Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Najlepszy wybór

joko - 2021-03-08, 00:12
Temat postu: Najlepszy wybór
Szukam inspiracji i sensownych podpowiedzi w temacie wyboru następcy mojego obecnego kampera.
Wiem, że czas na wymianę kampera teraz nie najlepszy bo i problem z dostępnością i ceny podskoczyły, ale musu nie ma , że musi być już. Najważniejsza i najtrudniejsza sprawa to wybór konkretnego modelu, a jak już będę wiedział co, to się będę wtedy martwił gdzie i jak.
Mam tam jakieś swoje typy i preferencje, ale nie będę ich teraz ujawniał aby nie sugerować.
Jeśli macie ochotę, to traktując temat zupełnie na luzie , napiszcie co byście kupili , gdyby cena nie była priorytetem ..... i dlaczego akurat to.
Aby nie było tak łatwo i aby za bardzo nie "popłynąć" , to przyjmijmy pewne warunki progowe.
Kamper ma być do 3,5t w wersji pół, lub pełna integra, do użytkowania dla 2 osób , głównie w trybie zwiedzania (czyli dobra mobilność, częsta zmiana miejsca postoju, raczej "na dziko").
Nie chodzi mi o takie kwestie jak konkretny układ wnętrza, czy wyposażenie, bo tutaj każda z marek oferuje spory wybór, ale właśnie o konkretną markę i model , zwracając uwagę głównie na jakość wykonania, solidność i niezawodność. Duże znaczenie ma również wygląd i jakieś ciekawe innowacyjne rozwiązania. Dla mnie kamper to jednak bardziej samochód niż dom, więc szukam czegoś co zza kierownicy będzie się dobrze prezentowało jako samochód , będzie dobrze jeździło a we wnętrzu nie będzie" drewniane" (w sensie, że drewno ma być możliwie najmniej widoczne w wykończeniu mebli itp.).
Generalnie szukam sprzętu , który można by uznać za górną półkę w tym segmencie, ale nie koniecznie musi to być sprzęt najdroższy .
Zawsze jak przymierzam się do zakupu jakiegoś sprzętu, to w pierwszej kolejności staram sie ustalić co jest w danym momencie najlepsze (i zazwyczaj są to rzeczy również najdroższe , chociaż reguły tutaj niema ), a potem bazując na tym jako wzorcu, schodzę w dół do momentu w którym spadek jakości jest jeszcze akceptowalny i uzasadniony wymiernym spadkiem ceny.
Dlatego właśnie napisałem, że na tym etapie cena nie gra roli, bo w ten sposób można będzie wytypować tę górną półkę.
Tak więc szalejcie do woli i piszcie , co byście wybrali jakby np. ktoś zaproponował że sprezentuje Wam dowolnego kamperka jakiego byście sobie wymarzyli :lol:
Poza samym typem ważne jest również uzasadnienie dlaczego akurat taki a nie inny , czy chodzi o wykonanie , jakość materiałow, obszernosć, wygląd , wagę , czy jeszcze coś innego.
Z góry dzięki Tym, którzy zechcą się wypowiedzieć :spoko

Comsio - 2021-03-08, 09:12

:kawka:
idąc na łatwiznę , to zamówić u producenta. :szeroki_usmiech

Mówisz dwie osoby ,mobilny,zwiedzanie.
To mam na myśli Polskiego busa na Ducato, tego przedłużanego ,który zajął pierwsze miejsce ze trzy lata wstecz.
Ale to zawsze bus, a nie puł-czy integra. :(

ZbigStan - 2021-03-08, 11:28

joko, kierowaliśmy się podobnymi kryteriami. Odpowiedniego modelu szukaliśmy dwa lata, ale jak go zobaczyliśmy, to wiedzieliśmy, że to jest ten.
DMC do 3.5t, długość 6,40m, duży salon, gdzie gościliśmy już nawet 10 osob. Idealny dla dwóch osób.
Solidne wykonanie.
Resztę informacji u producenta FRANKIA, lub na priv. Pozdrawiam.
PS. Oczywiscie, że "każda sroczka swój ogonek chwali".

LukF - 2021-03-08, 18:49

ZbigStan napisał/a:
joko, kierowaliśmy się podobnymi kryteriami. Odpowiedniego modelu szukaliśmy dwa lata, ale jak go zobaczyliśmy, to wiedzieliśmy, że to jest ten.
DMC do 3.5t, długość 6,40m, duży salon, gdzie gościliśmy już nawet 10 osob. Idealny dla dwóch osób.
Solidne wykonanie.
Resztę informacji u producenta FRANKIA, lub na priv. Pozdrawiam.
PS. Oczywiscie, że "każda sroczka swój ogonek chwali".


Jednym słowem Frankia od ZbigStana jest idealna dla dwojga. I bardzo mi się podoba. Siedziałem w środku więc już coś mogę powiedzieć :bukiet:
A ponieważ ZbigStan mówi o "każdej sroczce" to dodam, że na pierwszym miejscu będzie oczywiście moje Malibu :haha: A potem Frankia :bigok

Czyli już masz dwa do wyboru. Ale mój jest dla czworga więc jednak odpada :chytry

suzu4x4 - 2021-03-08, 19:32

zabudowa jak zabudowa wybierzesz jaka Ci się będzie podobać.

ja jestem trochę zdegustowany tym że podwozie trojaczków to konstrukcja sprzed kilkunastu lat co za tym idzie komfort jazdy i ergonomia trochę odbiega od współczesnych standardów .
Podwozie Forda już trochę lepsze ale znów problemy z wtryskami i BCM trochę zniechęcają, ponadto na Fordzie raczej nie znajdziesz zabudowy premium.

