Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

MERCEDES - HYMERMOBIL MERCEDES DAIMLER-BENZ T1 307D

Skorpion - 2021-01-13, 13:22
Temat postu: HYMERMOBIL MERCEDES DAIMLER-BENZ T1 307D

Nasz kolega admixam Adam. https://www.camperteam.pl...wprofile&u=9213
Kupił Mercedes Daimler-Benz T1 307D (603D32) HYMERMOBIL z automatyczną biegami.

yahoda - 2021-01-14, 18:48

Ale fajny! Więcej fotek by się przydało.
admixam - 2021-01-26, 19:01

Witam .Tadziu właśnie pokazał mojego camperka
Banan - 2021-01-26, 19:26

Piękny klasyk :bigok
Też proszę o więcej fotek :kwiatki:

admixam - 2021-01-26, 19:45

Już wkrótce więcej zdjęć,jest po kradzieży brakuje kilka rzeczy.
Skorpion - 2021-01-27, 22:39
Temat postu: HYMERMOBIL MERCEDES DAIMLER-BENZ T1 307D

Aggregates:

FH - zabudowa:
601800 18 249407
601.800 601
DRIVER'S PEDESTAL WITH

COWL
M - silnik:
616939 12 000164
616.939 OM 616
DIESEL ENGINE 53 KW (72 PS)

GA - automatyczna skrzynia biegów:
720113 10 007224
720.113 W 4 A 018
MERCEDES-BENZ AUTOMATIC

TRANSMISSION
LG - ukł. kierowniczy:
760204 10 002210
760.204 L 1,5 Z

STEERING
VA - oś przednia:
730404 16 266382
730.404 VL 0/2 C-1,5
FRONT AXLE WITH DISCO

BRAKE
HA - oś tylna:
741404 16 781114
741.404 HL O/2-2,2
REAR AXLE, RATIO 34:7/44:9

Body_cod: 1

Dane podstawowe
Marka: MERCEDES-BENZ

Model: 307D30

Description: HIGH-BED VEHICLE,COMPLETE,3050 MM WHEELBASE

Fin: WDB602311

Lights: HELLA/HELLA

Market: Standard

Model: 602.311

vehicleClass: Samochód dostawczy



Samochód kamer: HYMERMOBIL
VIN: WDB602311

Marka: Mercedes-Benz
Producent: DAIMLER-BENZ
Typ: T1 podwozie (602) 307 D 2.4
Typ: 602D33
Model: 602.311

Dane podstawowe
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: T1 Platforma / podwozie (602) 307 D 2.4
Produkowany od: 1982.06->1990.01
Moc [kW]: 53
Moc [KM]: 72
Pojemność w ccm (dane techniczne): 2399
Pojemność w litrach: 2.40
Liczba cylindrów: 4
Nadwozie
Rodzaj nadwozia: Platforma / podwozie
Hamulce
ABS/ASR: -/-
System hamulcowy: Hydrauliczny
Silnik
Rodzaj silnika: Olej napędowy
Paliwo: Olej napędowy
Napęd
Rodzaj napędu: Napęd tylnych kół
Kody silnika
Kody silnika: OM 616.939, OM 616.937
KBA
KBA: 10756, 10761



Mercedes - Benz 307D

Zbiornik paliwa 70 L ciężarówka z platformą Mercedes - Benz 307D
Samochód kempingowy HYMERMOBIL

Pokrętło sterowania na biegu jałowym 307D
Model: 602.311

Przestaw kluczyk skrzynki sterowniczej lub blokadę kierownicy na pozycję jazdy.
Zapala się lampka kontrolna prądu ładowania. Przełącznik Glhanlab wysunąć do pierwszej wykrywalnej rezystancji - ustawienie podgrzewania „B”. Trzymaj przełącznik w tej pozycji, aż zaświeci się lampka „Podgrzewanie”.
Wstępne oszklenie nie jest konieczne, gdy silnik jest ciepły.

