Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Kamper z kontenera i brygadówki

Smok 123 - 2020-08-05, 15:26
Temat postu: Kamper z kontenera i brygadówki
Dzień dobry, jesteśmy nowi na forum. Razem z żoną i dziećmi jesteśmy po naszej pierwszej wymarzonej podróży wypożyczonym kamperem. Od dawna marzy nam się własny.
Zastanawiamy się nie nad kupnem ale nad budową kampera z busa dostawczego z podwójną kabiną oraz kontenera izotermy.
Oczywiście każdą z tych części musimy zakupić. Myślimy o busie iveco, z silnikiem 2,3 i 120 KM.
Czy ktoś z Was się przymierzał do takiego pomysłu lub go zrealizował?
Jakie są Wasze doświadczenia ile może ważyć wyposażenie kampera ? Musimy się przecież zmieścić w 3,5 tony :)

Pozdrawiam serdecznie :spoko

HuroN_PL - 2020-08-05, 15:47

Iveco ma mniejszą ładowność i jest węższe od trojaczków.
Powodzenia życzę.

Smok 123 - 2020-08-05, 15:57

Zależy nam na napędzie na tył.
Neno - 2020-08-05, 16:00

HuroN_PL napisał/a:
Iveco jest węższe od trojaczków.


Przy kontenerze schodzi to na dalszy plan.

HuroN_PL - 2020-08-05, 16:05

I właśnie o to chodzi, żeby budować to co chcemy. Żeby post nie był pusty to napiszę tak: w max długim i wysokim Iveco z 2012 ładowność to około 1050kg a już w trojaczkach H3L4 1350kg. Przelicz czy się zmieścisz w DCM. :spoko
Bajaga - 2020-08-05, 16:11
Temat postu: Re: Kamper z kontenera i brygadówki
Smok 123 napisał/a:

Zastanawiamy się nie nad kupnem ale nad budową kampera z busa dostawczego z podwójną kabiną oraz kontenera izotermy.
Oczywiście każdą z tych części musimy zakupić. Myślimy o busie iveco, z silnikiem 2,3 i 120 KM.
Czy ktoś z Was się przymierzał do takiego pomysłu lub go zrealizował?
Jakie są Wasze doświadczenia ile może ważyć wyposażenie kampera ? Musimy się przecież zmieścić w 3,5 tony :)

Podwójna kabina jest wygodna do jazdy, kiedyś jechałem dłuższą trasę Ducato, miało to seryjnie 7 miejsc (3+4) wewnątrz, jechaliśmy w 6 osób i było całkiem wygodnie.
Minusem jest to, że kabina jednak zajmuje sporo miejsca a ten kontener za nią powinien mieć chociaż ze 4 metry długości oraz jakiś rodzaj alkowy tak aby nad tą podwójną kabiną zrobić podwójne łóżko. Nie będzie to ładny pojazd... Nie będzie przejścia szoferka-dom no i te dmc 3,5t baaardzo czarno widzę.
Opcja taka jaką stworzył Świstak jest sporo sensowniejsza ale kabina krótka - to dla max 3 osób i dmc Znacznie większe niż 3,5t...

CORONAVIRUS - 2020-08-06, 08:29

Nie ma opcji by z podwójną kabiną i kontenerem zmieścić się w 3500 DMC . Będzie przeważony jakieś 700 kg gotowy do urlopu z ekipą na pokładzie .
Smok 123 - 2020-08-06, 14:02

No właśnie. Może byc słabo. Szkoda.
W ustalonym budżecie możemy kupić mocnego staruszka, dlatego myslelismy nad budowa...

Norbertp83 - 2020-08-07, 13:38

Smoku przelicz jeszcze raz koszty budowy, bo ona także tania nie jest.
Mimo wszystko trzymam kciuki i życzę powodzenia w realizacji planów.

Tramp80 - 2020-08-08, 18:04

a nie myślałeś aby wykorzystać do tego karetkę?
jarekvolvo - 2020-08-08, 19:19

CORONAVIRUS napisał/a:
Nie ma opcji by z podwójną kabiną i kontenerem zmieścić się w 3500 DMC . Będzie przeważony jakieś 700 kg gotowy do urlopu z ekipą na pokładzie .


Czy na pewno ... . Większość doków skrzyniowych ma ładowność ok. 900 - 1100 kg. Zdejmujemy skrzynie, odpada jakieś 300 kg - kwestią jest znalezienie odpowiednio lekkiego kontenera - da się, sam znalazłem "pełnowymiarowego" Aluvana, ważącego około 400 kg. Dalej pozostaje rozsądne zagospodarowanie... .

