Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Kamperek Autokaru EOS 200

homer86 - 2020-07-25, 19:50
Temat postu: Kamperek Autokaru EOS 200
Witam jestem właśnie w trakcie budowy od podstaw kampera
Baza do zabudowy to Autokar Turystyczny EOS 200 z roku 1997 silnik M.A.N 12 litrów
masa całkowita 18 ton długość coś ok 12.5 metra przebieg to zaledwie milion 159 tyś km pierwotnie 55 miejsc siedzących docelowo 6 foteli załoga podstawowa to 2 osoby czyli Madzia i Kamil
Mamy zamiar mieszkać i podróżować nim na pełen Etat przez kilka najbliższych lat
Kamper ma być całkowicie samowystarczalny na dachu oczywiście panele w tej chwili czekają na montaż 3x 320 wat łącznie 960 wat do tego 4 aku pancerne SIAP po 150Ah każdy czyli razem 600Ah
będą 3 różne napięcia wiadomo 24v z silnika 12v z paneli i 230v z przetwornic (zaplanowane 3 szt.) dodatkowo w silniku dołożymy alternator na 12v do ładowania aku pokładowych
agregat prądotwórczy diesla na wszelki Wypadek
zbiornik na czystą wodę 1000 litrów plus motopompa żeby móc w przypadku braku innej możliwości zaciągnąć z jeziora lub innego zbiornika wodnego o małym znaczeniu strategicznym szarą 660 litrów (lub 880) szambo 220 litrów z pompą i młynkiem do ewentualnego opróżnienia jak nie będzie zlewni w pobliżu
zbiorniki z beczek plastikowych (obawa posiadania dużego zbiornika bez grodzi ) dodatkowy zbiornik 160 litrów do filtra odwróconej Osmozy
Łazienka z dużym prysznicem 1m x 1m ciepła woda z ogrzewacza przepływowego Bereta
zasilany z butli lpg 2 x 100 litrów
ogrzewanie maty na podczerwień plus wykorzystam oryginalne potężne mokre Webasto ale jeszcze nie ma końcowej decyzji
ocieplenie z pianki natryskowej
Od razu zaznaczam że nie posiadam żadnej wiedzy na temat budowy kamperów więc liczę na porady ale tylko od praktyków
ostatnie dwa tygodnie to tylko co chwila coś wywalałem z EOSika od poniedziałku mam zamiar zacząć dokładać
P.S. wiadomo z racji wieku ruda jest ale w porównaniu z wcześniej oglądanymi egzemplarzami nie ma tragedii











Misie Rysie - 2020-07-25, 20:25

Witamy i gratulujemy odwagi w remontowaniu tego cuda :spoko
homer86 - 2020-07-25, 20:55

kilka fotek z demolki
z ciekawostek w klimatyzacji EOSa było ponad 7 kg czynnika r134 oczywiście odessane maszynką

https://www.fotosik.pl/u/homer86/album/2542123

homer86 - 2020-07-26, 10:11

do tej pory jedyną rzeczą którą zamontowałem jest kamera cofania (co by nic nie rozwalić jak manewruje po podwórku) monitor wpasowany w miejsce gdzie był wcześniej oryginalny system audiowizualny monitor obsługuje dwie kamerki przód i tył (w tej chwili jedynie tył) i pełni jednocześnie funkcje rejestratora jazdy
kamerki z funkcją podgrzewania żeby nie parowały
karta pamięci 128Gb (największa jaką obsługuje)
funkcja linii pomocniczych uruchamiana guzikiem na desce bo łatwiej mi było niż pod lampę cofania
ostatnie dwa zdjęcia to skrzynka bezpieczników i przekaźników








Flag - 2020-07-26, 19:43

Nie wiem jakie masz plany ale 1000 litrów czystej wody to przesada, nie wykorzystasz szybko a będzie się grzała i psuła.
Woj-tek - 2020-07-26, 19:52

Moje marzenie taki kamper z autobusu ( może trochę mniejszego), trzymam kciuki.
DarekK - 2020-07-26, 20:07

Potężne wyzwanie ale trzymam kciuki. Z drobnych uwag sugerowałbym zrezygnowanie z 12 V - wszystkie urządzenia do zabudowy dostaniesz na 24V, mniejsze prądy, mniejsze przekroje przewodów i mniejsze straty. W autobusach 2 alternatory są na porządku dziennym - te na 24V są o wiele wytrzymalsze więc bezsensem jest montowanie na 12. Co do ciepłej wody - pomyśl o odbiorze ciepła z webasto do grzania wody - wymiennik, pompa i kawałek zasobnika załatwi sprawę a unikniesz dość kłopotliwego gazu. Pamiętaj że mocy paneli podawanej przez producenta raczej nie uzyskasz nigdy - dobrze jak będziesz dysponował 60-70% tak więc to takiego domku to co proponujesz nie jest zbyt dużo. Pisz więcej o założeniach - na etapie projektu jest jeszcze czas na zmiany.
Pozdrawiam

Świstak - 2020-07-26, 21:24

Witaj.

Powtórzę po części wypowiedzi kolegów, ale robię to po to aby podkreślić że są to ważne informacje...

