|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Grupa Hymer - silnik 2.8 do hymera
hymerek - 2020-12-13, 17:39 Temat postu: silnik 2.8 do hymera Witam,
Mam mozliwosc zakupienia kompletnego silnika 2.8 jtd od uszkodzonego kamperka z bardzo małym przebiegiem (125.000km) od znajomego z Belgii. Pytanie czy bedzie on pasował na mocowania do mojego Hymera Integry z 1995 roku? Mam w nim silnik 2.5 tdi 116km... ze sporym juz nalotem 300.000km. No i... kilka koni więcej tez nie było by przeszkoda
Prosze o opinie osoby które konkretnie przerabialy temat...
SlawekEwa - 2020-12-13, 17:45
hymerek napisał/a: | Pytanie czy bedzie on pasował na mocowania do mojego Hymera Integry z 1995 roku? |
Będzie tylko trzeba przełożyć oprócz zespołu napędowego instalację elektryczną silnika i chyba zbiornik paliwa.
2.8 idTD prościej.
hymerek - 2020-12-13, 17:55
oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km. Czy pasuje zarówno skrzynia jak i silnik na oryginalne łapy od 2.5 tdi 116km? Jak z elektryka? zostaje ta od 2.5? czy trzeba calosc przekładać?
SlawekEwa - 2020-12-13, 18:00
hymerek napisał/a: | oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km. |
Uff i po problemie wszystko pasuje. dobrze,że to nie przekładka z 1.9TD, ale tam też pasuje tylko na inne dziury.
Kamil Cz - 2020-12-13, 18:02
Mocowania będą pasowały.
Tylko jeśli piszesz o silniku 2,8 hdi to tak jak pisze SlawekEwa.
Trzeba wymienić wiązkę silnika ,wiązkę kabiny, sterownik, imo, zbiornik paliwa z pompką paliwową, wentylatory chłodnicy i pewnie o czymś zapomniałem.
Jeśli będziesz czegoś potrzebował to dzwoń 663380563 ,pisz na PW.
Mam całego blaszaka 2,8 z 2003r. na części.
SlawekEwa - 2020-12-13, 18:04
Kamil Cz napisał/a: |
Tylko jeśli piszesz o silniku 2,8 hdi to tak jak pisze SlawekEwa. |
Cytat: |
oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km |
hymerek - 2020-12-13, 18:15
tylko czy jest ses przekładać to... na czym zyskam? tj. moc bedzie podobna (tylko 6km różnicy), czy praca bedzie cichsza? rozrząd jest tam na kolach?
Kamil Cz - 2020-12-13, 18:37
Rozrząd taki sam jak 2,5 tdi 116.
Cichsza praca silnika ze względu na inne wtryskiwacze paliwa. 2.8 idtd ma wtryskiwacz dwusprężynowy z przedwtryskiem.
Moc prawie bez różnicy . Miałem kampery z oboma silnikami i mam wrażenie że 2,5 był bardziej elastyczny.
Kamil Cz - 2020-12-13, 18:39
Jeśli twój silnik jest w dobrym stanie (nie bierze oleju ,dobrze pali w mrozach) to nie widzę sensu przekładki.
Spokojnie polata następne 300 tyś.
pawel-m - 2020-12-13, 18:53
300 000 toż to nic dla tego motoru .te pieniądze co masz dać w belgii za silnik 2.8,to lepiej zainwestuj w nowy alternator ,rozrusznik ,chłodnice ,wentylator , sprawdż pompe wtryskową wymień oleje w silniku i skrzyni zrób zawieszenie i będzie git a tak serio to 2.5tdi to super silnik
hymerek - 2020-12-13, 19:47
tak właśnie zrobiłem, zainwestowałem ponad 10.000zl w ten silnik. Wymienilem caly osprzęt, turbinę, wtryski, sprzęgło, chłodnice wraz z wężami, rozrząd, regeneracja skrzyni (bo 5 czasami wypadała), uszczelnienie silnika, i mase innych dupereli... W miedzy czasie znajomy rozbił 2.8 idtd w Belgii i chciałem odkupić od niego motor. Ale rzeczywiście nie ma to większego sesu bo te 300.000km to niewiele dla tego dukacika. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie mam wrażenie ze po tej regeneracji osprzętu motor głośniej chodzi... czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow?
