Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Niby bokser, ale nie bity. Statek kosmiczny L3H3.

mlodypigula - 2020-11-27, 17:19
Temat postu: Niby bokser, ale nie bity. Statek kosmiczny L3H3.
Siema wszystkim, jeszcze nie dawno witałem się z wami w dziale powitań, dziś już jestem posiadaczem pięknego fiacika dukato w kolorze stalowym z wyblakłymi plastikami. Fura ma 205 tys przelotu, 190 tys u Niemca i 15 tys po Polsce. Samochód w Niemczech ponoć woził powietrze na pace, a u nas trochę desek. Jak nie mogę zweryfikować prawdy odnośnie tego co robił w Niemczech tak tutaj w Polsce pan stolarz faktycznie ponoć woził lekkie drzewo, i niech tak będzie. Przed kupnem pojechaliśmy do oskp gdzie sprawdzili blacharkę, zawieszenie, z grubsza wszystko spoko, jeden sworzeń do wymiany i miska olejowa wgnieciona. Są dwa małe i powierzchowne ogniska rdzy. Następnie udaliśmy się do warsztatu gdzie pan sprawdził silnik za pomocą komputera, żadne błędy nie wyskoczyły.

No wiec tak na początek co zamierzam robić to jako, że się wystraszyłem, że w przyszłym roku mają zostać zaostrzone przepisy odnośnie przerejestrowywania na specjalny kempingowy to pojechałem na zaprzyjaźnioną oskp i pan powiedział żeby jeszcze w grudniu wstawić do dukato kilka szafek, łóżko, zlew i kuchenkę, przyjechać zmienić przeznaczenie pojazdu, tak wiec umówiliśmy się, że przyjadę tam z prowizoryczna zabudowa i załatwimy już tą zmianę.

Następnie w planach mam przygotowanie blaszanego wnętrza pod ocieplenie, mam na myśli zabezpieczenie wszystkich odprysków warstwą farby antykorozyjnej.

Równorzędnie myśle cały czas o projekcie który podyktuje cała resztę rozwiązań, jako ze muszę mieć garaż ze względu na wożone rowery w liczbie na pewno 2 może 3, to najbardziej sensowny wydaje się być wariant z łóżkiem z tylu nad garażem. Nad koncepcja będę myślał intensywnie w najbliższych dniach.

Co do koncepcji które mam na razie to chciałbym zrobić ocieplenie zamkniętokomorkową niskoprężną pianą pur, ale nie chce samemu tego robić, dzwoniłem do firmy która wykonuje takie ocieplenia i chcą się podjąć maja taka pianę mówią, że robili już coś takiego w vanie także chyba się zdecyduje. Natomiast tak sobie myśle teraz, że przed tym zabiegiem trzeba by zrobić conajmniej dziury na 2 małe okna jachtowe, które planuje i wiatrak w dachu. :-/

Zacząłbym już kupowanie wyposażenia, które podyktuje wykonywanie dalszej zabudowy, ze względu na to, ze stolarz który ma mi zrobić meble ze sklejki musi wiedzieć co gdzie i jak ma zabudować.

Narazie to chyba tyle z newsow w dalszym ciągu czytam i czerpie wiedzę chociaż nie ukrywam, że to wcale nie jest takie proste, zastosowywanie tej wiedzy w moim indywidualnym przypadku.

Muszę się chyba jeszcze przyznać przed wami, że potrzebny jest mi zimny prysznic, bo czasem zamiast przyswajać wiedzę odnośnie budowy to już na instagramie jestem w środku tych wszystkich pięknie wykończonych campervanow i leżę rozmarzony jak to będzie ładnie tej nadchodzącej jesieni :P
Naprowadźcie mnie może na czym powinienem się konkretniej skupić (oprócz czytania tych wątków o których mówiliście, a może to wystarczy). Chyba projekt, co nie?

Wstawiam kilka zdjęć owego dukaciątka, następnym razem pokaże też siebie, żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia, to wam może wiele wyjaśnić odnośnie mojego mało zorganizowanego podejścia do budowy, ale obiecuje poprawę! :wyszczerzony:
Nie ukrywam też, że w sumie mam mało czasu ostatnio, biorę wszystkie wolne dyżury w pracy, których teraz jest na szczęście baaaardzo dużo, tylko po to żeby jak najszybciej zarobić na skończenie i wyjazdowo/zapasowy budżet.

Tomek84 - 2020-11-27, 17:42

mlodypigula napisał/a:
No wiec tak na początek co zamierzam robić to jako, że się wystraszyłem, że w przyszłym roku mają zostać zaostrzone przepisy odnośnie przerejestrowywania na specjalny kempingowy


można wiedzieć gdzie coś takiego znalazłeś?

Banan - 2020-11-27, 17:45

mlodypigula napisał/a:
z wyblakłymi plastikami.

Tym się nie martw, bardzo ładnie to się regeneruje przy pomocy opalarki, tylko trzeba uważać, by nie przegrzać.
mlodypigula napisał/a:
jako ze muszę mieć garaż ze względu na wożone rowery w liczbie na pewno 2 może 3,

Przemyśl to jeszcze, nie lepiej rowery wozić na bagażniku na tylnej ścianie? Szkoda przestrzeni...
:spoko

andi at - 2020-11-27, 18:19

Rowery albo skuter .Musisz mieć 125 cm wysokości .
Warto podpatrzeć innych
https://www.malibu-cartha...model-overview/

