|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FORD - Transit 2.5 D - brak ładowania.
yahoda - 2020-08-04, 15:54 Temat postu: Transit 2.5 D - brak ładowania. Cześć.
Mam problem z ładowaniem akumulatora z alternatora. Na odpalonym silniku brak ładowania.
Akumulator ma teraz 11.89 V, kiedy odpalę silnik dalej tyle samo. Pomiar na alternatorze 10.46 V. Kiedy odpiąłem przewody od alternatora to miałem na alternatorze (silnik odpalony) 0.16 V.
Dodam, że akumulatory mają 4 miesiące (mam dwa rozruchowe spięte razem - tak już było, nie zmieniałem tego), a alternator jest świeżo po regeneracji. Oddałem do zregenerowania, bo myślałem, że niesprawny. Przed regeneracją pomiary były niemal identyczne.
Zastanawiam się, czy może coś pominąłem w tych moich laickich dochodzeniach do sedna sprawy.
Proszę doradźcie.
yahoda - 2020-08-04, 16:07
Jakie napięcie powinno być na wyjściu alternatora przy odpiętych od niego przewodach? U mnie jest 0.16V.
Banan - 2020-08-04, 16:40
yahoda napisał/a: | Jakie napięcie powinno być na wyjściu alternatora przy odpiętych od niego przewodach? |
14,4V max
Uwalony altek, zrób reklamację po regeneraji.
Z tego co wiem, bez obciążenia nie uruchamia się alternatora, spalisz diody.
yahoda napisał/a: | mam dwa rozruchowe spięte razem - tak już było, nie zmieniałem tego |
O jakiej pojemności? Może alternator jest za słaby na takie obciążenie?
yahoda - 2020-08-04, 16:47
Dwa po 55 Ah
yahoda - 2020-08-04, 16:55
Kurcze, a tyle się namordowałem, żeby to włożyć spowrotem. I znowu będę wyciągał.
Czy oni nie sprawdzają tych alternatorów po regeneracji?
Banan napisał/a: | Z tego co wiem, bez obciążenia nie uruchamia się alternatora, spalisz diody.
|
Czyli mogłem uszkodzić zregenerowany alternator? Ale i tak nie działał, bo 10,46 V na podpiętych przewodach dawał.
mmbu - 2020-08-04, 17:06
Alternator w transicie nie ładuje po uruchomieniu silnika. Musisz go wzbudzić podnosząc obroty do okolo 1000rpm. Wtedy kontrolka na desce gaśnie i pojawia się ładowanie. Strasznie małe te akumulatory masz. Połączona są na rozruszniku lub na tyle silnika nad skrzynią. Jak przekręcisz "zaplon" pojawia się kontrolka aku i oleju?
yahoda - 2020-08-04, 17:08
Kontrolka oleju się nie pojawia, ale aku tak. Faktycznie, gaśnie dopiero, jak na obroty wejdzie. Lecę sprawdzić.
mmbu - 2020-08-04, 17:12
ktory rok transita? Nie miałeś przypadkiem przekładki z 2,3d?
yahoda - 2020-08-04, 17:27
mmbu - stawiam browarka. Jest ładowanie na akumulatorach 13,8 V
Ale na altku mam trzy przewody. Łącząc 1 i 2 (czerwony i czarny przewód) mam 0,16 V, a wcześniej było 10,46 (ale na obrotach niższych niż 1000). Łącząc 1 i 3 mam 7,06 V, a 2 z 3 mam 6,96 V. Tak powinno być?
Kontrolka oleju gaśnie razem z kontrolką świec, a kontrolka aku po osiągnięciu 1000 obrotów.
yahoda - 2020-08-04, 17:37
Tak, była przekładka z 2,3 na 2,5. Wcześniej był ze skrzynią 4-biegową. Teraz jest 5. Rok 82.
mmbu - 2020-08-04, 17:44
I jak z ladowaniem? Sprawdź jeszcze, bo po "zapłonie" powinieneś mieć kontrolke oleju i w Twoim przypadku ssania/lub grzania świecy. Obecnie masz plomieniowa, czy grzalke filtra paliwa, czy nic? Generalnie, ja pod maską mam zapasowy alternator. Już raz w trasie się przydał.
mmbu - 2020-08-04, 17:51
Zawieszenie zostawiłeś ze swojego z przekładnią, czy wymieniłeś na maglownice?
yahoda - 2020-08-04, 17:51
No jest ładowanie. Po zapłonie mam kontrolkę grzania świecy, oleju i aku. Świeca i olej gasną razem po chwili, a aku po odpaleniu i osiągnięciu 1000 obrotów.
yahoda - 2020-08-04, 17:54
Ja już go tak kupiłem z przełożonym silnikiem i nie wiem czy z przekładnią czy maglownica. Ale mam wspomaganie ukł. kierowniczego, może to info coś pomoże.
mmbu - 2020-08-04, 17:59
Jutro sprawdzę, ale olej gasnie po uruchomieniu.
