Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Kampervan, a kamper

Dwarf22 - 2020-08-29, 18:28
Temat postu: Kampervan, a kamper
Hejka ludzie. Czy ktoś z Was jest może właścicielem kampervana? ;) . Ostatnio zainteresowałem się tematem tych pojazdów, przejrzałem parę ofert i chciałbym zapytać jakie są plusy posiadania takiego kampervana, a jakie minusy.
Bim - 2020-08-29, 18:34

Pytasz po kątem pińcet plus? :-P

Kibel masz w jadalni a prysznic na trawie w kampervanie :diabelski_usmiech

SlawekEwa - 2020-08-29, 19:32

w większości kamperów siedząc na kiblu nogi trzymasz w brodziku :haha:
Kris44 - 2020-08-29, 19:36

Miałem blaszankę i jak na 2+1 idealnie
.Zalety to 100%szczelności,szybkość podróżowania,większa mobilność na parkingach a przede wszystkim cisza w zabudowie.Po nim miałem półintegre i nigdy więcej skrzypi,trzeszczy.Teraz znów szukam blaszanki w fabrycznej zabudowie.
To jest moje zdanie oczywiście są zwolennicy alkow,pełnych integr itp.
Wszystko zależy od potrzeb

Bim - 2020-08-29, 20:17

Cytat:
Wszystko zależy od potrzeb


Nie od kasy i wieku :wyszczerzony:

Jak stary i bidny to alkowa
jak młody i hamowanie popędu mu szkodzi to kampervan :-P

Dwarf22 - 2020-08-29, 20:20

O dzięki za szybką odpowiedź ;P. A powiedzcie mi jeszcze, jestem dosyć zielony w temacie jeszcze. Słyszałem,że takim kampervanem w odróżnieniu od zwykłego campera można do centrum wjechać. To prawda czy nie prawda ? :wyszczerzony: .
ZEUS - 2020-08-29, 21:31

Każdym możesz wjechać do centrum...🤪
kimtop - 2020-08-29, 21:50

Centrum czego?
jawi13 - 2020-08-29, 22:04

Po takich odpowiedziach jak kolega otrzymał dotychczas można się zniechęcić do tego forum od samego początku bytności na nim.
Woj-tek - 2020-08-29, 22:10

Kampervan mi pasuje, chociaż trochę wąski w środku. W tym sezonie trzy morza zaliczone i mazury.
Myślę, że max trzy osoby a optymalnie dwie na pokładzie.
W razie kolizji łatwiejszy do naprawy.

Bim - 2020-08-29, 22:34

jawi13 napisał/a:
Po takich odpowiedziach jak kolega otrzymał dotychczas można się zniechęcić do tego forum od samego początku bytności na nim.



Nie przesadzaj z tym zniechecaniem

Wystarczy napisać mam 23 lata podoba mi się niezależność w podróżowaniu narazie planuję

lub mamy trójkę i marzy nam się podbój Europy:-/

Jakie pytania takie odpowiedzi 8-)

Bajaga - 2020-08-29, 23:24
Temat postu: Re: Kampervan, a kamper
Dwarf22 napisał/a:
Hejka ludzie. Czy ktoś z Was jest może właścicielem kampervana? ;) . Ostatnio zainteresowałem się tematem tych pojazdów, przejrzałem parę ofert i chciałbym zapytać jakie są plusy posiadania takiego kampervana, a jakie minusy.


Pytanie co kto uważa za kampervana. Dla mnie to auto pół-kempingowe bez prysznica i wc... Ale może są różne zdania.

Track222 - 2020-08-29, 23:44

Bim napisał/a:
Pytasz po kątem pińcet plus? :-P

Kibel masz w jadalni a prysznic na trawie w kampervanie :diabelski_usmiech


Jakie piszesz głupoty, że głowa boli. Świadczy to o tym, że o kampervanie nie masz pojęcia!!!

Cyryl - 2020-08-30, 07:26
Temat postu: Re: Kampervan, a kamper
Dwarf22 napisał/a:
Hejka ludzie. Czy ktoś z Was jest może właścicielem kampervana? ;) . Ostatnio zainteresowałem się tematem tych pojazdów, przejrzałem parę ofert i chciałbym zapytać jakie są plusy posiadania takiego kampervana, a jakie minusy.


są ludzie posiadający kampervany i dla nich mają one więcej zalet niż wad, a są ludzie posiadający kampery mający to samo zdanie o swoich pojazdach, a co Tobie będzie odpowiadało, kto to wie?