Piasek1 - 2020-11-27, 21:10

mlodypigula napisał/a:
No wiec tak na początek co zamierzam robić to jako, że się wystraszyłem, że w przyszłym roku mają zostać zaostrzone przepisy odnośnie przerejestrowywania na specjalny kempingowy

jeżeli zamierzasz to robić bo przecież dalej możesz nim śmigać jako dostawczakiem (kat. w dowodzie N1) i tyle. A co kogo obchodzi co Ty masz na pace w momencie przyjazdu na SKP. Nowe przepisy a dokładnie problemy z nich wynikające dotyczyć będą głównie wyglądu zewnętrznego i tego co można znaleźć na przeglądzie czyli podokładane markizy, bagażniki dachowe, haki, poszerzenia, stalowe zderzaki, miechy pneumatyczne czy po-dokładane pod podwoziem zbiorniki (te dwa ostatnie to już nadgorliwość diagnosty), generalnie wszystko co sprawia że auto przestaje wyglądać tak jak w dniu wyjazdu z fabryki. Wiele custom`owych pojazdów nie będzie się co miało pokazywać na SKP (bez zderzaków czy na jakiejś ultra-glebie i felach z wystającymi rantami). Ale kto ci zabroni w dostawczaku na kipie mebli wozić ?
Problem może to robić za granicą gdzie mogą obowiązywać przepisy zabraniające nocowania w samochodzie gdzieś na parkingach z wyłączeniem pojazdów campingowych
Chociaż to Polska: zaczną pojawiać się problemy których ustawodawca nie przewidział, zaczną się wyłączenia, wykluczenia itp. Efekt będzie jak ze wszystkim: był cyrk a będzie bu**el.

SlawekEwa - 2020-11-27, 21:17

Piasek1 napisał/a:

jeżeli zamierzasz to robić bo przecież dalej możesz nim śmigać jako dostawczakiem (kat. w dowodzie N1) i tyle.

Łącznie ze ścianą grodziową :bajer

Piasek1 - 2020-11-27, 21:29

No to będzie pewna uciążliwość.
smok_wawelski - 2020-11-27, 22:25

Piasek1 napisał/a:
Nowe przepisy a dokładnie problemy z nich wynikające dotyczyć będą głównie wyglądu zewnętrznego i tego co można znaleźć na przeglądzie czyli podokładane markizy, bagażniki dachowe, haki, poszerzenia, stalowe zderzaki, miechy pneumatyczne czy po-dokładane pod podwoziem zbiorniki (te dwa ostatnie to już nadgorliwość diagnosty), generalnie wszystko co sprawia że auto przestaje wyglądać tak jak w dniu wyjazdu z fabryki.
Podaj proszę źródło do projektu tych przepisów - chętnie bym poczytał
Monter - 2020-11-27, 23:49

Cześć. Zapał widzę masz. Życzę powodzenia, bo auto faktycznie nie wygląda źle no i skoro najpierw jednak czytasz to może unikniesz większych wpadek :-)

Ruda lubi się pojawić pod tymi wyblakłymi plastikami. Zdejmij i sprawdź.

PS. Wklejając fotki warto czasem zamazać to i owo, zrobiłeś darmową reklamę stolarzowi ;-)

Piasek1 - 2020-11-28, 08:47

smok_wawelski napisał/a:
Podaj proszę źródło do projektu tych przepisów - chętnie bym poczytał

kurcze nie chce mi sie szukać. Już ze 2x wrzucałem ten link przy okazji innych tematów dot. rejestracji tutaj na forum. Szybciej pewnie znajdziesz niż ja.
Ale wejdzie to na pewno bo byłem na początku listopada na przeglądzie na SKP i już mi pokazywał w programie dodatek do wrzucania zdjęć. Mówił że "2-3 dni temu jak się zaktualizował program to się pojawiło", także przynajmniej w kwestii dot. dokumentacji fotograficznej pojazdu - wejdzie na pewno.
Swoją drogą pogadaliśmy sobie trochę i ... cały ten światek to gniazdo szerszeni. Jeden na drugiego, podpi...ją się do wyższych instancji. Ktoś tam komuś poszedł na rękę i dopuścił, za pół roku dzwoni inny z drugiego końca polski, rzuca się w tej słuchawce że on go podkabluje do TDT za to, jak tak można, no jak na forach internetowych. Bicie piany i udowadnianie że się wszystkie rozumy pozjadało.
No najlepszy tego przykład to jest ich branżowe forum... polecam w wolnych chwilach.
Każdy temat dot. technicznych kwestii: no jedna branża znaczy winno być jedno wspólne rozwiązanie.
A gdzie tam: na 30tu biorących udział w dyskusji jest 20 wersji rozwiązania tej kwestii. Do tego dochodzą tarcia na linii SKP które obowiązują przepisy TDT a Wydziałami Komunikacji które obligują przepisy KPA. Diagnosta twierdzi A a WK że B. Jeden nie poprawi a drugi nie zarejestruje. W które drzwi byś nie wlazł - w każdych dostaniesz w pysk.
To najlepiej obrazuje jaka nas czeka przyszłość po zmianach od nowego roku.
Jak pisałem: jest cyrk a będzie bu**el.

yamah - 2020-11-28, 10:50

Piasek1 napisał/a:
Bicie piany i udowadnianie że się wszystkie rozumy pozjadało.....

........................Jak pisałem: jest cyrk a będzie bu**el.

Dokładnie jak tu piszesz.. :diabelski_usmiech
a czytając twoje posty ktoś nie obyty w kwestii przeglądów,rejestracji pojazdu odniesie wrażenie chaosu i destabilizacji w WK , SKP i zrezygnuje z tworzenia swojego domku na kółkach.
Mam 15 aut w tym 10 specjalnych gdzie ciągle jakieś przeglądy czy też rejestracje przy zmianach: rodzaju,przeznaczenia lub zatrzymaniach dowodów i powiem że nie zauważyłem jakiś radykalnych utrudnień czy też wielkiego chaosu nawet w obecnym czasie pandemii..wszystko idzie w miarę sprawnie.
Jednak jak trafi się petent który chce być mądrzejszy od ustaw lub przytacza zasłyszane (wyczytane) teksty z for internetowych to trafia na :gwm
To samo przy sprzedaży-kupna samochodu lub kampera..narzekasz na potencjalnych kupców..powiem ci tak : jaki towar tacy klienci (kupcy) a żadnego nie powinno się lekceważyć..obojętnie czy przychodzi z 1tyś czy 100 tyś. :bigok a będzie żyło się nam lepiej i... :ok podróżowało na luzie.