Czerwony B i do masy bedziesz miał to samo co na aku, Czarny D i do masy może być okolo 12,7 lub tyle co na aku. D+ i do masy to sygnał obrotów-impulsy. Tam Ci będzie skakać okolo 6V, nie zmerzysz tego zwykłym miernikiem.
yahoda - 2020-08-04, 18:15
Sprawdzę jutro na spokojnie - dziś już nie zdążę.
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc.
mmbu - 2020-08-05, 17:03
Kontrolka oleju gaśnie dopiero po uruchomieniu. Sprawdź, bo możliwe, że nie zauważysz braku ciśnienia oleju.
Jak masz wspomaganie, to albo masz rodzynka z przekładnią ze wspomaganiem, albo poprosilbym o zdjęcia Twojego przedniego zawieszenia.
yahoda - 2020-08-05, 19:53
Zgadza się. Po zapłonie świecą się kotrolka świec, oleju i aku. Pierwsze gasną świece, a zaraz po odpaleniu silnika olej. Po wejściu na obroty 1000 gaśnie aku. Wcześniej wprowadziłem w błąd - przepraszam.
A teraz pomiary:
Aku na wyłączonym silniku 12.38 V
Reszta na odpalonym:
Aku 13.81 V
Altek na plusie (B) i aku na minusie 13.95 V
Altek na plusie (B) i aku na plusie 0.12 V (rozumiem że takie straty mam na głównym kablu)
Obudowa altka i altek plus 13.95 V
Obudowa altka i aku minus 0.06 V (takie straty są na masie)
Teraz z obciążeniem (włączone światła drogowe, mijania, przeciwmgłowe, nawiew i radio):
Aku 13.12 V
Aku minus i altek plus 13.25 V
Altek plus i aku plus 0.13 V (spadek napięcia na głównym kablu)
Aku minus i obudowa altka 0.06 V
B i masa 13.92 V
D i masa 14.04 V
D+ i masa ok. 6 V
... po pięciu minutach
B i masa bez zmian 13.92 V
D i masa 14.10 V
D+ i masa 6.98 (i raczej trzyma ten pomiar, sporadycznie wahania)
B i masa chyba powinno być w okolicach 14,4 V, nie?
yahoda - 2020-08-05, 20:04
Fotki podrzuciłem Ci na priv, ale nie mam ich w wysłanych. Doszły?
yahoda - 2020-08-05, 20:09
Jakby co, to tu więcej o moim autku:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=24423
wojtekjanus - 2020-08-05, 23:26
Nie dokopałem się do informacji jaki masz alternator. Bo autko ma swoje lata, a w dodatku zmieniany był silnik ma 2,5D.
Bo były trzy różne alternatory, najstarszy stosowany w modelach Mk3 (1986-1991) nr 5026727 (864FX-10K359-FE) miał tylko 55A maksymalny prąd ładowania, w dodatku zachowywał się prawie jak prądnica, na wolnych obrotach przy obciążeniu już choćby światłami w zasadzie nie ładował akumulatora. Przy dużym obciążeniu (światła, wentylator na full, ogrzewanie szyby, wycieraczki itd) bateria siadała, zwłaszcza zimą. W moim Mk3 nawet bez obciążenia nigdy nie przekraczał 14V napięcia.
Dlatego później Ford wprowadził mocniejszy alternator 70A, nr 7302659 (954F-10K359-AB), ten i łatwiej sie wzbudzał po odpaleniu silnika i już nieźle ładował na wolnych obrotach. Fizycznie jest identyczny jak ten starszy 55A, zakłada się go w stare mocowania bez problemu. Pompa vacu jest identyczna dla obu wersji.
W 1997 roku wprowadzono bardzo dobry alternator 90A, ale jego zamontowanie wymaga wielu zmian w mocowaniu, w przewodach vacu i olejowych, inna jest także pompa vacu - ja takiego nigdy nie dotykałem, więc szczegółów montażu nie znam.
Generalniy wniosek: opłaca się zainwestować w używkę alternatora 70A jeśli ma się ten słabszy 55A. A szczególnie w kamperze, który ma sporo dodatkowych odbiorników i istotne jest, jak alternator ładuje baterie podczas jazdy.
yahoda - 2020-08-06, 15:21
No to pewnie mam altka 55A. Póki co jest ok. Aku zabudowy mam tylko 60 i styka. Było 120Ah, ale przerobiłem na dwa 60 i ostatecznie został jeden. Ale co my tam używamy: hydrofor i światło, elektryka bojlera i tyle. Do tego mam wspomaganie z solara.
Pięknie dziękuję za informacje.
|
|