Hand made - ręczna robota - Zasłona termiczna kabina kierowcy / zabudowa w Ducato II
MILUŚ - 2021-02-10, 17:11 Temat postu: Zasłona termiczna kabina kierowcy / zabudowa w Ducato IIWitajcie ;
Zdradźcie proszę jak zabezpieczacie się przed stratami ciepła / chłodem na postoju na łączeniu kabiny kierowcy z zabudową . W zimie kiedy sobie siedzimy w ogrzewanym kamperku ; ja na obróconym do stołu fotelu kierowcy czuje ,że mi piździ z kabiny . Macie jakieś patenty ? Wieszanie koca i itp. się nie sprawdza bo koc najczęściej ląduje na mojej głowie MaxL - 2021-02-10, 19:19 Ja sie przymierzam do tego - trochę kosztuje (jak wszystko do kampera) ale ponoc robi:
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDIcg1P.htmldziwaczek - 2021-02-10, 19:24 u mnie jest zasłona mocowana na rzepy - oddziela część mieszkalną od kabiny. Od góry pod alkowa jest po długości rzep i po bokach kilka kawałków, fabrycznie była do krawędzi podłogi części mieszkalnej (mam dwie podłogi bo to wersja zimowa i jest miedzy nimi jakieś 20cm) teraz przedłożyłem zasłonę tak ze sięga do podłogi dolnej za fotelami. Zdaje bardzo dobrze swoja rolę (nie wieje z kabiny, dodatkowo mam osłony termiczne na szybach od środka). Mam jeszcze zamiar zrobić nawiew ciepłego powietrza do kabiny z trumy aby zmniejszyć różnicę temperatur i oprócz osłon termicznych od środka zrobic dodatkowo osłonę zewnętrzną - dla wyjazdów zimowych. A i jak masz taką zasłonę założona w trakcie jazdy to niema problemu z ogrzewaniem w kabinie, ciepło nie ucieka nie wieje z zabudowy - polecam.
W poprzednim kamperku miałem zasłonę ale mocowaną na "żabkach" na listwie pod sufitem szła wzdłuż drzwi i przy przedniej szybie, była dwuczęściowa, rozsuwała się na boki aż do pasów tam była mocowana paskami po złożeniu - dobry patent też ale to raczej było na lato choć i zima mogło byćwędrowiec - 2021-02-10, 19:30 Ja w poprzednim kamperze wykleiłem całą kabinę pianką samoprzylepną 10 mm i różnica była odczuwalna. Bo kamper to tani dostawczak. Pod piankę dałem matę butylową i zrobiło się ciszej i ciepłej.marek230482 - 2021-02-10, 19:32 Osłony zewnętrzne odrzuciłem w pierwszej kolejności. Ładnie to wygląda na obrazku. W praktyce nie wyobrażam sobie tego zwijać mokrego, brudnego itd..... wyłazić na zimne.... przerabiałem to w osobówkach i nie widzę tego w kamperze.
Ja na początku praktykowałem fabryczne kotarki. Jak nie było zbyt zimno jak się zrobiło dodatkowo na to lądował kocyk podwinięty w alkowie pod materac. Dużo pomogło. Dopóki nie zrobiło się jeszcze zimniej :D wtedy o ile bokami i górą było szczelnie to niestety wiało dołem. Nie da się tak szczelnie tego tam zamknąć. Dlatego zrobiłem przy podłodze taką blendę z pianki PE (do których mam dostęp w pracy). Rozwiązało to problem. Ale.... to się robi bardzo skomplikowane. Trzeba zamontować jedną piankę, potem zasłonki, potem kotarka, potem druga pianka
I tak po ostatnich kilkunastu dniach takiego obwarowania zaczęło mnie to trochę męczyć. W dodatku jak chciałem coś wrzucić do kabiny (np foteliki, jakieś rzeczy) albo nie daj boże zapomniałem telefonu to trzeba było to wszystko rozbrajać drogi były dwie. Albo izoluję okna i kabinę ogrzewam z resztą albo zamiast tych kotarek robię jakieś wstawki z płyt piany PE. Najpierw walczyłem z drugą opcją bo w sumie po co grzać na darmo kabinę? Ale poległem. U mnie przejście do kabiny jest tak zawiłe że robiły się z tego puzzle i ciężko było to zamocować. Pewnie się da. Ale na razie odpuściłem. Poszedłem w