Piasek1 - 2020-11-28, 11:23

Twój natomiast (post) piszesz z punktu człowieka obytego w materii i zaczynasz generalizować.
Ogromna większość nie posiada 15 pojazdów i nie spędza życia w kolejkach Wydziałów Komunikacji (lub też wchodzi bocznymi drzwiami korzystając z jakichś znajomości).
Większość z nas pojawia się tam raz na kilka lat i prawie zawsze w innej rzeczywistości prawnej a obecnie dodatkowo sytuacyjnej.
I to że Tobie kiedyś tam udało się z betoniarki zrobić campera nie znaczy że za miesiąc taki sam numer przejdzie.

grzegorz_wol - 2020-11-28, 14:40

Obejrzałem filmiki i rozumiem problemy z zakresu zawirowań prawnych w zakresie np. homologacji lamp do aut amerykańskich ale nie rozumiem jak zrobienie zdjęć na stacji wpłynie na fakt posiadania w kamperze np. markizy?
No wyjdzie że jest i co nie może być?

smok_wawelski - 2020-11-28, 16:35

Piasek1 napisał/a:
kurcze nie chce mi sie szukać. Już ze 2x wrzucałem ten link przy okazji innych tematów dot. rejestracji tutaj na forum.
Piasek1 napisał/a:
Twój natomiast (post) piszesz z punktu człowieka obytego w materii i zaczynasz generalizować.
Ogromna większość nie posiada 15 pojazdów i nie spędza życia w kolejkach Wydziałów Komunikacji (lub też wchodzi bocznymi drzwiami korzystając z jakichś znajomości)

Nie mam 15-tu pojazdów ale to nic nie zmienia - akurat z racji tego że musiałem na pewien czas wystopować z budową i że przerejestrowanie będzie na pewno po nowym roku - więc normalne że śledze tego typu wieści i pytam o nie bo czasem człowiekowi coś umknie.
Natomiast owszem jest projekt zmian którego nota bene nie znalazłem w autorytatywnych źródłach a jedynie w artykułach dziennikarskich w róznych portalach motoryzacyjnych często sprzeczne ze sobą gdzie mówi sie że OSKP i SKP idą pod nadzór TDT i że mają wejść przepisy o dokumentowaniu foto przeglądów ale nic w nim nie ma w sprawie zmiany zasad zmian przeznaczenia pojazdów - po prostu chce też uniknąć na forum tworzenia atmosfery paniki jak w przypadku przepisów które weszły w styczniu 2020
Ok spoko mówisz mi poszukaj spoko nie mam żalu bo to oczywiście nie jest Twój obowiązek podawać mi na tacy a jedynie mogłaby to być dobra wola to rozumiem ale w sumie głosząc nieco Hiobowe wieści uważam że należałoby podawać żródła aby znów nie występowała panika w tym istotnym dla wielu kolegów temacie zmiany kategorii przeznaczenia pojazdu

Piasek1 napisał/a:
Twój natomiast (post) piszesz z punktu człowieka obytego w materii i zaczynasz generalizować. Ogromna większość nie posiada 15 pojazdów i nie spędza życia w kolejkach Wydziałów Komunikacji (lub też wchodzi bocznymi drzwiami korzystając z jakichś znajomości).

Sugestie o wchodzeniu bocznymi drzwiami i kumoterstwie po wypowiedzi kol. yamah nie są poparte dowodami i muszę z obowiązku moderatora zwrócić Ci uwagę że tego typu wypowiedzi na forum są raczej nie na miejscu oraz prosić o powściagliwość w wyrażaniu takich przypuszczeń

Kolegę mlodypigula, przepraszam za zaśmiecenie wątku - choć to Ty zacząłeś temat obawami o nowe przepisy z którego wywiazała sie dyskusja jeśli uważasz że jest ona zbyt długa w Twoim watku - prosze o kontakt na PW i oddziele ją do odrębnego watku.

mlodypigula - 2020-11-28, 17:36

Hej jeżeli chodzi o mnie to cieszę się z wywiązanej tutaj dyskusji, trochę mnie to uspokoiło, aczkolwiek i tak wolę się przygotować na najgorsze i zmianę kategorii pojazdu odbębnić już w tym roku.
Natomiast mam kilka nowych wątpliwości związanych z moim samochodem, mam 180 cm wzrostu w butach pewnie ze 2 cm więcej, spacerując po pace tak mnie naszło, że jak dorzucę szkielet i izolacje to zniknie mi po pare cm z góry i z dołu, chciałbym uniknąć chodzenia zgarbionym, myślicie ze się uda? Mam jeszcze możliwość zwrotu samochodu, aczkolwiek szukając wersji h3 zorientowałem się, że są one droższe i ciężej dostępne. Teoretycznie mam 11 cm zapasu, chyba powinienem się wyrobić co nie?

Moje kolejne pytanie związane jest z kolejnością pracy o ile jestem przekonany, że przed rozpoczęciem jakichkolwiek permanentnych zmian powinienem mieć projekt (nad czym już intensywnie pracuje) to dalej mam wątpliwości czy najpierw powinienem założyć okablowanie do instalacji wykorzystać istniejące otwory i kanały w poszyciu i dopiero psikac ocieplenie czy może na odwrót. Oglądając na yt widzę ze sporo firm/ludzi robi to w kolejności szkielet->okablowanie->piana i chyba ma to sens.
W związku z tym czy mamy na forum kogoś z kim mógłbym oczywiście odpłatnie skonsultować lub prosić o pomoc w wykonaniu tejże instalacji w moim kamperze, na prawdę miałem chęci żeby to ogarnąć sam, ale zarówno ja i mój tato nie czujemy się na siłach, żeby robić tak ważną rzecz samodzielnie.

smok_wawelski - 2020-11-28, 18:50

Na pytanie o wysokośc - zależy jak ocieplisz tyle urośnie podłoga i sufit ja robię na H2 ale jestem konus 170cm :)

Kolejność na szybko - 1szy krok wnikliwy przegląd blacharki i zrobienie wszystkiego co trzeba

