Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - kontrolka aibag świeci po wymianie foteli

Kazik II - 2020-11-18, 23:45
Temat postu: kontrolka aibag świeci po wymianie foteli
Witam szacowne Forum po dłuższej nieobecności. Szukam pomocy drogich kolegów biegłych w technice, ponieważ zostałem wygnany przez diagnostę z powodu kontrolki airbag - która nie gaśnie. Zresztą nic dziwnego, bo zaraz jak zakupiłem swojego nowego kamperka Na Ducato z 2008r wymieniłem twarde oryginalne fotele na wygodniejsze ze starego citroena C 5. W oryginalnych fotelach były napinacze pirotechniczne pasów - które niezwłocznie opyliłem razem z fotelami. Błąd niestety :gwm . Teraz luźne kostki połączeniowe po tych pasach z napinaczami walają się pod fotelami a mnie kontrolka nie gaśnie. A upierdliwy diagnosta, który widocznie coś miał mi za złe - nie ustawał w poszukiwaniach 40 minut aż znalazł i z okrzykiem Eureka!!! pokazał mi palącą się kontrolkę.
Ponieważ stało się, tamte fotele z napinaczami poszły do ludzi i rzecz jest nieodwracalna :spoko - mam dwie koncepcje.

Pierwsza wersja; Zmostkować jakoś piny w tych kostach - aby oszukać komputer, tyle że nie mam pojęcia. Tam są 4 piny, jakby w dwóch parach i prowadzą do niej 4 przewody o różnych kolorach. Może ktoś mnie poratuje radą, jak i czym zmostkować te kostki, bo słyszałem gdzieś, że tak się da.

Druga wersja - bardziej radykalna - rozebrać zegary i pokombinować coś przy diodach, żeby to światełko odczepiło się raz na zawsze. Wyjąłem nawet te zagary, częściowo rozebrałem, ale do płytki elektronicznej nijak nie mogę się dostać. Prawdopodobnie płytkę nad nią trzymają ośki wskaźników zegarowych. Czy ktoś ma wiedzę, jak w Ducato po 2006r rozebrać te zegary, aby dobrać się do płytki drukowanej?
Eeeech, gdzie te czasy, jak człowiek zakładał do starego peugeota jakieś amerykańskie fotele i nie było żadnego problemu upierdliwą elektroniką.
Proszę tylko wielce szanowne Forum o nie prawienie morałów o bezpieczeństwie naszym i naszych dzieci - bo moim skromnym zdaniem zamiast tych wszystkich airbagów, ABS, ASSSR itp. wielu kierowcom należałoby zamontować Pro Memoria sterczący z kierownicy bagnet - założę się, że stan bezpieczeństwa na naszych drogach uległby znacznej poprawie. :haha:
Przejeździłem parędziesiąt lat bez tych wszystkich współczesnych wynalazków i żyję, a nawet więcej, nigdy nawet guza sobie nie nabiłem w samochodzie. Za to żona kupiła sobie malutkie miejskie nowe autko, oczywiście wyposażone we wszystkie bezpiecznościowe bajery - które wyciągta.....160 km/h - ręka noga mózg na ścianie :aniolek .No i gdzie tu sens i logika z tym bezpieczeństem?
Załączam fotki tej kostki - trochę słabe, pożyczę od żony smartfona to będą lepsze.
Pozdrawiam Kazik C.

rigg - 2020-11-19, 06:29

A nie lepiej wydać 200 pln, kupić napinacze, zamontować i jeździć bezpiecznie?
A jak Ci się nie chce bawić to chociaż je wepnij, niech system je "widzi"
Jak zmostkujesz, czy wstawisz opornik, czy wyjmiesz żarówkę to żadna poduszka nie wystrzeli...

007jędruś - 2020-11-19, 09:20

Pojedz do elektryka samochodowego założy ci na te kostki emulatory, skasuje błąd sterownika i lampka zgaśnie i będzie bezpiecznie.
Piasek1 - 2020-11-19, 10:02

hasło klucz: emulator airbag fiat
https://allegro.pl/kategoria/czesci-samochodowe-620?string=Emulator%20maty%20Stilo&bmatch=cl-dict55-aut-1-2-1106
i co tam sobie stryjenka wymarzy.

