|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Dealer kamperów
janb - 2021-02-22, 14:00 Temat postu: Dealer kamperów Cześć,
Mam na oku kilka kamperów od: Braci Klaja, MTM, Wadowscy.
bezpieczne i rzetelne firmy, czy czegoś się obawiać ?
LukF - 2021-02-22, 14:31
Nie wiem czy należy obawiać się w/w firm.
Ale forumowiczów którzy mają tak skąpy awatar to kto wie ?
kaimar - 2021-02-22, 16:06
Nie wiem czy mojej firmy można się obawiać ale pozostałych dwóch firm na pewno nie.
Banan - 2021-02-22, 16:21
kaimar napisał/a: | Nie wiem czy mojej firmy można się obawiać |
Ja tam się nie obawiam...
Jawor_ki - 2021-02-22, 17:42
kaimar napisał/a: | Nie wiem czy mojej firmy można się obawiać ale pozostałych dwóch firm na pewno nie. |
Niestety mam odmienne zdanie co do firmy Wadowscy. Od 8 miesięcy nie mogę doczekać się naprawy gwarancyjnej Hymera. Robią uniki, dziwnie gubią kontakt do mnie.
Do czasu zakupu pojazdu byli idealni.
Nie polecam
ZEUS - 2021-02-22, 18:48
Cytat: | Niestety mam odmienne zdanie co do firmy Wadowscy |
popieram... są w tej firmie pracownicy którzy pracują na taką opinię☹️
janb - 2021-02-22, 18:58
LukF napisał/a: | Nie wiem czy należy obawiać się w/w firm.
Ale forumowiczów którzy mają tak skąpy awatar to kto wie ? |
Ja tam jestem skromnym początkującym amatorem kamperowania z kujaw i pomorza
Uuuu, ale moja żona jest zaawansowana ..... jeździła z rodzicami niewiadówką po krętych drogach w Jugosławii. Teraz też chciała przyczepę, ale ją namówiłem na kampera
Nie chcę później tak jak koledzy piszą powyżej mieć zablokowane auto bo serwis czegoś nie może naprawić.
LukF - 2021-02-22, 19:41
janb napisał/a: | ale ją namówiłem na kamerą
|
To teraz film jej będziesz robił ?
janb - 2021-02-22, 19:43
taaaa... XXX w alkowie
Socale - 2021-02-22, 23:18
kaimar napisał/a: | Nie wiem czy mojej firmy można się obawiać ale pozostałych dwóch firm na pewno nie. |
To powiedział i napisał prawdziwy gentelman.
Kaimar, Tobie:
Karpie - 2021-03-03, 22:30
Macie może jakieś doświadczenia z dealerem NobelArt z Lutyni pod Wrocławiem?
Poszła zaliczka we wrześniu, kamper miał być koniec stycznia/początek lutego. Jest marzec, a kampera ani widu ani słychu. Trochę zaczynam się martwić...
orkaaa - 2021-03-04, 21:03
Panowie najpierw sprawdzać potem kupować. Wszyscy dokładnie wiemy że jak kamper na gwarancji to dobry sprzedawca jak dobry przyjaciel. To się popsuje, tamto nie działa to trzeba wymienić. Ja nigdy nie miałem problemu z dilerem. Zawsze o każdej porze są dostępni pod telefonem. Nawet jak mi trzy razy wtryskiwacze w Fordzie wysiadły skutecznie pomogli by Ford zajął się naprawą gwarancyjną. O wielu innych poradach i pomocach nawet nie piszę. To podstawa.
rjas - 2021-03-04, 22:58
Tą środkową firmę mogę polecić. Oj dużo robili różnych rzeczy w poprzednim kamperze i to z bardzo dobrymi efektami. A zanim zostałem posiadaczem kampera uchronili bezinteresownie przed wyrzuceniem dużych (jak dla mnie) pieniędzy w błoto.