12 lat temu gdy kupowałem pierwszego kampera miałem do wyboru: kampera alkowę i kamperavana Ford Transit z podwyższanym dachem.

kto wie, gdyby wtedy wybrał Forda, to może dzisiaj byłbym zagorzałym zwolennikiem kampervanów, ale wybrałem kampera i dzisiaj nie wyobrażam sobie podróżowania mniejszym.

krimar - 2020-08-30, 22:06

Kampervany są znacznie bezpieczniejsze, kamper - zwłaszcza starszy - może się rozpaść nawet przy niezbyt wielkiej stłuczce
orkaaa - 2020-08-30, 22:06

Wszystko zależy od preferencji. Czy jeździsz cały rok, czy tylko lato - jesień. Jak cały rok tylko zimowy kamper. Jeśli tylko lato Campervan ma kilka zalet . Jeśli niższy niż 2.20 wiedziesz na każdą plaże i parking. Mówimy o południu i zachodzie Europy. Faktycznie ciszej w środku. Ale jak trafisz na deszcz hm każdy kamper ma dużo więcej miejsca. Po poru dniach deszczu zaczyna się doceniać dodatkowe centymetry przestrzeni. O zimie nie wspomnę, bo tam spędzasz dużo czasu. Czyli najważniejsze o jakieś porze roku będziesz jeździł i czy na dziko czy kempingi itd. Kamper jest dużo wygodniejszy wyższy, więcej miejsca, można sporo zabrać. Van mniejsze wygody ale łatwiej dojechać bo nie dotyczą nas bariery na parkingach i gałęzie / na dziko/
SlawekEwa - 2020-08-30, 22:10

orkaaa napisał/a:
Jeśli niższy niż 2.20 wiedziesz na każdą plaże i parking.

to zależy jaki pojazd nazywamy vanem?

orkaaa - 2020-08-30, 23:27

Wszystko zależy od preferencji. Czy jeździsz cały rok, czy tylko lato - jesień. Jak cały rok tylko zimowy kamper. Jeśli tylko lato Campervan ma kilka zalet . Jeśli niższy niż 2.20 wiedziesz na każdą plaże i parking. Mówimy o południu i zachodzie Europy. Faktycznie ciszej w środku. Ale jak trafisz na deszcz hm każdy kamper ma dużo więcej miejsca. Po poru dniach deszczu zaczyna się doceniać dodatkowe centymetry przestrzeni. O zimie nie wspomnę, bo tam spędzasz dużo czasu. Czyli najważniejsze o jakieś porze roku będziesz jeździł i czy na dziko czy kempingi itd. Kamper jest dużo wygodniejszy wyższy, więcej miejsca, można sporo zabrać. Van mniejsze wygody ale łatwiej dojechać bo nie dotyczą nas bariery na parkingach i gałęzie / na dziko/
gryz3k - 2020-08-31, 11:12

Miałem kampervana Hymera, półintegrę Burstnera i mam integrę Hymera. Z szybkością podróżowania to raczej mit. Obecnie w całej Europie ograniczenia na autostradach więc i Ferrari nie przyspieszysz.. 2.20 to wysokości to nie kampervan tylko samochód z łóżkiem typu VW t cośtam. Regularny kampervan z łazienką i kabiną dla homo erectus ma po 3 metry. Problemem jest szerokość. W środku 20 cm zmienia da się we względny komfort. Dla mnie najlepsza opcja to półintegra.
Woj-tek - 2020-08-31, 12:39

gryz3k, 100% racji. :)
Jeszcze jedna różnica, że jak jedziesz kampervanem i machniesz na przywitanie posiadaczowi kampera to na 100 % nie odmachnie. :wyszczerzony:

krzlac - 2020-08-31, 13:52
Temat postu: Re: Kampervan, a kamper
Dwarf22 napisał/a:
... jakie są plusy posiadania takiego kampervana, a jakie minusy.


Wejdź do jednego, wejdź do drugiego i wyrobisz sobie zdanie. Tu nie otrzymasz jasnej odpowiedzi. Sprecyzuj jeszcze co uważasz za kampervana, bo koledzy błądzą z kiblami i wysokościami.

SlawekEwa - 2020-09-01, 08:10

krzlac napisał/a:
Sprecyzuj jeszcze co uważasz za kampervana, bo koledzy błądzą z kiblami i wysokościami.

Dla kolegów to " wsio ryba" kampervan, kamperbus, webasto, debasto, kuweta, kaseta :haha:

Dwarf22 - 2020-09-01, 15:05
Temat postu: Re: Kampervan, a kamper
kimtop napisał/a:
Centrum czego?