Z własnego doświadczenia proponuję kilka zmian już na etapie projektu.

Paneli solarnych dokładnie tyle ile zmieścisz na dachu.
Główny magazyn energii nie 12V a 24V, do tego mała przetworniczka step-down na 12V taka z 50A w zupełności wystarczy.
Akumulatory już teraz rozważ LiFePO4.
Agregat prądotwórczy - cichy benzyniak 2kW koniecznie invertorowy, i tak użyjesz go może 3 razy do roku...
Ogrzewanie: podłogowe (ewentualnie oryginalne kaloryfery jeśli są) + kaloryfer rurkowy w łazience + nagrzewnica z traktora i to wszystko na mokrym webasto. Możesz też zrobić bojler 50l z wężownicą z mokrego webasta, awaryjnie grzałką 1,5kW i mieszalnikiem bimetalicznym 45 stopni na wyjściu.
Zamiast motopompy zwykła pompka zanurzeniowa na 230V do wody czystej z mocnym sznurkiem.
Zbiornik do wody RO - 10 litrów ciśnieniowy to max co potrzeba, do tego oczywiście dedykowana pompka ponad 3 bary sterowana z preostatu.
Gazu osobiście nie lubię i 11kg butla na rok gotowania wystarczy.
Zbiornik wody - miałem 1000l i było za dużo, teraz mam 600l w plastikowym zbiorniku na palecie bez grodzi i jest wystarczająco, choć czasem na światłach czuję jak mi się buda kiwa, no ale teraz mam zaledwie 7,5 tony, a u Ciebie będzie na gotowo grubo ponad 12...

Trzymam kciuki!

homer86 - 2020-07-26, 21:32

Flag napisał/a:
Nie wiem jakie masz plany ale 1000 litrów czystej wody to przesada, nie wykorzystasz szybko a będzie się grzała i psuła.


Lubie długie prysznice stąd jego wymiar metr na metr i nie mam ochoty co 3 dni szukać miejsca do tankowania wody
psucie załatwi srebro a grzanie to raczej mi nie grozi zbiornik będzie w piwnicy (lukach bagażowych) które będą całkowicie zaizolowane pianką natryskową

Socale - 2020-07-26, 21:43
Temat postu: Re: Kamperek Autokaru EOS 200
homer86 napisał/a:
...
silnik M.A.N 12 litrów
masa całkowita 18 ton długość coś ok 12.5 metra
...

Boska... Matko !!! Ukłony!!!
Wiosną przyjechał do nas na Dychów znajomy pochwalić się Concordem to się ewakuować chciałem.
Foto zrobiłem tak by nie dostać kompleksów :mrgreen:
Jak daj Bóg kiedyś zaparkujesz obok mnie, dostanę depresji :shock:
.
POWODZENIA.

homer86 - 2020-07-26, 21:44

Świstak napisał/a:
Witaj.

Powtórzę po części wypowiedzi kolegów, ale robię to po to aby podkreślić że są to ważne informacje...

Z własnego doświadczenia proponuję kilka zmian już na etapie projektu.

Paneli solarnych dokładnie tyle ile zmieścisz na dachu.
Główny magazyn energii nie 12V a 24V, do tego mała przetworniczka step-down na 12V taka z 50A w zupełności wystarczy.
Akumulatory już teraz rozważ LiFePO4.
Agregat prądotwórczy - cichy benzyniak 2kW koniecznie invertorowy, i tak użyjesz go może 3 razy do roku...
Ogrzewanie: podłogowe (ewentualnie oryginalne kaloryfery jeśli są) + kaloryfer rurkowy w łazience + nagrzewnica z traktora i to wszystko na mokrym webasto. Możesz też zrobić bojler 50l z wężownicą z mokrego webasta, awaryjnie grzałką 1,5kW i mieszalnikiem bimetalicznym 45 stopni na wyjściu.
Zamiast motopompy zwykła pompka zanurzeniowa na 230V do wody czystej z mocnym sznurkiem.
Zbiornik do wody RO - 10 litrów ciśnieniowy to max co potrzeba, do tego oczywiście dedykowana pompka ponad 3 bary sterowana z preostatu.
Gazu osobiście nie lubię i 11kg butla na rok gotowania wystarczy.
Zbiornik wody - miałem 1000l i było za dużo, teraz mam 600l w plastikowym zbiorniku na palecie bez grodzi i jest wystarczająco, choć czasem na światłach czuję jak mi się buda kiwa, no ale teraz mam zaledwie 7,5 tony, a u Ciebie będzie na gotowo grubo ponad 12...

