| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Podłączenie Energobloku Schaudt EBL99
voice - 2020-08-14, 15:56 Temat postu: Podłączenie Energobloku Schaudt EBL99 Cześć Panowie, z racji naprawy kampera dla moich rodziców, okazało się, że energoblok, który jest w nim zamontowany EBL 271 jest uszkodzony i nie nadaje się do naprawy.
Dzięki koledze Nikita55 nabyłem energoblok EBL99.
Teraz muszę to wszystko poprzepinać i tutaj proszę Was o Pomoc.
Najpierw chciałbym się zająć podłączeniem kontrol Panela.
Zaznaczyłem podłączenia gdzie się pokrywają opisy. Jednak nie wszystko się zgadza ??
Gdzie podpiąć resztę ??
Socale - 2020-08-19, 20:31
Oznaczenia numeryczne pokrywają się i są jednoznaczne ale to nie pełny schemat widzę.
E bloki choć podobne to jednak trochę różne, większość powinna zadziałać, jedynie czego nie odpalisz to pompy wody, teraz trzeba się zastanowić jakie rodzaje pomp były dedykowane do tych 2 różnych e bloków, ostatecznie pompę i oświetlenie załączysz osobnym włącznikiem.
Na tym etapie niewiele mogę Ci pomóc, temat musi się rozwijać ale światełko w tunelu widać.
Real foto urządzeń też się przyda, może koledzy mieli do czynienia z jakimś upierdliwym obwodem i problem rozwiązali.
Aaa, Twój e blok ten po powodzi, możesz mi przysłać do oględzin, może jest szansa na wykrycie uszkodzeń i ew. naprawy. spodziewam się wielu utlenień i "zieleni" ale to są sprawy naprawialne. Diagnoza za friko, naprawa po kosztach, niekomercyjna.
voice - 2020-08-19, 20:57
| Socale napisał/a: | Oznaczenia numeryczne pokrywają się i są jednoznaczne ale to nie pełny schemat widzę.
E bloki choć podobne to jednak trochę różne, większość powinna zadziałać, jedynie czego nie odpalisz to pompy wody, teraz trzeba się zastanowić jakie rodzaje pomp były dedykowane do tych 2 różnych e bloków, ostatecznie pompę i oświetlenie załączysz osobnym włącznikiem.
Na tym etapie niewiele mogę Ci pomóc, temat musi się rozwijać ale światełko w tunelu widać.
Real foto urządzeń też się przyda, może koledzy mieli do czynienia z jakimś upierdliwym obwodem i problem rozwiązali.
Aaa, Twój e blok ten po powodzi, możesz mi przysłać do oględzin, może jest szansa na wykrycie uszkodzeń i ew. naprawy. spodziewam się wielu utlenień i "zieleni" ale to są sprawy naprawialne. Diagnoza za friko, naprawa po kosztach, niekomercyjna. |
Wojtek wysłałem pełne schematy na priv. Jakbyś miał czas zerknąć byłbym wdzięczny.
wyślij mi adres to wyśle ci ten uszkodzony.
Socale - 2021-02-05, 20:15
Voice, niestety przez PW fotki nie przechodzą, dlatego zamieszczam tutaj.
kaimar - 2021-02-06, 12:51
Jeśli chcesz zachować pełną funkcjonalność EBL271 na EBL99 to przy zastosowaniu starego panela podłączonego do EBL99 musisz dołożyć dwa przekaźniki - jeden do włączania oświetlenia i a drugi do pompy. EBL271 jest bardzo rozbudowany a EBL99 wyjątkowo "skromny".
voice - 2021-02-20, 18:58
| kaimar napisał/a: | | Jeśli chcesz zachować pełną funkcjonalność EBL271 na EBL99 to przy zastosowaniu starego panela podłączonego do EBL99 musisz dołożyć dwa przekaźniki - jeden do włączania oświetlenia i a drugi do pompy. EBL271 jest bardzo rozbudowany a EBL99 wyjątkowo "skromny". |
Czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie i jakie te przekaźniki zamontować ??
