|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Hand made - ręczna robota - Dodatkowe fotele z homologacją + demontaż ściany
Funiaki - 2020-10-11, 19:00 Temat postu: Dodatkowe fotele z homologacją + demontaż ściany Zaczynamy przebudowę, ale tak jak pewnie większość, który kupili dostawczaka, a chcą kempingowy specjalny ewentualnie osobowy, chcemy dołożyć fotele z dokumentacją i dokonać demontaży ściany grodziowej.
No i zaczyna się zabawa: kto, gdzie i za ile:
na razie znaleźliśmy Furgon dla Ciebie: ok. 12.000 z ławką i ok. 13.700 z fotelami (Bielsko Biała).
na stronie Vandalvana jest też info, że oni w AZ zabudowy busów dali ok. 7300 (Oblęgorek koło Kielc).
Szukamy czegoś w dobrej cenie i bliżej lubuskiego.
Jeszcze jedno -wiem, że jest wielu, którzy zapytają po co bawić się w firmę, czemu nie sami - jedna kwestia, dla nas bezdyskusyjna, przy samoróbkach bez stosownej dokumentacji nie będzie działać AC i OC, a jak ubezpieczyciel wypłaci i się połapie, to wystąpi z regresem.
Jak widzimy, że nowe fotele od forda Customa, składające się na płasko (idealne pod dodatkowe łóżko) są za ok. 2.000 do 4.000, to cena trochę mega droga.
Oczywiście po dołożeniu foteli resztę chcemy zrobić sami.
Pomocy
Tomek84 - 2020-10-11, 21:14
tutaj macie cały temat o tym:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=25018
kilka stron pod koniec możecie postudiować
tutaj mój temat z rozkminami prawnymi:
https://www.camperteam.pl...t=35607&start=0
podsumowując każda firma, która robi zabudowy busów zrobi wam to co chcecie, oprócz tego co znaleźliście ja znalazłem firmę Hitbus z Krakowa, która cenowo wyjdzie pewnie po środku tych dwóch co podaliście
podsumowując - droga słuszna, ale do dzisiaj za bardzo nie wiem czemu te firmy chcą skasować 5-10k za same papier (koszt foteli z ich wstawieniem to jakieś 2-4k, w zależności od modelu i na taką cenę powyższe firmy się zgodzą spokojnie, jak wstawiasz tylko fotele - przy czym nie rozmawiałem z "Furgon dla Ciebie" na ten temat - ale jak już przychodzi do papierów, to cena rośnie do 10k
wygląda mi to trochę jak żerowanie na obecnej niejasnej sytuacji prawnej wokół tego tematu, przez co trochę mam ochotę iść pod prąd
Funiaki - 2020-10-11, 21:34
Tomek84 napisał/a: | tutaj macie cały temat o tym:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=25018
kilka stron pod koniec możecie postudiować
tutaj mój temat z rozkminami prawnymi:
https://www.camperteam.pl...t=35607&start=0
podsumowując każda firma, która robi zabudowy busów zrobi wam to co chcecie, oprócz tego co znaleźliście ja znalazłem firmę Hitbus z Krakowa, która cenowo wyjdzie pewnie po środku tych dwóch co podaliście
podsumowując - droga słuszna, ale do dzisiaj za bardzo nie wiem czemu te firmy chcą skasować 5-10k za same papier (koszt foteli z ich wstawieniem to jakieś 2-4k, w zależności od modelu i na taką cenę powyższe firmy się zgodzą spokojnie, jak wstawiasz tylko fotele - przy czym nie rozmawiałem z "Furgon dla Ciebie" na ten temat - ale jak już przychodzi do papierów, to cena rośnie do 10k
wygląda mi to trochę jak żerowanie na obecnej niejasnej sytuacji prawnej wokół tego tematu, przez co trochę mam ochotę iść pod prąd |
Baaaardzo dziękuję.
Piwo w realu gwarantowane, doczytujemy brakujące wątki.
Funiaki - 2020-10-12, 08:28
By nie powielać wątków taka propozycja, by ten kto może wrzucał informacje o firmach - gdzie i za ile.