Tańsza opcja
https://allegro.pl/oferta/emulator-airbag-maty-napinacza-poduszki-srs-bledu-9500973369?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla&ev_adgr=Akcesoria+-+Elektronika+samochodowa&gclid=EAIaIQobChMI-MTdiqCO7QIVBN-yCh0Z4Q-1EAQYAyABEgK27_D_BwE
dla miłośników kabelkowania. Robi to samo: sprawia że "system" widzi napinacz i gasi kontrolkę AIRBAG sygnalizującą niesprawność układu (a raczej trzeba to ręcznie skasować).
Poduszki wówczas zadziałają, nie zadziała napinacz, bo go nie ma.

Pamiętaj o tym w przyp. sprzedaży aby na piśmie poinformować o tym fakcie nabywcę iż pojazd nie posiada napinaczy i ma wpięty emulator bo w razie W idziesz #

zbyszekwoj - 2020-11-19, 16:53

Zaklej czarną nalepka i z głowy.
:diabelski_usmiech

LukF - 2020-11-19, 17:25

Kazik II,

Ja zrobiłbym 3 rzeczy:
1) kupił oryginalne napinacze do Ducato po 2006r. Na alledrogo są po 150zl za sztukę.

2) zamontował te napinacze do foteli które masz w aucie. To nie jest trudne bo to nie technologia kosmiczna. Będzie można wtedy skasować w komputerze BSI błąd poduszek powietrznych. Zgaśnie też w liczniku lampka nie zapietych pasów. Bo o niej nie pisałeś a świeci się na pewno.

3) zmieniłbym diagnostę. Jest wybór. On ma sprawdzać. Ale nie ma być upierdliwy.

Ps. Nie montuj emulatorów lub oporników. Chyba, że jesteś biedny i nie masz 300 do 400zl

Ps.2 Możesz postawić piwo :bigok :pifko

Kazik II - 2020-11-19, 18:19

rigg napisał/a:
A nie lepiej wydać 200 pln, kupić napinacze, zamontować i jeździć bezpiecznie?
A jak Ci się nie chce bawić to chociaż je wepnij, niech system je "widzi"
Jak zmostkujesz, czy wstawisz opornik, czy wyjmiesz żarówkę to żadna poduszka nie wystrzeli...

Nie da rady - do foteli od Citroena C 5 nie da się przykręcić tych napinaczy, ponieważ jest obrotnica i te napinacze haczą przy obracaniu. A różnica w komforcie podróżowania też jest taka, że za żadne skarby jej nie oddam. Notabene podróżowałem autami 40 lat bez napinaczy i to i jakoś dożyję bez tej amunicji.

Kazik II - 2020-11-19, 18:21

zbyszekwoj napisał/a:
Zaklej czarną nalepka i z głowy.
:diabelski_usmiech

No to chyba lepiej zabrać wiadro z piaskiem do diagnosty - niech se tam schowa swój wścibski łeb. :haha:

Kazik II - 2020-11-19, 18:24

007 napisał/a:
Pojedz do elektryka samochodowego założy ci na te kostki emulatory, skasuje błąd sterownika i lampka zgaśnie i będzie bezpiecznie.

Dzwoniłem do kilku - jak na razie wysłuchałem wykładów umoralniających, że rychło zabiję się bez tych napinaczy. To pewnie tak oficjalnie, bo jak znam życie, to nieoficjalnie rychtują dla handlarzy auta z wystrzelonymi poduszkami. Chociaż może świat się zmienił i teraz sami święci. :aniolek

Piasek1 - 2020-11-19, 18:29

LukF napisał/a:
kupił oryginalne napinacze do Ducato po 2006r. Na alledrogo są po 150zl za sztukę.

2) zamontował te napinacze do foteli które masz w aucie. To nie jest trudne bo to nie technologia kosmiczna.