Centrum miasta. Obiło mi się o uszy, że podróżując po Europie mogą być problemy z wjazdem do centrum.


Bajaga napisał/a:

Pytanie co kto uważa za kampervana. Dla mnie to auto pół-kempingowe bez prysznica i wc... Ale może są różne zdania.


No powiedzmy, że chodzi o coś takiego https://www.motorhome.pl/...and-california/.

orkaaa - 2020-09-01, 17:40

Nie ma zakazów jako takich. W miejscach bardzo popularnych czasami pojawiają się zakazy wjazdu dla kamperów / na parkingi/ ale zwykle kilkadziesiąt -kilkaset metrów dalej jest parking dla kamperów. O plażach już pisałem limit wysokości i szlaban na 2.2o ale znowu kilkaset metrów dalej można spokojnie zaparkować. Oczywiście jak samochód ma 7 metrów to trudniej o miejsce parkingowe. Krótki samochod się zmieści a duży już nie. Ale to nie problem. Pod marketami stałem zawsze na dwóch miejscach zwykle gdzieś na końcu parkingu a w miastach przy zwiedzaniu jak się jest na pierwszego albo ostatniego klienta to nie ma problemu. Jeżeli przyjeżdża się w środku dnia to i osobówką będzie problem zaparkować. Nie kieruj się tym czy wjedziesz czy nie tylko jakie masz preferencje, czy całoroczny czy nie, gdzie chcesz jeździć kempingi na dziko. Ile czasu w samochodzie ?
Cyryl - 2020-09-01, 18:25
Temat postu: Re: Kampervan, a kamper
Dwarf22 napisał/a:
...No powiedzmy, że chodzi o coś takiego https://www.motorhome.pl/...and-california/.


a ja niedawno byłem we wrocławskim salonie VW i oglądałem Califorinię Grand właśnie takiego.

oczywiście jako posiadacz dużego kampera już nie przesiadłbym się na mniejszy, ale tak z ciekawości obejrzałem i miło pogadałem ze sprzedającym.

najbardziej podobały mi się następujące rzeczy:
od razu widać, że wszystko jest "od jednej matki", w moim kamperze fotele kierowcy i pasażera są od Fiata, a pozostałe od Rimora, a tu wszystkie identyczne.

kamper jest w zasadzie na dwie osoby, bo na tylnych drzwiach są zawieszone dwa fotele turystyczne i to jest z braku schowków zewnętrznych bardzo dobre rozwiązanie.

stolikiem turystycznym do tych foteli na zewnątrz jest wewnętrzny stolik, który można wyciągnąć i ustawić na ziemi. pomysłowe rozwiązanie oszczędzające miejsce i wagę.

minus to wysoka podłoga i aby się wyprostować stosunkowo wysoki dach i pewnie to przekłada się na zużycie paliwa przy większych prędkościach.

jol030 - 2020-09-20, 10:45

Widzę, że macie bardzo różne zdania na temat kampervana. Chętnie jednak poznam zdanie osób, które już z niego korzystały. Ktoś odbył nim jakąś podróż? Możecie mi poleci czy raczej nie byliście zadowoleni? Jak to wyglądało?
papamila - 2020-09-20, 13:40

po co ta dyskusja?
każdy ma swoje zdanie, potrzeby i wymagania.
A Tobie proponuję wynająć na tydzien
kampera a potem kamperwana lub auto na blaszaku,
Będzie pełna świadomość czego chcesz.

...potem napisz swoją opinie, :spoko

andi at - 2020-09-20, 19:42

Papamila i tu masz racje tylko oni o tym nie wiedzą .Piszą tu bzdury i wymyślają bajer haha
A to takie proste wynająć i opisać .Ja mam półintegre a rozglądam się za blaszanką albo coś koło 4,5 t :spoko

RoWeRs - 2020-09-20, 23:21

W tym roku machnąłem kilkanaście przełęczy i dopadło mnie takie spostrzeżenie, że blaszak jest z reguły dłuższy o jeden rozmiar w rozstawie osi niż jego kamperowy odpowiednik ;)
Chcąc dużo jeździć po krętych, górskich drogach jest to jakiś argument ;)

John Wayne - 2020-09-21, 07:17

W Europie 70 % kupowanych camperów to Campervany może to jest odpowiedź.
mischka - 2020-09-21, 07:21

jol030 napisał/a:
Widzę, że macie bardzo różne zdania na temat kampervana.

i to się nigdy nie zmieni. Każdy podróżuje inaczej i w innym składzie.
Mi się osobiście kampervany podobają i widzę w nich sporo zalet ale podróżując z dziećmi miejsca niestety brak.

gryz3k - 2020-09-21, 19:24

jol030 napisał/a:
Widzę, że macie bardzo różne zdania na temat kampervana. Chętnie jednak poznam zdanie osób, które już z niego korzystały. Ktoś odbył nim jakąś podróż? Możecie mi poleci czy raczej nie byliście zadowoleni? Jak to wyglądało?


