| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
elektryka, solary, przetwornice i akumulatory - Elektryczna zagadka na weekend
Artur.Dell - 2021-03-05, 13:16 Temat postu: Elektryczna zagadka na weekend 1 metr taśmy led ma moc 10W, zasilanie to 12V.
Pobór prądu według wzoru I=P/U wynosi 0,83A.
Ile zatem prądu pobiera taśma o długości 3m?
ZEUS - 2021-03-05, 13:36
nie znam się🤭 ale strzelę: przy założeniu, że podana moc 10 W dotyczy każdego mb. taśmy to pewnie będzie 0,83A x 3🤔🤗
Rumburak - 2021-03-05, 13:43
10W na 1 metrze to chyba max jaki moza uzyskać na taśmie. 10W na 1 metrze będzie się grzało, do tego oszczędne przewody o małym przekroju co spowoduje większy opór. Podejrzewam, że będzie mniej niż (3x0,83)A... , a ile mniej to się za jakiś czas pochwalisz
Artur.Dell - 2021-03-05, 13:46
W teorii jak najbardziej macie rację.
Natomiast amperomierz w trakcie niemal godzinnego pomiaru nieprzerwanie wskazywał 0,95A, czyli nieco ponad 0,3A na 1 metr bieżący taśmy.
Rumburak - 2021-03-05, 13:52
Jak możesz to zmierz napięcie zasilania na początku i końcu taśmy. Ciekawi mnie jaki będzie spadek.
Artur.Dell - 2021-03-05, 13:59
| Rumburak napisał/a: | | Jak możesz to zmierz napięcie zasilania na początku i końcu taśmy. Ciekawi mnie jaki będzie spadek. |
Na początku jest 11.8V
Na końcu nie mam dostępu do taśmy bo jest zalana silikonem.
robba - 2021-03-05, 20:41
| Artur.Dell napisał/a: | | Rumburak napisał/a: | | Jak możesz to zmierz napięcie zasilania na początku i końcu taśmy. Ciekawi mnie jaki będzie spadek. |
Na początku jest 11.8V
Na końcu nie mam dostępu do taśmy bo jest zalana silikonem. |
to wygląda że to Twoje źródło zasilania wymięka...
ma taką wydajność prądową?
a dodatkowo: czy jest to prąd stały? czy też jakiś PWM?
Jeśli jakaś szarpanina typu PWM to Twój miernik też może bzdury pokazywać!
dołóż na wejściu jakiś porządny kondensatorek... jakieś 10000uF i napisz co wtedy widzisz na mierniku....
Socale - 2021-03-05, 21:25