Schemat instalacji - na szybko i brutalnie - nie truj o odpłatnościach - forum to idea koleżeńskiej pomocy :) przynajmniej jak dla mnie ale jestem pewny że dla naprawdę wielu Kolegów też.
Poczytaj wątki budowlane w tym dziale sporo ich jest - wyciągniesz wnioski nie tylko o elektryce co Ci pasi i dopytasz o to co nie wiesz i na pewno pozwoli Ci lepiej zaprojektować swoje auto :)

Może coś podbierzesz z mojego schematu: https://www.camperteam.pl...er=asc&start=90
Dłuższa rozkmina o tej elektryce na K.pl bo tam się dzięki pomocy Kolegów urodził: https://forum.karawaning.pl/topic/30992-elektryka-w-zielonej-puszce/

Więcej może skrobnę późnym wieczorem lub jutro bo z tel nie sporo pisać

yamah - 2020-11-28, 20:25

mlodypigula napisał/a:
Hej jeżeli chodzi o mnie to cieszę się z wywiązanej tutaj dyskusji, trochę mnie to uspokoiło, aczkolwiek i tak wolę się przygotować na najgorsze i zmianę kategorii pojazdu odbębnić już w tym roku.

Dasz radę kolego :bigok głowa do góry..nie jest tak strasznie jak co nie którzy sugerują..wielu kolegów z CT to przerabiało i jest masa tematów z budowy domka :ok a jeśli będziesz miał jakieś wątpliwości odnośnie zmiany zabudowy pisz do mnie na PW..spróbuję pomóc.
Powodzenia :spoko

darek 61 - 2020-11-29, 15:49

mlodypigula napisał/a:
Teoretycznie mam 11 cm zapasu, chyba powinienem się wyrobić co nie?

Musisz wziąć pod uwagę to że przy chodzeniu unosimy się.

Sidek - 2020-12-06, 21:40

Cześć :) jestem diagnosta samochodowym na podstawowej skp więc temat zmiany przepisów dotyczy mnie bezpośrednio :) i pragnąc wszystkich uspokoić w nowej ustawie nie ma słowa o zmianach w ,,zmianach konstrukcyjnych".

Jeżeli chodzi o zdjęcie to będą robione trzy: z ukosa z przodu, z ukosa z tyłu i licznika. Tutaj może się pojawić problem np. Z zderzakami metalowymi lub orurowaniem bo te od bodaj 2007 (ale dokładna datę musialbym sprawdzić) muszą być homologowane. W sumie nad markiza się nie zastanawiałem nigdy czy wedle przepisów musza mieć homologacje, ale się dowiem :ok ( z tego co mi się wydaje to nie, ale pewnie zależy od diagnosty co ostatni raz przepisy czytał w prl'u)

Ale według mnie i patrząc na ITS i PISKP to wątpię by ta ustawa weszła w życie od 1 stycznia (mamy 6 grudnia a ustawa od 21.10 jest w opiniowaniu, jeszcze 1000 komisji i innych organów by mogła trafić do sejmu) poza tym stacje musiały by zainwestować w sprzęt (aparaty, programy i serwery).

Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie.

tolo61 - 2020-12-06, 22:24

Hej
Fajna baza super kolor
185cm w środku do uzyskania przy pianie / kokonie /
Będę kibicował
:spoko

mlodypigula - 2021-04-29, 01:28

Siemano, minęło trochę czasu i trochę się pozmieniało, pozbyłem się tamtego samochodu, mianowicie stwierdziłem, zubaża L2 jest dla mnie za niska i po kilku miesiącach wracam z peugeotem boxerem 2013 2.2 hdi 130 km - 180 tys przebiegu, do 2019 roku jeżdżony u Niemców, furka jest już zarejestrowana na specjalny kempingowy, ale faktyczną budowę zaczynam dopiero teraz.
Rodzi się kilka pytań na które mam nadzieje pomożecie mi odpowiedzieć.
Nie mam na samochód gotowej wizji, planu czy projektu. W teorii mam kilka planów ,założeń i pomysłów ale nie jestem zdecydowany co do ich zrealizowania w praktyce.
Mianowicie, założenie numer jeden to jak najwiecej przestrzeni pustej, nie zabudowanej, marzy mi się taki parkiet do tańca na środku. :mrgreen: Poniekąd w zrealizowaniu tego pomoże mi ocieplenie z armaflexu. Miejsce na 3 rowery w środku, przechowywane bez przedniego koła, a dwa może bez obydwóch w celu zaoszczędzenia miejsca. Składana szczelna kabina prysznicowa w środku z toaletą kompostową. Łóżko w poprzek składane/zsuwane w formę kanapy. Lodówka chyba taka najoszczędniejsza pracująca najlepiej na 12v, kuchenka jakaś taka normalna gazowa 2 palnikowa, ogrzewanie z webasto, o cieplej wodzie „bieżącej” narazie nie myslę, instalacja elektryczna, prawdopodobnie zapożyczona od tego pana co wyglada jak ten znany malarz i zbudował kampera. Wizję tą będę doprecyzowywał w następnych postach.
Kilka pytań:

1.Jaki ze już cis tam robię to zacząłem od początku i chciałbym przede wszystkim zająć się tym co mogę już zrobić blachą. Robiłem inspekcje wszystkich widocznych mi zakamarków i odkryłem trochę bombelków i ognisk rdzy, zamówiłem już app r-stop i podkład epoksydowy, nada się w takie miejsca, czy może coś innego?