To nie jest takie proste: Ducato ma napinacze zintegrowane z gniazdem zatrzaskowym pasa podczas kiedy C5 ma gniazdo "solo" a napinacz jest zintegrowany ze zwijaczem. Mówiąc wprost obstawiam że tego się nie da (w sposób łatwy i dyskretny) przymocować do obecnych foteli. A z takim "patentem" wynik przeglądu technicznego będzie zapewne identyczny co obecnie.
"Urzędnika" nie interesuje czy ten napinacz jest czy go nie ma, jego interesuje tylko lampka która ma się nie świecić.

Kazik II - 2020-11-19, 18:30

LukF napisał/a:
Kazik II,

Ja zrobiłbym 3 rzeczy:
1) kupił oryginalne napinacze do Ducato po 2006r. Na alledrogo są po 150zl za sztukę.

2) zamontował te napinacze do foteli które masz w aucie. To nie jest trudne bo to nie technologia kosmiczna. Będzie można wtedy skasować w komputerze BSI błąd poduszek powietrznych. Zgaśnie też w liczniku lampka nie zapietych pasów. Bo o niej nie pisałeś a świeci się na pewno.

3) zmieniłbym diagnostę. Jest wybór. On ma sprawdzać. Ale nie ma być upierdliwy.

Ps. Nie montuj emulatorów lub oporników. Chyba, że jesteś biedny i nie masz 300 do 400zl

Ps.2 Możesz postawić piwo :bigok :pifko

Piwo stawiam, dobre, czeskie. Opcja z zamontowaniem oryginalnych napinaczy do foteli od citroena C5 nie wchodzi w grę - są za niskie i haczy na obrotnicach. A tych oryginalnych od ducato nie chcę, bo uwierają mnie w hemoroidy :oops:

Kazik II - 2020-11-19, 18:34

Piasek1 napisał/a:
LukF napisał/a:
kupił oryginalne napinacze do Ducato po 2006r. Na alledrogo są po 150zl za sztukę.

2) zamontował te napinacze do foteli które masz w aucie. To nie jest trudne bo to nie technologia kosmiczna.


To nie jest takie proste: Ducato ma napinacze zintegrowane z gniazdem zatrzaskowym pasa podczas kiedy C5 ma gniazdo "solo" a napinacz jest zintegrowany ze zwijaczem. Mówiąc wprost obstawiam że tego się nie da (w sposób łatwy i dyskretny) przymocować do obecnych foteli. A z takim "patentem" wynik przeglądu technicznego będzie zapewne identyczny co obecnie.
"Urzędnika" nie interesuje czy ten napinacz jest czy go nie ma, jego interesuje tylko lampka która ma się nie świecić.

A skąd te napinacze będą wiedziały, do jakich foteli są przymocowane?

rigg - 2020-11-19, 18:40

Kazik II napisał/a:
rigg napisał/a:
A nie lepiej wydać 200 pln, kupić napinacze, zamontować i jeździć bezpiecznie?
A jak Ci się nie chce bawić to chociaż je wepnij, niech system je "widzi"
Jak zmostkujesz, czy wstawisz opornik, czy wyjmiesz żarówkę to żadna poduszka nie wystrzeli...

Nie da rady - do foteli od Citroena C 5 nie da się przykręcić tych napinaczy, ponieważ jest obrotnica i te napinacze haczą przy obracaniu. A różnica w komforcie podróżowania też jest taka, że za żadne skarby jej nie oddam. Notabene podróżowałem autami 40 lat bez napinaczy i to i jakoś dożyję bez tej amunicji.

Nie musisz napinacz z Ducato montować do zapięcia. Kup, wepnij wtyczkę i je ulokuj gdzieś pod fotelem co by nie przeszkadzały w obracaniu.

Piasek1 - 2020-11-19, 18:48

Kazik II,
Miałem Citroena C5 II gen i ... nie dziwię się wyboru tych konkretnych foteli bo są faktycznie mega-wygodne.
Chodzi mi o samą konstrukcję fotela: w fiacie masz tam na pewno jakiś plastik osłonowy, w citroenie jest wielka opasła poducha i gdzieś głęboko pod nią stelaż fotela. Jak upierdzielisz migomatem jaką konstrukcję żeby to przytwierdzić do citroenowskiego fotela - będzie wyglądało jak Frankenstein. Rzuca się w oczy bardziej jak świecąca kontrolka airbag.
Poza tym napisał że odpada bo obrotnica. Obracanie fotela to i tak gotowy przepis na ponowną awarię układu bo stare kabliska obróci 20x, coś się przełamie, ukręci, ukruszy i znowu kontrolka. Przy takich patentach im mniej tej całej gównianej elektroniki tym lepiej.
To jest wszystko fajne i działa jak nowe.

