|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - przekaźnik drugiego akumulatora
dariuszsan - 2021-01-15, 13:02 Temat postu: przekaźnik drugiego akumulatora Może ktoś z posiadaczy ducato 1990 rok z zabudową dethleffs wie gdzie znajduje się przekaźnik akumulatora zabudowy. Podczas odpalenia zapominałem ze odpięta jest klema od aku zabudowy i doszło do zwarcia. I teraz alternator ładuje tylko aku samochodu a nie ładuje aku zabudowy. Akumulator jest sprawny prąd do zabudowy idzie.
Artur.Dell - 2021-01-15, 14:36
Powinieneś mieć jakiś energoblok.
dariuszsan - 2021-01-15, 14:47
Mam cos takiego BOSCH ML1208E
po prawej stronie kabiny pod deską
Ale nie sądzę ze tu będzie problem. Zasilanie zabudowy działa. Zasilanie 230 działa.
Raczej będzie gdzieś przekaźnik który załącza ładowanie drugiego akumulatora po uruchomieniu silnika
Banan - 2021-01-15, 14:52
dariuszsan napisał/a: | Mam cos takiego BOSCH ML1208E |
To jest tylko prostownik do ładowania akumulatorów.
Poszukaj bloku zarządzającego prądami w Twoim kamperku
dariuszsan - 2021-01-15, 14:58
No właśnie jest tylko to do tego jest podpięty kabel 230 z gniazda w ścianie i wychodzą kable do akumulatora zabudowy.
Artur.Dell - 2021-01-15, 15:00
A gdzie przychodzi przewód z alternatora?
Banan - 2021-01-15, 15:01
Powinieneś mieć tablicę z włącznikami i takie pudełeczko jak TU lub podobne
Podaj dokładny model zabudowy, będzie łatwiej Ci pomóc
dariuszsan - 2021-01-15, 15:08
Mam tylko taki i panel w desce jak na zdjęciu
zabudowa:
90_91 Globetrotter A522
Artur.Dell - 2021-01-15, 15:19
A męże spalił się bezpiecznik?
Sprawdź pod maską przewód zasilający idący do zabudowy i czy jest na nim jakiś bezpiecznik. Ja miałem 40A
dariuszsan - 2021-01-15, 15:24
Ale cała zabudowa na tym aku działa.
nie dostaje zasilania od alternatora tylko
Po prawej stronie znalazłem dołączony przekaźnik i nie jest oryginał ducato i przy nim skrzynce z bezpiecznikami rurkowymi tez nie oryginał.
Przypuszcza ze to może być ten przekaźnik
007jędruś - 2021-01-15, 15:38
Tak jak sugeruje Artur.Dell sprawdź bezpiecznik.
Artur.Dell - 2021-01-15, 15:38
OK. Zabudowa będzie działać dopóki nie wyczerpie się akumulator.
Sprawdź na tym przekaźniku czy przychodzi do niego prąd. Jeżeli tak to jego sprawka, a jeżeli nie to nie to musi być bezpiecznik pomiędzy tym przekaźnikiem a źródłem zasilania spod maski i najwyraźniej się spalił.
Gewehr - 2021-01-15, 17:06
Stara konstrukcja, gdzie jeszcze nie korzystali z elektrobloku do separacji akumulatorów. Będzie bezpiecznik na klemie plusowej i kawałek dalej przekaźnik sterowany D+. Szukaj bezpiecznika i przekaźnika w okolicy akumulatora rozruchowego. Przeważnie jest pomiędzy akumulatorem, a prawym błotnikiem, tam gdzie sterownik świec żarowych. Najłatwiej iść po przewodzie od klemy plusowej rozruchowego
Socale - 2021-01-15, 17:51
W moim Autostar przekaźnik inżyniery umieścili pod akumulatorem zabudowy w skrzynce pod fotelem pasażera.
darek 61 - 2021-01-15, 20:52
Może łatwiej będzie pociągnąć nowy kabel z odpowiednim zabezpieczeniem.
lepciak - 2021-01-17, 08:36
Socale napisał/a: | W moim Autostar przekaźnik inżyniery umieścili pod akumulatorem zabudowy w skrzynce pod fotelem pasażera. | Tak ma dużo kamperów z tego okresu i tam trzeba szukać oznak zwarcia lub przepalenia.
|
|