Trzymam kciuki!


no to mi namieszałeś :shock:
kaloryferów nie było
co do prądu to tak naprawdę tylko lodówka (wiadomo non stop), zmywarka (może raz na dwa trzy dni) i pralka (koncepcja żeby prać w czasie jazdy i z przetwornicy 24v na 230 a to wiadomo z silnika autobusu )będą pochłaniać jej większe ilości (wszystko w możliwie najlepszej klasie energetycznej ) pompka wody i oświetlenie ledowe nie potrzebują dużo
plan ogrzewania na prąd już nieaktualny jedynie mała mata w łazience w razie chłodniejszego wieczoru telewizora nie planujemy kuchenka i piekarnik na gaz
w osmozie oczywiście mam zbiornik ciśnieniowy i pompę z tym co pisałem chodzi mi o gromadzenie odrzutu co by ewentualnie móc go przepompować do głównego jak by zabrakło
plan podróży całkowicie na dziko zero kempingów

dlaczego 24v zamiast 12v ? wiecej aku wtedy musze a to koszta i waga ( z tym wiadomo zapas chyba mam :ok )

Socale - 2020-07-26, 21:50

homer86 napisał/a:
...
plan podróży całkowicie na dziko zero kempingów

Nie no jaja sobie robisz, zaszokowałeś mnie x2 ziomuś.
Pij, za powodzenie planów i zamierzeń.

homer86 - 2020-07-26, 22:00

Socale napisał/a:
homer86 napisał/a:
...
plan podróży całkowicie na dziko zero kempingów

Nie no jaja sobie robisz, zaszokowałeś mnie x2 ziomuś.
Pij, za powodzenie planów i zamierzeń.


dzięki widzę że kolega z niedalekich okolic jak byś miał chęć zapraszam na plac budowy
we wrześniu mamy cichą nadzieje ruszyć do Albanii
najśmieszniejsze jest to że ani Ja ani moją Ukochana nigdy nie mieliśmy okazji podróży kamperem ani nawet przyczepką :lol:
pomysł wpadł nagle i już jest realizowany wcześniej sporo podróżowaliśmy ale to zawsze pensjonaty i hotele

Socale - 2020-07-26, 22:11

Dzięki. Niecodzienna odwaga i przedsięwzięcia.
Chętnie bym cokolwiek chciał pomóc, ale to zupełnie inna technika wobec mojej mizernej wiedzy, niezobowiązujące spotkanie/pogadanie jest nieuniknione, wszak świat jest mały a i w Dychowie plac ogromny i prawie dziki.

Flag - 2020-07-26, 22:11

homer86 napisał/a:
Flag napisał/a:
Nie wiem jakie masz plany ale 1000 litrów czystej wody to przesada, nie wykorzystasz szybko a będzie się grzała i psuła.


Lubie długie prysznice stąd jego wymiar metr na metr i nie mam ochoty co 3 dni szukać miejsca do tankowania wody
psucie załatwi srebro a grzanie to raczej mi nie grozi zbiornik będzie w piwnicy (lukach bagażowych) które będą całkowicie zaizolowane pianką natryskową

Spoko, twoja budowa, Ty decydujesz.
Jednak rozmiar prysznica nie wpływa na ilość zużytej wody.
Co do izolacji zbiorników, no cóż, nie wiem jak sobie to wyobrażasz ale latem jak się nagrzeje bo na zewnątrz upał, to żadna izolacja nic nie zmienia, chyba że będzie jakiś system chłodzenia.

DarekK - 2020-07-26, 23:21

homer86 napisał/a:


dlaczego 24v zamiast 12v ? wiecej aku wtedy musze a to koszta i waga ( z tym wiadomo zapas chyba mam :ok )


Planujesz 4 aku 12V - niezależnie czy zepniesz je równolegle czy szeregowo równolegle - pomimo zwiększonego napięcia dysponujesz takim samym zapasem energii. Przy 24 masz mniejsze straty na przewodach i możliwość zastosowania mniejszych przekroi. Do tego zauważ że cena kontrolera do solarów jest zależna od prądu jaki wytrzymuje - przy 12 musisz dać 2x większy niż przy 24.

Świstak - 2020-07-27, 06:55

homer86 napisał/a:
Świstak napisał/a:
Witaj.

Powtórzę po części wypowiedzi kolegów, ale robię to po to aby podkreślić że są to ważne informacje...

Z własnego doświadczenia proponuję kilka zmian już na etapie projektu.

Paneli solarnych dokładnie tyle ile zmieścisz na dachu.
Główny magazyn energii nie 12V a 24V, do tego mała przetworniczka step-down na 12V taka z 50A w zupełności wystarczy.
Akumulatory już teraz rozważ LiFePO4.
Agregat prądotwórczy - cichy benzyniak 2kW koniecznie invertorowy, i tak użyjesz go może 3 razy do roku...
Ogrzewanie: podłogowe (ewentualnie oryginalne kaloryfery jeśli są) + kaloryfer rurkowy w łazience + nagrzewnica z traktora i to wszystko na mokrym webasto. Możesz też zrobić bojler 50l z wężownicą z mokrego webasta, awaryjnie grzałką 1,5kW i mieszalnikiem bimetalicznym 45 stopni na wyjściu.
Zamiast motopompy zwykła pompka zanurzeniowa na 230V do wody czystej z mocnym sznurkiem.
Zbiornik do wody RO - 10 litrów ciśnieniowy to max co potrzeba, do tego oczywiście dedykowana pompka ponad 3 bary sterowana z preostatu.
Gazu osobiście nie lubię i 11kg butla na rok gotowania wystarczy.
Zbiornik wody - miałem 1000l i było za dużo, teraz mam 600l w plastikowym zbiorniku na palecie bez grodzi i jest wystarczająco, choć czasem na światłach czuję jak mi się buda kiwa, no ale teraz mam zaledwie 7,5 tony, a u Ciebie będzie na gotowo grubo ponad 12...