kaimar - 2021-02-22, 11:48
Popatrz na schemat podłączenia panela do EBL271 na piny 3 i 10. W 99 tego nie ma. Przekaźniki są widoczne na schemacie blokowym EBL271 - musisz odwzorować taki sam układ dwóch przekaźników - jeden sterowany z pinu 10 panela do włączania pompy a z pinu 3 sterować przekaźnikiem włączającym obwody oświetlenia.
voice - 2021-04-19, 19:21
| kaimar napisał/a: | | Popatrz na schemat podłączenia panela do EBL271 na piny 3 i 10. W 99 tego nie ma. Przekaźniki są widoczne na schemacie blokowym EBL271 - musisz odwzorować taki sam układ dwóch przekaźników - jeden sterowany z pinu 10 panela do włączania pompy a z pinu 3 sterować przekaźnikiem włączającym obwody oświetlenia. |
Kaimar bardzo dziękuję za pomoc i odpowiedź, w tej chwili mogę działać z elektryką, bo wcześniej rejestrowałem auto robiłem wszystko silnikowo zakładałem roletę itp..
Więc teraz jestem gotowy na reanimację - podmianę energobloku i tutaj proszę Was o pomoc.
Czy mógłbym poprosić jeżeli to nie problem o rozrysowanie schematu podłączenia tych przekaźników ??
Panel mam taki LT431
Socale - 2021-04-20, 19:11
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, oczami wyobraźni widzę takie coś, gdyż z E99 nie ma wyjścia na zasilanie obwodów oświetleniowych oraz obwodów załączających pompę (krany).
Sterowanie przekaźnikami (brązowe) 1 włącznik pompy, 2 włącznik oświetlenia.
voice - 2021-04-21, 17:35
| Socale napisał/a: | Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, oczami wyobraźni widzę takie coś, gdyż z E99 nie ma wyjścia na zasilanie obwodów oświetleniowych oraz obwodów załączających pompę (krany).
Sterowanie przekaźnikami (brązowe) 1 włącznik pompy, 2 włącznik oświetlenia. |
Wojtku dzięki ale od czego zacząć tą migrację ze starego do nowego energobloku.
Socale - 2021-04-21, 18:26
No tak aby to zgodnie ze schematem wyżej, analogicznie przepinaj kabelki, potem aby z przekaźnikami zgodną myślą było, jak po włączeniu funkcji "pompa" z panela sterującego wychodzi +12V to poślij te napięcie na cewkę przekaźnika a wyjście z cewki do masy. Powinien klikać razem z załączeniem na pulpicie.
Jeśli jest odwrotnie, tzn, jak po włączeniu funkcji "pompa" z panela sterującego, na danym kabelku jest zapinanie go do masy, to +12V daj bezpośrednio na cewkę przekaźnika, a steruj podając mu ową masę. Działanie identycznie w przypadku oświetlenia.
Panel rozumiem że jest oryginalny z E271
voice - 2021-04-21, 19:34
| Socale napisał/a: |
Panel rozumiem że jest oryginalny z E271 |
Tak jak na załączonym wyżej zdjęciu.
Socale - 2021-04-21, 22:06
No to trzeba tylko zbadać co załączają 2 prawe włączniki.
Są 2 opcje:
Załączają +12V do przydzielonego obwodu (np pompy wody)= prąd płynie od włącznika przez pompę i do masy.
Załączają masę do przydzielonego obwodu (np pompy wody) = prąd płynie z aku +12V na pompę a masę załącza włącznik.
Obydwie te formy sterowania są jednakowe, niczym się nie różnią, jedynie polaryzacją.
voice - 2021-05-29, 21:44
| Socale napisał/a: | No to trzeba tylko zbadać co załączają 2 prawe włączniki.