ocieplenie okien. Tu również zastosowałem pianę PE 22kg/m3 - biała - 20mm. Szybko dociąłem kształt okien i lekko wciskając w otwór okienny pięknie osłoniłem. Pasuje kapitalnie, wygląda całkiem spoko, izoluje na pewno bardzo dobrze. Montaż/demontaż błyskawiczny. Cztery fragmenty idealnie chowają mi się za fotelem pasażera. Ale zrobiłem to po ostatnim wyjeździe i jeszcze nie przetestowałem nocy z grzaniem marek230482 - 2021-02-10, 19:37 Dziwaczek z rzepami to dobry pomysł. To będzie u mnie plan awaryjny. Czyli uszycie z grubego materiału dopasowanej przesłony na rzepy po cały obwodzie.orkaaa - 2021-02-10, 19:42 Na szybę z zewnątrz oryginalna zasłonka foliowa termo a na to uszyty jakby pokrowiec /trzy części / łączony na rzepy. 2x drzwi i przednia szyba. Pokrowiec z ortalionu w środku alumata - alufox. W środku do oryginalnej zasłonki doczepiłem dwa koce. Tak aby sięgały do podłogi. Efekt taki -na mrozie przy kierownicy za zasłonką jest 5 stopni a w kamperze 22. I nie ciągnie zimnem. Koc z folia termiczna w środku także na drzwi do zabudowy. Tu mocowanie nad drzwiami na rzepy. W okna na noc alufoxy i dopiero rolety. I zima przestaje być straszna. Widziałem na jakimś filmie że w Skandynawi jakieś specjalne poduszki w okna wsadzali.Ewka B - 2021-02-10, 19:42
Cena faktycznie dosyć wysoka. Ja kupiłam alufox, kolega pomógł zrobić najpierw formę papierową, później powycinał jak trzeba. Obszyłam w rekach brzegi czarną grubą taśmą żeby się nie rozłaziło i wyniosło mnie to ok. 150 zł. Można udać się do zmyślnego tapicera i pokombinować. Wyjdzie dużo taniej i takie sreberko ochroni przed zimnem a w słoneczne dni świetnie izoluje od upałów
Znalazłam zdjęcie, jeszcze bez tej czarnej taśmy osłonaMILUŚ - 2021-02-10, 19:49
dziwaczek napisał/a:
...........
W poprzednim kamperku miałem zasłonę ale mocowaną na "żabkach" na listwie pod sufitem szła wzdłuż drzwi i przy przedniej szybie, była dwuczęściowa, rozsuwała się na boki aż do pasów tam była mocowana paskami po złożeniu - dobry patent też ale to raczej było na lato choć i zima mogło być
Też mam takie rozwiązanie w sumie jedyne rozwiązanie które mam ; nie licząc termomat zewnętrznych na oknach .dziwaczek - 2021-02-10, 20:00
marek230482 napisał/a:
Dziwaczek z rzepami to dobry pomysł. To będzie u mnie plan awaryjny. Czyli uszycie z grubego materiału dopasowanej przesłony na rzepy po cały obwodzie.
Tak sprawdza się - tylko nie przesadź z wagą materiału (rzep musi utrzymać) jest o szczelne i sprawdza się tez latem.darek 61 - 2021-02-10, 20:08 Jak jest kamper bez obrotowych przednich foteli, to można szoferkę oddzielić grubym kocem.Tak miałem w poprzednim i nie było źle,ale gruba warstwa lodu na szybach była. Przed wyjazdem odpalenie i szmatki w ruch.W tym mam obrotowe przednie fotele,a do tego już nie alkowa.Nie bardzo by było gdzie zaczepić koc,ale przede wszystkim pozbył bym się wiele miejsca.Teraz mam zewnętrzna ,długą do ziemi i jest super.Ciepło w przedniej części, choć bardziej grzeje z tyłu.Jedno małe okienko mam troszkę rozszczelnione,nieco wieje ale wilgoć wyłazi,a to ważne.Tak składanie tego nie jest proste,gruby piankowy materiał,ale zwinę na tyle co można i na łóżku jedzie do domu.marek230482 - 2021-02-10, 20:20 To skrobanie szyby i zimno w kabinie też mnie irytuje dlatego na razie kombinuję w kierunku ocieplenia okien.darek 61 - 2021-02-10, 20:25
marek230482 napisał/a:
To skrobanie szyby i zimno w kabinie też mnie irytuje dlatego na razie kombinuję w kierunku ocieplenia okien.