Trzymam kciuki!


no to mi namieszałeś :shock:
kaloryferów nie było
co do prądu to tak naprawdę tylko lodówka (wiadomo non stop), zmywarka (może raz na dwa trzy dni) i pralka (koncepcja żeby prać w czasie jazdy i z przetwornicy 24v na 230 a to wiadomo z silnika autobusu )będą pochłaniać jej większe ilości (wszystko w możliwie najlepszej klasie energetycznej ) pompka wody i oświetlenie ledowe nie potrzebują dużo
plan ogrzewania na prąd już nieaktualny jedynie mała mata w łazience w razie chłodniejszego wieczoru telewizora nie planujemy kuchenka i piekarnik na gaz
w osmozie oczywiście mam zbiornik ciśnieniowy i pompę z tym co pisałem chodzi mi o gromadzenie odrzutu co by ewentualnie móc go przepompować do głównego jak by zabrakło
plan podróży całkowicie na dziko zero kempingów

dlaczego 24v zamiast 12v ? wiecej aku wtedy musze a to koszta i waga ( z tym wiadomo zapas chyba mam :ok )


Pralka zużywa najwięcej energii na ogrzanie wody - kup taką która będzie mogła pobierać ciepłą i zimną i zaoszczędzisz 70% energii, albo zamiast automatu kup plastikową "Franię" która bierze może 50W - czasu na pranie będziecie mieli dosyć... Podobnie zmywarka - zwróć uwagę na długość cyklu mycia: w pierwszym kamperku miałem malutką wielkości mikrofali, tankowałem ją wrzątkiem z czajnika i myła gary w pół godziny, teraz mam większą podłączoną do gorącej wody ale grzechocze się dwie godziny i przez to rzadziej używam.
Odrzut wody z instalacji RO z powrotem do głównego zbiornika, tylko rurkę powrotną daj aż do dna żeby w nocy kapanie wody nie przeszkadzało w czasie snu. Zamontuj też filtry w przeżroczystych obudowach abyś w czasie tankowania z kałuży nie zatankował sobie syfu - łatwiej wymienić wklądy za 5 zł niż pruć zbiornik i myć go Karcherem
Kanalizacja - rozważ budowę rurociągu z klejonego PCV tylko ostrożnie z klejem żebyś w świetle rury farfocli sobie nie zrobił.

Matheus - 2020-07-27, 11:42

Jeśli faktycznie ma 12,5m długości to będzie musiał pozostać autobusem. Tylko autobus może mieć ponad 12m długości.
homer86 - 2020-07-27, 19:41

Matheus napisał/a:
Jeśli faktycznie ma 12,5m długości to będzie musiał pozostać autobusem. Tylko autobus może mieć ponad 12m długości.


no to rano miarka w dłoń i mierze dokładnie

KASZUB - 2020-07-28, 07:37

Uuuuu wielki kaliber. Będę obserwował. Wstawiaj dużo zdjęć. Dają więcej niż najlepszy opis. Powodzenia :bajer 3mam kciuki :spoko
homer86 - 2020-07-28, 19:04

dziś pierwsze spawanie






Kwiatkowski - 2020-07-29, 22:51

Patrzę na Twoją kratownicę i widzę wciąż swoją, którą skończyłem wczoraj i dałem wreszcie na lakier. Powodzenia ;)
homer86 - 2020-08-05, 22:51










KASZUB - 2020-08-06, 05:44

Po zdjęciu blach z autobusu nie wiele zostaje. Ale miejsca na graty od ujjja. Musisz mieć duża rodzinę skoro wybór padł Mam tak duży pojazd.
homer86 - 2020-08-06, 06:58

KASZUB napisał/a:
Po zdjęciu blach z autobusu nie wiele zostaje. Ale miejsca na graty od ujjja. Musisz mieć duża rodzinę skoro wybór padł Mam tak duży pojazd.


Bardzo duża :haha:
Tylko moja Ukochana i Ja

Czasem może jakiś zabłąkany turysta na chwilę dołączy do załogi

Świstak - 2020-08-06, 08:23

homer86 napisał/a:
Tylko moja Ukochana i Ja


Będzie ciasno.....

KASZUB - 2020-08-06, 11:03

Świstak napisał/a:
homer86 napisał/a:
Tylko moja Ukochana i Ja


Będzie ciasno.....