Przecież napisałem. :shock:

Dodam jeszcze, że poza ciasnotą w kamperwanie jest zwykle niższy komfort cieplny. Gorsza izolacja i otwierające się pół ściany.

Na podróż dookoła świata Kampervan bo łatwiejszy w naprawie blacharskiej i może być 4x4.
Do europejskich podróży raczej kamper.

mireks5013 - 2020-09-21, 22:26

Właśnie mija trzeci rok użytkowania kampervana Adria Family Twin. Zrobiłem nim 40 tys.km latem. wiosną , jesienią i zimą. Jeździmy co prawda w dwójkę, ale myślę, że spokojnie moglibyśmy zmieścić się z dwójką dzieci, co przećwiczymy w przyszłym roku.Piętrowe łóżko z tyłu jest idealne dla dwójki dzieci, ale w naszym przypadku służyło jako wygodne miejsce składowania ciuchów przed położeniem się spać. Ilość szafek wystarczająca dla 4 osób. Wielkość lodówki wystarczająca. Harmonijkowe drzwi tworzą duży, wygodny prysznic.. W przejściu można się minąć, mimo, że do szczupłych nie należymy. Szafka między łazienką i fotelami pasażerów wystarczy do powieszenia czterech garniturów a pod nimi miejsce na sporą ilość wody butelkowanej. Panel 170 W i dwa akumulatory plus przetwornik pozwala nam użytkować spokojnie expres do kawy. Żeby wyjść z kampera nie trzeba otwierać pół ściany jak to pisał kolega. Bardzo wydajne webasto grzeje wyśmienicie nawet w największe mrozy i jest stosunkowo oszczędne. Silnik 2 l w zupełności wystarcza na 6 biegową skrzynie biegów i z łatwością pokonywał bałkańskie góry. Na ogół trasę pokonuję z szybkością 95-110 km/godz . Komputer po tak długim przebiegu (40 tys.km) wskazuje średnie zużycie na poziomie 8,1 l/100km. W czasie jazdy idealna cisza zabudowy. Na tylnym bagażniku prawie zawsze wożę dwa rowery. Parkuję i śpię tam gdzie stanę i nie zdarzyło mi się mieć jakichkolwiek przykrości. Może dlatego, że nie rzuca się w oczy jak "prawdziwy" kamper. Początkowo przymierzałem się do półintegry, ale teraz nie zamieniłbym go na żaden inny. Aha, wgłębienia w obudowie tapicerki w miejscu łóżek pozwalają na nocleg osobie o wzroście tylko do 199 cm i to jest jedyny minus tego pojazdu.
papamila - 2020-09-21, 22:50

każda sroka swój ogonek chwali
najbardziej mi sie podoba te 8.1 /100 km (przy 110km/h) z tymi rowerani na bagazniku