Neno - 2020-08-09, 02:59

jarekvolvo napisał/a:
CORONAVIRUS napisał/a:
Nie ma opcji by z podwójną kabiną i kontenerem zmieścić się w 3500 DMC . Będzie przeważony jakieś 700 kg gotowy do urlopu z ekipą na pokładzie .


Czy na pewno ... . Większość doków skrzyniowych ma ładowność ok. 900 - 1100 kg.


Tyle, że to łądowność w papierach, realna jest o ok 200-400kg niższa :(

Smok 123 - 2020-08-11, 21:47

Już o różnych rzeczach myślimy. Nawet nad kampervanem. Musiałby być jednak duży np ducato albo iveco maxi. Ale nas 4 jest. Kombinujemy czy taki z dwoma podwójnymi lozkami piętrowymi na końcu byłby praktyczny.
Wojadżer - 2020-08-21, 15:48

Smok 123 napisał/a:
iveco maxi. Ale nas 4 jest. Kombinujemy czy taki z dwoma podwójnymi lozkami piętrowymi na końcu byłby praktyczny.


Ja taki zaczynam właśnie :szeroki_usmiech

Bajaga - 2020-08-21, 23:02

Smok 123 napisał/a:
Już o różnych rzeczach myślimy. Nawet nad kampervanem. Musiałby być jednak duży np ducato albo iveco maxi. Ale nas 4 jest. Kombinujemy czy taki z dwoma podwójnymi lozkami piętrowymi na końcu byłby praktyczny.

Podwójne łóżka z tyłu to wg mnie poroniony pomysł (choć stosowany przez niektórych twórców). Na łóżku się nie tylko bezwładnie śpi (już o sexie nie wspomnę) to nie trumna ale chce się i poczytać i pogadać i pooglądać coś na tv\laptopie. Sens ma jedno podwójne łóżko z tyłu w Ducato w poprzek (i tylko w Ducato bo jest najszerszy) możliwie wysoko aby pod nim był duży bagażnik i drugie z przodu (tu są różne opcje).

joko - 2020-08-22, 08:36

Z tym łóżkiem z tyłu to Bajaga dobrze prawi. Podwójne poprzeczne umieszczone możliwie wysoko , daje pod spodem spory garaż i jest to najlepsze znane mi wykorzystanie powierzchni którą zajmuje łóżko.
Ten zestaw brygadówki z kontenerem bym jednak nie odpuszczał. Dwie sprawy tam zostały wytknięte jako problem , że brzydkie i że za ciężkie . Ja myślę że obie do przejścia, przy odpowiednim zaprojektowaniu i zastosowaniu odpowiednich materiałów.
Zasugeruję rozwiązanie takiej zabudowy na brygadówkę , w formie zdejmowanej kapsuły ,jakich pełno do pickup'ów. W alkowie takiej kapsuły dajesz oczywiście podwójne łóżko (drugie jakie potrzebujesz). Korzyść dodatkowa, że po zdjęciu kapsuły masz na miejscu pobytu samochód do dyspozycji . Fakt , że brygadówka bez paki to trochę dziwny pojazd na wakacyjne wycieczki po okolicy pobytu, ale jak to odpowiednio wykończysz (np. okleisz folią drukowaną z turystycznymi motywami) to będzie to nawet wzbudzało zainteresowanie , jak wszystkie nietypowe konstrukcje karawaningowe.

Jeśli opcja z kapsułą zdejmowaną jest dla Ciebie nie fajna, albo za trudna do realizacji , to pomyśl o wycięciu dachu w brygadówce tak jak to się robi w standardowej kabinie półintegry i wstawieniu nadstawki a'la alkowa, tak aby po kabinie dało się chodzi wyprostowanym .
Jeżeli pojazd ma być na 4 osoby to zmieniasz układ foteli i zostawiasz dwa z przodu , dwa z tyłu , tak aby środkiem dało sie przejść. W tylnej ścianie wstawiasz drzwi i masz przejście do kontenera i robi się kamper :spoko
Jeśli zastosujesz fotele w których oparcia składają się na płasko i zrobisz na to jakąś nakładkę z materacem (w czasie jazdy trzymaną np. pod sufitem nadstawki alkowy) , to masz drugie wygodne łóżko i nie marnujesz na postoju przestrzeni kabiny.
Możesz też zamiast składanych wszystkich oparć zamontować z przodu fotele z tradycyjnego kampera (na cokole z obrotnicą) a składane oparcia dać tylko w tylnych.
Jeśli będziesz miał przednie fotele z obrotnicami i podniesiony dach ,to poza opcją łóżka na noc, na dzień możesz w kabinie zrobić jadalnie i wtedy nie musisz jej już robić w kontenerze i zwalnia Ci się spora przestrzeń na inne rzeczy.
Stolik jadalni może na noc (po obniżeniu do odpowiedniego poziomu) stanowić podstawę i podparcie dla materaca łóżka (w środkowej części między fotelami.