2.Mianowicie wyczytałem, ze najlepiej i najwygodniej wyleja się taki o grubości 9mm samoprzylepny, chciałbym dać 4 warstwy takiego armaflexu wyklejonego z takich kawałków, żeby było jak najmniej cięć szpar (miejsc w których mogłaby przez przypadek przedostawać się wilgoć) pomiędzy warstwy armaflexu ( niekoniecznie wszystkie ale dwie na pewno) chciałbym powyklejać folie zbrojoną aluminiową. I tak jak w wanie nomada mifmafa (biały sprinter lpg - a’la statek kosmiczny), nie było by już żadnej innej zewnętrznej warstwy z desek czy sklejki, tak żeby wszystkie wnęki w karoserii wykorzystać.
W związku z trzymaniem się tej idei szczelnej ocieplonej puszki izolacje robię jako pierwszą, tak żeby później nie musieć jej za dużo dziurawić. Dziury które na razie wymyśliłem to:
Dach-wentylator i kable od paneli.
Podłoga-webasto, odpływ wody szarej.
Na podłogę wylądują płyty pir alu o grubości 7 cm (nie za grubo?). Całość szczelnie pozaklejać taśmą i foliami zbrojonymi. Zanim wszystko jeszcze sobie


Zamówione graty jak narazie to
Wentylator maxxair maxxfan deluxe
Webasto airtop 2000 stc
Aku lifepo4 280 ah z ali

A no i zdaje prawo jazdy, zacząłem już jazdy i jazda samochodem sprawia mi bardzo dużo frajdy, jeździłem już boxerem i na początku trochę bałem się tych gabarytów, ale za 3cim razem już się tak nie bałem tej bestii :D

Narazie to tyle, dobranoc :spoko

decumanus - 2021-04-29, 14:51

Inspiracje na składaną łazienkę i przestrzeń może znajdziesz TUTAJ

Butyl nie jest najlepszym izolatorem, podejrzewam że tą informację czerpiesz z tvn-u, ale ten program choć fajnie się ogląda to nie może stanowić źródła rzetelnych informacji - zawiera liczne bzdury i kłamstwa od budżetu począwszy. Dudy auto powinno kosztować raz tyle i prawdą jest - moim zdaniem - co mówią, że po pierwszym lepszym offroadzie wróciłby by bez tej budy.

Armacell ma liczne zalety i jak nie chcesz szpar, to weź wersje bez kleju i naciągaj ja przyklejając klejem kontaktowym - z tych lepszych np spray-kon b717.
Wersja z klejem ma siatkę która w zasadzie uniemożliwia naciąganie.
Chyba że zdecydujesz się na piankę PUR z puszki - to armacel zbędny. Możliwości jest wiele. Najlepsze są płyty PIR z warstwą odblaskową, wklejane na piankę PUR... Sama pianka - zwłaszcza z puszki- osiąga max 0.30 w/m2K co zresztą zaczynają już umieszczać na niektórych piankach w puszce.

I że jak to... to nie masz prawa jazdy jeszcze? Ale już blaszka z papierami kampera? to chyba jesteś lepszy od forumowych kolegów przechodzących przegląd z wersalka z olx :haha:
R

mlodypigula - 2021-04-30, 22:28

Hej decumanus,
Inspiracja na łazienkę fajna, ja mam w głowie, coś na zasadzie rozkładanej szafki z brodzikiem w podstawie, ale kabinę chciałbym na zasadzie takiego „kaftanu”, harmonijki lub czegoś takiego jak jest w autobusach przegubowych między jedna, a drugą częścią - do obmyślenia.

Jeżeli chodzi o izolacje to wiem ze armaflex nie ma najlepszego współczynnika izolacji, ale przemawia głównie do mnie to ze można z jego pomocą zrobić kokon z izolacji, w połączeniu z warstwami folii, całkiem szczelny. Zamówiłem dziś 22 m2 armaflexu 9mm samoprzylepnego oraz folie aluminizowaną zbrojoną również samoprzylepna, jakoś boje się samemu używać tych klejów, wydaje mi się, ze z gotowa warstwa samoprzylepną pójdzie wygodniej. Pianki natryskowe sobie odpuszczam. Plan mam taki ze całość blachy dach ściany podłoga, szczelnie armaflexem i folią, na to kolejne warstwy armaflexu i folii.

Prawko w drodze, bo dotychczas podróżowałem na rowerze z sakwami. A teraz przesiądę się z rowerami do kampera. Samochód miał zrobiona tymczasową zabudowę wymaganą do zmiany przeznaczenia i po paru wizytach na różnych oskp udało się :D

A posiadacze trojaczków robili może konserwacje progów? Ja zrobiłem podejście do zeszlifowania tej warstwy rdzy która widać na zdjęciach, ale bezskutecznie, bo chciałem to zrobić włókniną ścierna, która nie zdała egzaminu. Zamówiłem również wałek giętki do szlifierki i mam plan oblecieć widoczna rdzę druciakami, na to app r-stop plus podkład epoksydowy i co dalej polecacie?

smok_wawelski - 2021-04-30, 23:13

decumanus napisał/a:
Armacell ma liczne zalety i jak nie chcesz szpar, to weź wersje bez kleju i naciągaj ja przyklejając klejem kontaktowym - z tych lepszych np spray-kon b717.
Wersja z klejem ma siatkę która w zasadzie uniemożliwia naciąganie.
W zasadzie :)
Robiłem 9mm samoprzylepnym z siatką - realnie naciągniecie 1-1,5cm nie stanowiło żadnego problemu przy nieprzyklejonym kawałku rzędu 20-30cm. Oczywiście nie naciągnie jak z 50-cio centymetrowego kawałka przyklei sie 45cm i naciąga 5cm.
Najlepiej docinac dość dokładnie ale to nie zawsze wychodzi , lepiej żeby było z 1 cm więcej i idzie to też upchnąć na sensownej długości - naciągnięty zawsze jednak pręży i dąży do odklejenia.

decumanus - 2021-04-30, 23:25

smok_wawelski napisał/a:
[- naciągniecie 1-1,5cm nie stanowiło żadnego problemu przy nieprzyklejonym kawałku rzędu 20cm. Oczywiście nie naciągnie jak z 50-cio centymetrowego kawałka jak się przyklei 45cm i naciąga 5cm.
Lepsza metodą jest jednak dawanie niewielkiego zapasu i ostrożne obcinanie - naciągnięty zawsze pręży i dąży do odklejenia.