A = wyłącz
B = rejestracja wstępna
C = rozpoczęcie
D = jazda

Czasy podgrzewania przy zimnym silniku:
Temperatura zewnętrzna: +8, +20 około 10 sekund
Temperatura zewnętrzna: 0 około 20 sekund
Temperatura zewnętrzna: - 5 około 30 sekund



Obsługa serwisowa: Olej silnikowy, filtry, świeca żarowa, co 4500 km

CASTROL OLEJ SILNIKOWY GTX 15W40 6 L
Świeca żarowa BOSCH ŚWIECE/PRZEWODY 0 250 001 016 X 4
Filtr hydrauliki układu kierowniczego KNECHT Filtr HX44
Współczesne filtry olej silnikowy FILTROM Filtr OC601
Współczesne filtry paliwa FILTROM Filtr PP840
Współczesne filtry paliwa FILTROM Filtr PS820

Obsługa serwisowa: Skrzynia biegów, tylny most, do chłodnicy, co 40000 km
CASTROL Olej Axle EPX 80W90 tylny most 2 L
MERCEDES-BENZ / T1 Platforma / podwozie (602)
Olej do automatycznej skrzyni biegów
CASTROL ATF DEX II MULTIVEHIC
CASTROL PŁYNY RADICOOL NF koncentrat do chłodnic (typ: G11) 12 L



Mercedes-Benz

Szczerze mówiąc jest mi trochę wstyd, że opisuję ten samochód dopiero teraz. Mercedes-Benz typu T1, znany także jako TN lub po prostu “kaczka”, jest wszak jednym z najbardziej zasłużonych światu samochodów dostawczych, przez lata stanowiącym siłę napędową wielu europejskich firm, do dzisiaj obecnym na naszych drogach, a ponadto będącym wyjątkowo cenionym środkiem transportu w najbiedniejszych krajach Afryki oraz w Indiach.

Historia modelu T1 rozpoczęła się w 1977 roku, kiedy Mercedes-Benz zaprezentował auto reklamowane jako “Mercedes wśród dostawczaków”. Samochód robił ogromne wrażenie już z zewnątrz, mając interesującą, elegancką sylwetkę, a także konstrukcję kabiny, którą w 1977 roku nazywano po prostu bardzo nowoczesną. Niemcy zastosowali tutaj zasadę złotego środka, wysuwając silnik spod kabiny, a jednocześnie budując dla niego przód o jedynie symbolicznej długości. W ten sposób udało się połączyć przestronne wnętrze i łatwy dostęp do silnika z bardzo dobrym stosunkiem przestrzeni ładunkowej do całkowitych rozmiarów pojazdu. Co więcej, doszła do tego doskonała zwrotność, dzięki której średnica skrętu wynosiła w standardowym furgonie jedynie 10,9 metra. Dla porównania, 6-metrowy Mercedes Sprinter potrzebuje dzisiaj na to 13,6 metra, najmniejsze Renault Master zawróci na 12 metrach, a nawet bardzo zwarty budową Fiat Ducato jest minimalnie gorszy, wymagając w krótkiej wersji pełnych 11 metrów.

Opisując nadwozie Mercedesa “kaczki” trzeba też zwrócić uwagę na kilka rozwiązań, na widok, których w 1977 roku nadal kiwało się głową z uznaniem. Były wśród nich m.in. opcjonalne tylne drzwi otwierane na 270 stopni, opcjonalne boczne drzwi suwane po obu stronach nadwozia, a także przemyślane wnętrze z fotelem pasażera standardowo regulowanym na wysokość. Istotna była też ilość wariantów modelu T1, która sięgała aż 252 wersji. Wynikało to m.in. z dostępności trzech typów tonażowych – 2,5/2,8 tony, 3,2/3,5 tony, a od 1981 roku również 4,6 tony, a także rozmaitych nadwozi – od zwykłego furgonu, poprzez wariant wydłużony i podwyższony, aż po podwozie pod zabudowę z załogową kabiną. W pierwszych latach produkcji do wyboru był jeden silnik benzynowy lub jeden diesel – odpowiednio konstrukcja 2,3-litrowa o mocy 85 KM oraz 2,4-litrowa z 65 końmi.