Chyba zostaje tylko Mercedes ale nie jeździłem żadnym kamperem na tym najnowszym więc ciężko mi powiedzieć czy jest bardziej komfortowy. Ciekawe czy dilerzy marek premium mają kampery do jazd testowych ? Nie chciałbym kupić kampera za pół bańki i po odbiorze dowiedzieć się że mi np. szumi okno dachowe czy trzeszczy łóżko nad szoferką.

Generalnie od podwozia w kamperze premium oczekiwałbym :

- wygłuszenia pozwalającego na komfortową jazdę przy 110 km/h
- świateł mijania/drogowych LED
- automatycznej skrzyni biegów
- dwustrefowej klimatyzacji
- aktywnego tempomatu
- fabrycznego radia z carplay czy android auto zamiast dokładanego chińskiego radia
- opcjonalnie lanassist, + pakiet czujników światła/ wycieraczki itd.

generalnie za kilka miesięcy ma wejść kolejny lift Ducato a z nim nowy środek, jeśli info które posiadam się spełni to większość z powyższego powinno być w wersji po lifcie więc może warto poczekać :spoko

aviator - 2021-03-08, 19:36

Z preferencji joko, to chyba wygrywa niesmann bischoff :kawka:
fan - 2021-03-08, 20:13

to i ja przedstawię swojego faworyta. podróżujemy kamperem od wielu lat i wymieniamy co 4-5 lat a że nie bardzo stać nas na nowego sprowadzam z zagranicy samochód używany.
staram się by była to zabudowa w najwyższej technologi ,układ środka jest dla nas sprawą drugorzędna (jeździmy w 2 osoby)
ważne dla mnie
-rama AL-KO
-zabudowa GFK
-dach w jednym kawałku zachodzący na ściany (wysokie prawdopodobieństwo suchych ścian)
-możliwie duża ilość wody w obecnym standard 160 l
Flourette marka prawie w Polsce nie znana tak z resztą jak kilka innych NOTIN ,Esterel,LE VOYAGEUR
A to zdjęcia "floretki" która może będzie następną

Socale - 2021-03-08, 21:04

Joko bierz Morelo.
Żarcik taki :bigok
.
Rozważ Hymer ML-t580. Jest zwrotniejszy bo krótszy, komfortowy bo na gwiazdce, jak lubisz trudniejszy dzicz to jest dostępna wersja 4x4 jest on wówczas wyżej zawieszony.
Wersja w jednakowym lakierze kabiny i budy świetnie harmonizuje wizualnie.
O prestiżu nie wspomnę, obecnie lecą już w najnowszym designie, bardzo świeżo to wygląda.
Oglądałem przedwczoraj w realu.
Cena też nie morduje.
.
Burstner również wskakuje wyżej i chyba w tym sezonie sięgnął po podobny nośnik spod najjaśniejszej gwiazdy.
Lyseo M660 Harmony jest trochę dłuższy od Hymera ale występuje tylko w zróżnicowanych barwach kabina/buda. Jest też niżej zawieszony i bez 4x4 w opcji.

mischka - 2021-03-08, 21:11

aviator napisał/a:
Z preferencji joko, to chyba wygrywa niesmann bischoff :kawka:

Gdybym miał nieograniczony budżet dla dwóch osób to też wybrałbym Niesmann+Bischoff.
Fajna felga (dla mnie ma znaczenie), niecodzienna stylistyka, wysoka jakość wykonania. Na drugim miejscu Laika :spoko

rakro1 - 2021-03-08, 23:03

No, fajny temat. Niedawno podobny pojawił się odnośnie rowerów.
Dla mnie -
1) duży garaż na skuter ew. rowery elektryczne i wiele innych rzeczy jak choćby mokre kurtki, pianki do pływania czy ponton
2) ładowność - nasze auta zbliżyły się do granicy wagi i coś tu musi się zmienić ale na razie, dla kat.B prawa jazdy wiele kamperów odpada
3) pojemność silnika - niekoniecznie moc bo to co osiąga się na hamowni przy wąskim marginesie obrotów ma się nijak do komfortu jazdy
..i to, jak dla mnie jest podstawą a cała reszta kompletnie bez znaczenia !!
Złote klamki można mieć w domu i tyle. Kamper może być skromniejszy. Mając dobre ubezpieczenie i miły poziom środków na koncie nie ma kompletnie znaczenia marka i to czy Mercedes wytrzyma dwadzieścia lat dłużej niż "trojaczki" lub to, że "trojaczki" są tak popularne, że serwis znajdzie się wszędzie.
Kupiłem niedawno nowe auto. Sprzedałem stare :evil:
W starym (Peugeot Boxer ) woziłem skuter i miało trzy litrowy silnik. Jazda bez bólu, dynamiczna, prędkość przelotowa w granicach 140km/godz.z dużą rezerwą, nie męcząca. Brak komfortu ale wszelkie udogodnienia i możliwość przeróbek.
Nowy - może załadować 500kg chociaż po zważeniu może okazać się, że markiza, klimatyzacja, antena SAT nie wiadomo po co zamontowana ale miało być bogato ( w poprzednim zdemontowałem telewizor) ta pojemność jest mniejsza. Ale jestem za stary, za bardzo szanuję się aby użerać się z kimś odnośnie wagi. Silnik w nowym 2.0 160 KM. PORAŻKA !!!
Nie da się jechać szybciej niż 70-80km/godz. bo hałas i brak dynamiki ale i przy tej prędkości słuchanie radia lub rozmowa nie ma sensu.
W nowym jest aż za dużo miejsca ale po to był kupiony. Ma to znaczenie przy złej pogodzie.
I coś jeszcze - integra jest piękna w swej brzydocie ale maksymalnie trudna przy manewrowaniu przodem. To miłe wyzwanie i pretekst do montowania kamer/czujników ale można to odkryć dopiero gdy usiądzie się za kierownicą. Moja miłość do wyzwań słabnie z wiekiem i gdybym zamawiając auto miał okazję je obejrzeć mógłbym zmienić zdanie.
Jednak to integra robi wrażenie i ekscytuje.
Po wakacjach rozejrzę się jednak za mocniejszym silnikiem.. bo nie wydaje się możliwe przyzwyczaić się do obecnego.