Gdzieś trzeba pozbyć się wilgoci,jak zbierała się na szybach w postaci lodu, to ja to uważałem za pozytywne zjawisko.Po tygodniu raz zebrane i po sprawie.Najważniejsze że w środku cieplutko.Cyryl - 2021-02-10, 20:52 ja mam taką matę trzyczęściową, zakładam od zewnątrz.papamila - 2021-02-10, 20:55
Ewka B napisał/a:
Cena faktycznie dosyć wysoka
nie zastanawiać się
to 2/3 nowej
lepsza każda zewnętrzna niż żadna-papamila - 2021-02-10, 21:02 mam jeszcze zewnętrzne do
FORD 2006-2014 (góra) półzimowa, szara
FIAT/CITROEN/PEUGEOT od 2006 Fiamma -letnia, kolor biały
FORD od 2017 - w transporcie, będzie za kilka dnimoskit - 2021-02-10, 21:40 Zewnętrzna jest o wiele skuteczniejsza a najważniejsze ze woda nie skrapla się wewnątrz i nie leje się po szybie a woda to chyba największy wróg zabudowy. Warto takę osłonę używać
Jarek zawsze coś dopasuje polecammarek230482 - 2021-02-10, 21:54 Tak, to niezaprzeczalne zalety. Ale co robicie z taką matą jak jest mokra, brudna albo przymarznięta? To nie jest wygodne. Nie zawsze zdejmuje się ją jak jest ciepło i słonecznie dyha - 2021-02-10, 21:59 Może to głupi pomysł ale leżałem w czymś takim i nie chciało się wychodzić:
https://allegro.pl/oferta/koc-elektryczny-mata-grzewcza-pilot-180x160-9891099107
Oczywiście zamontowane środku na szynie jak zasłona.
No i warunek że jesteśmy podpięci pod 220V.
Czuwaj !marek230482 - 2021-02-10, 22:01 Ahhhh gdyby to w kamperze był taki dostęp do prądu jak w domu to 70% tematów tego forum by nawet nie miało potrzeby powstać RoWeRs - 2021-02-10, 22:16
moskit napisał/a:
Zewnętrzna jest o wiele skuteczniejsza a najważniejsze ze woda nie skrapla się wewnątrz i nie leje się po szybie a woda to chyba największy wróg zabudowy. Warto takę osłonę używać
Jarek zawsze coś dopasuje polecam
Woda to wróg ale co ta mata z tą wodą robi?
Jak się nie wkropli na szybie to wkropli się na innych chłodnych elementach papamila - 2021-02-10, 22:28 tak w dużym skrócie:
PUNKT ROSY- - stanowi, że woda (przy różnicy tempereatur) wykrapla się pomiędzuy materiałem a izolacją
RoWeRs napisał/a:
co ta mata z tą wodą robi?
oszukuje
RoWeRs napisał/a:
Jak się nie wkropli na szybie to wkropli się na innych chłodnych elementach
właśnie
wykropli się na ZEWNĘTRZNEJ stronie szyby papamila - 2021-02-10, 22:32
marek230482 napisał/a:
Ale co robicie z taką matą jak jest mokra, brudna albo przymarznięta? To nie jest wygodne.
masz rację- jest czasem kłopotliwe i wymaga rozłożenia i wysuszenia
- a jak jest zimno i pada deszcz, to nie ubierasz płaszcza, wychodzisz w podkoszulku?
- bo suszenie jest uciążliwe i mało wygodne kimtop - 2021-02-10, 22:47
marek230482 napisał/a:
Ale co robicie z taką matą jak jest mokra, brudna albo przymarznięta?
To samo co z matą spod markizy gdy jest wdeptana w błoto. Zawsze mam w bagażniku parę foliowych worków na odpady budowlanedarek 61 - 2021-02-10, 23:01
marek230482 napisał/a:
albo przymarznięta?
mi nigdy nie przymarzła,a gdyby nawet odpalisz silnik i odmarzniebercik - 2021-02-11, 00:18 Mam taką kotarę po poprzednim właścicielu ze Szwajcarii do półintegry na Ducato ,morze ci spasuje ,zadzwoń telefon aktualny Camp77 - 2021-02-11, 07:16 W poprzednim kamperze (HYMER, FIAT DUCATO, alkowa) miałam nie obrotowe fotele w szoferce. Wobec tego między częścią mieszkalną a szoferką tapicer uszył mi z tkaniny tapicerskiej (gruba) zasłonkę. HYMER miał w tym miejsce prowadnicę z żabkami. Kotara sprawdzała się co do izolacji ciepła. Obie strony kotary były łączone po zasunięciu na rzepy.
