|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Rozrząd w Ducato 2,8 - co ile...
Dziabong - 2009-01-03, 23:04 Temat postu: Rozrząd w Ducato 2,8 - co ile... Witam , proszę o podpowiedź kiedy wymieniac pasek rozrządu ducato 2,8 model po 2001 w funkcji czasu, lub przebiegu? Pytam ponieważ brakuje mi instrukcji obsługi auta.
BaWa - 2009-01-03, 23:17
lepiej wcześniej niż za późno Wiem coś o tym.........
medard - 2009-01-03, 23:26
BaWa napisał/a: | lepiej wcześniej niż pózniej Wiem coś o tym | zglaszam sie na ochotnika ........... na twoje szkolenie
Pawcio - 2009-01-03, 23:30
BaWa dziś twoje posty to sama ZaBaWa
ARCADARKA - 2009-01-03, 23:32 Temat postu: Re: Rozrząd
Dziabong napisał/a: | Witam , proszę o podpowiedź kiedy wymieniac pasek rozrządu ducato 2,8 model po 2001 w funkcji czasu, lub przebiegu? Pytam ponieważ brakuje mi instrukcji obsługi auta. |
WITAJ
od 50 tyś do 60 tyś przebiegu to już jest czas i nie ma na co czekać
BaWa - 2009-01-03, 23:32
Dopiero się rozkręcam przed północą
eler1 - 2009-01-03, 23:49
co 70tys lub pięć lat taką info dostałem w serwisie
StasioiJola - 2009-01-04, 00:09
Tak jak pisze Eler1 max. co 70tys. lub co 5 lat. ale jak auto kupiłeś i nie znasz jego historii to lepiej wymienić i nie czekać. Tylko znajdż dobry zakład ktory ma doswiadczenie przy wymianach rozrządu. Lepiej troche drożej i dobrze , niz......................... nie będę zapeszał.Pozdrawiam!!!!
janusz - 2009-01-04, 00:33
StasioiJola napisał/a: | Lepiej troche drożej i dobrze , niz......................... nie będę zapeszał |
BaWa napisał/a: | ;) Wiem coś o tym......... |
kaimar - 2009-01-04, 11:15
Według fabrycznej instrukcji użytkownika wymiana paska rozrządu:
- dla wszystkich silników bez 2,3JTD co 120 tysięcy kliometrów lub 48 miesięcy
- dla silnika 2,3JTD co 240 tysięcy kilometrów lub 60 miesięcy
SlawekEwa - 2009-01-04, 13:22
kaimar napisał/a: | - dla silnika 2,3JTD co 240 tysięcy kilometrów lub 60 miesięcy |
Włodziu Ty to masz farta
eler1 - 2009-01-04, 21:10
kaimar napisał/a: | Według fabrycznej instrukcji użytkownika wymiana paska rozrządu:
- dla wszystkich silników bez 2,3JTD co 120 tysięcy kliometrów lub 48 miesięcy
- dla silnika 2,3JTD co 240 tysięcy kilometrów lub 60 miesięcy | ale to chyba dla nowych a nie dla tego z 2001r - mój był 2003 chyba 2.0JTD i tak jak pisałem wyżej 70tys i 5lat
Dziabong - 2009-01-04, 21:16
Dziękuję za odpowiedzi
wbobowski - 2009-01-04, 22:18
Slawek Dehler napisał/a: | kaimar napisał/a: | - dla silnika 2,3JTD co 240 tysięcy kilometrów lub 60 miesięcy |
Włodziu Ty to masz farta |
W serwisie Fiata powiedzieli mi, że 80-100 tys. km i jutro wybierałem się na wymianę, bo mam już 91 tys. km... a jak kupowałem w tym roku miał 57 tys. km - gdzie ja tyle najeździłem ???... chyba na zlotach
kaimar - 2009-01-04, 23:09
Przytoczone wcześniej okresy wymiany paska rozrządu dla silnik 2.3JTD dotyczyły modelu 2003-2006.
Zajrzałem z ciekawości do instrukcji nowszego modelu ( od 2006) który też ma silnik 2.3JTD ale mocniejszy (130KM) i tam wymiana co 180 tysięcy kilometrów lub co 5 lat albo co 4 lata dla pojazdów eksploatowanych w mieście, pyle, itd oraz z długimi przerwami.
W swoim Knausie wymieniłem po 4 latach i przebiegu 30 tys.
bonusik - 2009-01-04, 23:13
Lepiej wymienić wcześniej...potem może być za póżno...
Raz się spóżniłem no i potem przyszło zapłacić za lenistwo....
sterciu - 2009-01-05, 17:25
W Angielskiej instrukcji obsługi od Ducato 2.8 idtd jest w pisane: nalezy co 70 000km wymieniać kompletny zestaw napędu rozrządu lub co 3 lata poniewaz pasek starzeje sie i moze zerwać sie. To jest tak mniej wiecej w wolnym tłumaczeniu .
Ogólnie to lepiej zmienic wczesniej niz za pózno i pózniej zastanawiac sie co z tym fantem zrobic. Silnik jest to kolizyjny i moze troche zrobić zadymy jak sie urwie pasek.
Ja zmieniam paski w dostawczkach srednio co 70-80kkm i w zaleznosci od paska róznie one wyglądają. Takze tez duzo zalezy od samego paska , ale po co ryzykowac , lepiej zmienic gdzies przy 70kkm i miec swiety spokój.
A jak auto sie kupuje to tez powinno sie wymienic po kupnie pasek rozrządu.
SlawekEwa - 2009-01-05, 19:38
sterciu napisał/a: | A jak auto sie kupuje to tez powinno sie wymienic po kupnie pasek rozrządu. |
Niekoniecznie. Jeżeli jest udokumentowana wymiana rozrządu z podaniem daty, przebiegu i nr rej. auta i można jeszcze to sobie obejrzeć po zdjęciu pokryw, to poco dublować koszty.
Na tym pędzie większości do wymian najlepiej my zarabiamy- mechanicy
sterciu - 2009-01-05, 20:05
Slawek Dehler napisał/a: | sterciu napisał/a: | A jak auto sie kupuje to tez powinno sie wymienic po kupnie pasek rozrządu. |
Niekoniecznie. Jeżeli jest udokumentowana wymiana rozrządu z podaniem daty, przebiegu i nr rej. auta i można jeszcze to sobie obejrzeć po zdjęciu pokryw, to poco dublować koszty.
Na tym pędzie większości do wymian najlepiej my zarabiamy- mechanicy |
pod warunkiem ze sie zobaczy pasek po zdjęciu pokrywy
ja juz sie spotkałem z autami gdzie udukumentowane były wymiany których nie było :D , z tymze to inna liga aut , tutaj przy autach kempingowych moze sprzedający nie odstawiają takich szopek
W moim przypadku to mechanicy niezbyt zarabiają na takich wymianach , bo wszystko sam robie :D. Dlatego tez nie wziełem pod uwage kosztu robocizny , bo patrząc na kompletny rozrząd to czasem wydatek nie jest zbyt duzy w niektórych autach .
wbobowski - 2009-01-06, 15:51
Pytałem dzisiaj w autoryzowanym serwisie Fiata o wymianę paska rozrządu w silniku 2,3 JTD z 2005 r. Otrzymałem informację: 150 tys. Ja mam 91 tys. i na razie zaryzykuję bez wymiany do Uniejowa.
SlawekEwa - 2009-01-06, 20:24
wbobowski napisał/a: | 150 tys. Ja mam 91 tys. i na razie zaryzykuję bez wymiany do Uniejowa. |
Włodziu to do Uniejowa i nazad masz 59tyś. km
|
|