rakro1 - 2021-03-08, 23:47

I wersja zimowa - to znacząco może przedłużyć sezon ale dla mnie osobiście nie jest tak bardzo istotne.
joko - 2021-03-09, 00:05

Dzięki za propozycje i sugestie.... wszystkie zacne :spoko
Nie chciałem od razu zdradzać swoich typów , aby jak pisałem nie sugerować , ale po tych kilku wypowiedziach widzę Koledzy , że czujecie bazę :szeroki_usmiech , a to że Wasze propozycje i sugestie blisko są tego co już sobie w głowie poukładałem , utwierdza mnie tylko w słuszności mojego wyboru .
Trochę odkryję karty i powiem Wam, że na ten moment widzę to tak:

- Typ nadwozia ....i tutaj aż sam nie wierzę, że to piszę :-P , ale jednak Integra. Zawsze byłem za półintegrą , bo taki kamper przynajmniej w przedniej części jest samochodem z krwi i kości , ale jednak ten wygląd i spójność całości w integrze kusi , tym bardziej że stylistycznie jest coraz lepiej
- Marka Podwozia - do niedawna byłem za Fiatem (ewentualnie innym z trojaczków), ale od momentu jak pojawiły sie zdjęcia kamperów opartych na nowym Sprinterze , to wyboru już nie ma . To jest tak inne, tak świeże i tak zgodne z moim postrzeganiem kampera jako bardziej jednak samochodu niż domu , że nie wyobrażam już sobie , aby przez kolejne lata dalej patrzeć na deskę Ducato. Po drodze rozważałem również nowego Craftera , ale mało popularny w kamperach i teraz przy gwiazdce też nie daje rady.
Pozostaje kwestia jakości i niezawodności Mercedesa , bo z tym ostatnimi czasy różnie bywało , ale skłonny jestem zaryzykować. Skrzynia oczywiście automat .
- Marka Zabudowy,nie jest może sprawą pierwszorzędną , ale z punktu widzenia jakości wykonania ma jednak spore znaczenie. Rozważałem m.in Carthago, Hymera, Frankie, Laikę i kilka innych (może nie w takiej kolejności) , bo wszystkie wyróżniają się pod względem jakości jak i stylistyki , ale pomimo tego są jednak w wiekszości takie, jakby to powiedzieć "tradycyjne". Zmieniają się wprawdzie materiały wykończeń, wiecej jest wzorów "nie drewnianych" (a tego jak wspomniałem nie lubię) , ale gdzieś ta główna koncepcja konstrukcji i rozkładu wnętrza pozostaje przez lata niezmienna . Jest na pewno z roku na rok , ładniej , nowocześniej , ale brakuje mi tego przełomu .

Jest jedna marka, której udało się zrobić to lepiej od konkurencji i widzę , że nie tylko ja na to wpadłem .
Na ten moment tym wzorem o którym pisałem, do którego będę się odnosił w dalszych poszukiwaniach , jest :

Niesmann Bischoff iSmove oparty na Sprinterze w automacie :spoko

Wprawdzie nie jestem pewien czy produkują już ten model na Sprinterze , ale nawet jeśli nie już to pewnie za chwile.

Dlaczego akurat taki wybór ?
Jakość wykonania bezdyskusyjnie górna półka, a stylistyka wnętrza dokładnie to o co mi chodzi i co mam na myśli pisząc "bardziej samochód niż dom". Jest integra i jeszcze jakby był na sprinterze to wszystkie główne warunki spełnione.
Pełnym zaskoczeniem jest natomiast dla mnie cena, bo powiem szczerze myślałem, że będzie to jednak sporo droższe . Polski dealer z bodaj Dzierżoniowa wystawiał niedawno ten model za 530 000PLN, co nie jest niczym niezwykłym dla np.Carthago , Hymera czy Laiki. Znalezienie więc jakiejś wyraźnie tańszej alternatywy , która miała by podobne cechy będzie raczej trudne.

Póki co wzór , pozostaje więc jedynym słusznym wyborem.