Są 2 opcje:
Załączają +12V do przydzielonego obwodu (np pompy wody)= prąd płynie od włącznika przez pompę i do masy.
Załączają masę do przydzielonego obwodu (np pompy wody) = prąd płynie z aku +12V na pompę a masę załącza włącznik.
Obydwie te formy sterowania są jednakowe, niczym się nie różnią, jedynie polaryzacją. |
Panowie, nadal się męczę, sprawa wygląda tak.
dzięki koledze z forum dostałem panel dedykowany do EBL99 z kampera dedhleffs jak w załączniku.
Podłączyłem sterowanie z panela dethleffs do EBL99 na kostkę BLOK 3 , podłączyłem go pod 230V i co dalej.
Co mam zrobić by załączyć 12V na panelu, wciskam i cisza ...
Poza świecąca diodą 230V nic nie działa. Jak mam wysterować załączenie 12V z panela do ebl 99
Socale - 2021-05-30, 08:14
A dobra, już znalazłem temat. Miałem podobny/identyczny panel.
Załączanie pokładowego napięcia 12V prawym włącznikiem zaznaczonym "12V"
Najprawdopodobniej, ów włącznik nie otrzymuje nic do załączenia, napiszą tak po chłopsku, żeby załączał 12V, musi otrzymać skądś te 12V, by je załączyć czyli puścić dalej w kierunku EBL.
Nie jest to 12v użytkowe, jest raczej sygnałem.
EBL jak "widzi" ów sygnał w postaci tych 12V z włącznika, to zapina wewnątrz przekaźnik i napięcie z EBL wychodzi poprzez bezpieczniki do odbiorników do dyspozycji użytkownika.
.
Ja bym rozpoczął od tego, czy ów panel otrzymuje 12V do obsługi samego siebie jeśli tak, to sprawdzić czy na którymś pinie włącznika jest napięcie (wobec masy), po załączeniu sprawdzić czy pojawiło się na pinie wyjściowym (czyli styki wewnątrz nie są stopione). Jeśli jest ok, prześledzić drogę do wielozłącza = tej szerokiej wtyczki. Namierzyć który kabelek ma łączność w włącznikiem który przed chwilą sprawdzaliśmy. Jeśli nie ma nigdzie przerwy, idziemy tym kabelkiem w stronę EBL i tam sprawdzamy czy załączone 12V dociera do właściwego pinu, jeśli dociera, to trzeba zajrzeć do wnętrza EBL i dalej śledzić drogę do załączania przekaźnika.
Trzeba też sprawdzić masę, wówczas wszystkie pomiary robimy identycznie ale wobec +12V a nie wobec masy, gdyż proces załączanie może być sterowany masą.
Dalej... już nie wiem.
voice - 2021-05-30, 09:01
| Socale napisał/a: | A dobra, już znalazłem temat. Miałem podobny/identyczny panel.
Załączanie pokładowego napięcia 12V prawym włącznikiem zaznaczonym "12V"
Najprawdopodobniej, ów włącznik nie otrzymuje nic do załączenia, napiszą tak po chłopsku, żeby załączał 12V, musi otrzymać skądś te 12V, by je załączyć czyli puścić dalej w kierunku EBL.
Nie jest to 12v użytkowe, jest raczej sygnałem.
EBL jak "widzi" ów sygnał w postaci tych 12V z włącznika, to zapina wewnątrz przekaźnik i napięcie z EBL wychodzi poprzez bezpieczniki do odbiorników do dyspozycji użytkownika.
|
Dokładnie tak potrzebuje ten sygnał do załączenia urządzeń pokładowych.
wtyczka ta szeroka łącząca panel z ebl ma przejścia i jest sprawna.
Czy jakieś przewody jeszcze powinienem mieć podłączone do EBL np blok 2 ???