Ja poza 2 ww. rozesłałam zapytania jeszcze do 2 innych z netu, ale wszystkie daleko - jak dostanę informację - wrzucę odpowiedzi.
Pomóżcie proszę, jeśli macie namiary na firmy z zachodniej Polski.
Tomek84 - 2020-10-12, 08:37
Funiaki napisał/a: | ale wszystkie daleko - jak dostanę informację - wrzucę odpowiedzi. |
wrzucaj, wrzucaj
dla Ciebie daleko, a dla innego blisko
Funiaki - 2020-10-12, 11:40
Tomek84 napisał/a: | Funiaki napisał/a: | ale wszystkie daleko - jak dostanę informację - wrzucę odpowiedzi. |
wrzucaj, wrzucaj
dla Ciebie daleko, a dla innego blisko |
Aktualizacja:
Firma K.Kielc- aktualna stawka 7.700 netto - ok. 9500 brutto ( z ich fotelami - nie można sobie włożyć swoich).
dukat - 2020-10-12, 22:51
. czemu nie sami - jedna kwestia, dla nas bezdyskusyjna, przy samoróbkach bez stosownej dokumentacji nie będzie działać AC i OC, a jak ubezpieczyciel wypłaci i się połapie, to wystąpi z regresem.
Przepraszam idę siku.........
Funiaki - 2020-10-13, 14:19
dukat napisał/a: | :haha: . czemu nie sami - jedna kwestia, dla nas bezdyskusyjna, przy samoróbkach bez stosownej dokumentacji nie będzie działać AC i OC, a jak ubezpieczyciel wypłaci i się połapie, to wystąpi z regresem.
Przepraszam idę siku......... |
Rozumiem - kolega przerabiał i jemu się udało
Gratuluję, jednak samemu na takiego fuksa nie liczę
TomekM - 2020-10-13, 14:51
Funiaki, a zobacz to: https://allegro.pl/oferta/struktura-kotwiczna-tylna-kanapa-fiat-ducato-06-9282029256
To ma homologację i przechodzi przegląd. Nie jest to najwyższych lotów fotel ale jest zgodny z wymogami prawa EU
Funiaki - 2020-10-13, 18:46
Dziękuję, fajne rozwiązanie w rozsądnych pieniądzach.
Trzeba by było sprawdzic w OSKP czy własnym montaż z dokumentami z tej firmy załatwi temat, czy i tak musi te czynności dokonać firma ze stosownym wpisem PKD.
Meyer - 2020-10-13, 19:12
Niestety idąc dalej tropem fachowców z ITS tylko patrzeć jak do przykręcenia koła potrzebne będą uprawnienia i co najmniej 3 lata doświadczenia w ITS. A może popatrzmy w stronę Anglii, Panowie inżynierowie. Można? Tak, tak ale szuflady będą puste.
Tomek84 - 2020-10-13, 21:27
i do tego niby można zamontować siedzisko jakie się chce, czyli np. zwykłą gąbkę i robi za homologowany fotel?
problem w tym, że jeszcze trzeba dołożyć jakiś stelaż/konstrukcję do foteli
jest to jakiś pomysł, choć tak na 100% mnie nie przekonuje
TomekM - 2020-10-14, 10:35
Ta struktura ma jedna i tylko jedną zaletę - ma homologację. Z całą pewnością każdy z was zrobił by ja solidniej i taniej ale ... bez homologacji. A to słowo-klucz.
Odpowiadając Funiaki - przeróbkę wg rodzimego prawa może robić wyłącznie zakład uprawniony. Zapewne masz jakiś samochód i ktoś ci go naprawia. Ten ktoś o ile mam działalność na pewno ma właściwe PKD. Może zgodzi ci sie to firmować?