Co sądzicie ? :bigok

joko - 2021-03-09, 00:28

Ten w tej kolorystyce na zdjęciu powyżej wyjątkowo trafia w moje gusta motoryzacyjne .
Samochód dla mnie powinien być albo perłowo czarny z chromowanymi dodatkami (ale kamper byłby wtedy karawanem :haha: ) , albo właśnie biały z czarno-pomarańczowymi dodatkami :szeroki_usmiech

Na dowód tego, jedna z moich zabawek ....... fajnie by wyglądały razem na jednym placu :spoko

LukF - 2021-03-09, 08:33

Co sądzicie? A co możemy sądzić? Niesmann jest piękny. Właśnie taką stylistykę lubię. Dlatego integra wyglądająca jak wieloryb wyrzucony na brzeg mnie odrzuca. Gdzieś takiego wieloryba nawet na zdjęciach widziałem.
Dobrze, że wybrałeś to co wybrałeś. Ładne auto i też bym takie wybrał gdyby nie ograniczać się budżetem. Jedyne: czy to się mieści w 3,5T? Bo zdaje się, że pisałeś o takim warunku ? A może nie.
Jeszcze raz gratuluję wyboru :pifko

Comsio - 2021-03-09, 11:12

Niesmann u nas będzie następny.

Joko :ok

joko - 2021-03-09, 12:50

LukF napisał/a:
Jedyne: czy to się mieści w 3,5T? Bo zdaje się, że pisałeś o takim warunku ? A może nie.
:pifko


Mieści się w 3,5T i powiem więcej, z tego co wyczytałem wczoraj , a dzisiaj potwierdził mi w rozmowie telefonicznej dealer , podstawowa wersja waży 2770kg , a doposażony na full, ze wszystkim co można do niego zamontować 3100kg , więc jeśli to prawda to rewelka.
Jedno co jest na minus, chociaż może się mylę, to to że zabudowa jest nieco węższa od normalnej integry, co powoduje że w środku nie jest tak duzy jak wygląda.
Nie będzie również wersji na Mercedesie, tylko Ducato, ale te zamawiane teraz z dostawą na jesień tego lub wiosnę przyszłego , będą już z tym nowym wirtualnym kokpitem jaki Fiat wprowadza w tym roku jako lift dla Ducato. Będzie do tego standardowo automat 9 biegów, bo podobno Niesmann tylko w automacie robi.
Sztuki do obejrzenia , takie aby pomacać , przejechać się i podjąć ostateczną decyzję mają być w okolicach maja .
Przypaliłem się zdrowo, choć pewnie czas to ostudzi, więc o dokonanym wyborze za wczesnie mówić , tym bardziej o zakupie, ale jak już ten robak dziurę zaczął wiercić , to nie odpuści tak łatwo :ok

Temat jako temat pozostaje otwarty, bo może mimo wszystko Ktoś, coś alternatywnego jeszcze podrzuci jako kontrpropozycję .

LukF - 2021-03-09, 14:33

Pisałeś o szerokości. Czyli ile ma mieć cm?
Inne integry mają 235cm na zewnątrz.

joko - 2021-03-09, 22:24

LukF napisał/a:
Pisałeś o szerokości. Czyli ile ma mieć cm?
Inne integry mają 235cm na zewnątrz.


Z danych na stronie producenta wynika że 228cm.

Socale - 2021-03-09, 23:14

joko napisał/a:
...
Przypaliłem się zdrowo, choć pewnie czas to ostudzi, więc o dokonanym wyborze za wczesnie mówić , tym bardziej o zakupie, ale jak już ten robak dziurę zaczął wiercić , to nie odpuści tak łatwo.
...

Znam, uwielbiam i zazdroszczę tego uczucia. Mógłbym tak wybierać wiecznie, od skarpetek do dżinsów po samolot.
Ten temat potoczyłby się zupełnie inaczej, gdyby założył go nowicjusz nie mający w życiu do czynienia z życiem w kamperze więc nietrafność raczej wykluczam.
Utorowałeś linię wynikającą z doświadczenia i dokładnością oczekiwań, teraz tylko życzyć, by się nic nie pozmieniało a plan w terminie zrealizować bo diabli wiedzą co nam media w życiu upokorzą.
Niech się uda!

joko - 2021-03-10, 00:18

Racja Wojtku, cała ta otoczka kupowania równie ważna co sam produkt :spoko
Jest podobno jakiś egzemplarz, już skonfigurowany, który byłby do wzięcia w krótkim czasie i mam dostać jego specyfikację i wycenę, ale raczej się nie zdecyduję , bo wersja krótsza z podwójnym łóżkiem , a jednak wolał bym ten dłuższy z łóżkiem królewskim , nie wiem jaka kolorystyka i wybrane opcje ...... a przede wszystkim ominęła by mnie cała ta zabawa z wybieraniem, zamawianiem i potem odbiorem w fabryce i cały ten folklor . Druga sprawa to ten kokpit, który w tym egzemplarzu jest ten bieżący z Ducato, a jak już pisałem w przypadku zamówienia i odbioru na jesień, będzie już ten nowy po lifcie

Taki filmik znalazłem:

https://www.youtube.com/watch?v=lT1nPJq3PVo

Jak oglądniecie , dajcie znać jakie macie wrażenia i opinie.
Dla mnie bardzo na plus to całe wykończenie , te filce, tkaniny. To faktycznie może być ciche i komfortowe, a poza tym to jest dokładnie to o czym już dawno myślałem, że kamper w środku powinien być wykończony bardziej "miękko" . Swojego obecnego kampera , zaraz po zakupie dałem do tapicera, który wymienił mi wszystkie tapicerki na fotelach , kanapach i łóżku, oraz dokładnie z tej samej skóry i w ten sam sposób wykonał kompletną podsufitkę na całej długości kampera. Poza tym, że wygląda to super, to w samochodzie od razu zrobiło się przytulniej i sporo ciszej . Tutaj zastosowali tę samą koncepcję , ale bardziej globalnie i na pewno efekt jest wyczuwalny.

