Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - regulacja świateł

JHJKi - 2009-01-12, 08:03
Temat postu: regulacja świateł
w naszym camperze z 91 roku, ducato, jest taka dziwna regulacja przednich reflektorów, jakieś rurki, w których ponoć płynęła sobie jakaś ciecz i regulowała światła.
te rurki popękały i mamy brak regulacji
chciałbym to naprawić, ale mam pytanie, czy rurki mogą być normalne, miękkie, np. ze sklepu motoryzacyjnego do cieczy? jaka to ma być ciecz, żeby np. w zimie nie zamarzła?
dzięki, pozdrawiam

janusz - 2009-01-12, 09:36

Od Poloneza, pasuje do Ducato. To jest cały komplet z pokrętłem i siłownikami. Teraz to pewnie ciężko kupić.
Zamiast remontować stary proponował bym zastosować elektryczny, adaptować najlepiej z innego samochodu.
Tutaj http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=364639
masz opis jak zrobić to w Polonezie. Ponieważ w Ducato i Polonezie oryginalnie układ sterowania hydrauliczny jest identyczny to przeróbka Ducato według tego opisu powinna być możliwa.

gino - 2009-01-12, 10:01
Temat postu: Re: regulacja świateł
JHJ napisał/a:
w naszym camperze z 91 roku, ducato, jest taka dziwna regulacja przednich reflektorów, jakieś rurki, w których ponoć płynęła sobie jakaś ciecz i regulowała światła.
te rurki popękały i mamy brak regulacji
chciałbym to naprawić, ale mam pytanie, czy rurki mogą być normalne, miękkie, np. ze sklepu motoryzacyjnego do cieczy? jaka to ma być ciecz, żeby np. w zimie nie zamarzła?
dzięki, pozdrawiam

rozumiem ze miales regulacje ''z wnetrza autka'' ...
oprocz takiej regulacji..lampy mozna regulowac manualnie..

w razie czego...mozesz rowniez zamontowac lampy regulowane tylko manulanie..w koncu przeciez tylko raz je ustawisz i jezdzisz..
koszt takiej NOWEJ lampy to ok 50pln, oczyowscie nie oryginalna tyko zamiennik..ja z takiej korzystam..i nie narzekam..a ma juz 3lata

Arturo - 2009-01-12, 10:13

Cytat:
w razie czego...mozesz rowniez zamontowac lampy regulowane tylko manulanie..w koncu przeciez tylko raz je ustawisz i jezdzisz..
prawidłowo pod obciążeniem powinieneś opuszczać światła aby nie oślepiać jadących z naprzeciwka, tylko ile osób tak robi?
AUTOJUR - 2009-01-12, 10:46

Jak potrzebujesz silniczki to muszą mieć taki sam koniec wielkości kulki na końcu jak masz teraz .Chcesz założyć takie jak miałeś to tylko nowe w kpl.musi być wszystko razem z płynem.Tylko uważaj przy zakładaniu jak płyn wycieknie to wszystko nadaje się tylko do śmietnika
gino - 2009-01-12, 12:50

Arturo napisał/a:
Cytat:
w razie czego...mozesz rowniez zamontowac lampy regulowane tylko manulanie..w koncu przeciez tylko raz je ustawisz i jezdzisz..
prawidłowo pod obciążeniem powinieneś opuszczać światła aby nie oślepiać jadących z naprzeciwka, tylko ile osób tak robi?

ALE TO CAMPER..NIE OSOBOWKA... :lol:

nawet to testowalem...po normlanym spakowaniu autka..nic sie nie zmienilo..
dopiero po zamontowaniu skutera na platformie....faktycznie swiecily wyzej..

Arturo - 2009-01-12, 13:06

gino napisał/a:
ALE TO CAMPER..NIE OSOBOWKA
montuje się to w osobówkach i busach i wiem z doświadczenia, że w obu się przydaje, w kamperze faktycznie może bardzo nie mieć znaczenia, chociaż na jednym z twoich zdjęć widziałem kiedyś że potrafisz obciążyć tylną oś kilkunastoma osobami, więc wtedy chyba jednak regulacja by się przydała :szeroki_usmiech
AUTOJUR - 2009-01-12, 13:57

Starsze samochody tylko z lepszym wyposażeniem miały ten bajer
Arturo - 2009-01-12, 14:02

a w polonezie to chyba dość wcześnie się ten bajer pojawił :)
polonez miał też chyba od zawsze (lub bardzo dawna) oświetlenie bagażnika a w zachodnich to kiedyś było chyba tylko w tych bardziej luksusowych :wyszczerzony:

Miłosz - 2009-01-12, 19:27

"z reklamówkami wielorazowymi" to już w latach siedemdziesiątych chodziliśmy po zakupy z zachód dopiero od niedawna je odkrył
Miłosz - 2009-01-12, 19:30

wracając do regulatorów cieczowych da się je napełnić alkoholem strzykawką bardzo mozolna praca bo muszą się odpowietrzać znajomy tak naprawił ale On jest bardzo cierpliwy.A węże muszą być plastikowe a nie miękkie jak do spryskiwaczy.
janusz - 2009-01-12, 19:51

Problem w tym, że te rurki w kilkuletnim samochodzie są bardzo kruche i łatwo się łamią.
eler1 - 2009-01-12, 20:20

wszystko bardzo ciekawe ale jak się ma regulacja świateł do napięcia zasilania 12/230V :shock:
AUTOJUR - 2009-01-12, 20:29

Fakt :gwm
janusz - 2009-01-12, 20:31

eler1, Masz rację, ja nie wiem. :haha: Przenoszę.
JHJKi - 2009-01-13, 20:02

hehe, taki ciąg myślowy, światła to 12V, stąd wątek w 12V/220V ale fakt mój błąd
widzę że to nie taka prosta sprawa, więc prawdopodobnie zostanę przy ręczno-śrubokrętowej regulacji, po kupnie campera i paro godzinnej podróży aż do zmroku, odkryłem że światła świecą 3 metry przed samochodem i nic nie widzę, w nocy, bez śrubokręta musiałem jechać na długich, stąd moje zainteresowanie tematem, dzięki za pomoc!

MILUŚ - 2010-03-08, 20:17

Czyli co ? Nie da sie reanimować ? Czy pisząc o alkoholu mysleliście o np.: denaturacie ?
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnic zasadę działania tych "pijackich " regulatorów ?
PZDR> MILUŚ :spoko

MILUŚ - 2010-03-08, 22:00

KURCZAKI napisał/a:
jak ktoś lubi dłubać to już z samej satysfakcji będzie miał radochę :spoko :spoko :spoko


:jump: :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group