Tą o której pisze Orkaaa też same pozytywy. Życzyłbym każdemu takiego traktowania klienta - nie tylko do chwili kupna auta, ale również po.
suzu4x4 - 2021-03-05, 19:43
Karpie napisał/a: | Macie może jakieś doświadczenia z dealerem NobelArt z Lutyni pod Wrocławiem?
Poszła zaliczka we wrześniu, kamper miał być koniec stycznia/początek lutego. Jest marzec, a kampera ani widu ani słychu. Trochę zaczynam się martwić... |
doświadczeń nie mam żadnych, mieszkam niedaleko i mogę tylko potwierdzić że we wrześniu 2020r stał tam kontener biurowy oklejony logo tej firmy.
Jeśli w jakiś sposób Ci to pomoże mogę podjechać i zobaczyć co obecnie jest w tym miejscu.
Ale urwał się kontakt i nie udzielają odpowiedzi czy jak ?
bo to że termin odbioru się przesunął to jeszcze nic złego, szczególnie w czasie covida.
fabryki miały przestoje i słyszałem od jednego z dilerów że mają problem z podwoziami.
007jędruś - 2021-03-06, 08:43
Sprzedać to jedno ale jak w takich warunkach serwisowac kampery na gwarancji ?
Karpie - 2021-03-06, 12:31
suzu4x4 napisał/a: |
doświadczeń nie mam żadnych, mieszkam niedaleko i mogę tylko potwierdzić że we wrześniu 2020r stał tam kontener biurowy oklejony logo tej firmy.
Jeśli w jakiś sposób Ci to pomoże mogę podjechać i zobaczyć co obecnie jest w tym miejscu.
Ale urwał się kontakt i nie udzielają odpowiedzi czy jak ?
bo to że termin odbioru się przesunął to jeszcze nic złego, szczególnie w czasie covida.
fabryki miały przestoje i słyszałem od jednego z dilerów że mają problem z podwoziami. |
Odpowiedzi od miesiąca były takie, że nie wiadomo kiedy może być, ale dadzą znać.
Wczoraj dostałem info, że ponoć kamper już jest wyprodukowany, tylko czekają na transport.
Opóźnienie zostało spowodowane cyberatakiem na TRIGANO, fabryki z tego powodu stały 2 tygodnie. Faktycznie znalazłem takie info na francuskich stronach.
Trochę mnie to uspokoiło, ale i tak czekam jak na szpilkach.
Co do warunków serwisowania - z tego co wiem na razie bazują na firmie zewnętrznej, ale zaczynają się rozwijać, bo natknąłem się na info, że szukają osób do pracy przy kamperach.
Wielkie dzięki za gotowość do podjechania do Lutyni, ale skoro zapewniają, że na dniach kamper będzie gotowy do odbioru, nie będę Cię fatygował. W razie problemów, może poproszę Cię o zerknięcie czy się nie zwinęli.
suzu4x4 - 2021-03-07, 19:16
Karpie napisał/a: | suzu4x4 napisał/a: |
doświadczeń nie mam żadnych, mieszkam niedaleko i mogę tylko potwierdzić że we wrześniu 2020r stał tam kontener biurowy oklejony logo tej firmy.
Jeśli w jakiś sposób Ci to pomoże mogę podjechać i zobaczyć co obecnie jest w tym miejscu.
Ale urwał się kontakt i nie udzielają odpowiedzi czy jak ?
bo to że termin odbioru się przesunął to jeszcze nic złego, szczególnie w czasie covida.
fabryki miały przestoje i słyszałem od jednego z dilerów że mają problem z podwoziami. |
Odpowiedzi od miesiąca były takie, że nie wiadomo kiedy może być, ale dadzą znać.
Wczoraj dostałem info, że ponoć kamper już jest wyprodukowany, tylko czekają na transport.
Opóźnienie zostało spowodowane cyberatakiem na TRIGANO, fabryki z tego powodu stały 2 tygodnie. Faktycznie znalazłem takie info na francuskich stronach.