Pytam bo gdy mam zasilony ebl99 i podłączony tylko panel sterowniczy na blok 3 to nie mam żadnego zasilania na żadnym przewodzie dochodzącym do panela.
Zrobiłem myk i w swoim burstnerze też wyłączyłem wszystkie przewody z bloków i zostawiłem tylko panel i też nie ma napięcia. Dopiero po włączeniu w swoim burstnerze ( nie ten kamper którego robię w tej chwili żeby było wszystko jasne) wtyczki bloku nr 2 zasiliło panel i tutaj po włączeniu na panelu 12V wszystko działa.
po schemacie widzę, że jest tam podłączone bateria startowa czyli z auta oraz bateria pokładowa. Podłączyłem tam baterie a wysterowania nie ma.
Więc ja już nie wiem o co k.........wa chodzi, najchętniej dałbym to komuś kto się zna ale u mnie w okolicy jest dupa nikt sie nie zna na takich rzeczach.
Nikita55 mówił, że sprawdzałeś ten EBL 99 i niby sprawny, bo na moje to wychodzi że to wina EBL99 , ale to tylko moje przypuszczenia.
gdzie dostaje sygnał EBL99 aby załączyć 12v na odbiorniki ??
nikita55 - 2021-05-31, 18:28
Z tego co pamiętam to przecieć ten panel ma dwie wsówki i powinny tam być podpięte dwa kable. Po drugiej stronie panela gdzie jest włącznik 12v. Dopiero ten włącznik ( 12v) załącza chyba ebl 99?
Socale - 2021-05-31, 19:42
| voice napisał/a: |
...
gdzie dostaje sygnał EBL99 aby załączyć 12v na odbiorniki ?? |
Voice, włącznik/wyłącznik na panelu sterowania jest kołyskowy, w górę załącza i wraca, w dół wyłącza i wraca = do pozycji środkowej. (lub odwrotnie, nie pamiętam)
Analogicznie, podaje żądanie na pin 9 włącz = załączanie lub na pin 12 wyłącz = wyłączanie.
Sygnały żądania lecą prawdopodobnie bezpośrednio z tego przełącznika, poprzez złącza prosto do A11(załączanie) i A12(wyłączanie) w module BW99 a moduł wykonuje polecenia załączania i wyłączania obwodów zewnętrznych z osobna i steruje przekaźnikami.
Sprawdź co pojawia się na pinach 9 i 12 w chwili manipulacji włącznikiem, czy pojawia się na nich +12V czy masa.
voice - 2021-05-31, 20:40
| nikita55 napisał/a: | | Z tego co pamiętam to przecieć ten panel ma dwie wsówki i powinny tam być podpięte dwa kable. Po drugiej stronie panela gdzie jest włącznik 12v. Dopiero ten włącznik ( 12v) załącza chyba ebl 99? |
Marcin nie wiem w czym rzecz ale jak mam podłączony panel detlefsa pod swojego butstnera gdzie też jest ebl99 to nie potrzebuje podpięcia żadnych dodatkowych styków, wystarczy, że mam podłączone wtyk ten 12 pinowy na panel a w ebl podłączoną wtyczkę do bloku 2 i po naciśnięciu na przycisk 12v jest jasność i wszystko działa.
Więc ja jestem gupi w tej materii.
patrząc na Twoją koncepcję co tam pod te wsuwki powinno być podłączone ?? dodatkowe 12v ?? jakiś sygnał ?? skąd ??
| Socale napisał/a: |
..
Sprawdź co pojawia się na pinach 9 i 12 w chwili manipulacji włącznikiem, czy pojawia się na nich +12V czy masa. |
Wojtek jutro sprawdzę ale jak to się ma do tego podłączenia w moim burstnerze,które opisałem wcześniej.
Na moje jest tam uwalony moduł ten załączania wyłączania napięcia na odbiorniki.
