Sprzęt turystyczny i akcesoria - A może kamper z Chin?
Fason - 2020-11-06, 06:54 Temat postu: A może kamper z Chin?hubertg - 2020-11-06, 17:28 Widziałem ten film i niektóre są naprawdę tanie, ale tym autom do naszych standardów to jeszcze sporo brakuje. Technicznie potrafią zrobić fajne i dopracowane produkty, oczywiście nie będą to te najtańsze. Ale wysoka jakość wykończenia wnętrza wg nich, to trochę coś innego niż u nas. Na zdjęciach będzie ładnie, ale z bliska trochę inaczej.
Znam trochę Chiny, teraz covid wszystko popsuł, ale od 10 lat wyjeżdżałem tam dwa razy w roku.
Prawdopodobnie z kamperami, jest jak z większością produkcji chińskiej, te najtańsze to jakościowo przysłowiowa "chińszczyzna". Te dobre (pomijając problemy i koszty homologacji), po doliczeniu kosztów transportu, wszystkich podatków itp, będą niewiele tańsze niż europejskie, a problemy z serwisem mogą być spore.
Polecam ten kanał, DamianChen robi naprawdę fajne filmy, generalnie pokazuje obiektywnie jak tam jest.Cyryl - 2020-11-06, 20:11 No dobrze, jeżeli taki kamper w Chinach kosztuje na polskie 150 tyś. zł, to ile będzie kosztować w Polsce po wszystkich opłatach?LukF - 2020-11-06, 21:25
Cyryl napisał/a:
No dobrze, jeżeli taki kamper w Chinach kosztuje na polskie 150 tyś. zł, to ile będzie kosztować w Polsce po wszystkich opłatach?
300 Cyryl - 2020-11-07, 08:27 czyli skórka nie warta wyprawkiLukF - 2020-11-07, 21:25 Racja, nasze lepsze chemik - 2020-11-10, 10:15 Ciekawostka - 5 lat , a zarejestrowano 140 fabryk kamperów .... ?
A u nas w przeliczeniu na 38 mln ?
poczekajmy jeszcze z 5 lat, to się możemy zdziwić .... Cyryl - 2020-11-10, 12:38 no tak, ale jak jest na filmie 5 lat wstecz nie znano kamperów, no i rynek polski jest tak jak jedno miasto - Pekin.
jak co milionowy Chińczyk zechce kupić kampera to wyjdzie chyba ponad 2000 kaperów.Piasek1 - 2020-11-10, 14:56 Po ostatnich targach Caravansalon w Poznaniu można wyciągnąć wnioski że i u nas branża się rozwija.
Parę lat temu byłem na podobnej imprezie to bardziej przypominała zwiedzanie muzeum niż targi. Na ostatnich (choć pandemicznych) tłumy i kolejki.
Odnośnie cen: nowe produkty owszem, ceny często w oparach absurdu niemal ale taki 2-3 letni z przelotem koło 60 tyś km i już się robią jakieś normalniejsze pieniądzeBajaga - 2020-11-10, 21:04
Cyryl napisał/a:
czyli skórka nie warta wyprawki
Jeżeli mimo stworzonej przez Chiny pandemii i oczywistej chęci Chin do dominacji nad światem (na razie ekonomicznej) nadal produkcja Wszystkiego będzie tam kierowana to jestem na 1000% pewien, że za parę lat europejskie Knausy, Laiki itp itd będą klepane w Chinach... I to już nie będzie nic dziwnego. Iphona też robią...Cyryl - 2020-11-11, 07:07
Bajaga napisał/a:
...jestem na 1000% pewien, że za parę lat europejskie Knausy, Laiki itp itd będą klepane w Chinach...
nie jest to ekonomicznie uzasadnione, bo cło, akcyza VAT itp. zrównują cenę.
może kiedyś będą fabryki chińskie w UE omijając większość opłat, ale:
poza tym jakim rynkiem kamperowym jest dla Chin Europa?
przede wszystkim nasyconym, wymagającym o chłonności 1/5 ich rynku krajowego.
dużo więcej zarobią zaspokajając własny głodny rynek.
dla większości chińskich klientów kamper będzie pierwszym, a tutaj o wiele łatwiej sprzedać.Piasek1 - 2020-11-11, 07:27
Cyryl napisał/a:
nie jest to ekonomicznie uzasadnione, bo cło, akcyza VAT itp. zrównują cenę.
z drugiej jak tak dalej będziemy przenosić wszystko "do Azji" bo taniej - będziemy na nich skazani bo w Europie nic nie będzie produkowane a już na pewno wytwarzane. Co już zaczyna być widać: lecisz autostradą przez Niemcy, Beneluxy i co widzisz przy autostradzie: same magazyny, magazyny, magazyny... wyrobów gotowych albo półproduktów. Tam już nie ma fabryk jakie tam były 20 lat temu.LukF - 2020-11-11, 09:08 Kasa Misiu, kasa.... Fason - 2020-11-11, 16:21 Maxus z filmiku sprzedawany w Belgii, Luksemburgu, Szwajcarii, a teraz w Polsce.
https://biznes.autokult.pl/39311,maxus-od-2021-r-takze-w-polsce-stara-marka-wraca-w-nowym-wydaniuCyryl - 2020-11-11, 17:37 mogą liczyć na ulgi bo są to auta elektryczne, ale kiedy kamper elektryczny taki do 4250kg?Fason - 2020-11-11, 17:55 "Maxus Deliver 9
Jedyny model spalinowy korzysta ze 163-konnego turbodiesla o pojemności 2 litrów i maksymalnym momencie obrotowym równym 375 Nm, który sparowany jest z 6-biegową skrzynią manualną, a moc kierowana jest na tylne koła. Tu ładowność wynosi do 1270 kg, przy objętości 11 m³. Samochód może się też pochwalić całkiem niezłym wyposażeniem wyższej wersji – zawiera m.in. 10-calowy ekran dotykowy multimediów i obsługę Android Auto i Apple Car Play."