:ok

Bajaga - 2020-08-06, 13:20

homer86 napisał/a:

plan podróży całkowicie na dziko zero kempingów


A to "na dziko" to tak mniej więcej gdzie? Polska, Europa Zachodnia/Wschodnia? Pytam z czystej ciekawości bo nie kojarzę zbytnio miejsc "na dziko" w które może wjechać (i wyjechać z nich) autokar. Chyba, że jako "na dziko" liczymy parking przy autostradzie.

homer86 - 2020-08-06, 21:37

spokojnie autobus ma dość dobre możliwości wjazdu w teren za pomocą magicznego przycisku pompuje 6 poduszek ( dziś akurat udąło się go w końcu na maxa podnieść i zobaczymy rano czy wszystko szczelne ) i prześwit można znacząco zwiększyć
plan to Bałkany i dalej Armenia na pewno a później to kto wie gdzie koła poniosą
Autostrady będziemy unikać bo nie lubimy

Cyryl - 2020-08-06, 21:46

wjazd autobusem na podłoże trawiaste to zawsze ryzyko.
dodatkowo autobus ma dużo większy nacisk i po deszczu można nie wyjechać.
co z tego, że podniesiesz go na poduszkach?
będzie mógł przejechać przez większe dziury, ale nie zwiększysz przyczepności.

ja mając kampera dużego (do 3,5t) muszę ze względu na wymiary pojazdu rezygnować z połowy miejscówek.

kamper ma wysokość poniżej 3m, autobus miejski ma 3,1m wysokości, wycieczkowy więcej, a na dojazdach na dzikie miejscówki są nisko gałęzie i to jest standard.

homer86 - 2020-08-06, 21:53










Bajaga - 2020-08-06, 21:55

homer86 napisał/a:
spokojnie autobus ma dość dobre możliwości wjazdu w teren za pomocą magicznego przycisku pompuje 6 poduszek ( dziś akurat udąło się go w końcu na maxa podnieść i zobaczymy rano czy wszystko szczelne ) i prześwit można znacząco zwiększyć
plan to Bałkany i dalej Armenia na pewno a później to kto wie gdzie koła poniosą
Autostrady będziemy unikać bo nie lubimy


Także chciałbym mieć xxl (no brzmi dwuznacznie) ale jednak to nie takie łatwe... Jeżeli już to będzie to amerykański RV (po co się pitolić własnoręcznie jak i tak ktoś to już wymyślił).
Co do Bałkanów to Chorwacja, Słowenia, Montenegro na dziko odpada a dla kampera xxl tym bardziej odpada. Armenia (niezbyt z Bałkanami związana) pewnie nie odpada bo tam kempingów jeszcze nie wymyślono.

homer86 - 2020-08-06, 21:57

Cyryl napisał/a:
wjazd autobusem na podłoże trawiaste to zawsze ryzyko.
dodatkowo autobus ma dużo większy nacisk i po deszczu można nie wyjechać.
co z tego, że podniesiesz go na poduszkach?
będzie mógł przejechać przez większe dziury, ale nie zwiększysz przyczepności.

ja mając kampera dużego (do 3,5t) muszę ze względu na wymiary pojazdu rezygnować z połowy miejscówek.

kamper ma wysokość poniżej 3m, autobus miejski ma 3,1m wysokości, wycieczkowy więcej, a na dojazdach na dzikie miejscówki są nisko gałęzie i to jest standard.


coś ok 3.70 mam wzrostu
ja nie planuje jeździć w terenie (inaczej nie był by autobus tylko jakiś 6x6 pewnie )
wyciągarka będzie w bagażniku jakieś trapy też więc z lekkich kłopotów wyjadę samodzielnie

Cyryl - 2020-08-06, 22:08

dzikie miejscówki w 90% są nieutwardzone.

co Ci z wyciągarki, jak nie będzie do czego przyczepić.

osobówkę do byle czego przypniesz i wyciągniesz, a autobus wyrwie nawet pokaźne drzewo.

bert - 2020-08-06, 22:24

nie psujcie marzeń, nie muszą być aż tak realne ;)
homer86 - 2020-08-06, 22:51

Cyryl napisał/a:
dzikie miejscówki w 90% są nieutwardzone.

co Ci z wyciągarki, jak nie będzie do czego przyczepić.

osobówkę do byle czego przypniesz i wyciągniesz, a autobus wyrwie nawet pokaźne drzewo.


istnieje jeszcze na świecie coś takiego jak pomoc drogowa

jak będzie jakiś problem z podróżą takim Autokarem to kupie i zbuduje kampera na starze 660 na przykład
po co się martwić na zapas na dzień dzisiejszy mamy to co chcemy

daro35 - 2020-08-06, 23:20

homer86 napisał/a:
Cyryl napisał/a:
dzikie miejscówki w 90% są nieutwardzone.

co Ci z wyciągarki, jak nie będzie do czego przyczepić.

osobówkę do byle czego przypniesz i wyciągniesz, a autobus wyrwie nawet pokaźne drzewo.


istnieje jeszcze na świecie coś takiego jak pomoc drogowa

jak będzie jakiś problem z podróżą takim Autokarem to kupie i zbuduje kampera na starze 660 na przykład
po co się martwić na zapas na dzień dzisiejszy mamy to co chcemy


Macie rację,budujcie,macie marzenia więc walczcie,budujcie i spełniajcie się,trzymam kciuki.