Wlasnie nie ciągnie... ja swoje docieplenie zacząłem od 6mm armacela i jest swietne bo jedna plachtą można leciec po wszystkich mniejszych i średnich wzmocnieniach. Te glowne trzeba owijać , ale generalnie jest bardzo dobre do pierwszej warstwy ma blachę. Kkej jest mocniejszy od materialu. Nic sie odkleja... a wrecz proba konczy sie rzeźnią i zeskrobywaniem pianki po kąsku.
Potem kupilem 9mm do izolacji drzwi i wciaz zgrzytam zębami...
Autor watku niech pamieta o zaklejeniu tego potem tą folią zbrojoną, czy czymkolwiek - bo w upał potrafi smierdziec....
R

smok_wawelski - 2021-05-01, 00:12

Nie twierdziłem że odkleja a że naprężony do tego dąży :)
Było nie było 6 do 9 to 50% grubszy. Masz racje na owijki profili lepszy 6mm - 9mm idzie też zrobic i tak robiłem ale trochę kulawo - z Armaflexem jest ten problem że sprzedaja go tylkp na całe rolki więc bujałem się z 9mm
Wg mnie śmierdzi tak strasznie - lekki zapaszek gumiasty owszem przy fest gorącu był, miałem już oklejony w ubiegłe lato cała paka bez żadnej folii na nim - jak dla mnie tragizmu w upałach nawet nie było lecz to też tylko moja subiektywna opinia bo przecież każdy ma inny nos :)

edit:
mlodypigula napisał/a:
armaflex nie ma najlepszego współczynnika izolacji,
λ ≤ 0,036 to tragicznie nie jest - XPS ma np, 0,034 wiec nie ma strasznej różnicy - 4x9 36mm bedzie przyzwoicie. Armaflex generalnie stosuje sie jako izolacje akustyczna ale może być też przy grubszej warstwie jako cieplna - przecież tak własnie stosuje się go do izolacji rurociagów czy to cieplnych czy chłodniczych.
mlodypigula napisał/a:
Plan mam taki ze całość blachy dach ściany podłoga, szczelnie armaflexem i folią, na to kolejne warstwy armaflexu i folii
nie bardzo rozumiem tę idee kanapki amaflex/folia/armaflex/folia - dawałbym armaflex tyle ile trzeba a później folie jako paroizolacje
W sumie zrobiłbym jednak 1x9 i później grubszym a nie pierniczył sie z wyklejanką wielokrotnie - warstwy refleksyjnej nie stworzysz bez pustki powietrznej

mlodypigula - 2021-05-01, 08:00

smok_wawelski napisał/a:

mlodypigula napisał/a:
Plan mam taki ze całość blachy dach ściany podłoga, szczelnie armaflexem i folią, na to kolejne warstwy armaflexu i folii
nie bardzo rozumiem tę idee kanapki amaflex/folia/armaflex/folia - dawałbym armaflex tyle ile trzeba a później folie jako paroizolacje
W sumie zrobiłbym jednak 1x9 i później grubszym a nie pierniczył sie z wyklejanką wielokrotnie - warstwy refleksyjnej nie stworzysz bez pustki powietrznej


Idea była taka, żeby paroizolacja była na pewno szczelna, ale w sumie może wystarczy dać folie tylko na zewnątrz. A odnośnie 4x9 mm to tez jeszcze przemyśle, jak narazie kupiłem armaflex 9mm tylko na pierwsza warstwę. Odnośnie podłogi to zastanawiam się nad alu pirem o grubości 5cm, chyba ze warto dać 7cm? Myślałem jeszcze żeby może dać w te pasujące miejsca na ściany i dach 2 cm piru między pierwsza warstwę armaflexu, a ostatnia.

reaven22 - 2021-05-01, 10:14

Armaflex jest zamknietokomorowy, nie chłonie wilgoci. Dodatkowa warstwa paroszczelna jest zbędna.
Ta piankę stosuje się w chłodnictwie gdzie jest dużo więcej wilgoci jak w kamperze.

decumanus - 2021-05-01, 13:13

smok_wawelski napisał/a:

Wg mnie śmierdzi tak strasznie - lekki zapaszek gumiasty owszem przy fest gorącu był...

Mnie nie smierdzi bardzo, choc jest taki duszacy, a moja luba dostala bólu glowy i nawet nie wiedziala dlaczego a przy kuchennym oknie stal w sloncu panel z tylnich drzwi.
smok_wawelski napisał/a:

λ ≤ 0,036 to tragicznie nie jest - XPS ma np, 0,034

Tragicznie nie jest, ale gosc ktory sprzedawał to Klimkowi twierdzi ze dwa razy lepszy niz styropian (0.04) wiec bzdura.
Pewnie mozna calosc zaizolowac tym. Ale ekonomicznie to jest baaardzo niezasadnione. To mialem na mysli.

W kesti podlogi to nie ma sie co spalac. 5 cm pir dziala jak 10 cm styropianu, wiec podloga bedzie 2 x lepiej zaizolowana od ściany, problem w tym ze chłód na podlodze nie pochodzi bezsposrednio z powietrza pod nią, a z zimnego powietrza które wychladza sie przy oknach i innych najslabiej zaizolowanych powierzchniach i niczym woda zlewa się w najnizszy punk kampera. Zeby sobie z tym poradzic trzeba zrobic ogrzewanie podlogowe, albo kierowac nadmuch na podloge. Nalepiej w kilku miejscach.
Albo kupić cieple kapcie, bo zimą jak pod sufitem jest 22 to nad podloga mialem 7. Zakladam alde z podlogowka.
R

EwaMarek - 2021-05-01, 13:48

Pytanko odnośnie armflex. czy to jest ta ciemna otulina od klimatyzacji?