Aktualnie mam PILOTE FIAT DUCATO i tu są fotele obrotowe. Więc tylko maty termiczne (pikowane) na przednią szybę i szyby boczne (na przyssawkach). Do FIATA DUCATO maty fabryczne wewnętrzne koszt około 250,00 zł. papamila - 2021-02-11, 07:54
Cytat:
Aktualnie mam PILOTE...... Więc tylko maty termiczne (pikowane) na przednią szybę i szyby boczne (na przyssawkach). Do FIATA DUCATO maty fabryczne wewnętrzne
czytałeś co dwa posty wyżej napisałem?
o wykraplaniu wody, gdzie kiedy?
poza tym przyssawki brudzą i nieciekawie to wygląda
ktoś pokazywal wyżej mate zimowa do m.in.Pilota
wg mnie w b. dobrej cenieadaml61 - 2021-02-11, 08:31 Używam dwóch rodzajów , wewnętrznej i zewnętrznej , zewnętrzna jest lepsza . Niema wody na szybach . Co do wody na niej , porządne strzepnięcie i woda spada .suzu4x4 - 2021-02-11, 09:52 Gruba zimowa mata zewnętrzna całkowicie eliminuje problem wkraplania się wody na szybach w kabinie półintegry.
Z z perspektywy czasu żałuję że nie kupiłem maty na całą kabinę ale moja ma rzepy od dołu więc domniemam że można do niej dokupić dolną część.
Matę zakładam w zimie nawet podczas postoju na jedną noc, robię to sam bez pomocy osób trzecich w każdych warunkach pogodowych.
Garaż mam z nadmuchem ciepłego powietrza z trumy więc nawet jak wrzucę mokrą to najczęściej jak dojadę na miejsce to jest już sucha.
Początkowo nie byłem przekonany ale bardziej doświadczeni koledzy mnie przekonali i dziś nie wyobrażam sobie w zimie nie używać maty
jakby ktoś szukał sprawdzonej grubej maty do trojaczków to polecam, katalog REIMO nr artykułu 37437
https://www.reimo.com/cam...ng?number=37437moskit - 2021-02-11, 10:42 Od Reimo jest tańszy Dandis sami szyją mają w swojej ofercie osłony termiczne do integry ,Fiata Dukato , Forda, zimową osłonę nabyłem u nich.suzu4x4 - 2021-02-11, 11:11
moskit napisał/a:
Od Reimo jest tańszy Dandis sami szyją mają w swojej ofercie osłony termiczne do integry ,Fiata Dukato , Forda, zimową osłonę nabyłem u nich.
w końcu Dzierżoniów to kiedyś było potężne zagłębie włókienniecze
jak materiał dobry i odporny na UV to da radę, ja kiedyś zleciłem wykonanie pokrowca na łódź znanej firmie która produkuje pokrowce na przyczepy i kampery ale niestety po dwóch czy trzech sezonach zaczął rozpadać się w rękach.
więc w przypadku pokrowca termicznego kluczowe jest zastosowanie materiału odpornego na czynniki zewnętrzne, jeżeli jest takowy to będzie służył lecz często to nie idzie w parze z niską ceną drwoy - 2021-02-11, 12:03
papamila napisał/a:
mam jeszcze zewnętrzne do
FORD 2006-2014 (góra) półzimowa, szara
FIAT/CITROEN/PEUGEOT od 2006 Fiamma -letnia, kolor biały
FORD od 2017 - w transporcie, będzie za kilka dni
szukam na stronie FORD 2006-2014 (góra) półzimowa, szara - nie znajduję.orkaaa - 2021-02-11, 17:15 Zimą tylko zewnętrzna mata na okna i drzwi rozwiązuje problem. Ja sam szyłem i trzeci sezon się trzyma a używam cały rok. Raz przymarzła. Było -15 i topniejący śnieg zmieniający się w lód przymroził matę na styku z maską. Jak się rozgrzeje silnik i delikatnie odpuka lód się kruszy. Potem do ogrzewanego bagażnika po kilku godzinach jest sucha i nie ma problemu. Ani ortalion ani alumata nie wchłania wody. Generalnie podgrzewany bagażnik zimą to rewelacja. Kiedyś kurtkę narciarską miałem całkowicie przemoczoną. Noc w bagażniku i rano sucha.Cyryl - 2021-02-12, 09:11
suzu4x4 napisał/a:
...w końcu Dzierżoniów to kiedyś było potężne zagłębie włókiennicze...