Socale - 2020-08-06, 23:27

Ziomku idź swoją drogą. Każde niepowodzenie w terenie to przygoda szczególnie zapamiętana wnosząca wiele do doświadczenia.
Wiele pomysłów może się nie sprawdzić, wiele rzeczy trzeba będzie dostosować, to wszystko narzucą Twoje własne wnioski, my/koledzy tutaj tylko podpowiadamy.
.
No i docelowo będzie to najdłuższy autobusokamper w PL :bigok

Matheus - 2020-08-07, 15:26

Co do dzielności w terenie. Mój Kamper waży 7ton załadowany i z wodą a wjeżdżam w gorszy teren niż kamery do 3.5t. Więc to nie tak do końca jest. Większe koła, 6 zamiast 4 kół i nacisk na podłoże wcale większy nie jest.
HuroN_PL - 2020-08-07, 15:30

Cytat:
No i docelowo będzie to najdłuższy autobusokamper w PL

To będzie jakaś wersja super long czy coś rozsuwane?
Edit: No tak. Jasne. Zrozumiałem najdłuższy autobus. A wyraźnie jest autobusoKAMPER. :idea:
Wszędzie się da dojechać. Prędzej, później, z pomocą lub bez. :)
Trzymam kciuki bo projekt fajny.
A będzie malowanie w Alpejskie smakołyki, czy tak tylko Świstak może?

DarekK - 2020-08-07, 22:52

Dość dużo jeździłem po europie autobusem. Jeśli wyrobisz sobie nawyk sprawdzania gdzie jedziesz, czy się zmieścisz, czy dasz radę zawrócić lub wycofać - dasz radę. Kiedyś pilotka wmanewrowała mnie z "drugiej strony" Ostrej Bramy, w efekcie z kilometr na wstecznym przez starówkę - ale dało się. Nie wiem jaki masz silnik - takim samym Eosem jeździłem po całkiem wysokich górach - wolno, ale wjechał wszędzie, z ze zjazdem łatwiej dzięki telmie czy retarderowi - zależy co masz. Po twardym pojedziesz wszędzie - na grzązki teren nie ma co się pchać.
Jakoś będzie - trzymam kciuki i pozdrawiam

bert - 2020-08-07, 23:54

homer86 napisał/a:


istnieje jeszcze na świecie coś takiego jak pomoc drogowa



a słyszaleś ile kosztuje kilometr dojazdówki takiej dużej
;)

SlawekEwa - 2020-08-08, 07:38

bert napisał/a:
a słyszaleś ile kosztuje kilometr dojazdówki takiej dużej

a Ty będziesz za nią płacił? :shock:

bert - 2020-08-08, 09:33

SlawekEwa napisał/a:
bert napisał/a:
a słyszaleś ile kosztuje kilometr dojazdówki takiej dużej

a Ty będziesz za nią płacił? :shock:


a masz jakieś lepsze pytanie na składzie
:mrgreen:

homer86 - 2020-08-08, 16:31

Socale napisał/a:
No i docelowo będzie to najdłuższy autobusokamper w PL


plan był jeszcze ciągnąć lawetę z autem osobowym ale plan już umarł bo pod swoje aktualne auto nie moge znaleźć lawety co by pasowała a robienie pod zamówienie mija się z celem więc będzie sam kamperek z platformą na rowery

homer86 - 2020-08-08, 16:33

DarekK napisał/a:
Nie wiem jaki masz silnik - takim samym Eosem jeździłem po całkiem wysokich górach - wolno, ale wjechał wszędzie, z ze zjazdem łatwiej dzięki telmie czy retarderowi - zależy co masz.


silnik M.A.N 12 litrów kod D2866 skrzynia ręczna ZF 8 biegów i telma

homer86 - 2020-08-08, 16:35

bert napisał/a:
homer86 napisał/a:


istnieje jeszcze na świecie coś takiego jak pomoc drogowa



a słyszaleś ile kosztuje kilometr dojazdówki takiej dużej
;)


na tą chwile nie potrzebuje takich informacji posiadać
i mam nadzieje że tak pozostanie :wyszczerzony:

homer86 - 2020-08-08, 16:40

Bajaga napisał/a:
homer86 napisał/a:
spokojnie autobus ma dość dobre możliwości wjazdu w teren za pomocą magicznego przycisku pompuje 6 poduszek ( dziś akurat udąło się go w końcu na maxa podnieść i zobaczymy rano czy wszystko szczelne ) i prześwit można znacząco zwiększyć
plan to Bałkany i dalej Armenia na pewno a później to kto wie gdzie koła poniosą
Autostrady będziemy unikać bo nie lubimy


Także chciałbym mieć xxl (no brzmi dwuznacznie) ale jednak to nie takie łatwe... Jeżeli już to będzie to amerykański RV (po co się pitolić własnoręcznie jak i tak ktoś to już wymyślił).
Co do Bałkanów to Chorwacja, Słowenia, Montenegro na dziko odpada a dla kampera xxl tym bardziej odpada. Armenia (niezbyt z Bałkanami związana) pewnie nie odpada bo tam kempingów jeszcze nie wymyślono.