Na minus jednak gabaryty (obawiam się że trochę za mały jest) i układ wnętrza . Ta łazienka zaraz za kanapą w salonie , daje efekt pewnej ciasnoty i cały środek robi wrażenie jakby był zabudową nie integry a vana . Otwarcie przestrzeni między kuchnia a sypialnią poprawia wprawdzie sytuację, ale dopiero oglądając to na żywo będę w stanie stwierdzić czy jest ok, czy nie.
Ta wersja dłuższa (7,2m), która mnie interesuje , ma łózko królewskie , a cała przestrzeń od kuchni do przodu jest identyczna.
Ten modyfikowalny łazienko-prysznic jest ciekawy , ale osobiście wolał bym osobne pomieszczenia ....... no własnie, to jest to , że człowiek ma już pewne przyzwyczajenia i próbuje je przenosić na nowy sprzęt i tym sposobem ciężko jest znaleźć coś co będzie idealne .

Generalnie nadal jestem bardzo, bardzo na tak, a te drobne uwagi to tylko takie marudzenie :szeroki_usmiech

ZbigStan - 2021-03-10, 06:59

Obejrzałem. Dużo super gadżetów. Nie będziesz się nudził, bo ciągle coś trzeba naciskać i przesuwać. Jedyny, jak dla mnie, minus to mały salon. Mam wrażenie ciasnoty, ale to może przez prezentera o dużych "gabarytach". Za to imponująca elektronika.
Myślę, że mentalnie już jesteś jego właścicielem. Pozdrawiam.

zbyszekwoj - 2021-03-10, 09:40

Mój 6 m półintegral ma taka sama wagę. Zwróć uwagę , ściany i dach alu 3cm, Moze stąd ta waga ale w razie najmniejszej kolizji bedzie bolało. Ogólnie sprawia wrazenie ciasnoty. Oglądałem przez 3 m-ce na kempingu w Maroku kampery moich wsółlokatorów z kwarantanny. W srodku bajkowe luksusowe wnętrza.Np. oddzielone sypialnie z dużą przeszkloną kabina i umywalki z kiblami bez drzwi. No ale to nie dla tych którzy wstydza się swoich żon. :-P Z zewnatrz niesmany zawsze byly inne ale wewnatrz toporne, meble kanciaste. Wystrój, rzecz gustu o tym nie dyskutuję, ale kamper wyjdzie ponad 6 stówek. Proponuje Joko pojechac na wystawę i pooglądac na żywo.Co do Merca, mój kolega Niemiec jeździl Frankią integrą, obecnie kupił też na Mercu półintegre Hymera bo chce mieć niezawodny automat.
Andrzej 73 - 2021-03-10, 10:01

Ten kamper , to nie moja bajka. Za dużo przestawiania , odrywanie poduszek na rzepy , to też nie praktyczne , bo to dobre na krótki czas.
Chłop namęczył się od samej demonstracji. :mrgreen:
Wnętrze kampera trochę za surowe. To oczywiście moje odczucia.
Wiem ,że obecnie króluje styl loftowy , sam w tym stylu wykonuję meble , jednak zawsze przebywając w takim wnętrzu odczuwa się chłód.
:spoko

blue60 - 2021-03-10, 15:50

joko napisał/a:
LukF napisał/a:
Jedyne: czy to się mieści w 3,5T? Bo zdaje się, że pisałeś o takim warunku ? A może nie.
:pifko


Mieści się w 3,5T i powiem więcej, z tego co wyczytałem wczoraj , a dzisiaj potwierdził mi w rozmowie telefonicznej dealer , podstawowa wersja waży 2770kg , a doposażony na full, ze wszystkim co można do niego zamontować 3100kg , więc jeśli to prawda to rewelka.
Jedno co jest na minus, chociaż może się mylę, to to że zabudowa jest nieco węższa od normalnej integry, co powoduje że w środku nie jest tak duzy jak wygląda.
Nie będzie również wersji na Mercedesie, tylko Ducato, ale te zamawiane teraz z dostawą na jesień tego lub wiosnę przyszłego , będą już z tym nowym wirtualnym kokpitem jaki Fiat wprowadza w tym roku jako lift dla Ducato. Będzie do tego standardowo automat 9 biegów, bo podobno Niesmann tylko w automacie robi.
Sztuki do obejrzenia , takie aby pomacać , przejechać się i podjąć ostateczną decyzję mają być w okolicach maja .
Przypaliłem się zdrowo, choć pewnie czas to ostudzi, więc o dokonanym wyborze za wczesnie mówić , tym bardziej o zakupie, ale jak już ten robak dziurę zaczął wiercić , to nie odpuści tak łatwo :ok

Temat jako temat pozostaje otwarty, bo może mimo wszystko Ktoś, coś alternatywnego jeszcze podrzuci jako kontrpropozycję .




530K za fiata?
Nie przekonają mnie nawet złote klamki i zapowiadany lifting.
Jeżeli jest chęć wydania takich sum, to zdecydowanie poszukiwania powinny iść w kierunku nowszej technologii.