Temat przeczytałem przypadkiem ale właśnie odnośnie smrodu. W poprzednim kamperze webasto tak nagrzewało mi zbiornik wody że była ciepła. wpadłem na pomysł zaizolować otuliną siwą od centralnego. Niestety na początku się topiła!!! Ktoś mi podpowiedział żeby kupić właśnie ciemną otulinę. SUPER sprawa bo nic się nie działo. Tylko właśnie dziwnie śmierdziało. Ból głowy może też był ale nikt na to nie zwracał uwagi. W końcu sie to chyba utleniło bo potem nie było tego czuć.

decumanus - 2021-05-01, 14:58

Ta wlasnie. Miekka w dotyku. Zostala stworzona do izolowania klimatyzacji, wiec nikt sie przejmuje smrodem w wysokich temperaturze.
R

EwaMarek - 2021-05-01, 15:18

Ale właśnie mi kazał gość ją kupić bo wytrzyma wyższą temperaturę niż 100 stC
smok_wawelski - 2021-05-01, 16:41

Producent dla zwykłego Armaflexu podaje +110°C (+85°C powierzchnie płaskie) https://local.armacell.com/fileadmin/cms/downloads/product-catalogues/pl/ArmaflexACE_broszura.pdf

Tu znajdziesz dane techniczne pozostałych wyrobów Armacell\a https://local.armacell.com/pl/armacell-poland/do-pobrania/

decumanus - 2021-05-01, 18:25

Moze warto zainteresować sie HT/Armacell jesli komus przeszkadza zapach dętki. Jest do 150°. Może mniej smierdzi. Zamowie probke.
R

mlodypigula - 2021-05-01, 21:54

Hej,
Dzisiaj rozbebeszania fury ciąg dalszy, między innymi rozebrałem dziś podsufitkę - poszło gładko. Wypłukałem karczerem wszystkie progi, profile, dziurki itepe.
Następnie zerwałem plastiki z boków w celu założenia ich z powrotem tylko w szczelny sposób.
Znalazłem kilka przecieków - na mocowaniu szyny drzwi przesuwnych do karoserii, na łączeniu dwóch elementów karoserii, oraz w miejscu (fabrycznych???) dziur ukrytych pod plastikami. Owe dziury były zaklejone taką grubą sparciałą już taśmą, która popękała.
Są jeszcze dziurki w progach w ramie samochodu, ale ich nie uszczelniam, co nie?
Dziury z gwintem na wylot również są w podłodze paki boksera, bodajże tam były fabryczne mocowania podłogi.

Jakieś porady odnośnie uszczelniania, jakiego/jakich sikaflexu użyć?

Bo co nieco już czytałem i na przykład do uszczelnienia tej dziury między jednym a drugim kawałkiem karoserii stosuje się chyba sikalastomer, tak? Dziury po mocowaniu fabrycznej podłogi zaczopowalbym gumowymi kołkami i sikaflexem 252 i analogicznie tak samo wkleiłbym kołki plastików bocznych. A otwory te fabryczne może kawałkami alubutylu?

decumanus - 2021-05-01, 23:38

Te otwory moga byc na światła konturowe boczne czy jak je tam zwą... wystepuja w pojazdach pow. 6m dl. Z ruda jest tak, ze jak teraz odpuscisz, to potem wróci razy 10. Oczywiscie wszystkiego nie zamalujesz. Sprawdz szczelnosc pomiedzy tylnym nadkolem a poszyciem. U mnie brakowalo tak kleju. Kup sobie plastikowe nadkola. Do ducato kosztuja ze 120 za komplet a zabezpieczają dosc dobrze. Troche wyciszają tez. Za przednim kolem masz korek w nadkolu. W kierunku tylu samochodu, pozwala zajrzec w prog. Czesto tam jest slabo uszczelnione. Jak masz dziury w progach to znaczy ze brakuje tam korkow. Jedyne dziury to podluzne szczeliny na rancie od spodu i takie naciecie pod stopniami. Tamtędy ma wyciekac ewentualna woda.
Jesli mozesz - piaskuj. Maluj podkladem epoxy, z dolu baranek lub podobne w srodku wosk. Pogladaj na youtube blacharza ostatniej szansy. Zdarzylo mu sie pare ducato, choc wiekszosc II.
R
To jest prawilny srodek do zatykania dziur, ktorego uzywam https://allegro.pl/oferta/sikaflex-527-at-300ml-czarny-klej-montaz-karoserii-6816670798

wlodo - 2021-05-02, 11:07

Otwory pod listwami oczyść ze starej taśmy i przyklej kawałek maty wygłuszającej 2 mm alubutylowej. Kołki plastików bocznych nie musisz uszczelniać, jak tam jakaś woda się dostanie to wypłynie otworami w progu. Warto jedynie posmarować je smarem, łatwiej będzie przy demontażu. Choć i tak one są jednorazowe, bez ściśnięcia ich od wewnątrz się nie wyjmie i zostają zniszczone. Kup sobie zawczasu na alli paczkę czy dwie, mają tanio, nie musisz uważać przy rozbiórce.
mlodypigula - 2021-05-04, 15:26

Hej, słuchajcie, bo chciałem już zakończyć zamówienia z AliExpress, zamawiam tam elektronikę, o której muszę się jeszcze trochę dowiedzieć. Być może to źle z mojej strony, że tak na ślepo zamawiam, ale chciałem to już zrobić z tego względu, że czeka się długo na przesyłkę, a w czasie oczekawiania na sprzęty chciałbym się dokształcić. Zamówiłem rzeczy polecane przez vincenta z jego schematu. https://vincentvan.org/wp-content/uploads/2021/04/schemat-elektryki-1.03-vincent-van.pdf
Z wyborem większości rzeczy nie było problemu, natomiast jeżeli chodzi o ładowarkę lifepo4 to problem się pojawił, bo ja chyba nie rozumiem jak to jest z tymi gniazdami input i output.
Pacjent to ten o to gagatek: https://m.pl.aliexpress.com/item/32827172063.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&aff_fcid=7ed8ff47714e4f6fa2663ab30211ab10-1620134285812-09249-_99DsmS&aff_fsk=_99DsmS&aff_platform=portals-search&sk=_99DsmS&aff_trace_key=7ed8ff47714e4f6fa2663ab30211ab10-1620134285812-09249-_99DsmS&terminal_id=7d6f0eb3a1d4475aa66d30aa2c66df71&tmLog=new_Detail

Standard gniazdka wejściowego wybieram EU-nasz klasyczny, a wyjście? O ile dobrze rozumiem do wyboru jest 5 opcji: anderson plug, crocodile clip, 3P GX20, 2P plug i XT60.
Czy powinienem wybrać, któryś konkretny, żeby nie popełnić błędu?