hubertg - 2020-09-21, 22:57

Można oceniać co jest lepsze lub gorsze w określonej sytuacji. Dyskusja czy lepszy jest van czy kamper jest bez sensu, wszystko zależy czego potrzebuje użytkownik. Ja widzę jak pogodzić, chociaż nie bez konsekwencji, kampera z kampervanem.
Nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia, trzeci sezon "kamperowy" a pierwszy we włąsnym aucie. Wszystkie wyjazdy typowymi kamperami, alkowy lub półintegry z wypożyczalni, od tej wiosny własna stara integra. Oczywiście własny domek mimo prawie 30 lat bije na głowę te nowe z wynajmu :wyszczerzony: , jednak następny, za dwa trzy sezony, jak dzieci już nie będą chciały z nami jeździć, będzie prawdopodobnie "blaszak", ale taki większy >3,5 tony.
Jeśli brać pod uwagę komfort i przestrzeń wewnątrz, integra jest super, o minusach typu koszty itp już wszystko na forum napisano.
Kampervanem nie podróżowałem, ale mam spore doświadczenie z busami i biorąc pod uwagę nasze potrzeby, poza mniejszą przestrzenią, większość ma te same wady, co standardowe kampery. Czyli problemy ze zmieszczeniem się w DMC i przedni napęd.
Nawe nie planując ekstremalnych wypraw, przy większości masy na tylnej osi i przednim napędzie, jesteśmy mocno ograniczeni w wyborze dróg i miejsc postoju, oczywiście jeśli ktoś planuje coś więcej niż przemieszczanie się między miastami, lub od kempingu do kempingu. I nie zauważyłem wielkiej różnicy, niezależnie czy jechałem nowym Fordem ze 170-cio konnym silnikiem, czy teraz własnym J5 ze starym dieslem 2,5 TD 95km, większa moc nic nie da, jeśli przednie koła tracą przyczepność na stromym podjeździe, łące po deszczu czy piasku.
Dlatego rozważając wszystkie za i przeciw, plan na przyszłość to budowa na bazie np. Mercedesa Vario lub starszego T2. Wymiary zbliżone do naszego Autostara, czyli miejsca w środku mamy tyle samo i na parkingu potrzebuje tyle samo, a nie mamy problemu z masą i lepsze właściwości jezdne. Oczywiście większe opłaty za autostrady, viatoll itp, ale czy kamper służy do jazdy po autostradach?
Ograniczenia w poruszaniu się po miastach, tak, ale zdecydowanie mniejsze konsekwencje grożą za wjazd pod zakaz dla max. 3,5T niż za przekroczenie DMC na wadze. Poza tym jest komunikacja miejska i większość z nas wozi rowery, więc nie ma problemu zostawić auto na parkingu i zwiedzać inaczej. Dodatkowo w przypadku dużego auta, nie ma problemu z solidną platformą na motocykl. Do tego kwestie bezpieczeństwa w razie wypadku.

LukF - 2020-09-22, 09:53

Jak widać na przykładzie chociażby 3 czy 4 ostatnich wpisów, każdy przedstawia wady i zalety ze swojego punktu widzenia. W kampervanie najtrudniej mi uwierzyć w to, że w cztery osoby czyli z dwójką dzieci mieścimy się bez problemu... :haha: Mieścicie się na pewno. Lecz w życiu, mieszkaniu czy podróżowaniu chyba nie chodzi tylko o to, że się ktoś mieści. Ja jednak bardziej od mieszczenia się lub mijania w środku cenię przestronność i komfort. W 7m. integrze jest wszystko by przetrwać w środku auta kilka dni deszczu z dziećmi. Lub pojechać zimą na narty. Bo wtedy sumarycznie spędzamy więcej czasu w aucie niż na stoku (o czym pisał już wcześniej ZbigStan).

Podsumowując: każdy z nas ma inaczej. Każdy jeździ inaczej. Każdy lubi inaczej :bukiet:

mireks5013 - 2020-09-22, 09:54

papamila napisał/a:
każda sroka swój ogonek chwali
najbardziej mi sie podoba te 8.1 /100 km (przy 110km/h) z tymi rowerani na bagazniku


Nie można czytać to co się chce przeczytać tylko to co jest napisane, a napisane jest 95 -110 km/godz. Napisałem średnio, bo przy pierwszej wartości pali poniżej 8l , zaś przy drugiej powyżej 8l.
Czy się chwalę? Nie, opisałem zalety i to wszystko. Komfort zamieszkania w integrach i półintegrach jest nieporównywalny do kampervanów, ale komfort jazdy z uwagi na mniejsze gabaryty jest po stronie tych ostatnich.
W niedzielę wróciłem po dwutygodniowej podróży po Niemczech w czasie której zaobserwowałem, że połowa "nówek" to właśnie kampervany. Coś w tym musi być. Czy tylko cena?

LukF - 2020-09-22, 10:13

Ale mniejsze gabaryty o których piszesz dotyczą w zasadzie tylko szerokości pojazdu. Van jest wąski i z tego wynikają jego wady dotyczące mieszkania: 205cm a kamper 230cm. Wysokość vana h3 to około 2.8m a normalny kamper nie alkowa to około 2.95m. Żadna różnica na korzyść vana. Z długością jest podobnie: l3 ma około 6.4m a kampery różnie lecz powiedzmy 7m to taka średnia. Przy tej długości parkowanie jest możliwe w obu przypadkach na miejscach dla osobówek (jeśli miejsce jest). Lub na dwóch miejscach np.pod marketem. Co do nie rzucania się w oczy w vanie... chyba tylko małe dzieci nie zauważą okien bocznych, dachowych lub okleiny na vanie. I pomyślą: o Pan z DHL postawił swoją furgonetkę :haha:
No chyba, że mówimy o malutkiej świńce morskiej. To wtedy rozmiar ma znaczenie.... Na jej niekorzyść :-P