braliśmy pod uwagę Amerykańca (od kilku lat użytkuje Osobówke z USA) ale szczerze powiedziawszy to jakoś brzydkie są takie bleee (kwestia gustu oczywiście) i druga sprawa chyba najważniejsza to częśći i serwis jeżeli kupisz amerykańca który był oferowany na rynek europejski to jeszcze ok ale jak kupisz coś co było tylko na USA to będzie problematyczne lekko (wiem bo mam coś takiego ) a nie chciałbym stać w jakimś dzikim kraju i czekać 2-3 tyg na częsci

bert - 2020-08-08, 17:33

homer86 napisał/a:
bert napisał/a:
homer86 napisał/a:


istnieje jeszcze na świecie coś takiego jak pomoc drogowa



a słyszaleś ile kosztuje kilometr dojazdówki takiej dużej
;)


na tą chwile nie potrzebuje takich informacji posiadać
i mam nadzieje że tak pozostanie :wyszczerzony:


może warto pomyśleć na etapie prac (skoro już) o dodatkowych solidnych hakach z przodu i tyłu (nie tych fabrycznych) ale dorobionych z dobrze rozprowadzonym mocowaniem do podwozia. Zawsze o traktor łatwiej i szybciej, że o kosztach nie wspomnę by nie prowokować @Sławek/Ewa ;) niż o pomoc drogową do ciężarówek.

Wspomniałeś o wyciągarce, musiała by być z 20000 lbs no i faktycznie drzewo konkretniejsze konieczne w zasięgu ca 30m no i raczej nie w bagażniku a solidnie posadowiona w ramie

Cyryl - 2020-08-08, 20:15

homer86 napisał/a:
...szczerze powiedziawszy to jakoś brzydkie są takie bleee (kwestia gustu oczywiście)...


kampery amerykańskie wyglądają jak ktoś do kontenera wstawiłby meble podróbki Ludwika XIV i mają w skali 1:1 odzwierciedlać dom kamperowca, a dla mnie jak mam na wyjeździe mieszkać w domu, to po co wyjeżdżać.

ja na wyjeździe chcę robić to czego nie robię na co dzień, mieszkać jak nie mieszkam na co dzień, itp.

także zgadzam się.

DarekK - 2020-08-08, 22:47

homer86 napisał/a:
DarekK napisał/a:
Nie wiem jaki masz silnik - takim samym Eosem jeździłem po całkiem wysokich górach - wolno, ale wjechał wszędzie, z ze zjazdem łatwiej dzięki telmie czy retarderowi - zależy co masz.


silnik M.A.N 12 litrów kod D2866 skrzynia ręczna ZF 8 biegów i telma

No to masz tą lepszą wersję - skrzynia z przebitką i silnik całkiem całkiem - w stosunku do 6 dużo lepiej się to sprawowało (w firmie mieliśmy 2 różne).

Świstak - 2020-08-10, 07:10

W czasie gdy jeździłem autobusem-kamperem zdecydowałem się na zakup skuterka, a później motocykla 125ccm. Wiem że każda myszka swój ogonek chwali, ale takie rozwiązanie wydaj mi się optymalne. Zwiedzanie choćby Rzymu sprawdziło się lepiej niż idealnie - auto pozostawione poza granicami miasta, a my motorynką dojechaliśmy w każdy zakamarek. Pamiętam też jak któregoś wyjątkowo upalnego lata bujawki motorkiem były jedynym sposobem na schłodzenie się...

Rampa zamocowana na haku i dla świętego spokoju dodatkowa stabilizacja dwoma pasami...


Świstak - 2020-08-10, 07:16

Z tym wjazdem na miękkie też bez histerii - najpierw przejść się spacerkiem, zrobić rekonesans i obejdzie się bez kopania...


homer86 - 2020-08-12, 21:02

rozbiórki część dalsza tym razem osprzęt silnika co by dostęp bezproblemowy do spawania i wymiany elementów
wstępne przymiarki łazienkowe i wychodzi dość fajnie będzie prawdopodobnie 160 cm na 250 cm
był pomysł żeby dwie szyby boczne usunąć ale dziś zapadła decyzja że zostają wszystkie co by z zewnątrz było jednakowo wszędzie






daro35 - 2020-08-27, 22:44

i jak tam postępy
homer86 - 2020-08-30, 12:42

Postępy jak najbardziej są ale idzie zdecydowanie wolniej niż zakładaliśmy no ale wyszło sporoooo więcej prac (i to bardzo dużo) w dodatku robimy to we 2 osoby i nie mamy żadnego doświadczenia
Ale mimo to cały czas do przodu

homer86 - 2020-08-30, 12:43














homer86 - 2020-08-30, 12:49

nie wiem dlaczego zdjęcia są do góry nogami
Brodzik osadzony wkoło otoczony boazerią sosnową (nie lubimy płytek) boazeria zabezpieczona lakierem do jachtów stanowisko akumulatorów zrobione , regulator zamontowany (panele jeszcze nie bo cały dach będziemy najpierw lakierować ale przed tym trzeba wszystkie poprawki na nim dokonać co by był szczelny
okienko w łazience już siedzi kabelki od solarów już też wyprowadzone

