mrgreen:
Silnik ostygł ; wszystko wróciło do normy ; byliśmy tacy szczęśliwi ,że pognaliśmy a tunelu na granicy F/SP trzeliło nam ......fotkę na.....50 EUR :haha:
Na stellplacu nad morzem pod Barceloną zrobiłem "manualne" właczanie wentylatora II stopnia :mrgreen:

Przekażniki wentylatorów są koło chłodnicy .........ale ja mam 2,8 JTD

Kakaozmlekiem - 2020-07-22, 12:09

To wyprawa pełna wrażeń dzięki za informacje ;) poszukam ale myślę że w 1.9 będą pod schowkiem :bajer
SlawekEwa - 2020-07-22, 13:23

Kakaozmlekiem napisał/a:
że w 1.9 będą pod schowkiem

koło chłodnicy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group