I jedna bardzo ważna sprawa - zastosowanie powyższej struktury spełnia warunek do zarejestrowania w PL ale ostateczna decyzja zależy wyłącznie od diagnosty i jego aktualnego "widzimisię".
dukat - 2020-10-14, 12:47
POWTARZAM PO RAZ SETNY NIE POTRZEBA ZADNEJ HOMOLOGACJI ABY DOŁOZYC SIEDZENIE W AUCIE !!!!!! WY NAPRAWDĘ JESTEŚCIE WSZYSCY ''OCIEMNIALI'' ? (bez urazy))
HOMOLOGACJA JEST WYMAGANA NA DODATKOWE SIEDZENIA TYLKO I WYŁĄCZNIE PODCZAS ZMIANY PRZEZNACZENIA POJAZDU !!!!!!
NIE ZMIENIASZ PRZEZNACZENIA NIE POTRZEBUJESZ ŻADNYCH CHORYCH ZŁODZIEJSKICH HOMOLOGACJI.
OPAMIĘTAJCIE SIĘ !!!!!!! W PRZEPISIE JEST NAPIANE CZARNO NA BIAŁYM.
BŁAGAM NIE BRBNIJCIE W TO G...O GŁĘBIEJ.
dukat - 2020-10-14, 12:51
TomekM napisał/a: | Ta struktura ma jedna i tylko jedną zaletę - ma homologację. Z całą pewnością każdy z was zrobił by ja solidniej i taniej ale ... bez homologacji. A to słowo-klucz.
Odpowiadając Funiaki - przeróbkę wg rodzimego prawa może robić wyłącznie zakład uprawniony. Zapewne masz jakiś samochód i ktoś ci go naprawia. Ten ktoś o ile mam działalność na pewno ma właściwe PKD. Może zgodzi ci sie to firmować?
I jedna bardzo ważna sprawa - zastosowanie powyższej struktury spełnia warunek do zarejestrowania w PL ale ostateczna decyzja zależy wyłącznie od diagnosty i jego aktualnego "widzimisię". |
Oooo.... Mądrego to warto poczytać ,trafiłeś w punkt - w sam środek sedna sprawy.
Funiaki - 2020-10-18, 19:55
dukat napisał/a: | POWTARZAM PO RAZ SETNY NIE POTRZEBA ZADNEJ HOMOLOGACJI ABY DOŁOZYC SIEDZENIE W AUCIE !!!!!! WY NAPRAWDĘ JESTEŚCIE WSZYSCY ''OCIEMNIALI'' ? (bez urazy))
HOMOLOGACJA JEST WYMAGANA NA DODATKOWE SIEDZENIA TYLKO I WYŁĄCZNIE PODCZAS ZMIANY PRZEZNACZENIA POJAZDU !!!!!!
NIE ZMIENIASZ PRZEZNACZENIA NIE POTRZEBUJESZ ŻADNYCH CHORYCH ZŁODZIEJSKICH HOMOLOGACJI.
OPAMIĘTAJCIE SIĘ !!!!!!! W PRZEPISIE JEST NAPIANE CZARNO NA BIAŁYM.
BŁAGAM NIE BRBNIJCIE W TO G...O GŁĘBIEJ. |
No to jesteśmy "ociemniali" - w DR mamy wpis "ciężarowy".
Taka sytuacja
dukat - 2020-10-18, 22:55
No i co z tego ze macie ciężarowy ??????
Eeeeehhhhhh................ powodzenia w homologowaniu.
bandul - 2020-11-02, 13:21
Rozumiem, że jeśli auto jest ciężarowe, to dołożenie foteli nie ma sensu bez wywalenia ściany grodziowej, a co za tym idzie - zmiany przeznaczenia.
Z mojej północnej strony:
Hauser - Paczkowo k. Poznania
Dołożenie dwóch foteli z podłokietnikami i kawałkiem podłogi z szynami
Koszt - 11 000 zł netto
Czas realizacji - 14 dni (umówiony z PIMOTem na potwierdzanie w cyklu dwutygodniowym)
http://www.autohauser.pl/
Auto Szymosz - Rumia
Nie mają kwitów, może zdobędą na początku 2021
AutoTapicer - Lubichowo k. Starogardu Gdańskiego
Obecnie ma homologacje na Renault Mastera. Na Ducato będzie miał na początku przyszłego roku, bo robi stopniowo i to "kupę forsy kosztuje".
http://www.autotapicerbus.pl/
mrówkakrk - 2020-12-03, 16:26
dukat napisał/a: | POWTARZAM PO RAZ SETNY NIE POTRZEBA ZADNEJ HOMOLOGACJI ABY DOŁOZYC SIEDZENIE W AUCIE !!!!!! WY NAPRAWDĘ JESTEŚCIE WSZYSCY ''OCIEMNIALI'' ? (bez urazy))
HOMOLOGACJA JEST WYMAGANA NA DODATKOWE SIEDZENIA TYLKO I WYŁĄCZNIE PODCZAS ZMIANY PRZEZNACZENIA POJAZDU !!!!!!