Kazik II - 2020-11-19, 18:51

Piasek1 napisał/a:
hasło klucz: emulator airbag fiat
https://allegro.pl/kategoria/czesci-samochodowe-620?string=Emulator%20maty%20Stilo&bmatch=cl-dict55-aut-1-2-1106
i co tam sobie stryjenka wymarzy.

Tańsza opcja
https://allegro.pl/oferta/emulator-airbag-maty-napinacza-poduszki-srs-bledu-9500973369?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla&ev_adgr=Akcesoria+-+Elektronika+samochodowa&gclid=EAIaIQobChMI-MTdiqCO7QIVBN-yCh0Z4Q-1EAQYAyABEgK27_D_BwE
dla miłośników kabelkowania. Robi to samo: sprawia że "system" widzi napinacz i gasi kontrolkę AIRBAG sygnalizującą niesprawność układu (a raczej trzeba to ręcznie skasować).
Poduszki wówczas zadziałają, nie zadziała napinacz, bo go nie ma.

Pamiętaj o tym w przyp. sprzedaży aby na piśmie poinformować o tym fakcie nabywcę iż pojazd nie posiada napinaczy i ma wpięty emulator bo w razie W idziesz #

Dzięki za linki - niemniej na mojej kostce są 4 piny a maty u mnie chyba nie ma - więc może być problem z połączeniem. Ale i tak dzięki za pomoc. ;)

Kazik II - 2020-11-19, 18:54

rigg napisał/a:
Kazik II napisał/a:
rigg napisał/a:
A nie lepiej wydać 200 pln, kupić napinacze, zamontować i jeździć bezpiecznie?
A jak Ci się nie chce bawić to chociaż je wepnij, niech system je "widzi"
Jak zmostkujesz, czy wstawisz opornik, czy wyjmiesz żarówkę to żadna poduszka nie wystrzeli...

Nie da rady - do foteli od Citroena C 5 nie da się przykręcić tych napinaczy, ponieważ jest obrotnica i te napinacze haczą przy obracaniu. A różnica w komforcie podróżowania też jest taka, że za żadne skarby jej nie oddam. Notabene podróżowałem autami 40 lat bez napinaczy i to i jakoś dożyję bez tej amunicji.

Nie musisz napinacz z Ducato montować do zapięcia. Kup, wepnij wtyczkę i je ulokuj gdzieś pod fotelem co by nie przeszkadzały w obracaniu.

Aaaa, o to Ci chodziło - fakt można podłączyć i ciepnąć gdzieś pod fotel.

Kazik II - 2020-11-19, 18:55

rigg napisał/a:
Kazik II napisał/a:
rigg napisał/a:
A nie lepiej wydać 200 pln, kupić napinacze, zamontować i jeździć bezpiecznie?
A jak Ci się nie chce bawić to chociaż je wepnij, niech system je "widzi"
Jak zmostkujesz, czy wstawisz opornik, czy wyjmiesz żarówkę to żadna poduszka nie wystrzeli...

Nie da rady - do foteli od Citroena C 5 nie da się przykręcić tych napinaczy, ponieważ jest obrotnica i te napinacze haczą przy obracaniu. A różnica w komforcie podróżowania też jest taka, że za żadne skarby jej nie oddam. Notabene podróżowałem autami 40 lat bez napinaczy i to i jakoś dożyję bez tej amunicji.

Nie musisz napinacz z Ducato montować do zapięcia. Kup, wepnij wtyczkę i je ulokuj gdzieś pod fotelem co by nie przeszkadzały w obracaniu.

Aaaa, o to Ci chodziło - fakt można podłączyć i ciepnąć gdzieś pod fotel.

