Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Ford Transit MK7. Skrzynki bezpieczników. Gdzie szukać?

Janusszr - 2020-08-14, 22:47
Temat postu: Ford Transit MK7. Skrzynki bezpieczników. Gdzie szukać?
Podpowiedzcie gdzie znaleźć "standardową skrzynkę bezpieczników". Taką ma podobno nazwę.
Jedna skrzynka jest w komorze silnika, drugą znalazłem za schowkiem pasażera, a z tą trzecią tzw. "standardową...." mam kłopot. W internecie znalazłem rozpiskę bezpieczników w tej skrzynce, ale nigdzie nie mogę znaleźć jej usytuowania.

OldPiernik - 2020-08-15, 07:39

A to nie jest ta za schowkiem pasażera? Tzn jak wyjmiesz szufladę naciskając boczne prowadnice to za schowkiem są bezpieczniki.
Następne powinny być za siedzeniem kierowcy. Ale te to są tzw wysokoprądowe.
A co ci nie działa?

Janusszr - 2020-08-15, 08:51

Dzięki serdeczne.
Rozgryzłem to. Inaczej jest na rysunku, a inaczej w realu, dlatego miałem kłopot. Bezpieczniki o które pytałem są na samym wierzchu za schowkiem pasażera.
Nie działa nawiew klimy. Bezpiecznik dobry. Pewnie szczotki się skończyły.

wojtekjanus - 2020-08-15, 18:31

Janusszr napisał/a:
Nie działa nawiew klimy. Bezpiecznik dobry.
Nie działa w ogóle, czy nie działa tylko na wolniejszych prędkościach?
Janusszr - 2020-08-15, 19:45

Nie działa w ogóle. W kostce przyłączeniowej wentylatora nie ma napięcie. Wentylator po przyłożeniu napięcia działa.
wojtekjanus - 2020-08-15, 22:25

Układ sterowania wentylatorem jest po stronie masy. Czyli na jednym ze styków wentylatora jest stale napięcie z bezpiecznika (ale po włączeniu stacyjki), do drugiego styku silnika podłączony jest układ opornika i przełącznika, a dopiero przełącznik do masy.
Mierzenie napięcia pomiędzy pinami wtyku silnika nie jest miarodajne, bo nie mówi, czy jest jeden z pinów połączony z bezpiecznikiem zasilającym.

Sprawdziłbym czy na wtyku silnika na jednym z pinów nawiewu jest +12V - ale mierzone w stosunku do zewnętrznej masy, jeżeli jest, to sprawdziłbym czy jest masa na pinach przełącznika wentylatora. Opornik jest tu nieistotny, największa prędkość działa bez opornika. Skoro nie działa w ogóle, to nie ma masy.


Jest też ewentualność, że przełącznik jest uszkodzony.

Janusszr - 2020-08-15, 22:48

Dziękuję. Jutro to sprawdzę.
Janusszr - 2020-08-16, 07:39

Sprawdziłem napięcie na pinach wtyku silnika. Masę wziąłem bezpośrednio z akumulatora. Na żadnym z dwóch pinów nie ma napięcia. Wyjąłem bezpiecznik i tam również nie ma napięcia :(
OldPiernik - 2020-08-16, 08:39

Ale napięcie w skrzynce bezpieczników sprawdzałeś po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon?
Janusszr - 2020-08-16, 08:44

OldPiernik napisał/a:
Ale napięcie w skrzynce bezpieczników sprawdzałeś po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon?

Oczywiście, że sprawdzałem po włączeniu zapłonu. Na bezpiecznikach sąsiadujących napięcie jest.
Chcę się dobrać do bezpiecznika od tyłu, ale mam kłopot z wyjęciem panela z bezpiecznikami. Może się w końcu jakoś uda :) , są zawsze dwa uda :)

Janusszr - 2020-08-17, 09:23

I sprawa wyjaśniła się po drodze przez mękę.
Przekaźnik który podaje prąd na bezpiecznik siadł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group