Dzierżoniów to była Diora, a włókiennictwo to bardziej sąsiedzka Bielawa.
moskit napisał/a:
Od Reimo jest tańszy Dandis...
wszedłem na stronę Dandis i matę trzyczęściową, która jest tam za 300zł kupiłem w Kenie za 250zł.moskit - 2021-02-12, 10:51
Cyryl napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
...w końcu Dzierżoniów to kiedyś było potężne zagłębie włókiennicze...
Dzierżoniów to była Diora, a włókiennictwo to bardziej sąsiedzka Bielawa.
moskit napisał/a:
Od Reimo jest tańszy Dandis...
wszedłem na stronę Dandis i matę trzyczęściową, która jest tam za 300zł kupiłem w Kenie za 250zł.
Pisałem o macie zimowej którą ja kupiłemprusiak - 2021-02-12, 11:42 Te maty sa cholernie drogie, szczególnie te markowe.
Mimo to skusiłem się na zakup od "rodzimego producenta", ale na początek tylko góra. Gość szyje na miejscu i byc moze do wybranej integry tez cos poradzi.
Happysun.pl
Po pierwszym użytkowaniu jestem happy orkaaa - 2021-02-12, 17:52 Czyli ile za zewnętrzną zasłonę ???darek 61 - 2021-02-12, 18:44 Ja do mojego płaciłem chyba 800 i jest zakryta cała szoferka.Agostini - 2021-02-12, 22:06 Zimą, tylko mata zewnętrzna. Może być nawet cienka letnia. Zakładam ją nawet na nocnych postojach w podróży.
Wewnętrzne, latem... I też średnio skuteczne.prusiak - 2021-02-13, 15:27
orkaaa napisał/a:
Czyli ile za zewnętrzną zasłonę ???
A jak myślisz? Ile byś dał?MILUŚ - 2021-02-13, 15:31
bercik napisał/a:
Mam taką kotarę po poprzednim właścicielu ze Szwajcarii do półintegry na Ducato ,morze ci spasuje ,zadzwoń telefon aktualny
Czy można z niej korzystać przy obróconym fotelu kierowcy i pasażera ? suzu4x4 - 2021-02-13, 15:34
prusiak napisał/a:
orkaaa napisał/a:
Czyli ile za zewnętrzną zasłonę ???
A jak myślisz? Ile byś dał?
ja za tą z Reimo zapłaciłem bodajże 450 zł i sprawuje się bardzo dobrze już drugi sezon.
zakładam że polska porządna może kosztować 300-400 zł.
MILUŚ napisał/a:
bercik napisał/a:
Mam taką kotarę po poprzednim właścicielu ze Szwajcarii do półintegry na Ducato ,morze ci spasuje ,zadzwoń telefon aktualny
Czy można z niej korzystać przy obróconym fotelu kierowcy i pasażera ?
Rozumiem że interesuje Cię zapewnie ta konkretna od kolegi ali informacyjnie wrzucę że są dostępne takie maty które nie kolidują z obracanymi fotelami :
ja za tą z Reimo zapłaciłem bodajże 450 zł i sprawuje się bardzo dobrze już drugi sezon.
zakładam że polska porządna może kosztować 300-400 zł.
MILUŚ napisał/a:
bercik napisał/a:
Mam taką kotarę po poprzednim właścicielu ze Szwajcarii do półintegry na Ducato ,morze ci spasuje ,zadzwoń telefon aktualny
Czy można z niej korzystać przy obróconym fotelu kierowcy i pasażera ?
Rozumiem że interesuje Cię zapewnie ta konkretna od kolegi ali informacyjnie wrzucę że są dostępne takie maty które nie kolidują z obracanymi fotelami :
Moja mata, tylko górna część kosztuje 730 zł. Komplet z dołem i fartuchami to wydatek ponad 1600 zł.
Co do kotarki w szoferce to uważam, że przy matach zewnętrznych skupił bym się na podgrzaniu podłogi, bo szczególnie stamtąd ciągnie najbardziej.suzu4x4 - 2021-02-13, 16:28
prusiak napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
ja za tą z Reimo zapłaciłem bodajże 450 zł i sprawuje się bardzo dobrze już drugi sezon.
zakładam że polska porządna może kosztować 300-400 zł.
MILUŚ napisał/a:
bercik napisał/a:
Mam taką kotarę po poprzednim właścicielu ze Szwajcarii do półintegry na Ducato ,morze ci spasuje ,zadzwoń telefon aktualny
Czy można z niej korzystać przy obróconym fotelu kierowcy i pasażera ?