Najchętniej bym ten ebl 99 podłączył do mojego burstnera ale żeby to zrobić to cały dzień rozbierania odkręcanie siedzenia obrotnicy itp.... Więc nie bardzo mi się to uśmiecha.
Socale - 2021-05-31, 21:26
W przypadku, Burstner<>Dethleffs zapewne działa zasada "każdy hooy na swój strój" bo w interesie każdej firmy jest stosowanie niekompatybilności z konkurencją, a dostawcą sprzętu (EBLi) jest niezależny producent dając uniwersalnie różne możliwości do wykorzystania/opracowania/zastosowania. Panele do EBEeLi dostosowują już "koncepcjonaliści i designeryści"
Te piny grube luzem nie muszą być wykorzystane, ale mogą, to już zależy od koncepcji konstruktorów.
Zapewne spotkałeś się w samochodach ze ślepymi wtyczkami do czegoś... O to samo mi chodzi.
Nie oskarżaj modułu tak długo jak nie rozpracujemy tego, co pojawia się na B3 - 9 i 12 i czy to co się pojawia to jest prawidłowe.
voice - 2021-06-22, 18:35
Panowie po co jest ten moduł i do czego służy. Co on ma za zadanie.
dzisiaj poszedłem do auta - aku kompletnie rozładowane. Podłączam inteligentny prostownik piszczy błąd. dopiero po odłączeniu tego modułu zaczął ładować i mam wrażenie, że to on rozładował mi Aku.
do niego idzie płus od aku samochodowego i także od niego idze do EBL.
i jeszcze wychodzi jeden żółty od sterowania D+
Monter - 2021-06-23, 00:50
Wygląda jak moduł do łączenia akumulatorów po odpaleniu (ładowanie). Sygnał D+ może też sugerować moduł zasilający lodówkę w 12V podczas jazdy. W to czarne gniazdo po prawej wchodzi jakiś przekaźnik? Jeśli tak - sprawdzić czy nie sklejony.
Generalnie w parze z prostszymi energoblokami montuje się taki moduł gdzieś obok, np. EBL99 często występuje w parze z DP02.
voice - 2021-06-23, 06:23
| Monter napisał/a: | Wygląda jak moduł do łączenia akumulatorów po odpaleniu (ładowanie). Sygnał D+ może też sugerować moduł zasilający lodówkę w 12V podczas jazdy. W to czarne gniazdo po prawej wchodzi jakiś przekaźnik? Jeśli tak - sprawdzić czy nie sklejony.
Generalnie w parze z prostszymi energoblokami montuje się taki moduł gdzieś obok, np. EBL99 często występuje w parze z DP02. |
U mnie w tym module są podłączone do wtyczki czarnej dwupinowej przewód od aku startowego i od ebl. oraz jeden przewód żółty na wtyczce 5 pinowej i dwa bezpieczniki.
Nie mam zamontowanego żadnego przekkaźnika.
Może ktoś wyjął. Czy wystarczy zamontować zwykły taki samochodowy przekaźnik czy musi być jakiś specjalny ??
Moduł ten był zamontowany razem z uszkodzonym EBL 271 teraz będę montował EBL 99 i czy on też powinien być podłączony czy zastosować coś innego.
voice - 2021-06-26, 17:05
| Socale napisał/a: |
Sterowanie przekaźnikami (brązowe) 1 włącznik pompy, 2 włącznik oświetlenia. |
Panowie EBL 99 podłączony, ale mam jeszcze dwa problemy.
1. Nie mam sterowania D+ na lodówkę proszę o pomoc gdzie szukać problemu ???
2. po podłączeniu przewodów od pompy wody pod wejścia na ebl cały czas pompa chodzi pomimo że krany nie są włączone ??
Socale - 2021-07-26, 20:00
Wracamy. Wróciliśmy do domu i dziś uczciwie wziąłem się za to co Ci obiecałem że zajmę się po powrocie... z miesięcznym poślizgiem ale zawsze jednak.