NIE ZMIENIASZ PRZEZNACZENIA NIE POTRZEBUJESZ ŻADNYCH CHORYCH ZŁODZIEJSKICH HOMOLOGACJI.
OPAMIĘTAJCIE SIĘ !!!!!!! W PRZEPISIE JEST NAPIANE CZARNO NA BIAŁYM.
BŁAGAM NIE BRBNIJCIE W TO G...O GŁĘBIEJ. |
Cieszę się że masz swoje zdani i z tego co czytałem poparte doświadczeniem piwo dla Ciebie
Jeśli możesz to proszę napisz która droga właściwa:
1. Kupuje ciężarowe, robię zabudowę (bez dodatkowych miejsc), OSKP, rejestracja jako specjalny, dokładam siedzenia, OSKP i do wydziału komunikacji?
czy
2. Kupuje ciężarowe, dokładam siedzenia, OSKP, wydział komunikacji, robię zabudowę, OSKP, wydział komunikacji i rejestracja jako specjalny?
Oczywiście zabudowę i siedzenia podpieram papierami z firmy która ma w PKD- 45.20.Z
A może coś innego?
pozdrawiam.
Piasek1 - 2020-12-04, 09:38
Żeby nie mieć problemów z rejestracją takiego twora to nie ma znaczenia czy kupujecie pojazd osobowy czy ciężarowy tylko ile jest miejsc siedzących w pojeździe, mówiąc prościej należy szukać auta w wersji "brygadówka" a nie "furgon"
Jeżeli nabędziemy auto które miało fabryczne 5-6-7 miejsc siedzących to mamy pełną swobodę działania z wywaleniem zbędnych i zabudową wnętrza
Problem jest i będzie jeżeli kupimy w drugą stronę czyli furgona gdzie widnieją tylko 2-3 miejsca a potrzebujemy więcej bo to pociąga za sobą wyżej opisane koszty i problemy.
Kwestia ściany grodziowej jest tak na prawdę problemem (lub nie) diagnosty.
miklo75 - 2020-12-21, 16:46
Panie Panowie
Ja jestem świeżo po zmianie ilości miejsc z 3 na 6 w busie ciężarowym (Citroen Jumpy) .
Nie było lekko, w zasadzie już odpuściłem, chciałem się poddać.
Chodziłem po wszystkich zaprzyjaźnionych OSKP i lipa, nie da rady i koniec pomimo dobrych chęci diagnostów
Zadziałał przypadek, moim klientem był rzeczoznawca, który mówiąc krótko powiedział, że sprawę popchnie. Napisał stosowną opinię, pojechałem na przegląd, złożyłem oświadczenie, że moja firma zamontowała oryginalny 3 rząd siedzeń i zdemontowała ścianę grodziową, pokazałem wydruk z CEDG ze stosownym PKD i ..... cud się stał dostałem przegląd
Nie czytałem przepisów, nie wiem co tam piszą ale chyba ktoś coś interpretuje nie tak, a do tego prowadzi szkolenia diagnostów, bo u mnie wszystko było ok do puki (chyba w marcu) odbyło się szkolenie na którym wbito w głowę, że nie wolno.