Rozumiem że interesuje Cię zapewnie ta konkretna od kolegi ali informacyjnie wrzucę że są dostępne takie maty które nie kolidują z obracanymi fotelami :
Moja mata, tylko górna część kosztuje 730 zł. Komplet z dołem i fartuchami to wydatek ponad 1600 zł.
Co do kotarki w szoferce to uważam, że przy matach zewnętrznych skupił bym się na podgrzaniu podłogi, bo szczególnie stamtąd ciągnie najbardziej.
730 zł za górę to chyba najdroższa oferta jaką widziałem, ciekawe czy warta swojej ceny.
na zdjęciach wygląda na grubą . moja waży ok 3,5 kg.
z chęcią bym porównał
co do podłogi to w pełni się zgadzam, ja tej zimy najmniej miałem -16 w nocy i jak obserwowałem to woda się wkraplała tylko w dolnych częściach drzwi więc na przyszły sezon planuję dokupić dolną część do swojej osłony zewnętrznej (ok 200e) i we własnym zakresie ocieplić podłogę i drzwi od wewnątrz.Fordek - 2021-02-13, 17:32 Kupiłem za 270 zł i działa.
https://www.allcamp.pl/te...006-p-1404.htmlmarek230482 - 2021-02-13, 18:51 To jest cena znaaaaaacznie przystępniejsza JacekL - 2021-02-13, 18:59
marek230482 napisał/a:
Tak, to niezaprzeczalne zalety. Ale co robicie z taką matą jak jest mokra, brudna albo przymarznięta? To nie jest wygodne. Nie zawsze zdejmuje się ją jak jest ciepło i słonecznie
Covertech jest wielowarstwowy miękki nawet na dużym mrozie (nie załamuje się, nie przymarza) oraz nie nasiąka wodą. Wiem co mówię bo do swojego poprzedniego kampera kupiłem najpierw tańszą matę z takiego materiału jak szyją w Dzierżoniowie a później dokupiłem tą która jest wystawiona na OLX. Różnica klas. Tańszą używałem później tylko latem do osłony przed słońcem i dołożyłem ją gratis gdy sprzedawałem kampera.orkaaa - 2021-02-13, 20:36 jak ocieplić drzwi. Z zewnątrz mata ale od środka. Jak robiłem wygłuszenie pod głośniki rozbierałem drzwi i o ile da się to wytłumić naklejamy na blachy matę to ocieplić ???? Nie za bardzo to widzę bo woda będzie się skraplać w środku i ... szkoda gadać.MaxL - 2021-02-13, 20:41 Happysun.pl odpisali, że do integry nic nie majaandi at - 2021-02-14, 07:10 https://www.google.com/se...=MHDzinkO9hhN7MMaxL - 2021-02-14, 10:31
Jak to się montuje i jakie to ma wymiary bo opis na stronie jest co najmniej skąpy - cena jest faktycznie atrakcyjnaFordek - 2021-02-14, 10:58 Nakładka pasuje również do Ducato po 2014 - przykrywa szyby po całości . Może niezbyt dobrze w okolicy lusterek - ale jest to wyrób uniwersalny do kilku modeli. Mocowanie jest na narożniki drzwi od góry . Drzwi otwieramy, zakładamy narożnik , drzwi zamykamy . Dolną krawędź przypinamy długimi gumami do karoserii . Ja roluję matę po zdjęciu - zakładam dwie szerokie gumy ( jak od szelek ) i ponieważ jest to leciutkie podwieszam w garażu pod sufitem
( nie zajmuje miejsca na podłodze).
Oczywiście trzy razy droższe będą trzy razy lepsze - zgadzam się z tą teorią.MILUŚ - 2021-02-14, 11:03 Mała uwaga.......większość odpowiadających na moje pytanie jak nie wszyscy skupili się na matach zewnętrznych .....które mam A pytanie było o odizolowanie termiczne kabina / zabudowa WEWNĄTRZ KAMPERA !!!!Cyryl - 2021-02-14, 11:13 mam taką trzyczęściową zasłonę i na początku, pierwszy raz zastosowałem ją wewnątrz.
w efekcie na szybach było mnóstwo wody.
rozmawiałem z Bramsem, który od dawna stosuje maty termiczne, poradził mi przypiąć te maty na zewnątrz (kwestia przełożenia przyssawek na drugą stronę) i miał rację.
nawet bez mat para w sporej ilości skrapla się na szybach, przy zastosowaniu mat, nie ma tego - szyby są suche.