SlawekEwa - 2020-12-13, 20:10
hymerek napisał/a: | czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow? |
Reguluje, dla Ciebie może to być kłopotliwe.
Kamil Cz - 2020-12-13, 20:25
Po wymianie wtryskiwaczy może pracować inaczej. Luzy zaworowe w tym silniku reguluje się poprzez wymianę płytek regulacyjnych (są dostępne różnej grubości ). Z reguły luz zaworowy się zmniejsza przez zużycie gniazda zaworowego i przylgni zaworowej. Więc głośniejsza praca silnika to raczej nie zawory. Chyba że jest wytarty wałek rozrządu.
Ja obstawiałbym na zły kąt wtrysku (potocznie zapłon).
Gewehr - 2020-12-13, 20:25
hymerek napisał/a: | tak właśnie zrobiłem, zainwestowałem ponad 10.000zl w ten silnik. Wymienilem caly osprzęt, turbinę, wtryski, sprzęgło, chłodnice wraz z wężami, rozrząd, regeneracja skrzyni (bo 5 czasami wypadała), uszczelnienie silnika, i mase innych dupereli... W miedzy czasie znajomy rozbił 2.8 idtd w Belgii i chciałem odkupić od niego motor. Ale rzeczywiście nie ma to większego sesu bo te 300.000km to niewiele dla tego dukacika. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie mam wrażenie ze po tej regeneracji osprzętu motor głośniej chodzi... czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow? |
Zawory się reguluje. Trzeba mieć płytki i specjalny klucz. Można zrobić to przy wymianie paska i wtedy klucz niepotrzebny. Zdejmujesz wałek i zmieniasz płytki. Warto wyjąć szklanki i sprawdzić luz na trzonkach podczas regulacji. Tu masz jak to wygląda. https://youtu.be/LfsEIXLY_3M
hymerek - 2020-12-13, 22:48
Kamil Cz napisał/a: | Po wymianie wtryskiwaczy może pracować inaczej. Luzy zaworowe w tym silniku reguluje się poprzez wymianę płytek regulacyjnych (są dostępne różnej grubości ). Z reguły luz zaworowy się zmniejsza przez zużycie gniazda zaworowego i przylgni zaworowej. Więc głośniejsza praca silnika to raczej nie zawory. Chyba że jest wytarty wałek rozrządu.
Ja obstawiałbym na zły kąt wtrysku (potocznie zapłon). |
jak sie to reguluje?
hymerek - 2020-12-13, 22:56
zauważyłem ze tez nie załącza sie grzanie swiec zarowych... moze byc to związane?
pawel-m - 2020-12-14, 08:32
tam nie ma świec żarowych ,jest świeca płomieniowa ,jeśli układ działa poprawnie to z tego co pamiętam to chyba przy ok -5 zaczyna funkcjonować, wtedy dopiero zapala sie kontrolka
hymerek - 2020-12-14, 16:21
ok rozumiem, dzięki
hymerek - 2020-12-14, 16:32
dziwne to trochę, w każdym dieslu jest grzanie przy niskich temperaturach, a tu by dopiero przy -5 działało? czy ktoś jeszcze może to potwierdzić?
Matheus - 2020-12-14, 16:45
Większość rozwiązań z świecą płomieniowa zaczyna dzialać dopiero przy około -5 stopniach.