Argument: połowa nówek na zachodzie to kampervany. A połowa sprzedaży osobówek w Europie po zsumowaniu to auta typu VW Up i Polo. Znaczy Passat, BMW 5, Merc E już się zwijają z produkcją. Bo takich "dużych" to już nikt nie kupi :bajer

RadekNet - 2020-09-22, 10:42

Pomijając wielkość wewnętrzną (bo kampervan może być wiekszy niż klasyczny kamper - wszystko zależy od ... wielkości) to ja bym zawału dostał jeżdząc klasycznym kamperem tam gdzie jeżdżę vanem. Wąskie irlandzkie dróżki, nie raz wystające na drogę badyle... vana najwyżej porysuję, poszycie z blaszki aluminiowej już nie raz miałbym rozdarte. Nie mówię już o mijaniu się na ciasnych drogach, czy nawracaniu na końcu tychże drózek (dalej już tylko ocean).

Czyli jeśli ktoś lubi przygodę to raczej van ;)

SlawekEwa - 2020-09-22, 11:36

LukF napisał/a:
Z długością jest podobnie: l3 ma około 6.4m

L3- 5.99cm L-4 6.39 cm :bajer
LukF napisał/a:
Van jest wąski i z tego wynikają jego wady dotyczące mieszkania: 205cm a kamper 230cm.

Doceniam te 205cm jak lewy pas autostrady ma 2.20cm :-P

LukF - 2020-09-22, 13:05

SlawekEwa napisał/a:
LukF napisał/a:
Z długością jest podobnie: l3 ma około 6.4m

L3- 5.99cm L-4 6.39 cm :bajer
LukF napisał/a:
Van jest wąski i z tego wynikają jego wady dotyczące mieszkania: 205cm a kamper 230cm.

Doceniam te 205cm jak lewy pas autostrady ma 2.20cm :-P


Wszystko racja :mrgreen:
Ale po co chcesz jeździć po lewej stronie :mrgreen:

Darek Szczecin - 2020-09-22, 14:56

Dyskusja podobna to tej która toczyli użytkownicy Commodore i Atari :-P .
nie do rozstrzygnięcia dylemat :szeroki_usmiech

Cyryl - 2020-09-22, 15:43

Przypomnę, że jeszcze nie tak dawno po wycieczce do Bułgarii w cztery osoby Maluchem, podróż nad morze w trójkę, przekonywała nas, że to całkiem przestronne auto.
gryz3k - 2020-09-22, 17:42

RadekNet napisał/a:
bo kampervan może być wiekszy niż klasyczny kamper


Raczej nie. Problem jest w szerokości. 20 cm robi różnice. :diabelski_usmiech

LukF - 2020-09-22, 20:49

gryz3k napisał/a:
20 cm robi różnice. :diabelski_usmiech


Tak, tak, Bronek zawsze to podkreślał... :bajer Tutaj nawet każde 5cm robi różnicę :haha:

Robert-4 - 2020-09-22, 23:17

W tym roku kupiłem pierwszego kampera.
Oglądałem też vany. Dla mnie (i żony przede wszystkim) ważna była łazienka. Te w CV to namiastka, jeśli w ogóle są. Tak na prawdę chodzi o to gdzie i jak podróżujemy, Jeśli ktoś porusza się pomiędzy kempingami i zależy mu na oszczędności/szybkości kampervan wygrywa. Jeśli ktoś "staje gdzie chce" kamper jest lepszy. Mój pali 13,5/100. Nie ma złotego środka. Jestem z 3miasta dzisiaj śpię za Dębicą w drodze w Bieszczady. Mam alkowę, więc prędkość na autostradzie to 80-90/kmh ale godzę się z tym, bo mam łazienkę, prysznic i NIEZALEŻNOŚĆ.
Za 2-3 lata zmienię mojego dziadka kampera na ................. mniejszego kampera, ale nadal z "wygodami" typu oddzielny prysznic. W zimie jeżdżę kampervanem z kolegami na narty, ale mamy spanie w domu i nasze autko jest "w razie gdyby" a nie zamiast. Kamper jest zamiast. I albo chcesz tak, albo bierz busa i gnaj do celu.

pozdrawiam
R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group