z tego wniosek, że stosowanie mat wewnątrz kampera nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.marek230482 - 2021-02-14, 11:22 Ale Milusiowi nie chodzi o szyby a oddzielenie zabudowy od kabiny. Jak to odizolujesz dobrze to nic się nie skrapla. Nawet pary na szybach w kabinie nie będzie. W styczniu tak jeździłem i nie ma żadnego wykraplania. Tylko zimno w kabinie andi at - 2021-02-14, 12:27 Ja mam zamontowaną listwę z profilem T .Jest na krawędzi dachu a drzwiami i szyby przedniej .Materiał groby i obowiązkowo od dachu do podłogi .Żabki są przyszyte z 5 cm poniżej krawędzi materiału .Nic nie kleje na szyby od wewnątrz prusiak - 2021-02-14, 16:42
marek230482 napisał/a:
Ale Milusiowi nie chodzi o szyby a oddzielenie zabudowy od kabiny. Jak to odizolujesz dobrze to nic się nie skrapla. Nawet pary na szybach w kabinie nie będzie. W styczniu tak jeździłem i nie ma żadnego wykraplania. Tylko zimno w kabinie
W takim przypadku skupiłbym sie na wyeliminowaniu chłodu od podłogi...decumanus - 2021-02-18, 13:30
prusiak napisał/a:
W takim przypadku skupiłbym sie na wyeliminowaniu chłodu od podłogi...
Chłód zasadniczo nie idzie od podłogi, tylko tam sie zbiera...
RvIrek - 2021-02-19, 08:27 U mnie sprawdza się taka żaluzja (napęd na 12v), nie tylko w zimie, ale przy krótkich postajach w nocy, żeby zrobić "zaciemnienie".
marek230482 - 2021-02-19, 08:33 Dobre pomijając fakt ciężaru to rozwiązanie tylko do blaszaka/busa. W normalnym kamperze nie ma na to miejsca. Otwór nigdy nie jest foremny, prosty i nie ma na to miejsca (kaseta).xavier23 - 2021-02-19, 12:43 A moje pytanie, czy miałoby sens zastosowanie tej rolety w campervanie "ciężarowym", nie przerejestrowanym na Specjalny/kempingowy a z usunięta grodzią? I rżnięcie głupa na przeglądach i podczas kontroli drogowych że to pełnoprawna ściana grodziowa?marek230482 - 2021-02-19, 13:53 I myślisz, że się ktoś na to nabierze?
To już lepiej jakbyś wyciętą grodziówkę montował na przegląd. Naciągane, ale przy chwili nieuwagi może przejdzie. Ale taka roleta? Bajaga - 2021-02-19, 15:13
xavier23 napisał/a:
I rżnięcie głupa na przeglądach i podczas kontroli drogowych że to pełnoprawna ściana grodziowa?
Kontrola drogowa to ma to raczej w d. Dla Policji ważne jest czy jak samochodem jedzie X osób to jest to zgodne z zapisami w dowodzie rej. Co do przeglądu to jak nie masz hmmm... Miłego diagnosty to możesz sobie głupa rżnąć i nic to nie da.smok_wawelski - 2021-02-19, 20:47
marek230482 napisał/a:
pomijając fakt ciężaru
Jakiego ciężaru ? To nie waży dużo masa pancerza np popularnego PA39 z Aluprofu to ok 2,8kg/m2, silnik rurowy to 2-3kg prowadnice alu 2kg, wałek, puszka, łożyskowania ze 4-5kg - całość będzie ok 22-25kg a stosując pancerz z tworzywa jeszcze mniej ale cieplnie wg mnie tworzywo to kicha.
Otwór też nie problem trzeba go "wyprostować" tym bardziej na busie co zresztą widać na focie. Owszem roleta musi się w coś zwinąć Nawój 1,8m nie będzie bardzo duży - dawno już odszedłem od branży roletowej ale o ile pamiętam to w kasetę 150mm zwija się pod 2m przy zwijaczu ręcznym i ok 1,8m przy małym silniku w założeniu PA39 na wałku SW40 - tu tabelka
Natomiast powiedzmy sobie szczerze PA39 to cienki pancerz i co za tym idzie izolacja cieplna taka sobie na pewno coś da ale czy wystarczająco - nie wiem - na stronie producenta powinna być podana przenikalność cieplna np. Aluprof
Dobre pomijając fakt ciężaru to rozwiązanie tylko do blaszaka/busa. W normalnym kamperze nie ma na to miejsca...