LukF - 2021-03-10, 17:35

blue60 napisał/a:




530K za fiata?
Nie przekonają mnie nawet złote klamki i zapowiadany lifting.
Jeżeli jest chęć wydania takich sum, to zdecydowanie poszukiwania powinny iść w kierunku nowszej technologii.


Czyli jaka baza ?

I jeśli to będzie Merc to będzie fruwał nad drogą w przeciwieństwie do Fiata ?
Na codzień jeżdżę Prosiakiem. I moim Fiatem. Oba jeżdżą. Żaden nie fruwa. Ale co ja tam wiem.... :spoko

darek 61 - 2021-03-10, 20:01

Chciałbym mieć wasze problemy lecz stan portfela na nie mi nie pozwala,ale cieszy mnie to, że wasze auta prędzej czy później trafią na rynek wtórny.Jak najwięcej wersji zimowych kupujcie. :spoko
Osinskiluk - 2021-03-10, 20:51

darek 61 napisał/a:
Chciałbym mieć wasze problemy lecz stan portfela na nie mi nie pozwala,ale cieszy mnie to, że wasze auta prędzej czy później trafią na rynek wtórny.Jak najwięcej wersji zimowych kupujcie. :spoko


Chciałem napisać to samo ale jakoś mi śmiałości brakowało.

@LukF rozumiem co masz na myśli, też w kamperze nie przeszkadzałby mi fiat, ale rozumiem też
blue60. Idąc dalej tym tokiem rozumowania czemu LukF nie zamienisz porsche na fiata do jazdy na codzień ? Proponuje multiple xD

@joko pięknie wygląda ten domek. Gdyby cena była na pół to pewnie i ja bym na taki chorował, a tak to sobie obrazki pooglądam :)

blue60 - 2021-03-10, 21:50

Fiat od 15 lat produkuje ten model.Poza drobnymi zmianami liftingowymi to jest ten sam samochód.
Przez ten czas w motoryzacji minęła nie jedna, a kilka epok.
Fiat stanął i drepcze w miejscu.Wszyscy pozostali -VW, Merc,Ford, nawet Renault poszli zdecydowanie dalej z rozwojem.

suzu4x4 - 2021-03-10, 22:04

i nie mówiąc że od piętnastu lat dalej trzeba patrzeć na tą samą deskę, ten sam panel klimatyzacji i schylać się do nieergonomicznych cupholderów .

w kamperze za pół bani wymagałbym nieco więcej.

choć do samego prowadzenia fiata zastrzeżeń nie mam, jak po lifcie który wyjdzie lada dzień zmienią ergonomię kabiny, dorzucą elektroniczne bajery i poprawią wygłuszenie silnika to będzie OK.

jarsta0001 - 2021-03-10, 22:14

Oglądałem na żywo auto u dealera jak jeźdzę ,,przy okazji ze swoim''. Jest rzeczywiście ładne. Moje spostrzeżenia:
- jak już ktoś napisał, auto ma loftowy wystrój i trzeba to lubić.
- wykończenia robią wrażenie
- do prysznica trzeba wyrobić nowe nawyki
- zapomnij że zapłacisz 530k, szykuj realnie 580k
- wpierw yoko piszesz że ważne dla Ciebie jakie jest auto a teraz akceptujesz fiata. W tym czasie kiedy kupowałem I86, inny klient brał Rapido M96 na mercedesie. W 2020r w M96 dawali jeszcze zabudowę z serii 80, (np. 8096) czyli dobrą ale nie na klasę mercedesa. (w tym roku juz dają mercedesa z zabudową distinction). Ja mam distinction ale znowu na fiacie. Spotkałem tego gościa w październiku 2020 u dealera na przeglądzie i mówił że mercedes fajny ale ma poczucie że jakość zabudowy jest nieadekwatna do tego co oczekiwał w kompozycji z mercem. Ja natomiast mam odwrotne poczucie, że zabudowę mam super ale mógłby być mercedes. I ten gościu i ja bylismy skazani na to co producent oferował (w moim przypadku nie byłorapido I86 na mercedesie a on miał M96 ale z słabszą zabudową). Piszę to bo moim zdaniem przy takich kwotach, ten dyskomfort z różnicy klas między zabudową a autem wyjdzie prędzej czy później. To mój pierwszy kamper więc fiat jest dla mnie Ok pocieszam się że mam automat, dobry silnik. ALe jak patrzę w ten mały wyświetlacz i nie widzę godziny bez okularów to mnie trochę nosi i przypominam sobie ten wyświetlacz na pół tablicy z merca. Pewno tamten gość od M96 ma podobnie ale ,,odwrotnie''. Yoko zaczął od auta że musi być super itp. Teraz jest zachwycony zabudową Niesmmana i schował swoje duże oczekiwania od auta i już zgodził się sam ze sobą na kompromis na fiata. Wiemy że kamper to gra kompromisów ale trzeba je świadomie zaakceptować a moim zdaniem yoko tego nie zrobił. Sorry Yoko za szczerość ale szanuję Cię bo wiele razy fajne komentarze i mi i innym kolegom dałeś pomagając tym samym, więc przemysł bo jak już myslałeś o mercedesie to być może kompromisu na fiata nigdy do końca nie zaakceptujesz i to będzie w Tobie siedziało. Jest wiele fajnych aut na mercedesie i też jest w czym wybierać. Jak chcesz Niesmmana to pojedz do Dzierżoniowa, zobacz na żywo. (jak tam jestem to czasami 2-3 sztuki stoją do wydania dla kilentów). Jak zaakceptujesz zabudowę to wtedy przemyśl jeszcze raz swoje uczucia do fiata. Moim zdaniem to musi być miłośc od pierwszego wejrzenia.

