Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Norwegia - Norwegia

tadek2710 - 2009-01-14, 19:33
Temat postu: Norwegia
jestem początkującym camperowcem. chciałbym dowiedziec się od doświadczonych podróżników jak obrac trasę po Norwegii mając do dyspozycji 7-10 dni?
Bartek-Ayer - 2009-01-14, 19:45

Witam

Mając do dyspozycji tylko tyle dni zastanawiałbym się czy w ogóle warto jechać. Koszty które poniesieź na promy czy mosty żeby tam dotrzeć będą bardzo duże a przez te kilka dni, albo spędzisz czas non stop w drodze i dojedziesz może do połowy Norwegi ale nic nie zobaczysz, albo zobaczysz Oslo, Bergen i może coś jeszcze. Ładniejsze rzeczy zaczynają się "trochę wyżej" a na to potrzeba jednak trochę czasu.

Dojechanie do Trondheim tempem "kamperowym" to dwa-trzy dni na półwyspie skandynawskim, pobędziesz tam kolejne dwa-trzy dni i będziesz już musiał wracać.

Moim zdaniem na Norwegię bez Nordcapp trzeba planować przynajmniej 14 dni a z Nordcapp 21 dni a i tak to jest maraton.

W zeszłym roku jechałem właśnie trasę razem z Nordcapp i zajeło mi to 19 dni. W tym roku planuję pełne 3 tygodnie i wyżej niż Lofoty nie mam zamiaru jechać.

Pamiętaj, że prawdziwa Norwegia to białe noce, które trzeba przeżyć, a to jest dopiero za kołem polarnym.

Jeżeli jednak chcesz koniecznie jechać to proponuję południowo-zachodnie wybrzeże.

Pozdrawiam

Bartek

Tadeusz - 2009-01-14, 20:10

Tadku.
Wyprawy kamperowe mają to do siebie, że sprawiają frajdę przez brak pośpiechu i możliwośc podziwiania zastanego piękna. Mając kilka dni tylko, ja osobiście nawet nie pomyślałbym o Norwegii.
Takie szybkie rajdy są wbrew naturze kamperowej przygody i mogą do tej formy turystyki zniechęcić.
Odradzam.

Blisko nas są tak wspaniałe miejsca do zwiedzania, że aż żal ich nie poznać. Poczytaj choćby o pięknie Szwajcarii Saksońskiej. Na takie miejsca w pobliżu 7 dni to też mało, ale ma to jednak więcej sensu niż galopada do Norwegii.

To taka rada od serca, imienniku. :) :spoko