W normalnym kamperze z odwracalnymi fotelami .........niepraktyczne prusiak - 2021-02-19, 22:59
MILUŚ napisał/a:
marek230482 napisał/a:
Dobre pomijając fakt ciężaru to rozwiązanie tylko do blaszaka/busa. W normalnym kamperze nie ma na to miejsca...
W normalnym kamperze z odwracalnymi fotelami .........niepraktyczne
Podziwiam doradców... co tu sie dzieje?:gwm
Miluś, weź jeszcze zorganizuj jakieś zbieradło do zbierania tego zimna z podłogi co podpowiada decumanus i powinno być ok
Masz podobnie jak u mnie. Z tego co się zorientowałem, w kamperach z szoferkami chłodem zajeżdża u każdego. U jednego mniej u drugiego więcej... Jedynie zimowe integry mają ciepełko. My możemy poratować się pokrowcami zewnętrznymi i dogrzaniem szoferki.
Innym tematem jest oddzielenie szoferki od pozostałej części w celu ograniczenia zużycia gazu. Wtedy maty do wnętrza typu: thermo vorhang hindermann - https://www.google.com/se...iw=1280&bih=689MILUŚ - 2021-02-19, 23:23
prusiak napisał/a:
.... Wtedy maty do wnętrza typu: thermo vorhang hindermann -
I to jest jakiś pomysł zamieniać normalne "letnie" zasłony na szynie nad oknami szoferki na takie "zimowe" jakie pokazałeś marcincin - 2021-02-19, 23:24 Ja zleciłem uszycie zasłony z grubego nieprzepuszczalnego materiału o wymiarach dobranych do rozmiaru kabiny - montuję ją na zaciski - sprawdza się całkiem nieźle. Na zdjęciu poniżej zasłona nie jest dobrze naciągnięta - jak się przykładam, to nie ma falbanek. Zasłona sięga do podłogi, otula przednie siedzenia i spokojnie można siedzieć na przednich siedzeniach - nie czuć chłodu z pozostałej części kabiny. Działa to na tyle dobrze, że na ostatnim wyjeździe kiedy w nocy było -10 wyłączyliśmy lodówkę i za kotarą trzymaliśmy rzeczy z lodówki.andi at - 2021-02-20, 07:48
MILUŚ napisał/a:
prusiak napisał/a:
.... Wtedy maty do wnętrza typu: thermo vorhang hindermann -
I to jest jakiś pomysł zamieniać normalne "letnie" zasłony na szynie nad oknami szoferki na takie "zimowe" jakie pokazałeś
Też tak mam a czy zasłona letnia czy zimowa nie wiem . Jest dość gruba
https://www.google.com/im...QMygAegUIARCLAgMisio - 2021-02-21, 20:53 Chłodna podłoga w kabinie w lecie ma swoje plusy. jarsta0001 - 2021-02-23, 00:43
moskit napisał/a:
Od Reimo jest tańszy Dandis sami szyją mają w swojej ofercie osłony termiczne do integry ,Fiata Dukato , Forda, zimową osłonę nabyłem u nich.
Dzisiaj dostałem z Dandisa. Zewnętrzna do integry z przysawkami, podglądnąłem u innych na wyjeździe, chwalili więc zamówiłem. Zapłaciłem 1050 zł.orkaaa - 2021-02-23, 15:00 Mam tak samo jak Marcincin. Do letniej zasłonki na żabkach doczepiłem dwa koce. Najfajniejsze są te same niezależne patenty czyli zasłonka pociągnięta aż za oparcia siedzisk po bokach. Działa . Jak mrozy....w środku 21 a za zasłonka około 9 st. I nic nie wieje zimnem. Ocieplanie szoferki czymś, nic nie daje bo trzeba by z 5 cm czegoś położyć na podłodze. Pod siedzeniami to nie jest możliwe. Zostaną jeszcze drzwi - nie da się ocieplić bo w środku między blachami musi być dziura aby się szyba schowała. Więc zostaje tylko odcięcie się zasłonką i zewnętrzne maty na szyby, albo jeszcze lepiej na szyby i drzwi.MaxL - 2021-02-23, 19:21 A taki zestaw do samodzielnego wykonania przerabiał ktoś?
https://allegro.pl/oferta/mata-termoizolacyjna-docinana-na-szybe-uniwersalna-10175193993?papamila - 2021-02-23, 20:44 mam taki zestaw za 290 zł, orginał z Reimo
jest to zestaw do samodzielnego wykonania, - jakieś nietypowe auto czy inne szyby, czy okna dachowe
jest folia wzornicza, materiał, lamówka, przyssawki