elav - 2021-05-04, 16:03

To zależy jeśli będzie tylko do kampera to polecam tą metalową wtyczkę z trzema stykami gniazdo można dokupić w PL bez problemu. Jeśli do różnych celów to krokodylki, ale wtedy trzeba uważać na polaryzacje.
mlodypigula - 2021-05-04, 19:05

Jak najbardziej ładowarka będzie używana tylko do ładowania bateri 4s 280ah. Jeszcze się upewnię chodzi o tą końcówkę ze zdjęcia poniżej?
andi at - 2021-05-05, 06:13

Tu macie fajnie opisaną całą budowę .Otworzyć w Google Chrome ma tłumacza .Grubości kabli macie w AWG

1awg to u nas 42 mm2
6awg to 13,3mm2
10 awg to5,2 mm2

https://www.stinsonvans.com/electrical-1

Funiaki - 2021-05-05, 07:52

decumanus napisał/a:

Autor watku niech pamieta o zaklejeniu tego potem tą folią zbrojoną, czy czymkolwiek - bo w upał potrafi smierdziec....
R


czyli najlepiej co na Armaflex? pytanie od kobiety - proszę o łaskawość i mało zgryźliwości :wyszczerzony:

SlawekEwa - 2021-05-05, 08:13

Funiaki napisał/a:


czyli najlepiej co na Armaflex?

Aloufox 5mm, a z tym smrodkiem Armaflexa to nie jest tak żle po paru tygodniach przechodzi :bigok

mlodypigula - 2021-05-05, 08:48

andi at - super ta strona, świetnie, czytelne i przedewszystkim zrozumiałe to się chyba stało dla mnie :ok
Ja do zaklejenia armaflexu taką folie samoprzylepną wziąłem
https://sklep.centrumizolacji.com.pl/pl/p/Folia-aluminiowa-zbrojona-1m-x-50mb/677?gclid=Cj0KCQjw4cOEBhDMARIsAA3XDRiA9EBqj72HSQ0kcJfVn857QqQWkQPVY5E78KSY6F0gUhnBRQxJ9ikaAuTmEALw_wcB

elav - 2021-05-06, 10:46

Ten wtyk jest OK dokupisz do niego gniazdo i będzie bezpieczne połączenie.
reaven22 - 2021-05-06, 12:25

mlodypigula napisał/a:
Jak najbardziej ładowarka będzie używana tylko do ładowania bateri 4s 280ah. Jeszcze się upewnię chodzi o tą końcówkę ze zdjęcia poniżej?


Wtyk GX-20 ma max prąd 10A, więc nie wiem jak chińczyk chce puścić na niego 20A. ?? Może być gorąca impreza z tego :)


Z dostępnych na tej aukcji najlepszy i najwygodniejszy będzie anderson, ewentualnie XT60 .

andi at - 2021-05-06, 12:33

Jak już to https://www.google.com/se...HWvnCQIQ4dUDCA4
mlodypigula - 2021-07-05, 19:07

Moi mili, słuchajcie troszeczkę ruszyłem, aczkolwiek idzie mi jak po grudzie.
Zrobiłem z tatą podłogę, montujemy panele na dach i okno, wyczytałem chyba całkiem dobrze żeby do okna używać uszczelniaczy nie klejów, natomiast panele kleimy na specjalne narożniki od chińczyka na klej sikaflex 252 z primerem.

Kilka pytań na teraz.
-Czy macie jakiś lepszy sposób na przeprowadzenie kabli od paneli niż taka standardowa przelotka?

-zbiornik wody szarej dedykowany do ducato, z tego co się zorientowałem w mojej wersji l3h3, bez demontowania koła zapasowego nie zmieści się na samym tyle, więc zamontuje pośrodku, wychodzi trochę blisko tłumika, boje się, że może się coś stać od wysokiej temperatury tłumika. Trzeba się tym martwić? No i jakbyście mnie odesłali gdzieś gdzie mogę zobaczyć jakich rurek złączek, zaworów powinieniem użyć do połączenia tego wszystkiego

-zbiornik wody czystej ten na prawe nadkole, od dołu ma rurkę spustową, której chciałbym się pozbyć, bo nie chce specjalnie wiercić dziury, tylko po to by raz w roku spuścić z tamtąd wodę, tutaj też bym poprosił o odesłanie do miejsca gdzie mogę zobaczyć jak to się robi.

Całą hydraulikę chcę załatwić jak najprościej się da, bez wskaźników poziomu wody itp.

No i jeszcze bym poprosił o poradę na sposób zamontowania iglicy od webasto do zbiornika, jest na to jakiś sprytny patent?

A tak nawiasem, to może mamy kogoś na forum z okolic Kościerzyny z własnoręcznie zbudowanym kamperem, bo tata, żeby zrozumieć musi pomacać, ułatwiłoby to bardzo naukę budowania :D

Słuchajcie, bardzo przepraszam za tak laickie pytania, na prawdę starałem się dużo czytać, ale chyba nie będę nigdy budowniczym :(

mlodypigula - 2021-07-05, 19:19

Kilka fotek jeszcze podrzucam.
Zbynek - 2021-07-06, 19:10

mlodypigula napisał/a:

Kilka pytań na teraz.
-Czy macie jakiś lepszy sposób na przeprowadzenie kabli od paneli niż taka standardowa przelotka?


Ja mam przeprowadzone kable do panela pod oknem tylnym (okno nad tylnym łóżkiem jest na pofalowanej części dachu, przy montażu między oknem a blachą, w jednym zagłębieniu trapezowym dachu poszedł kabel).
Przelotka ma ten plus, że zamontujesz gdzie chcesz.

smok_wawelski - 2021-07-07, 17:17

mlodypigula napisał/a:
-Czy macie jakiś lepszy sposób na przeprowadzenie kabli od paneli niż taka standardowa przelotka?
Pod panelem puszka IP67 przyklejona do dachu, dławice kablowe wprost przez dach - średnio do nich jestem przekonany ze wzgl. na mała powierzchnię uszczelnienia ale ostatnio jeden z Kolegów opisywał że kilka lat ma i jest ok.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group