Ok, do rzeczy. Mam tylko złe wiadomości a muszę być szczery.
W 2 panelach które przysłałeś, tylko jeden wskaźnik jest sprawny, amperomierz którego nie ma na zdjęciach bo jest sprawny.
Pozostałe 3 wskaźniki, Amperomierz, Voltomierz 1 i Voltomierz 2 są uszkodzone. 2 z nich w wyniku upalenia fragmentu cewki drutu miedzianego grubości 1/2 włosa.
Jeden nie wygląda na upalony lecz raczej przerwany.
I to chyba dlatego wskaźniki nie chciały wskazywać. Niestety ze względu na mikroskopijne rozmiary nie mam szans odwinąć jednego zwoja i go wlutować w swoje miejsce, jest to dla mnie a wykonalne. W życiu wiele razy miałem do czynienia z takimi wskaźnikami i nigdy nie udało mi się ich wskrzesić. To są wymiary mikro a foto robiłem w trybie makro z ręcznym ustawianiem focusa bo aparat nie wiedział o co mi chodzi i wariował.
Antidotuum:
Wyszperać i kupić za grosiki podobne wskaźniki, tło ze skalą podmienić (jest wymienialne).
Poniżej zdjęcia, 2 z nich to upalenia, czyli próby sprawdzania sprawności wskaźników za pomocą dowolnego obcego lecz destrukcyjnego źródła napięcia, np. bateria AA1,5V i pozamiatane.
Jeden z nich ma wyraźny "koniec drucika", nie jest upalony, raczej... no właśnie nie dostrzegłem drugiego końca, znikł. Może jest ale moje mikroskopy nie dostrzegły go.
voice - 2021-07-26, 20:12
| Socale napisał/a: | Wracamy. Wróciliśmy do domu i dziś uczciwie wziąłem się za to co Ci obiecałem że zajmę się po powrocie... z miesięcznym poślizgiem ale zawsze jednak.
Ok, do rzeczy. Mam tylko złe wiadomości a muszę być szczery.
W 2 panelach które przysłałeś, tylko jeden wskaźnik jest sprawny, amperomierz którego nie ma na zdjęciach bo jest sprawny.
Pozostałe 3 wskaźniki, Amperomierz, Voltomierz 1 i Voltomierz 2 są uszkodzone. 2 z nich w wyniku upalenia fragmentu cewki drutu miedzianego grubości 1/2 włosa.
Jeden nie wygląda na upalony lecz raczej przerwany.
I to chyba dlatego wskaźniki nie chciały wskazywać. Niestety ze względu na mikroskopijne rozmiary nie mam szans odwinąć jednego zwoja i go wlutować w swoje miejsce, jest to dla mnie a wykonalne. W życiu wiele razy miałem do czynienia z takimi wskaźnikami i nigdy nie udało mi się ich wskrzesić. To są wymiary mikro a foto robiłem w trybie makro z ręcznym ustawianiem focusa bo aparat nie wiedział o co mi chodzi i wariował.
Antidotuum:
Wyszperać i kupić za grosiki podobne wskaźniki, tło ze skalą podmienić (jest wymienialne).
Poniżej zdjęcia, 2 z nich to upalenia, czyli próby sprawdzania sprawności wskaźników za pomocą dowolnego obcego lecz destrukcyjnego źródła napięcia, np. bateria AA1,5V i pozamiatane.
Jeden z nich ma wyraźny "koniec drucika", nie jest upalony, raczej... no właśnie nie dostrzegłem drugiego końca, znikł. Może jest ale moje mikroskopy nie dostrzegły go. |
Wojtuś dziękuję za info, sprawa u mnie wygląda tak, że po dostarczeniu nowego ebl99 przez Marcina zasilanie wróciło do mojego kampera poza sterowaniem + do lodówki, które jeszcze muszę zrobić. Poza tym u mnie nie działa Amperomierz we wskaźnikach również. Ale to już szczegół. Wojtku ja po wymianie na nowy ebl99 od Marcina na jego prośbę wysłałem do do Ciebie do sprawdzenia, bo tak z nim ustaliłem. Więc nie wiem co Marcin postanowi co z tym dalej. A co z tym EBL 99 który nie chciał dac napięcia na 12V ??.