Piasek1 - 2020-12-21, 17:13
miklo75 napisał/a: | Napisał stosowną opinię, pojechałem na przegląd, złożyłem oświadczenie, że moja firma zamontowała oryginalny 3 rząd siedzeń i zdemontowała ścianę grodziową, pokazałem wydruk z CEDG ze stosownym PKD i ..... cud się stał dostałem przegląd |
zaraz tam cud, po prostu zrobiłeś to zgodnie z wymaganymi przepisami
Stach - 2021-01-06, 19:40
Piasek1 napisał/a: | Żeby nie mieć problemów z rejestracją takiego twora to nie ma znaczenia czy kupujecie pojazd osobowy czy ciężarowy tylko ile jest miejsc siedzących w pojeździe, mówiąc prościej należy szukać auta w wersji "brygadówka" a nie "furgon"
Jeżeli nabędziemy auto które miało fabryczne 5-6-7 miejsc siedzących to mamy pełną swobodę działania z wywaleniem zbędnych i zabudową wnętrza
Problem jest i będzie jeżeli kupimy w drugą stronę czyli furgona gdzie widnieją tylko 2-3 miejsca a potrzebujemy więcej bo to pociąga za sobą wyżej opisane koszty i problemy.
Kwestia ściany grodziowej jest tak na prawdę problemem (lub nie) diagnosty. |
Cześć jestem nowy, szukam odpowiedniego auta, wiem że ma być brygadowka bo inaczej netto 8000zl kolejny rząd siedzeń. Ale czy po przerejestrowaniu takiej brygadowki na osobowy lub kampingowy nie będzie trzeba zapłacić akcyzy? Czyli tak czy owak znowu kilka tysięcy?
Wiec wychodzi mi że jedynie osobowy.
Stach - 2021-01-06, 19:42
Piasek1 napisał/a: | Żeby nie mieć problemów z rejestracją takiego twora to nie ma znaczenia czy kupujecie pojazd osobowy czy ciężarowy tylko ile jest miejsc siedzących w pojeździe, mówiąc prościej należy szukać auta w wersji "brygadówka" a nie "furgon"
Jeżeli nabędziemy auto które miało fabryczne 5-6-7 miejsc siedzących to mamy pełną swobodę działania z wywaleniem zbędnych i zabudową wnętrza
Problem jest i będzie jeżeli kupimy w drugą stronę czyli furgona gdzie widnieją tylko 2-3 miejsca a potrzebujemy więcej bo to pociąga za sobą wyżej opisane koszty i problemy.
Kwestia ściany grodziowej jest tak na prawdę problemem (lub nie) diagnosty. |
Cześć jestem nowy, szukam odpowiedniego auta, wiem że ma być brygadowka bo inaczej netto 8000zl kolejny rząd siedzeń. Ale czy po przerejestrowaniu takiej brygadowki na osobowy lub kampingowy nie będzie trzeba zapłacić akcyzy? Czyli tak czy owak znowu kilka tysięcy?
Wiec wychodzi mi że jedynie osobowy.
SlawekEwa - 2021-01-06, 20:55
Stach napisał/a: | takiej brygadowki na osobowy lub kampingowy nie będzie trzeba zapłacić akcyzy? |
Jak sprowadzisz z zagranicy ciężarowy przerobisz na kampera to przy rejestracji napewno zapłacisz akcyzę.
Piasek1 - 2021-01-06, 20:58
Obiła mi się o uszy jakaś nowelizacja przepisów właśnie w tej materii gdzie WK ma być przedłużeniem celnego i zmiana przeznaczenia pojazdu (ze zwolnionego z akcyzy na podlegający) już zarejestrowanego w PL odbyć się może po okazaniu stosownych dokumentów z przeróbki w tym potwierdzenia zapłacenia akcyzy.
https://youtu.be/UPd9Z9x_D24
SlawekEwa - 2021-01-06, 21:12
Piasek1 napisał/a: | Obiła mi się o uszy jakaś nowelizacja przepisów |
Dbaj o te swoje uszy i słuchaj co gość mówi w linku
Piasek1 - 2021-01-07, 09:07
To jest to co znalazłem na szybko ale jeszcze gdzieś czytałem o tej Komunikacji.
Funiaki - 2021-05-04, 10:16
Było chwilę ciszy, ale za radą części, nie ma ściany grodziowej, zestaw pod ławkę środkową przygotowany.
Robi się.....
Spinamy się przed 30.06, a potem będzie wykończeniówka.
|
|