| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Truma D6E Combi problem z uruchomieniem
Darek Szczecin - 2021-01-31, 12:21 Temat postu: Truma D6E Combi problem z uruchomieniem Od rana morduję się z rozruchem wyżej wymienionego urządzenia ,
wszystko podpięte zgodnie z instrukcją i teraz taki myk za Chiny nie mogę uruchomić sterownika Truma CP plus trzymam główne pokrętło wciśnięte ponad 3 sek i nic wyświetlacz martwy,
co ciekawe TRuma odpal mi na strowniku starego typu ten siwy na foto. Coś robię nie tak? Jakiekolwiek sugestie mile widziane , net przekopałem nic ciekawego nie znalazłem. po środku płytki sterowika CP plus jest takie białe złącze z dwoma pinami, nie wiem do czego to
Darek Szczecin - 2021-01-31, 13:05
doczytałem panel potrzebuje stałego zasilania 12V
ruszył teraz jakieś błędy wyświetla
wieslaw04 - 2021-01-31, 13:15
Jaka versia oprogramofania na piecyku jest ? Malutka naklejka po lewej stronie u gory na plycie sterowania . V5.0 to jest ok , V4.0 to sie nienadaje trzeba wtedy zmienic plyte sterowania ca 250 €
Darek Szczecin - 2021-01-31, 13:26
| wieslaw04 napisał/a: | | Jaka versia oprogramofania na piecyku jest ? Malutka naklejka po lewej stronie u gory na plycie sterowania . V5.0 to jest ok , V4.0 to sie nienadaje trzeba wtedy zmienic plyte sterowania ca 250 € |
wszystko jest OK zrobiłem jak prawdziwy Polak, nacudowałem się a potem doczytałem instrukcję montażu
Panel ruszył zrobił inicjalizcję, czyli rozpoznał urządzenie z którym ma pracować i wszystko śmiga,
tryb zasilania z diesla i gniazdka petarda w moment gorąco.
chris_voyager - 2021-11-28, 00:32
Miałeś wcześniej TRUMĘ w innej wersji i wymieniałeś na 6DE?
Jesteś zadowolony ?
Widziałem że do wersji 6DE dostępne są kominki z wentylatorem wyciągowym:
https://truma24.pl/komin-scienny-truma-combi-d-6-bialy-p-52.html
Czy to konieczny dodatek czy opcjonalny.
Mam też pytanie jak podłączyłeś się do zbiornika z paliwem.
Jak ogólnie oceniasz urządzenie? Czy pompka do paliwa nie stuka zbyt głośno ?
pozdrawiam
Darek Szczecin - 2021-11-28, 09:35
Hej,
W tym obecnym Campervanie przy budowie od samego początku założyłem że będzie wszystko na diesla. W poprzednim miałem Trumę gazową.
D6E oceniem bardzo dobrze, bardzo wydajna i pompka jak zamontowana zgodnie ze sztuką, to praktycznie nie słyszalna, pobór ON zrobiłem tak jak większość osób montujących urządzenia na ON, czyli montaż igły w kapslu od pompy. Ten wydech z wiatraczkiem to jest nieodzowny element wg. mnie bez tego truma raczej nie ruszy.
W tym roku jak powstał Thrasher niestety udało mi się wyjechać raz na 3 dni i na wakacje 7dni,
więc ze mnie użytkownik do bani, ale podczas tego 7 dniowego pobytu stacjonarnego nie używałem podłączenia do słupka. TRuma grzała wodę i nie doiła mocno aku, staliśmy trochę w cieniu solar 360W.
Mam już kupioną kolejną Trumę D6E do następnej realizcji
Grooby78 - 2021-11-28, 09:38
Mam podobne urządzenie Combi6D u siebie w kamperze, ale na postawione pytania mogę odpowiedzieć częściowo, gdyż buła fabrycznie zamontowana.
Ten komin a wiatrakiem jest raczej obowiązkowy, tez go posiadam.
Co do samego urządzenia to działa bardzo dobrze, grzeje szybko.
Pompka nie stuka głośno, ogólnie całość według mnie jest cichsza niż poprzednie Trumy Trumatic.
Ja jestem zadowolony i jest bardziej komfortowo, nie trzeba butli wymieniać z gazem.
Mam nadzieje, ze trochę pomogłem.
chris_voyager - 2021-11-28, 10:10
| Darek Szczecin napisał/a: |
(...)
Mam już kupioną kolejną Trumę D6E do następnej realizacji |
Dzięki za info.
Gdzie kupowałeś?
Może wiesz czy kominek wentylatorowy będzie można zamontować w istniejącym otworze po zwykłym kominku jaki mam aktualnie do TRUMY 6 w wersji gazowej ?