Socale - 2020-11-19, 21:42

Możesz być kierowcą doskonałym, ale nigdy nie wiesz jaki naćpany debil będzie mierzył w Twój przód. Zazwyczaj nie jeżdżą powoli.
Potem od debila odszkodowania za urazy nie wyciągniesz bo debil ma kasę i dobrego adwokata, był naćpany i nie wiedział co robi, a Ty byłeś trzeźwy i świadomy tego że oszukałeś system bezpieczeństwa w swoim aucie. Przy ofiarach sprawdza się wszystko.
Jedź do serwisu, powiedz że wymieniłeś fotele i obecne są bez napinaczy, niech je wyprogramują, wtyczki niech se wiszą, weź fakturę i jesteś czysty jako poszkodowany.
Niczego złego nigdy nikomu nie życzę, ale to jest życie, życie współczesne.

LukF - 2020-11-20, 09:11

Socale,

Ale jaki serwis zgodzi się wyprogramować element bezpieczeństwa który zamontował producent ???
Przecież to jest....no sam wiesz jakie.


Ja szanuję to co pisze Kazik II lecz poduszek i napinaczy pasów bym nie wyłączył w swoim aucie. Wolałbym to skutecznie uruchomić. Lecz każdy robi jak uważa :spoko

Monter - 2020-11-20, 14:39

Socale napisał/a:
Możesz być kierowcą doskonałym, ale nigdy nie wiesz jaki naćpany debil będzie mierzył w Twój przód. Zazwyczaj nie jeżdżą powoli.
Potem od debila odszkodowania za urazy nie wyciągniesz bo debil ma kasę i dobrego adwokata, był naćpany i nie wiedział co robi, a Ty byłeś trzeźwy i świadomy tego że oszukałeś system bezpieczeństwa w swoim aucie. Przy ofiarach sprawdza się wszystko.
Jedź do serwisu, powiedz że wymieniłeś fotele i obecne są bez napinaczy, niech je wyprogramują, wtyczki niech se wiszą, weź fakturę i jesteś czysty jako poszkodowany.
Niczego złego nigdy nikomu nie życzę, ale to jest życie, życie współczesne.


Też bym się chyba nie zdecydował na taki krok.
Od siebie dodam tylko, że w przypadku kampera poduszki i napinacze na niewiele się zdadzą, jeżeli buda się oderwie od podłogi i walnie kierowcę od tyłu.
Co do "wyprogramowania" to nie ma takiej możliwości. Jak jest inna ilość poduszek lub innych elementów bezpieczeństwa w innym egzemplarzu danego auta to po prostu sterownik też jest całkiem inny.

zyga63 - 2020-11-20, 15:16

Napinacze pasów dopinają kierowce i pasażera do fotela, ma to sens jeżeli fotele i pasy są dopasowane do siedzącego
bezpieczeństwo pod względem airbag jest różne fiata i kamperów bywa różnie
nawet nowe samochody nie mają podsuszki pasażera a tylne fotele w większości wszystkich samochodów nie maja napinaczy
co do programowania tester examiner fiat programuje większość modułów airbag na pewno

zbyszekwoj - 2020-11-21, 13:51

Moja kontrolka na kazdym dołku to sie swieci to znów gasnie i tak od 3 lat. Czy to napinacze nie działają czy poduszka?
zyga63 - 2020-11-21, 15:30

Miganie kontrolki może być przyczyną przerwania obwodu poduszek jak i napinaczy najłatwiej to sprawdzić podłączając tester
Monter - 2020-11-21, 15:32

zbyszekwoj, może któryś z rezystorów się poluzował :diabelski_usmiech
zbyszekwoj - 2020-11-22, 13:54

Monter napisał/a:
zbyszekwoj, może któryś z rezystorów się poluzował :diabelski_usmiech


Może być, ale w którym miejscu tego szukac?

SlawekEwa - 2020-11-22, 20:03

zbyszekwoj napisał/a:

Monter napisał/a:
zbyszekwoj, może któryś z rezystorów się poluzował


Może być, ale w którym miejscu tego szukac?