Trochę mnie to uspokoiło, ale i tak czekam jak na szpilkach.
Co do warunków serwisowania - z tego co wiem na razie bazują na firmie zewnętrznej, ale zaczynają się rozwijać, bo natknąłem się na info, że szukają osób do pracy przy kamperach.
Wielkie dzięki za gotowość do podjechania do Lutyni, ale skoro zapewniają, że na dniach kamper będzie gotowy do odbioru, nie będę Cię fatygował. W razie problemów, może poproszę Cię o zerknięcie czy się nie zwinęli. |
wygląda na to że możesz spać spokojnie. biuro jest nadal gdzie było, stoi jakiś kamper jakby przygotowany do wydania i stoi hala namiotowa do której wejdzie kamper, może szykują już na serwis
Karpie - 2021-03-08, 22:37
Wielkie dzięki!
Kamper nie mój niestety, czekam na półintegrę.
Ale znaczy, że jakieś transporty otrzymują.
moskit - 2021-03-09, 18:59
Obojętne kto sprzedaje konieczne jest sprawdzenie dokumentacji i wagi, czy zgadza się z homologacją abyś później nie miał problemów.
Karpie - 2021-03-09, 19:06
Tzn. zważyć go, ile waży na pusto?
Może ważyć więcej niż w papierach?
Banan - 2021-03-09, 19:21
Karpie napisał/a: | Tzn. zważyć go, ile waży na pusto?
Może ważyć więcej niż w papierach? |
Dokładnie tak jak napisałeś, cenna uwaga moskita
LukF - 2021-03-09, 20:48
Karpie napisał/a: | Tzn. zważyć go, ile waży na pusto?
Może ważyć więcej niż w papierach? |
Będzie ważyć więcej niż w papierach
moskit - 2021-03-09, 21:49
LukF napisał/a: |
Będzie ważyć więcej niż w papierach |
Co to znaczy że będzie ważył więcej niż w papierach?
Waga ma być zgodna z dokumentami i nie ma żadnego odstępstwa jedyne co może podnieść wagę to waga elementów doposażenia zamontowane przez sprzedawcę na życzenie kupującego zaznaczam że wagę każdego elementu sprzedawca ma obowiązek podać podczas zamawiania, aby klient był świadomy wagi zamówionego pojazdu.
Dokument homologacji pojazd uzyskuje po pełnej zabudowie i w takim stanie dojeżdża do sprzedawcy, jeżeli jest doposażany w fabryce na zamówienie kupującego to ma homologację zgodną z zamówionym wyposażeniem.
Karpie - 2021-03-10, 08:35
OK, sprawdzę. U mnie z dodatkowego wyposażenia będzie na razie tylko markiza, rolety Remis i hak holowniczy. Resztę będę dokładał w miarę potrzeb. W poprzednim kamperze miałem zamontowaną antenę satelitarną, klimatyzację dachową, dodatkowe bagażniki, itp., z czego może ze 3 razy przez 15 lat skorzystałem. A to na pewno miało wpływ na wagę.
Teraz nie powinno być tak źle, zobaczymy.
EwaMarek - 2021-03-10, 09:34
A to nie jest filia tej firmy z Niemiec - Palmowski
https://www.nobelart.pl/
tu też o nich było pisane :-(
https://www.camperteam.pl...mowski&start=30
Karpie - 2021-03-11, 20:29
Tak dokładnie. Palmowski to największy diler kamperów w Niemczech i kampery NobelArt są produkowane specjalnie dla niego w fabrykach Roller Team. Sprawdziłem, że użytkownicy chwalą je sobie, jeżdżą też w wypożyczalniach. To są najkorzystniej wycenione nowe kampery jakie mi się udało znaleźć w specyfikacji, na której mi zależało (model T7000). Ponieważ przez 15 jeździłem włoskim wynalazkiem (McLouis Lagan), wiem czego się spodziewać.