Socale - 2021-07-26, 20:24
Jeśli nie działa Ci amperomierz, to sprawdź miernikiem na pozycji Dioda/Omomierz w dowolnej polaryzacji, powinien wychylić się od środka do połowy skali w prawo lub w lewo.
EBL startuje normalnie, jest napięcie 13V z własnego zasilacza.
Jest jeden sprawny Amperomierz do wykorzystania u Ciebie, o ile okaże się że Twój jest istotnie uszkodzony.
Omomierzem lub "diodą" wskazanie w okolicach 18 Ohm i przy tym bezpieczny wychył wskaźnika wyraźnie widoczny musi być.
.
Jutro to wszystko poskładam bo dziś już mnie garb bolał od tego wpatrywania i bezruchu.
voice - 2021-07-28, 19:16
| Socale napisał/a: | Jeśli nie działa Ci amperomierz, to sprawdź miernikiem na pozycji Dioda/Omomierz w dowolnej polaryzacji, powinien wychylić się od środka do połowy skali w prawo lub w lewo.
EBL startuje normalnie, jest napięcie 13V z własnego zasilacza.
Jest jeden sprawny Amperomierz do wykorzystania u Ciebie, o ile okaże się że Twój jest istotnie uszkodzony.
Omomierzem lub "diodą" wskazanie w okolicach 18 Ohm i przy tym bezpieczny wychył wskaźnika wyraźnie widoczny musi być.
.
Jutro to wszystko poskładam bo dziś już mnie garb bolał od tego wpatrywania i bezruchu. |
Wojtek ten ebl działa sam w sobie jednak u mnie nie załączał 12V do zabudowy, dlatego został wysłany do Ciebie na diagnostykę a Marcin wysłał mi nowy, który sprawdził u siebie i faktycznie u mnie ten nowy działa.
Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem Miernik miałem na 20k ?? a amperomierz ani nie drgnął.
Socale - 2021-07-29, 20:27
Dziś posiedziałem sobie w zimnym przy e bloku.
Istotnie po podłączeniu kablem który jest w komplecie, 12V nie chciało ruszyć.
Nie sygnalizowało też obecności 230V z sieci.
Za załączanie odpowiada moduł boczny, ale jego sprawności nie da się zdiagnozować.
Ów moduł nie zapodaje +12V lecz zapina masę, co prawda polaryzacja nie ma tu znaczenia podaję tylko informacyjnie. Jak oszukałem elektronikę i sztucznie zapiąłem masę, zaświeciła się kontrolna obecności 230V ze słupka (bo było podpięte 230V), zaświeciła się kontrolka włączenia 12V na pokładzie, przy tym kontrola napięcia aku spod maski była możliwa i załączała podświetlanie wskaźników.
Niestety ja tego modułu nie ogarnę bez wiedzy serwisowej.
Podczas przyglądania się, znalazłem upaloną ścieżkę (jej cienki fragment pełni rolę bezpiecznika).
Ta upalona , środkowa z trzech, jest bezpośrednio prowadzona do amperomierza bez pośredników po drodze, to tłumaczyłoby upalenie wskaźnika wewnątrz.
Voice, podaj adres na jakiś Twój paczkomat InPost, odeślę bo na urlop się szykuję.
voice - 2021-07-30, 21:39
Wojtku nie wiem czy to wysłać do mnie. Skontaktuj się z Marcinem (nikita55), ja na jego prośbę wysłałem Ci to do sprawdzenia, bo Marcin wysłał minowy który działa
|
|