Możliwości jest wiele , trzeba tylko pomyśleć . Rozwiązanie z brygadówką nie jest typowe , wymaga więc nie typowych rozwiązań i pomysłów. Jeżeli będziesz chciał to robić metodami tradycyjnymi to na pewno nie będzie to funkcjonalne i na pewno będzie dużo za ciężkie :spoko
Kluczem do sukcesu jest możliwie pełne wykorzystanie tego co jest , tak aby jak najmniej dokładać . Jeśli użyjesz samochodu i całej jego przestrzeni tylko do jazdy, a do mieszkania dołożysz kontener , to na pewno nie zmieścisz się w DMC. Jeśli kontener będzie tradycyjny z własną ramą (nie daj Bóg jeszcze stalową) to też będzie krucho.. Maksymalne wykorzystanie przestrzeni brygadówki (sypialnia na noc , jadalnia na dzień), wyrzucenie wszystkiego co zbędne (nadplanowe fotele, wycięcie dachu i zastąpienie go lekką nadbudówką alkowy,) , a co tworzy masę i zrobienie zabudowy z odpowiednich materiałów i w odpowiedni sposób (lekka rama i ściany z sandwitcha, wykorzystanie istniejącej ramy samochodu , zamiast cięzkiej ramy podłogi kontenera), to wszystko powinno umożliwić zmieszczenie się w DMC i stworzenie wystarczająco wygodnej przestrzeni zarówno do jazdy jak i do życia.

adaml61 - 2020-08-22, 09:39

Bajaga napisał/a:
Smok 123 napisał/a:
Już o różnych rzeczach myślimy. Nawet nad kampervanem. Musiałby być jednak duży np ducato albo iveco maxi. Ale nas 4 jest. Kombinujemy czy taki z dwoma podwójnymi lozkami piętrowymi na końcu byłby praktyczny.

Podwójne łóżka z tyłu to wg mnie poroniony pomysł (choć stosowany przez niektórych twórców). Na łóżku się nie tylko bezwładnie śpi (już o sexie nie wspomnę) to nie trumna ale chce się i poczytać i pogadać i pooglądać coś na tv\laptopie. Sens ma jedno podwójne łóżko z tyłu w Ducato w poprzek (i tylko w Ducato bo jest najszerszy) możliwie wysoko aby pod nim był duży bagażnik i drugie z przodu (tu są różne opcje).
Z tym łóżkie 100% prawda . Ja miałem w swoim zabudowane zbyt wysoko , nie było komfortowo , po opuszczeniu o tylko 17 cm ( na tyle było miejsca ) zrobiło się miło i przyjemnie . To nie tylko kwestia przestrzeni , to też kwestia wentylacji , tak mała przestrzeń bardzo szybko się nagrzewa od dwóch osób . Mimo silnego wętylatora (420 m/3 na godzinę ) nieszło dobrze przewietrzyć . Teraz jest o niebo lepiej , a to tylko 17 cm niżej .
joko - 2020-08-22, 10:11

adaml61 napisał/a:
...................... To nie tylko kwestia przestrzeni , to też kwestia wentylacji , tak mała przestrzeń bardzo szybko się nagrzewa od dwóch osób . Mimo silnego wętylatora (420 m/3 na godzinę ) nieszło dobrze przewietrzyć . Teraz jest o niebo lepiej , a to tylko 17 cm niżej .


Ale jest druga strona medalu. Mała przestrzeń szybko się nagrzewa , ale bardzo szybko można ją schłodzić.
Ja stosuję klimatyzator FRAL, który z tymi 3m3 radzi sobie błyskawicznie i chodzi praktycznie z solarów , więc nawet na dziko bez 230V mam komfortowe warunki do spania.
Gdybym miał sypialnię np. z lóżkiem królewskim to FRAL by nie wyrobił , a przynajmniej nie tak skutecznie.