pawel-m - 2020-12-14, 18:21
hymerek, wyobraż sobie że niektóre busiki z tamtych lat nie miały wogóle żadnego systemu podgrzewania i do dzisiaj palą bez problemu przy minus kilkunastu stopniach ,stara dobra technika ale warunkiem jest dobry stan silnika, układu paliwowego i dolotowego
dziwaczek - 2020-12-14, 19:39
nie -5 a +5 stopniach wiem bo mam w 2.5, naprawiałem to i mam rozgryzione. Inaczej się uruchamia silnik
tu macie opisane moje boje https://www.camperteam.pl...eniowa&start=15
SlawekEwa - 2020-12-14, 19:46
hymerek napisał/a: | czy ktoś jeszcze może to potwierdzić? |
Wtrysk bezpośredni i wszystko jasne
SlawekEwa - 2020-12-14, 19:52
dziwaczek napisał/a: | nie -5 a +5 stopniach wiem bo mam w 2.5, naprawiałem to i mam rozgryzione. |
"
"świeca płomieniowa pracuje przy temperaturach od ok. 2-3 stopni i poniżej zera"
to też dziwaczek tylko 2 lata temu
dziwaczek - 2020-12-14, 19:59
Owszem ale na końcu sprawdzałem i przy +8 mi się czasem załączała, to jest dość płynne generalnie i te +5C trzeba przyjąć. Dziwne te płomieniówki są ale działają.
Gewehr - 2020-12-14, 20:16
2.5 i 2.8 TDI nie mają dokładnie określonej temperatury załączenia płomieniowej. Jedne odpalają już przy 5 stopniach na plusie, a inne przy minus trzech Czujnik temperatury jest w sterowniku świecy płomieniowej i czasem może go zakłócać temperatura z silnika. Generalnie dobry sofim odpali przy minus 10 bez problemu bez świecy. Napiszę zresztą jak jej używać, bo sporo osób ma z tym problemem
Wsiadamy do auta i włączamy zapłon. Jeśli świeca tylko mignie, to odrazu odpalamy. Jeśli kontrolka się świeci, to czekamy aż zacznie migać i dopiero wtedy odpalamy. Może się świecić nawet 30 sekund! Jeśli miga kontrolka odrazu po włączeniu zapłonu, to znaczy że zesrała się świeca. Nie kręcimy wtedy, tylko zmawiamy dwie zdrowaśki i dopiero po tym próbujemy odpalić
Czym się różni płomieniowa od żarowej? Żarowa rozgrzewa się w komorze spalania i podgrzewa bezpośrednio wtryskiwane paliwo. Płomieniowa się rozgrzewa w kolektorze ssącym i dopiero wtedy jest przez nią wtryskiwane dodatkowe paliwo, które się spala w kolektorze ogrzewając go, przez co do komory spalania jest dostarczane ciepłe powietrze. Żarowa jest jedna na każdy cylinder, a płomieniowa jedna na wszystkie cylindry. Świecy płomieniowej nie stosuje się przy wtrysku pośrednim. Płomieniowa jest przeważnie stosowana w silnikach samochodów ciężarowych i maszyn przemysłowych. Chyba trochę wyjaśniłem temat
SlawekEwa - 2020-12-14, 20:23
Dawniej dawało się takiemu silnikowi gazetę poczytać
kimtop - 2020-12-14, 21:09
Przy płomieniówce jest jeszcze zawór odcinający paliwo.
hymerek - 2020-12-14, 22:17
wiec musze przyuważyć jak bedzie solidny mróz czy zalaczy mi sie to... generalnie jak walczymy zapłon to powinny zaświecić sie wszystkie kontrolki testowo tj. świece, ciśnienie oleju, lądowanie, kierunki, ręczny, błąd silnika... i co tam jeszcze jest. U mnie sie to kontrolnie nie załącza (kontrolka grzania swiec). Silniczek pali od strzala nawet w mrozy wiec sie tym nie przejmuje.
Piasek1 - 2020-12-15, 15:13
Jak masz motor po gruntownej robocie to go tylko dopieścić. To były pancerne konstrukcje i nie bałbym się go wzmocnić. Już tylko soft takiego motoru daje przyrosty w okolicach +25KM oraz +40-50Nm momentu. Oczywiście to wartości "średnie" bo wszystko zależy od kondycji konkretnej jednostki.
dziwaczek - 2020-12-15, 17:38
Gewehr napisał/a: | Wsiadamy do auta i włączamy zapłon. Jeśli świeca tylko mignie, to odrazu odpalamy. Jeśli kontrolka się świeci, to czekamy aż zacznie migać i dopiero wtedy odpalamy. Może się świecić nawet 30 sekund! Jeśli miga kontrolka odrazu po włączeniu zapłonu, to znaczy że zesrała się świeca. Nie kręcimy wtedy, tylko zmawiamy dwie zdrowaśki i dopiero po tym próbujemy odpalić |
U mnie świeci i po ok 20-30 sekundach(odpalam pojazd) jak pojazd odpali zaczyna migać kontrolka i potrafi tak 30 sekund albo i dłużej jak jest mróz. Po włączeniu zapłonu jak jest ciepło to mignie tylko. a jak zimno o świeci i nigdy mi nie zaczęła sama migać zanim nie odpaliłem kamperka.