Darek Szczecin - 2021-11-28, 12:17
| chris_voyager napisał/a: | | Darek Szczecin napisał/a: |
(...)
Mam już kupioną kolejną Trumę D6E do następnej realizacji |
Dzięki za info.
Gdzie kupowałeś?
Może wiesz czy kominek wentylatorowy będzie można zamontować w istniejącym otworze po zwykłym kominku jaki mam aktualnie do TRUMY 6 w wersji gazowej ? |
Ja na Trumy polują na ebay DE ichne lokalne . Jedną kupiłem full zestaw, drugą w elementach tzn , piec osobno, rury wydechu, sterowanie , pompka i ta kratka wentylacyjna z wiatraczkiem, suma sumarum , coś około 2500€ euro sztuka wyszła ze wszystkim . Otwór w poszyciu auta na ten wydech dieslowski na bank inny jak dobrze pamiętam jakieś jajo trzeba wyciąć , zrobię ci fotkę od tylu wydechu, gdyż mam luzem jeszcze 😄
orkaaa - 2021-11-28, 18:56
Mam w oryginale diesla trumę i zastanawiam się dlaczego tylko nieliczni producenci kamperów zdecydowali się na jej montaż. Gdy grzejemy kampera to super rozwiązanie szczególnie zimą gdy trzeba temp utrzymywać bez przerwy. Pompkę słychać to prawda ale tak jak do wielu rzeczy w kamperze można się przyzwyczaić. Trochę gorzej ze spalinami. W kamperze ich absolutnie nie czuć bo są dobrze odprowadzone. Ale gdy inny kamper blisko stoi / latem / to staram się tak wykorzystywać do grzania cieplej wody aby spaliny nie przeszkadzały w odpoczynku.
BikerB - 2021-11-28, 21:20
| orkaaa napisał/a: | | Mam w oryginale diesla trumę i zastanawiam się dlaczego tylko nieliczni producenci kamperów zdecydowali się na jej montaż. /.../ |
przeciez to oczywiste cena , roznica w cenie wynoszaca okolo 1000 funtow ( w UK) czyli dla przecietnego producenta to jest ok 8% zysku z campervana przy sprzedazy bezposredniej albo ok 4% przy dealerskiej teraz to pomnoz przez 200 sztuk i bedziesz mial powod
z tego samego powodu zakladane sa badziewne akumulatory itp itd
wszystko czego nie widac ma tylko wytrzymac gwarancje
mowie oczywiscie o producentach na rynek "masowy" w cenach na dzien dzisiejszy ok 60000 funtow. To i tak w wiekszosci (w UK 90% ) kupuje emeryt albo prawie emeryt i to bedzie stalo wiecej niz jezdzilo a potem? potem ma sie martwic kolejny nabywca
Darek Szczecin - 2021-11-29, 00:18
| BikerB napisał/a: | | orkaaa napisał/a: | | Mam w oryginale diesla trumę i zastanawiam się dlaczego tylko nieliczni producenci kamperów zdecydowali się na jej montaż. /.../ |
przeciez to oczywiste cena , roznica w cenie wynoszaca okolo 1000 funtow ( w UK) czyli dla przecietnego producenta to jest ok 8% zysku z campervana przy sprzedazy bezposredniej albo ok 4% przy dealerskiej teraz to pomnoz przez 200 sztuk i bedziesz mial powod
z tego samego powodu zakladane sa badziewne akumulatory itp itd
wszystko czego nie widac ma tylko wytrzymac gwarancje
mowie oczywiscie o producentach na rynek "masowy" w cenach na dzien dzisiejszy ok 60000 funtow. To i tak w wiekszosci (w UK 90% ) kupuje emeryt albo prawie emeryt i to bedzie stalo wiecej niz jezdzilo a potem? potem ma sie martwic kolejny nabywca |
A mi się wydaje, że są tacy co kochają gaz i tacy co wolą diesla
I dzięki temu możemy tak pięknie się różnić
BikerB - 2021-11-29, 02:12
Pytanie dotyczylo producentow a Oni to zasadniczo kochaja pieniadze
Pracowalem DLA takiegio co zgarnial ponad 1 milion funtow rocznie po podatku ale skasowal nam darmowa kawe
voice - 2021-11-30, 08:28
| BikerB napisał/a: |
Pracowalem DLA takiegio co zgarnial ponad 1 milion funtow rocznie po podatku ale skasowal nam darmowa kawe |
To już tak jest im więcej się ma tym dla ludzi jest się gorszym.
kaimar - 2021-12-01, 19:11
Jeżeli oprogramowanie trumy masz poniżej V5 to nie będzie działać z panelem CP+
|
|