Smok 123 - 2020-08-22, 17:06

Pomysł z kontenerem odpada także zw względu na przepisy, nie sądzę by dało się to zarejestrować.
Co do łózka w vanie, dwa piętrowe z tyłu są w sumie dla nas jedyną opcją. Nie chcemy łóżka robionego ze stolika - czasem gdy dzieci idą spać to się chce przy tym stoliku posiedzieć

Ale...tak teraz myslę....łózko elektryczne nad kabiną? Nie zmieści się raczej...

bert - 2020-08-22, 17:22

Smok 123 napisał/a:
Pomysł z kontenerem odpada także zw względu na przepisy, nie sądzę by dało się to zarejestrować.
Co do łózka w vanie, dwa piętrowe z tyłu są w sumie dla nas jedyną opcją. Nie chcemy łóżka robionego ze stolika - czasem gdy dzieci idą spać to się chce przy tym stoliku posiedzieć

Ale...tak teraz myslę....łózko elektryczne nad kabiną? Nie zmieści się raczej...


w jakim sensie ma się nie dać?

jarekvolvo - 2020-08-22, 17:24

Są doki 6 osobowe, z kontenerem, co najmniej 4 metrowym np. Iveco - miałem fotkę, ale przepadła. Myślę, że można pogodzić się z brakiem przejścia z kabiny do kontenera i można go spokojnie wyposażyć w sprzęt turystyczny. Nie musimy walczyć o ilość miejsc, zmienimy tylko przeznaczenie z ciężarowego na specjalny..

https://www.ceneo.pl/69811948
nie wiem, czy link wyjdzie aktywny, ale przy wpisaniu w gogle "doka z kontenerem" sporo tego wychodzi..

Smok 123 - 2020-08-22, 17:31

bert napisał/a:
Smok 123 napisał/a:
Pomysł z kontenerem odpada także zw względu na przepisy, nie sądzę by dało się to zarejestrować.
Co do łózka w vanie, dwa piętrowe z tyłu są w sumie dla nas jedyną opcją. Nie chcemy łóżka robionego ze stolika - czasem gdy dzieci idą spać to się chce przy tym stoliku posiedzieć

Ale...tak teraz myslę....łózko elektryczne nad kabiną? Nie zmieści się raczej...


w jakim sensie ma się nie dać?


Kto mi zarejestruje taka samoróbkę...postawię kontener, połączę wycinając ścianę z kabiną, jeszcze dokleje alkowę :)

joko - 2020-08-22, 18:07

Smok 123 napisał/a:
bert napisał/a:
Smok 123 napisał/a:
Pomysł z kontenerem odpada także zw względu na przepisy, nie sądzę by dało się to zarejestrować.
Co do łózka w vanie, dwa piętrowe z tyłu są w sumie dla nas jedyną opcją. Nie chcemy łóżka robionego ze stolika - czasem gdy dzieci idą spać to się chce przy tym stoliku posiedzieć

Ale...tak teraz myslę....łózko elektryczne nad kabiną? Nie zmieści się raczej...


w jakim sensie ma się nie dać?


Kto mi zarejestruje taka samoróbkę...postawię kontener, połączę wycinając ścianę z kabiną, jeszcze dokleje alkowę :)


Pierwsze zarejestruj a potem przerabiaj. O tym jak i w jakiej kolejności nie będziemy tu pisać , bo jest od tego specjalny temat w którym wszystko zostało już napisane

cman92 - 2020-10-19, 19:16

Cześć,

Podpinam się pod temat ;)

W ostatnim czasie zastanawiałem się nad budową kampera na bazie samochodu dostawczego oraz kontenera.
I teraz pojawia się pytanie, jak na tego typu konstrukcje zapatruje się polskie oraz zagraniczne prawo (nie planuje łączy kontenera z szoferką).

Czy w takim wypadku samochód jest traktowany jako dostawczy z ładunkiem w postaci zawartości kontenera, czy może zostać potraktowany inaczej?

Są firmy które sprzedają gotowe zabudowy tego typu na przykład
http://dac.pl/camper-pick...4#dac-4-ciezkie
albo
https://www.ebacamp.pl/kontenery

ale nigdzie nie moglem znaleźć informacji jak się ma do tego prawo...

Mam nadzieje że ktoś bardziej biegły w temacie będzie w stanie przybliżyć mi trochę bardziej stronę prawną tego zagadnienia ;)

reaven22 - 2020-10-19, 20:39

Jeżeli nie masz przejścia to auto może być traktowane jako zwykły dostawczak.
Jedyny problem takie przeróbki to zmieszczenie się w 3,5t. Chyba że planujesz cięższy wówczas to nie problem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group