Szybko okazało się oczywiście, że dieslowskie wersje cieszą się największą popularnością, stanowiąc zresztą ostatecznie 90 proc. wszystkich sprzedanych egzemplarzy “kaczki”. Co kilka lat Mercedes-Benz starał się więc dorzucać coś do gamy silników, coraz bardziej stawiając na jednostki wysokoprężne i prezentując je w coraz mocniejszych wariantach. W 1981 roku, wraz z debiutem wariantu 4,6-tonowego, na rynku pojawił się mocniejszy diesel o pojemności 2,4 litra i mocy 72 KM, a rok później dorzucono do tego jeszcze pięciocylindrowy silnik wysokoprężny 3.0 o mocy aż 90 KM. Była to oczywiście ta sama jednostka co w wariancie 300D osobowej “beczki”. W 1989 roku do oferty wszedł nowy diesel 2.3 o mocy 79 KM osiągniętej z czterech cylindrów, a także pięciocylindrowe 2.9 o mocy 95 KM. Jeśli zaś chodzi o warianty benzynowe, które kupowano przede wszystkim do służb ratowniczych i ogólnie mundurowych, to w 1982 zaprezentowano model 210/310/410 o mocy 95 KM, w 1989 roku zwiększonej dodatkowo o kolejne 10 KM. Oprócz silników, Mercedes-Benz pracował także nad nowymi skrzyniami biegów – już na początku lat 80-tych do oferty wprowadzono standardowe konstrukcje 5-biegowe, a także 4-biegowe automaty.

Skorpion - 2021-01-28, 15:17

HYMERMOBIL
Piasek1 - 2021-01-28, 19:37

:bigok
gratuluję i podziwiam.
Odwagę bo kilka razy próbowałem "podejść" pod coś podobnego, właśnie taki klasyk ale zazwyczaj na kuszącej cenie kuszenie okazji się kończyło.
Stan niemal każdego był wręcz opłakany, wszędzie wszystko ciekło, wnętrza zatęchłe, mechanika zamordowana jakimiś partaczami nie majacymi pojęcia (jak widziałem te pajęczyny kabli skręcanych na taśmę izolacyjną) to już miałem dosyć. Dzieła zazwyczaj dopełniał opłakany stan blacharski.
W jednym (chyba Peugeocie) po otwarciu szafki pod zlewozmywakiem była dziura na wylot w podłodze i to taka że 10L plastikowe wiadro by tamtędy wypadło. :haha:

maciejstraus - 2021-01-28, 20:34

admixam napisał/a:
Już wkrótce więcej zdjęć,jest po kradzieży brakuje kilka rzeczy.


Szukam klasyka od dobrych dwóch lat i albo mam pecha albo nie umiem szukać :roll: :?

Powiedz jak go znalazłeś! Wygląda obiecująco i jeszcze integra!

Gratulacje ale ciekaw jestem czy było ogłoszenie czy gdzieś wyhaczyłeś za granicą?

:ok

admixam - 2021-01-31, 16:30

Kupiłem praktycznie blisko domu 10km,ogłoszenie było na olx.
Te auto jest dwa lata w Polsce.

Skorpion - 2021-01-31, 18:30

Dwa zdjęcia i cośik do kampera ?
Skorpion - 2021-02-06, 16:47


Truma Trumati 3002
Zlewozmywak

Skorpion - 2021-04-12, 09:53


Naprawa HYMERMOBIL

Aggregates:

FH - zabudowa:
601800 18 249407
601.800 601
DRIVER'S PEDESTAL WITH

COWL
M - silnik:
616939 12 000164
616.939 OM 616
DIESEL ENGINE 53 KW (72 PS)

GA - automatyczna skrzynia biegów:
720113 10 007224
720.113 W 4 A 018
MERCEDES-BENZ AUTOMATIC

