|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Remontujemy kampera - CYRIX-CT 120
TomekM - 2020-09-23, 07:55 Temat postu: CYRIX-CT 120 Chcę zabudować separator CYRIX-CT 120 w moim Jumperze i pasowało by mi schować go pod próg wejściowy od strony kierowcy (zrobił tak Motokamper na YT, ale on ma inny separator i zrobił to kilka dni temu, więc brak doświadczeń).
I teraz pytanie do osób mających taki separator - czy on się grzeje? czy potrzebuje dodatkowej wentylacji?
Normalnie montuje sie go w komorze akumulatora ale tam jest ciasno (i tez brak wentylacji). Przewody mam 35mm2, więc te dodatkowe 30cm pomiędzy aku startowym nie zrobi różnicy.
Pozdrawiam,
Tomek
chris_66 - 2020-09-23, 14:50
to jest zwykły przekażnik, jak jest włączony to cewka trochę ciepła daje
Artur.Dell - 2020-11-28, 18:04
Jaki będzie optymalny przekrój przewodu łączącego akumulatory z udziałem cyrixa? Czy wystarczy 10mm2?
Zastanawia mnie sprawa start asist. Nominalny prąd dla CYRIX-CT 120 to 120A i taki też należy zamontować bezpiecznik. Rozrusznik ma 2.2 kW czyli pobierze 183A, zakładając że mam równe 12V.
Przecież bezpiecznik się spali zanim rozrusznik zrobi pierwszy obrót.
Może mi to ktoś wyjaśnić?
Gewehr - 2020-11-28, 20:26
Ma to doładować chwilowo akumulator rozruchowy, a nie zapewnić prąd do odpalenia. Włączasz kilka razy i dopiero odpalasz, na rozłączonym Cyrixie.
adaml61 - 2021-01-16, 11:10
TomekM napisał/a: | czy on się grzeje? | Nie zauważyłem żeby się grzał . Artur.Dell napisał/a: | Czy wystarczy 10mm2 | Mam, tak starcza , . Artur.Dell napisał/a: | Rozrusznik ma 2.2 kW czyli pobierze 183A, zakładając że mam równe 12V. | Ale żeby tyle pobrał z zabudowy ,silnikowy by musiał być pusty . Mając rozładowany silnikowy , po 1/2 h od zamontowaniu cyrixa , na nadwożowym napięcie spadło z 14,2 do 12,8 silnik odpalił bez problemu , przewody nie zmieniły wyrażnie temperatury , palony przy załączonym start asystencie .Start asystenta podłączonego mam pod zapłon nie pod rozruch , wstawiony włącznik dodatkowy , przekręcam zapłon pstrykam ,chwilę czekam i dopiero kręcę , puszczam rozruch wyłączam . W ten sposób jest chwila na wyrównanie się potencjałów i mniejszy prąd podczas rozruchu na cyrixie .
reaven22 - 2021-01-23, 11:49
Artur.Dell napisał/a: | Jaki będzie optymalny przekrój przewodu łączącego akumulatory z udziałem cyrixa? Czy wystarczy 10mm2? |
Optymalnie 16mm2,
Artur.Dell napisał/a: | Zastanawia mnie sprawa start asist. Nominalny prąd dla CYRIX-CT 120 to 120A i taki też należy zamontować bezpiecznik. Rozrusznik ma 2.2 kW czyli pobierze 183A, zakładając że mam równe 12V.
Przecież bezpiecznik się spali zanim rozrusznik zrobi pierwszy obrót.
Może mi to ktoś wyjaśnić? |
Start asist to nie rozruch z akumulatorów zabudowy tylko wspomaganie.
Bezpiecznik 120A nie przepali od kilku sekundowego impulsu typu 180A.
Przykładowy bezpiecznik WTN-120A aby przepalił się w czasie jednej sekundy musisz potraktować prądem 3x większym jak znamionowy, czyli 360A.
Jeśli przez bezpiecznik będzie płynął prąd 120A to bezpiecznik nie przepali się w ogóle, czas przepalenia przy prądzie 180A może wynieść kilka-kilkanaście minut, w zależności od warunków.
|
|