Faktycznie spotkałem się z opiniami, że Palmowski idzie na ilość a nie jakość. Przerabiałem to kupując kampera w firmie Groppetti 15 lat temu. Tam też bałem się, że mnie oleją, to chyba był jeden z największych dilerów we Włoszech. Tamtego dnia wydawali jednocześnie z 10 kamperów... Ale jak widać ze zdjęcia suzu4x4 w polskim przedstawicielstwie Palmowskiego raczej się nie zgubię na placu
Mam już nr VIN, na dniach mój kamper ma być gotowy do odbioru
EwaMarek - 2021-03-11, 20:41
Jak już trochę pojeździsz to daj znać. Chcę kupić też taki układ ale w alkowie A7000. Niestety teraz mają tylko ze słabymi silnikami wiec może na wrzesień będzie cos wiadomo.
Ja chcę min 150KM. Teraz też takiej mocy mam.
Karpie - 2021-03-11, 22:52
Jasne, chętnie podzielę się wrażeniami. Na razie zajmę się wyposażeniem we wszystkie patenty antykradzieżowe, które wypróbowałem w starym kamperze (udało mi się nie być okradzionym, ale moi rodzice zostali uśpieni gazem i stracili trochę wartościowych przedmiotów oraz kasę). Z racji obłożenia pracą jakiś dalszy wyjazd dopiero planuje w sierpniu. Pewnie wcześniej wypróbują kampera moi rodzice, którzy z racji przekroczenia 70 będą już niedlugo po szczepieniach i wszędzie ich wpuszczą.
Ja zamówiłem z silnikiem 170 KM, myślę że w porównaniu z moim poprzednim Ducato 1.9 JTD 90 KM to będzie rakieta
EwaMarek - 2021-03-12, 07:35
Jak Ci się udało z takim silnikiem? Sprzedawca twierdził że nie ma i nie wie kiedy będzie...
Chyba że to jest problem tylko z alkowami bo gdzieś było na forum że za duża emisja w spalinach...
kaimar - 2021-03-12, 11:33
EwaMarek napisał/a: | Chcę kupić też taki układ ale w alkowie A7000. Niestety teraz mają tylko ze słabymi silnikami wiec może na wrzesień będzie cos wiadomo. |
To się możesz nie doczekać... Jak alkowa na podwoziu Ford to tylko silnik 130KM.
Gdyby jednak fabryka zdecydowała się na wyprodukowanie alkowy na podwoziu Ford 170KM to miałbyś zamontowany ogranicznik do 100km/h.
EwaMarek - 2021-03-12, 12:53
kaimar, a Fiaty?
kimtop - 2021-03-12, 13:42
Co tam blokada.Młotek ,przecinak,klucz francuski i po blokadzie
kaimar - 2021-03-12, 14:45
EwaMarek napisał/a: | kaimar, a Fiaty? |
Dotyczyło to tylko Forda 170KM. Ale nic straconego - w połowie roku będzie lifting Fiata więc wszystko przed nami
A w Fordzie ograniczenie jest związane z wejściem ostatniej normy spalin - alkowa ma większe opory powietrza i silnik 170KM przy większym obciążeniu nie spełnia normy.
EwaMarek - 2021-03-12, 15:35
To jestem ciekaw jak sprzedają dostawcze fordy? Niski norma ok, wysoki czy z plandeką to nie spełnia??? To kupić można skrzyniowca a potem dołożyć plandekę i kurnik :-)
Rav - 2021-03-12, 17:23
Blokada myślę, że żaden problem. Zdejmie to każdy tuner.
Z drugiej strony można też kupić 130KM i podkręcić.
pumar - 2021-03-12, 18:05
Ciekawi mnie kiedy wchodzą do produkcji kampery na mercedesie z silnikiem 2.0, może być ciekawie bo cena za Fiata nie będzie odbiegać od 2.0 na mercedesie....
Być może będzie to duża motywacja do wymiany mojej Adrii....
EwaMarek - 2021-03-13, 10:26
Rav, Czyli mam rozumieć że jak kupię 130 to spokojnie można podkręcić na 150KM.