Tam gdzie powinna być poduszka lub napinacz pasa :bigok

adaml61 - 2020-11-22, 20:16

Kazik II napisał/a:
rigg napisał/a:
A nie lepiej wydać 200 pln, kupić napinacze, zamontować i jeździć bezpiecznie?
A jak Ci się nie chce bawić to chociaż je wepnij, niech system je "widzi"
Jak zmostkujesz, czy wstawisz opornik, czy wyjmiesz żarówkę to żadna poduszka nie wystrzeli...

Nie da rady - do foteli od Citroena C 5 nie da się przykręcić tych napinaczy, ponieważ jest obrotnica i te napinacze haczą przy obracaniu. A różnica w komforcie podróżowania też jest taka, że za żadne skarby jej nie oddam. Notabene podróżowałem autami 40 lat bez napinaczy i to i jakoś dożyję bez tej amunicji.
Zamontować pasy z napinaczami przy rolce , np. od mercedesa w 210 , podpiąć kable i aktywować , będą napinacze i wszystko w porządku na desce ,
LukF - 2020-11-22, 20:50

Ale po co takie trudne przeróbki? Przecież już wszystko zostało powiedziane: włóż w wtyczki oryginalne napinacze i gotowe :bigok
adaml61 - 2020-11-22, 20:57

Ale napinaczy nie będzie ,tylko zgaszona kontrolka . A tak napinacz będą , o przeróbka żadna , odkręcić rolki i przykręcić drugie podpiąć kabelki , koszt 100 zł .
LukF - 2020-11-23, 15:59

adaml61 napisał/a:
Ale napinaczy nie będzie ,tylko zgaszona kontrolka . A tak napinacz będą , o przeróbka żadna , odkręcić rolki i przykręcić drugie podpiąć kabelki , koszt 100 zł .


Nie chcę się spierać. Lecz przeróbka będzie. Bo w Ducato 2006> 2020 kabel pod siedzeniem do napinaczy nie wystarczy Tobie żeby go pociągnąć do słupka gdzie są rolki pasa. Musisz przedłużyć kable. Rolka z Marca może być trochę inaczej przykręcana niż z Ducato i to zarówno na dole i u góry. Ale tego nie wiem bo nie widziałem pasów z Merca ktore masz na myśli. Kombinowanie i tyle. Lecz tak właściciel auta chciał zmieniając fotele :spoko

adaml61 - 2020-11-23, 20:44

Dałem tylko przykład że z mercedesa , pasów z napinaczami jest wiele modeli i dobrać można takie które będą pasowały . Wtyczki w oryginalnych napinaczach to tylko prowizorka i to nędzna ,równie dobrze można dać oporniki 2,5 ohm kontrolka tęż zgaśnie i nie będzie zbędnego balastu ,
Kazik II - 2020-11-24, 00:06

Szanowni Koledzy, napinaczy w tym moim Ducato nie ma i chyba już raczej nie będzie - bo oryginalnych nie da się założyć do tych foteli a nie bardzo chce mi się bawić w jakieś inne zawiłe kombinacje.
Ale ja o czym innym. Otóż dostałem od kolegi Henryczka z Bielska (jeszcze raz wielkie dzięki :kwiatki: ) dwa napinacze. Jednakowoż są to napinacze od podwójnego siedzenia pasażerów i kabelki od nich są wpięte do jednej kostki 4 pinowej - o dziwo identycznej jak te w zwykłym pojedyńczym fetelu. Pewnie w tych pasach-bliźniakach nie ma kontrolki zapięcia ale tylko podłączenie napinaczy pirotechnicznych, bo na tyle wystarczy podłączeń. Z ciekawości wpiąłem więc kostkę do złącza pod moim fotelem. I co prawda kontrolka poduszek nie zgasła ale....zapaliła się kontrolka niezapiętych pasów. Która zresztą wcześniej po wymianie foteli zgasła i więcej się nie zapaliła. Zapewne czujnik zapięcia pasów działa na przerwanie obwodu i kiedy tą kostką zamknąłem obwód to komputer wykrył niezapięte pasy.
Ale co innego mnie zastanowiło. U mnie pod fotelami są jedynie kostki po starych pasach z napinaczami. W tych kostkach są po 4 piny - zapewene dwa od napinaczy i dwa od zapięcia pasów. Ale ani pod fotelem kierowcy ani psażera nie było raczej czujników posadzenia czterech liter, czyli tzw. mat. Rozumiem że dla kierowcy to zbędne, bo inteligentny komputer zapewne był uczony, że auto bez kierowcy nie pojedzie. Ale skoro taka sama kostka 4 pinowa, czyli również z sygnalizając zapięcia pasów, a innej od maty tam nie ma - to skąd komputer wie, czy na siedzeniu obok raczyła posdzić swoje wdzięki :-P moja szanowna małżonka czy nie. Z tymi napinaczamy jakoś sobie poradzę - rozepnę kostkę od podwójego siedzenia i podłączę oddzielnie pod moimi fotelami. Ale ta sprawa z czujnikami zapięcia pasów jakoś nie daje mi spokoju - co tu właściwie jest grane :?:

LukF - 2020-11-24, 08:50

Ducato nie ma kontrolki nie zapietych pasów pasażera. Więc nie ma też maty wykrywajacej pasażerkę.
A kontrolka na.desce zapala się z niezapiecia Twojego pasa.
I jeszcze jedno. Po włączeniu napinaczy błąd z poduszek pow. sam się nie skasuje i nie zgaśnie kontrolka awarii. Musisz to komputerem diagnostycznym skasować, dopiero wtedy będzie OK.

Kazik II - 2020-11-24, 17:51

LukF napisał/a:
Ducato nie ma kontrolki nie zapietych pasów pasażera. Więc nie ma też maty wykrywajacej pasażerkę.
A kontrolka na.desce zapala się z niezapiecia Twojego pasa.
I jeszcze jedno. Po włączeniu napinaczy błąd z poduszek pow. sam się nie skasuje i nie zgaśnie kontrolka awarii. Musisz to komputerem diagnostycznym skasować, dopiero wtedy będzie OK.

Dziękuję za informacje. Co do 4 pinowej kostki i wiązki pod fotelem pasażera to widocznie w takim razie są one standardowe i 2 piny są po prostu martwe. Jeśli idzie o kontrolkę poduszek to ktoś też pisał, że da się uniknąć podłączania do kompa aby skasować błąd - wystarczy odłączyć na jakiś czas akumulator - ale nie wiem czy to rzeczywiście sprawdzone.

SlawekEwa - 2020-11-24, 17:56

LukF napisał/a:
I jeszcze jedno. Po włączeniu napinaczy błąd z poduszek pow. sam się nie skasuje i nie zgaśnie kontrolka awarii. Musisz to komputerem diagnostycznym skasować, dopiero wtedy będzie OK.

Jeśli jest wszystko oryginalne to się sam skasuje /dukato 2011/
Po montażu obrotnic pod fabryczne fotele z tej radości, że się fajnie kręci zapomniałem spiąć wtyczki z napinaczy. wyskoczył błąd na wyświetlaczu. Po zapięciu wtyczek i ponownym uruchomieniu zapłonu błąd się skasował.

Monter - 2020-11-24, 20:19

Może trzeba by tu rozróżnić też sam fakt świecenia się błędu od zapamiętania go przez komputer w historii - to często dwie różne rzeczy.
Lampka może i zgaśnie, ale historii że coś się działo to raczej nie wykasuje.

LukF - 2020-11-24, 20:35

Monter napisał/a:
Może trzeba by tu rozróżnić też sam fakt świecenia się błędu od zapamiętania go przez komputer w historii - to często dwie różne rzeczy.
Lampka może i zgaśnie, ale historii że coś się działo to raczej nie wykasuje.


Będzie tak jak piszesz. Pytanie czy Kazik będzie się tym martwił? Albo po co ???

Kazik II - 2020-11-24, 22:43

LukF napisał/a:
Monter napisał/a:
Może trzeba by tu rozróżnić też sam fakt świecenia się błędu od zapamiętania go przez komputer w historii - to często dwie różne rzeczy.
Lampka może i zgaśnie, ale historii że coś się działo to raczej nie wykasuje.


Będzie tak jak piszesz. Pytanie czy Kazik będzie się tym martwił? Albo po co ???

Chyba raczej nie. Bardziej się przejmuję tym, co pamięta żona - niż jakiś tam komputer :haha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group