Sprawdzone organoleptycznie (zdjęcie rury od powietrza - płomień widać działa)
janus - 2020-12-15, 17:50
Piasek1 napisał/a: | Jak masz motor po gruntownej robocie to go tylko dopieścić. To były pancerne konstrukcje i nie bałbym się go wzmocnić. Już tylko soft takiego motoru daje przyrosty w okolicach +25KM oraz +40-50Nm momentu. Oczywiście to wartości "średnie" bo wszystko zależy od kondycji konkretnej jednostki. |
A tak, przepraszam, w co chcesz wygrywać ten "soft" w silnikach 2,5 TDI i 2,8 idTD?
Cytat: |
U mnie świeci i po ok 20-30 sekundach(odpalam pojazd) jak pojazd odpali zaczyna migać kontrolka i potrafi tak 30 sekund albo i dłużej jak jest mróz. Po włączeniu zapłonu jak jest ciepło to mignie tylko. a jak zimno o świeci i nigdy mi nie zaczęła sama migać zanim nie odpaliłem kamperka. |
Jest tak jak pisze Gewehr. Czyli zapalamy dopiero jak mruga.
hymerek - 2020-12-16, 23:39
prawdopodobnie jest za ciepło jeszcze, bo świece dziś wyjąłem i sprawdziłem na krotko. Wszystko działa tj, po podpieciu bezpośrednio pod akumulator żarzy sie. Czekamy na mrozy
dziwaczek - 2020-12-18, 12:58
czekaj jak będzie zimniej - to ruszy nie grzej długo świecy na "sucho" bo się przepali - a to drogie draństwo jest - sprawdź jak masz wyjęta na jakie jest napięcie (jest nabite na korusie) są od 9.5-12V. Ten elektrozawór obok świecy otwiera się gdy pracuje rozrusznik, ja odpalam po ok 20-30 sek nagrzewania (mi nie gaśnie kontrolka) kontrolka potem mruga i z minutę potrafi jak jest zimno
janus - 2020-12-20, 11:46
No i zapala się dopiero jak kontrola zaczyna mrugać
dziwaczek - 2020-12-21, 15:15
janus napisał/a: | No i zapala się dopiero jak kontrola zaczyna mrugać |
No u mnie nie (mryga dopiero przy załączonym rozruszniku) - jak tak będziecie trzymać i czekać to spalicie świece płomieniową 20 s i odpalamy.
ps. nawet film taki nagrałem, ale na forum nie da się wrzucić
Gewehr - 2020-12-21, 16:53
dziwaczek napisał/a: | janus napisał/a: | No i zapala się dopiero jak kontrola zaczyna mrugać |
No u mnie nie (mryga dopiero przy załączonym rozruszniku) - jak tak będziecie trzymać i czekać to spalicie świece płomieniową 20 s i odpalamy.
ps. nawet film taki nagrałem, ale na forum nie da się wrzucić |
Nic nie spalisz. Czas grzania jest zależny od temperatury zewnętrznej. Tak samo czas grzania po odpaleniu. Im zimniej, tym dłużej. O wszystko dba sterownik.
janus - 2020-12-24, 15:12
Robię tak jak pisze instrukcja fabryczna!
Czekamy aż zacznie mrugać i wtedy palimy!
Jakoś dziwnie bardziej instrukcji wierzę niż...
Gewehr - 2020-12-24, 15:32
janus napisał/a: | Robię tak jak pisze instrukcja fabryczna!
Czekamy aż zacznie mrugać i wtedy palimy!
Jakoś dziwnie bardziej instrukcji wierzę niż... |
Robisz prawidłowo i tego się trzymaj
Wesołych Świąt
|
|