Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Fiat Ducato diesel vs benzyna ???

camperbus - 2009-01-07, 11:15
Temat postu: Fiat Ducato diesel vs benzyna ???
Witam....
Znam wyzszość diesli na benzyną. Ale powaznie się zastanawiam nad ducato 2.0 benzyna bez gazu. Auto z 1985roku. Buda w ładnym stanie i cena dośc niska z uwagi na silniczek. Jesli chodzi o koszty paliwka to róznica jest +- 10% takze przy 10.000km rocznie nie zauwazy sie. Ale czy ktos z was uzytkuje taką benzynke.. jak z trwałością i jakoscia..

Czy ktos z was przekłada diesla do ducato 2.0 z benzyna...... znam tajniki tylko w Vw t2 i tam takie operacje sa bezproblemowe. To jest racje przyszłosciowe pytanie jakby cos nie tak było z benzyną

JaWa - 2009-01-07, 11:36

No nie wiem, czy +-10%, dieselek spali 9-10l., a benzynka ok. 13-14 l.
eler1 - 2009-01-07, 13:35

camperbus napisał/a:
Czy ktos z was przekłada diesla do ducato 2.0 z benzyna
wiem że jest to też możliwe bo już ktoś taką przekładkę robił
Pawcio - 2009-01-07, 13:59

W latach 80 trwałość silników diesli na głowę biła benzyniaki. Jednak kultura pracy dieselka pozostawiała wiele do życzenia. Podtrzymuję również twierdzenie, że jednak jeśli chodzi o koszt eksploatacji tych dwóch silników różnica będzie zauważalna na korzyść diesla.

W przekładkę jeśli zrobisz ją sam i masz żródełko niedrogich części to możesz się pokusić. Jeżeli zamierzasz przekładać w warsztacie to stanowczo odradzam :spoko

camperbus - 2009-01-07, 15:28

Pawcio napisał/a:
W latach 80 trwałość silników diesli na głowę biła benzyniaki. Jednak kultura pracy dieselka pozostawiała wiele do życzenia. Podtrzymuję również twierdzenie, że jednak jeśli chodzi o koszt eksploatacji tych dwóch silników różnica będzie zauważalna na korzyść diesla.

W przekładkę jeśli zrobisz ją sam i masz żródełko niedrogich części to możesz się pokusić. Jeżeli zamierzasz przekładać w warsztacie to stanowczo odradzam :spoko


Mam warsztat zaprzyjaźniony, który zawsze wszytsko naprawi i rozwiązaniami niekoniecznie najdroższymi. Tylko szukam poo internecie ile jest kłopotu przy takiej wymianie. I ile trzeba zainwestowac.

Jakby ktos cos wiedział to bede wdzięczny za namiar lub jakies informacje.

kaimar - 2009-01-07, 17:20

Ja bym nie ruszał tego silnika. jest to porządna jednostka napędowa Peugeota o mocy wyższej od diesla 2,5 i niewiele niższym momencie obrotowym. W aucie będzie ciszej, szybciej pojedzie. Możesz przerobić na gaz - autko ma gaźnik więc instalacja będzie tania a miejsca na zbiornik pod podłogą pełno. Autko jest leciwe i podejrzewam ,że silnik będzie w nim najmniejszym problemem.
Wymienić musisz silnik ze skrzynią biegów.

baja02 - 2009-01-07, 18:36

Trochę lat już jeżdżę kamperkiem i co ja bym zrobił na Twoim miejscu.
Jeżeli nadwozie dobre to już dużo. Jeżeli cena jest odpowiednia to bym kupno sfinalizował. To, że benzyna nie przejmuj się. Pojeździsz, zobaczysz i wtedy dopiero zacznij kombinować. Lepszy jest stary benzyniak od starego ropniaka :dziadek:

StasioiJola - 2009-01-07, 20:22

Jacku, masz 100% racji!!!!!! :spoko
DarekK - 2009-01-07, 22:30

baja02 napisał/a:
Lepszy jest stary benzyniak od starego ropniaka
hmm - polemizowałbym z tą opinią. Żywotność diesla - dużo wyższa, ekonomiczność - wyraźnie wyższa, awaryjność - dużo niższa. Wymiana benzyny na diesla jest napewno łatwiejsza niż w przeciwną stronę. Najpierw poiekspolatuj, później zastanów się czy warto w to inwestować, wszystko zależy ile km/rok chcesz przejechać i czy ten wózek jest docelowy, czy raczej chcesz spróbować czy to cię kręci. Co do LPG - według moich doświadczeń przy dużych obciążeniach silnika 10l Pb = 15 LPG (a nawet więcej), więc zakładanie instalacji też trzeba przemyśleć.
TomekW - 2009-01-07, 23:41

Jeździłem kiedyś Ducato z takim silnikiem, chodził całkiem przyzwoicie i bezproblemowo. Miał założoną prostą instalację gazową I generacji; bez protestu zapalał na gazie nawet przy -10 C. Następny właściciel też mile go wspomina.
O ile dobrze pamiętam, spalał ok. 12 l gazu (krótki, niski, mało obciążony).

zbychu91 - 2009-01-10, 19:56

Moje autko ma taki silniczek 2,0 z 85r.Jeden sezon zrobiłem ok 8 tys.km jestem bardzo
zadowolony (tyko ja szukałem benzyniaka).Juz po zakupie słyszałem że laweciarze bardzo chwalili te silniki przekładali zamiast ropniaków .
Mój pali 10l benzyny i od 15 do 17 LPG , mimo małego silniczka i wieku dość dobrze radził sobie w górach.
A co do żywotności diesla to jest bardzo różnie,np.instrukcja obsługi i książka napraw VW t-3,podaje żywotność silnika 1,6d i 1,6 td na ok.40tys km a benzyniaka na 80tys.
Ponadto silniki VW 1,6 d mają tylko dwa wymiary naprawcze i przy wiekszych przebiegach
często nie ma co już szlifować.Jest natomiast duża współzamienność silników jest tylko kwestia dobrania odpowiedniej skrzyni biegów,których w t-3 jest cztery lub pięć typów.

Michal - 2009-11-13, 18:34

Hej ja wrocilem do tematu po ostatnim zakupie i zapraszam do zobaczenia mojego ostatniego tematu Ducato 2.0 benzyna.....impresje. Ogolnie b.zadowolony. :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group