Darek Szczecin - 2021-03-10, 22:18

blue60 napisał/a:
Fiat od 15 lat produkuje ten model.Poza drobnymi zmianami liftingowymi to jest ten sam samochód.
Przez ten czas w motoryzacji minęła nie jedna, a kilka epok.
Fiat stanął i drepcze w miejscu.Wszyscy pozostali -VW, Merc,Ford, nawet Renault poszli zdecydowanie dalej z rozwojem.


Eeee to nawet nie jest takie złe :wyszczerzony:
części tanie jak barszcz bo dużo tego,
Jak rozbebeszyłem instalację w Jumperze 2007 rok to ponowny montaż ściągałem wizualnie od takiego samego tylko 10 lat młodszego i wszystko było tak samo :wyszczerzony:
A tak na prawdę to zgadzam się te auta to już powoli Archeo tylko motory z roku na rok coraz gorsze i na horyzoncie brak benzyny do napędu, Promastery niestety ciągle tylko USA
Ciekawe kiedy jakiś europejski producent kamperów premium posadzi styropian na Promastera :spoko

suzu4x4 - 2021-03-10, 23:17

Cytat:

Ciekawe kiedy jakiś europejski producent kamperów premium posadzi styropian na Promastera :spoko


Nie posadzi bo ma normy euro6dtemp i nie dostanie homologacji :spoko

przemo.d - 2021-03-10, 23:18

I ja przy zakupie nowego bym nie szedł na kompromis jeśli chodzi o konia bo to zły doradca..
Nie wiem tylko czy do tej integry to Mercedesowski light intelligent system Ci zamontują lub multibem czy zmienią to na jakieś badziewie Hella itd.co by im ładnie do grilla pasowalo .
Bo ja bym z tego już nie zrezygnował jak i ze skrzyni automatu 9g merca.W dostawczakach na nic nie da jej się wymienić..
Zabudowa to meble , oczywiście różnice są ale w przypadku dobrych producentów nie wiem czy mają aż takie znaczenie ..?
Pozdrawiam

przemo.d - 2021-03-10, 23:27

przemo.d napisał/a:
I ja przy zakupie nowego bym nie szedł na kompromis jeśli chodzi o konia bo to zły doradca..
Nie wiem tylko czy do tej integry to Mercedesowski light intelligent system Ci zamontują lub multibem czy zmienią to na jakieś badziewie Hella itd.co by im ładnie do grilla pasowalo .
Bo ja bym z tego już nie zrezygnował jak i ze skrzyni automatu 9g merca.W dostawczakach na nic nie da jej się wymienić..
Zabudowa to meble , oczywiście różnice są ale w przypadku dobrych producentów nie wiem czy mają aż takie znaczenie ..? Jednak jest to przede wszystkim pojazd i komfort jazdy powinien być brany pod uwagę a z gwiazdą pod tym względem trudno wygrać , nie odpuszczaj bo będziesz żałował :) Chyba, że zmienisz auto za rok to nie było tematu.

Pozdrawiam

Darek Szczecin - 2021-03-10, 23:39

suzu4x4 napisał/a:
Cytat:

Ciekawe kiedy jakiś europejski producent kamperów premium posadzi styropian na Promastera :spoko


Nie posadzi bo ma normy euro6dtemp i nie dostanie homologacji :spoko


Ta, zderzyłem się z tym problemem, Jumper Campervan 2.0 BlueHdi Adblue, pozbyłem się mig.
Diwoląg, niby koni dużo, ale połowa chyba zdechnięta, paliło to dużo i nie jechało, wróciłem szybciutko do uczciwego Jumpera 3,0 bez eco udziwnień , pali o 3litry mniej i przy 200PS i 500Nm jedzie ,a nie udaje.
W trojaczkach tak naprawdę 15lat temu najgorsze było przednie zawieszenie, w 2021 jest nadal identyczne i już jest słabo akceptowalne, komfort typ zero , wrażenie że za moment coś odpadnie. Ale akceptujemy to bo jest to najtańsza obecnie baza na rynku o słusznych rozmiarach :spoko

joko - 2021-03-11, 00:20

Spokojnie Koledzy , nic jeszcze nie zamówiłem :szeroki_usmiech
Fajnie , że się rozpisaliście bo dużo cennych uwag i spostrzeżeń

Co do kwestii podwozia to na początku pisałem, że fajnie by było na tym nowym mercedesie , głównie z powodu nowoczesnej dechy i dobrego automatu . Resztę samochodu traktowałem raczej jednak jako kompromis , bo o sprinterze nie mam najlepszego zdania
Okazało się że Niesmann nie robi na mercedesie , tylko wyłącznie na fiacie . Decha i automat gorsze, więc to też raczej na minus . Ta nowa zapowiadana decha daje nadzieję, choć nie widziałem jej jeszcze , więc póki co dywagacje . Tak czy tak jakiś kompromis znowu .
W rozmowie z dealerem zapytałem czemu tylko Fiat . W odpowiedzi padły argumenty o większej niezawodności , podwoziu Al-KO, itp. Można dyskutować co do słuszności powyższych , ale skoro producent kamperów tej klasy z pełną premedytacją na jedno sie decyduje a z drugiego rezygnuje , to coś w tym jednak jest .
Na pewno gdyby w przypadku tego kampera był wybór Fiat czy Mercedes , to zdecydował bym się jednak na Mercedesa , bo na pewno lepiej sprawdzi sie jako samochód , a to jeden z moich priorytetów . Brak tego wyboru nie dyskwalifikuje , ale jednak to znowu kompromis
Za tę kasę to by człowiek jednak chciał tych kompromisów i dylematów nie mieć :?