VW up mam zwiększonego bo wiem ze ograniczenie było programowo. Podobnie Sharana i Pajero też musze odblokować ale czekam aż gwarancja się skończy :-)
Rav - 2021-03-13, 12:38
EwaMarek
Na luzie wyjmiesz okolice 160 KM, a może nawet 170 KM (nie znam różnic konstrukcyjnych między 130 i 170). Powiem tylko, że mam znajomego tunera, który obrabia chyba wszystkie marki, ale utkwiło mi w pamięci, że np. Alfa Giulia 2.0 ma w serii 200 lub 280 KM, a różnic sprzętowych brak. Kilka godzin na hamowni, 1 kpln i wyjeżdżasz Giulią 280 KM, choć kupując płaciłeś za 200 KM. To samo w benzynowych BMW 2.0, różnią się tylko znaczkiem na tylnej klapie i softem.
Tajemnicą poliszynela jest, że dealerzy niektórych marek zwożą mu nowiutkie auta na tunning, bo to był warunek klienta, który płacił za Giulię 200 KM, ale chciał 280 KM. Sam będę u niego dłubał swojego (kolejnego już) kamperka. Wprawdzie te 130 KM w 2.3 mi niby wystarcza, ale czasem, przy wyprzedzaniu te dodatkowe kucyki się przydają.
EwaMarek - 2021-03-13, 13:34
Rav, Ja poprzednią Alhambre miałem zrobioną chyba na 200KM ale rwała za bardzo i zawieszenie nie tak pracowało przy tej mocy. Teraz mam Sharana ale 4x4 więc nim nie pogoni... Kampera też chciałem swojego zrobić z 150Km na więcej ale sienie dało. Niby programowo było ok ale w rzeczywistości jakiś elektrozawór czy coś nie obsługiwało wyższych parametrów. Przycinał się chyba na 2000 obr. Jak przeskoczył to szedł dobrze ale nie dało się jeździć ... Opisywałem na forum kilka lat temu.
Rav - 2021-03-13, 14:40
Ja złych doświadczeń dotychczas nie miałem. Zawsze można wrócić do serii, żaden problem.
smok_wawelski - 2021-03-13, 15:17
EwaMarek napisał/a: | Rav, Ja poprzednią Alhambre miałem zrobioną chyba na 200KM ale rwała za bardzo i zawieszenie nie tak pracowało przy tej mocy. | Wydaje mi się że ważny tez jest stosunek od ilu z serii do ilu robimy po modzie. 200 kucy na dzieciowozy rodzinne typu SGA też wydaje mi się to trochę dużo. Z nowszymi SGA raczej nie miałem do czynienia ale stare 1,9 z tych 110 czy 115 w serii to tak ok 150 kucy znosiły raczej ok. I w sumie tak bym to widział że prawie zawsze sprawdzi się te ok 30% a pójście bardzo wysoko nawet jak się da to już trochę ryzyko. Jednak to tylko moje amatorskie spojrzenie na tę sprawę w samochodach takich popularnych - pewnie można w przypadkach o których pisze kol. Rav ale to już raczej trzeba gadać właśnie z doświadczonymi tunerami.
Karpie - 2021-04-09, 08:27
Kamper NobelArt T7000 odebrany, wszystko w porządku. Musiałem jeszcze tydzień czekać na rejestrację - z powodu covida trzeba było zająć kolejkę w urzędzie, co trochę trwało.
Kamperek świetny, nie znalazłem żadnych wpadek jakościowych, wszystko wygląda lepiej niż się spodziewałem. Poza tym wielki ten sukinsyn, na zdjęciach wyglądał na niższego i krótszego
Ogólnie jest dużo miejsca w środku. Wcześniej przymierzałem się do używanej integry Benimara - Aristeo 640. Tam np. przy wzroście 180cm, siedząc na sedesie, nie mogłem zamknąć drzwi w kiblu, tutaj mam jeszcze 15 cm luzu. Poza tym bez problemu mieszczę się pod rozkładanym łóżkiem, bałem się, że będę musiał się pochylać, przechodząc pod nim.