TRANSMISSION
LG - ukł. kierowniczy:
760204 10 002210
760.204 L 1,5 Z

STEERING
VA - oś przednia:
730404 16 266382
730.404 VL 0/2 C-1,5
FRONT AXLE WITH DISCO

BRAKE
HA - oś tylna:
741404 16 781114
741.404 HL O/2-2,2
REAR AXLE, RATIO 34:7/44:9

body_cod: 1

Dane podstawowe
Marka: MERCEDES-BENZ

Model: 307D30

Description: HIGH-BED VEHICLE,COMPLETE,3050 MM WHEELBASE

MERCEDES-BENZ T1 (602) 05.77-02.96 T1 Platforma / podwozie (602): 307 D 2.4 53 kW

Fin: WDB60231118251161

Lights: HELLA/HELLA

Market: Standard

Model: 602.311

vehicleClass: Samochód dostawczy


MERCEDES-BENZ T1 (602) 05.77-02.96 T1 Platforma / podwozie (602): 307 D 2.4 53 kW


Obsługa serwisowa: Olej silnikowy, filtry, świeca żarowa, co 4500 km

CASTROL OLEJ SILNIKOWY GTX 15W40 6 L
Świeca żarowa BOSCH ŚWIECE/PRZEWODY 0 250 001 016 X 4
Filtr hydrauliki układu kierowniczego KNECHT Filtr HX44
Współczesne filtry olej silnikowy FILTROM Filtr OC601
Współczesne filtry paliwa FILTROM Filtr PP840
Współczesne filtry paliwa FILTROM Filtr PS820





Obsługa serwisowa: Skrzynia biegów, tylny most, do chłodnicy, co 40000 km

CASTROL Olej Axle EPX 80W90 tylny most 2 L


Olej do automatycznej skrzyni biegów

CASTROL ATF DEX II MULTIVEHIC


CASTROL PŁYNY RADICOOL NF koncentrat do chłodnic (typ: G11) 12 L


Mercedes - Benz 307D

Zbiornik paliwa 70 L ciężarówka z platformą Mercedes - Benz 307D
Samochód kempingowy HYMERMOBIL

MERCEDES-BENZ T1 (602) 05.77-02.96 T1 Platforma / podwozie (602): 307 D 2.4 53 kW

Pokrętło sterowania na biegu jałowym 307D
Model: 602.311

Przestaw kluczyk skrzynki sterowniczej lub blokadę kierownicy na pozycję jazdy.
Zapala się lampka kontrolna prądu ładowania. Przełącznik Glhanlab wysunąć do pierwszej wykrywalnej rezystancji - ustawienie podgrzewania „B”. Trzymaj przełącznik w tej pozycji, aż zaświeci się lampka „Podgrzewanie”.
Wstępne oszklenie nie jest konieczne, gdy silnik jest ciepły.

A = wyłącz
B = rejestracja wstępna
C = rozpoczęcie
D = jazda

Czasy podgrzewania przy zimnym silniku:
Temperatura zewnętrzna: +8, +20 około 10 sekund
Temperatura zewnętrzna: 0 około 20 sekund
Temperatura zewnętrzna: - 5 około 30 sekund

Filia Rumia
Adres
Rumia, 84-230
ul. Grunwaldzka 35
Godziny otwarcia
Pon – Pt: 8.00-18.00
Sobota: 8.00-14.00
Niedziela: nieczynne
Kontakt +48 58 770 56 00
ic.rum@intercars.eu



KONTAKT OSOBOWY

Krzysztof Kwidziński +48 587 705 601

kkwidzin@intercars.eu

Marcin Olkowski +48 665 391 565

molkowsk@intercars.eu

Krystian Kalwasiński +48 587 705 602

kkalwasi@intercars.eu

Dawid Rychter +48 665 390 839

drychter@intercars.eu


https://intercars.com.pl/pl/kontakt/mapa/filie/RUM-rumia-ul-grunwaldzka-35/




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group