daro35 - 2020-09-06, 16:25

i jak tam,zapał opadł czy przerwa w prcach
homer86 - 2020-09-06, 20:35

daro35 napisał/a:
i jak tam,zapał opadł czy przerwa w prcach


Robimy cały czas
Łazienka już prawie cała
instalacja wodna już w 90%
Szambo 220 litrów gotowe
zbiornik 650 litrów na wodę czystą już na miejscu
pogoda nie rozpieszczała ostatnio więc solary jeszcze w garażu leżą bo dach nie gotowy bynajmniej cała reszta instalacji elektrycznej już zamontowana
(przetwornica 5000W w szczycie roboczej 2500W plus druga 2000W w szczycie i 1000W ciągłęj )
wolne tylko w niedziele a tak cały czas do przodu jednak ilość prac remontowych EOSa jest dużo większa niż pierwotnie zakładaliśmy

daro35 - 2020-09-06, 23:20

fotki fotki i jeszcze raz fotki
homer86 - 2020-09-10, 14:09
















daro35 - 2020-09-10, 21:45

:dobrarob :brawo
Jacek73 - 2020-09-11, 10:01

homer86 napisał/a:
[url=https://images91.fotosik.pl/416/3f23b754857d9341med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images90.fotosik.pl/417/0cb723a2cbb6064dmed.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images92.fotosik.pl/418/0b23c8598cc5d2a8med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images90.fotosik.pl/417/d0a43f5021e4282fmed.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images91.fotosik.pl/416/e97d085606abafc1med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images89.fotosik.pl/418/00c530bbce0b7155med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images91.fotosik.pl/416/ddbf6b5599a8b4c1med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images91.fotosik.pl/416/0d035ade764c18bdmed.jpg]Obrazek[/URL]


witam
kurcze nareszcie znalazłem kogoś kto robi to co ja chce zrobić i mam kilka pytań

Jacek73 - 2020-09-11, 12:40

jak przerejestrować autobus na kemping ?
homer86 - 2020-09-11, 18:44

Jacek73 napisał/a:
jak przerejestrować autobus na kemping ?


Tego jeszcze nie wiem
Dopiero będę ogarniał
2 stacje już wiem że nie podołają bo to przewyższa ich możliwości
Ale jak już zrobię dam znać

bert - 2020-09-11, 22:03

Jacek73 napisał/a:
jak przerejestrować autobus na kemping ?


tak jak każdy inny pojazd, wyposażyć w wymagane dla poj spec kampingowy wyposażenie (określone w przepisach) następnie zrobić przegląd rozszerzony i oddać go w WK.

daro35 - 2020-10-03, 20:30

No i jak tam bo cisza w eterze
homer86 - 2020-10-05, 21:20

zrobiliśmy sobie troszkę wolnego żeby odpocząć ale znów działamy . składamy do kupy żeby móc na przegląd wyjechać dziś pasowanie zderzaka i montaż nowych lamp i od groma dupereli których nie widać a pochłaniają najwiecej czasu
po rozmowie z Kapitanem Przyczepą zrezygnowaliśmy z łaczenia 3 beczek na szarą wode i zamiast tego daliśmy mausera 660litrów
Mechanicznie jest sporo wiecej niż myśleliśmy i walka z rdzą też pochłania sporo czasu
Spieszyliśmy się ale to tylko sprawiło wiecej wpadek i poprawek więc już sie nie spieszymy się pogodziliśmy się z tym że trzeba bedzie porzucić budowe na czas zimy i dokończyć na wiosne no chyba że pogoda będzie łaskawa

homer86 - 2020-10-05, 21:21










SlawekEwa - 2020-10-06, 14:28

Od kiedy to Kapitan Przyczepa został doradcą w budowie kamperów?
Tomek84 - 2020-10-07, 08:41

Cytat:

Od kiedy to Kapitan Przyczepa został doradcą w budowie kamperów?


specjalista samozwaniec
niemniej jednak zawsze warto oglądać, dowiesz się czasem jak nie robić

homer86 - 2020-10-12, 22:02

https://www.youtube.com/w...BotzRjI&t=1340s
Tomek84 - 2020-10-12, 22:04

właśnie skończyłem oglądać

pełen szacun i powodzenia w dalszej pracy

homer86 - 2020-10-12, 22:27

Tomek84 napisał/a:
właśnie skończyłem oglądać

pełen szacun i powodzenia w dalszej pracy


dziękuje

rodzynek - 2020-10-13, 00:29

Podziwiam i trzyma kciuki :ok

Co do tej korozji - wbrew pozorom nie masz jej dużo. Robiłem w tym roku remont blacharki w Mercedesie z 2005 i śmiało mogę tak stwierdzić :gwm

Neno - 2020-10-13, 08:19

homer86 napisał/a:

plan to Bałkany i dalej Armenia na pewno a później to kto wie gdzie koła poniosą

Oby udało nam się spotkać w trasie, bo plany podobne, tylko nasz "autobus" trochę mniejszy! 3mam kciuki za powodzenie projektu!

Matheus napisał/a:
Co do dzielności w terenie. Mój Kamper waży 7ton załadowany i z wodą a wjeżdżam w gorszy teren niż kamery do 3.5t. Więc to nie tak do końca jest. Większe koła, 6 zamiast 4 kół i nacisk na podłoże wcale większy nie jest.

Dokładnie tak. Jak się troszkę po świecie pojeździ to widać, że dużymi autami też da się w rożne dziwne miejsca wjechać. Zakasaj rękawy i pięknej pogody do pracy życzę!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group