Ogólnie jestem mega zadowolony
Andrzej_Gdynia - 2021-04-09, 09:25
Tylko pogratulować nowego, pachnącego sprzętu... Czy dużym nietaktem byłoby spytać... ile to cudo z hakiem. markizą i roletami kosztował na końcu z wszystkimi kosztami - może ulgi w ubezpieczeniu?
Karpie - 2021-04-09, 09:54
Mam to rozbite na kilka faktur, co chwilę coś domawiałem, musiałbym dokładnie zliczyć. Jeszcze do tego dopłata do 170 KM. Myślę, że nie przekroczyłem 200 tys. zł netto, ale boję się sprawdzać
Andrzej_Gdynia - 2021-04-09, 10:00
A jednak... a już sądziłem że przy cenach katalogowych poniżej 180 tys można się w tych okolicach utrzymać.. liczac na jakiś rabat od dealera ... Dodatki czasem kosztują tyle co samo auto (w osobówkach ) - dlatego wcale się nie dziwię że nie rozkręcałeś się w dodatkach...
Tak czy siak gratuluję nowego - zapewne posłuży kolejne 15 lat..
MILUŚ - 2021-04-09, 13:09
Karpie napisał/a: | Mam to rozbite na kilka faktur, co chwilę coś domawiałem, |
A jak wagowo po montażu tych gadżetów ?
EwaMarek - 2021-04-09, 13:37
Gratulację zakupu.
Też jestem ciekaw wagi...
Karpie - 2021-04-09, 14:07
Dzięki! Jeszcze nie ważyłem... Pusty ma według dow. rej. 2961 kg, więc margines jest dość wąski...
Na razie montuje panele na dachu, butlę LPG, itp. Zobaczymy....
EwaMarek - 2021-04-09, 14:15
Nie chcę Cię martwić ale dużo nie zostanie
Socale - 2021-04-09, 22:26
Karpie napisał/a: | Kamper NobelArt T7000 odebrany
...
Ogólnie jestem mega zadowolony
... |
I nic innego na razie się nie liczy. Potem nadejdzie nieunikniona fantastyczna przyjemność rozmyślań
Będzie świerzbiło.
.
Karpie napisał/a: | ...
butlę LPG, itp. Zobaczymy.... |
Butlę jako butlę typową 11kę, czy masz na myśli zbiornik zamontowany na stałe do tankowania na każdej stacji z LPG?
Karpie - 2021-04-09, 22:53
Butla z zaworem do tankowania LPG, plus zestaw wyprowadzający gniazdo na zewnątrz. Do tego zawór bezpieczeństwa odcinający gaz w razie wypadku. Oprócz tego druga butla z samym propanem na zimę.
Ponieważ kamperkami jeżdżę od 20 lat, przemyślenia różne chodzą po głowie non stop
orkaaa - 2021-04-10, 10:59
Gratulacje. Jakby jakieś problemy z Fordem albo pytania pisz. A najlepiej od razu podjedź do serwisu Forda niech go wrzucą w system, ustala przeglądy itd. Warto tez kupić elektroniczne antykuny, chyba ze u Ciebie te cholery nie występują.
EwaMarek - 2021-04-13, 06:51
O butlach i gasbankach masz na forum. Montujesz gasbank z wyjściem na zewnątrz do tankownaia. Papamila Ci wyjaśni co jak. Jeśli potrzebujesz propan - gasbank wyjmujesz a wkładasz dwie butle z propanem na zimę. . Ostatnio na forum ludziska piszą że im zamarza gaz w butlach. Żaden problem PODMIANKA BUTLI i po problemie.
Jak kupowałem pierwszy gas bank to miał być jeden i jedna zwykłą butla na wymianę w razie czego. Teraz doszedłem że to bez sensu i dokupuje drugi gasbank
|
|