Wybór innej dobrej marki , która oferuje mercedesa, to też podobna kasa, a kompromis z kolei w kierunku zabudowy. Nie znalazłem u nikogo innego, podobnego stylu. Wszędzie tylko drewno i drewno, a to jest główna i jedna z niewielu rzeczy ,jakie mnie w kamperach denerwują
Ja nie znoszę drewna jako materiału wykończeniowego. Niech ono sobie jest tam gdzie się sprawdza jako materiał konstrukcyjny, ale niech go nie widzę . Skóra, metal, kamień, tworzywa sztuczne, powierzchnie lakierowane, to wszystko ok, ale drewno nie, zwłaszcza w samochodzie .

Darek Szczecin - 2021-03-11, 00:40

:ok
Dobrze chociaż że tylko Fiat bo tam 2,3 siedzi , eco udziwniony miliard czujników i rurek, ale na ten osprzęt destrukcyjnie wpływa sól z zimowych dróg, a ty jak ja zimą to w budynkach :-P .
Ale ta przednia zawiecha o skoku 6 cm, resztę robi guma odboju to taka żenada.
Na plus tego co oglądasz to, czarny sufi (uwielbiam) i filc na ścianach , materiał genialny.
Drewno w autach to dla mnie to materiał trochę nie z tej epoki. Pierwszy swój twór kamperowy czyli Panzerkamper, też chciałem bardziej upodobnić do auta niż do domku i co się dało poszło w welur stosowany na jachtach, milo cicho, akustyka inna. No i look loftowy wymiata :ok
Powodzenia w wyborach i oby były słuszne i tylko dla ciebie :ok

joko - 2021-03-11, 00:59

Darku , pisałeś w tym samym czasie kiedy ja dopisywałem końcówkę o drewnie :spoko
Widzę, że czujesz ten temat dokładnie tak jak ja i rozumiesz o co mi chodzi , kiedy piszę że chciałbym aby cały kamper w środku wyglądał jak wnętrze samochodu (ekskluzywnej limuzyny, czy vana) a nie tandetnego pokoiku hotelowego.
Skóra porządnie poszyta ze szwem kontrastowym, filc o którym wspomniałeś, alcantara , metalowe wykończenia, ściany i meble wyglądające jak boczki drzwi w limuzynie, zamiast wiszących tandetnych szafek , coś na wzór podsufitowych otwieranych schowków , i temu podobne klimaty.
Póki co ten Niesmann jest najbardziej bliski tej koncepcji , dlatego na obecną chwilę wygrywa.
Szczęśliwie nie muszę już podejmować ostatecznych decyzji ........ i szukam dalej :ok

Darek Szczecin - 2021-03-11, 01:39

:ok
Dokładnie tak jak piszesz,
Szafki takie co nie wyglądają ja szafka z klameczką
Czerń matowa, szarości, alcantara, floc ( fajna technika, rzadko stosowana w naszej tematyce),
oświetlenie ambientowe, linie neonowe, szczotkowany metal to są moje klimaty, skóra tak ale matowa i broń Bożę pikowana :-/ w jakieś romby .
W temacie oświetlenia już się dużo zmienia i powoli znikają lapy punkowe na korzyść linii led wydobywających zakamary z mroku
A konstrukcja zabudowy jakiś kompozyt , to była by bajka. Gówno sklejce z której wyłażą wkręty pokrytej papierem z rysunkiem słojów drewna, mówimy kategoryczne NIE :spoko

LukF - 2021-03-11, 14:07

I tyle w temacie gustów :bigok
Kierunek generalnie mnie odpowiada. Ale inny kierunek też może być.

Carthago robi na Mercedesie. I reflektory z przodu auta ma wtedy inne niż w tańszych. Lecz wnętrze jest raczej dla "starszych panów" a nie loftowe



Ma ktoś jakieś zdjęcia nowej deski rozdzielczej Ducato? Albo chociaż opis zmian ?

Andrzej 73 - 2021-03-11, 15:29

Odkąd zmieniłem wnętrze domu na loftowe jest mi ciągle zimno. :zimno
Wieczorami po pracy muszę się rozgrzewać ziołowymi napitkami. :haha:
Gdybym miał wnętrze kampera też loftowe pewnie zamarzłbym na amen.
Wszystko rzecz gustu i upodobań.

A tak na marginesie. Obicie tkaniną ścian czy sufitu w kamperze , to nie jest idealne rozwiązanie.
Tkaninę ciężko wyczyścić to raz , a dwa chłonie zapachy i je przejmuje.

EwaMarek - 2021-03-11, 16:45

Zawzięcie czytam i trochę jestem w szoku :shock: To tylko pojazd , którym podróżujemy a tu takie dywagacje że aż mi wstyd za mojego kampera z niskiej półki. Tylko czy warto??? Po co??? Kupujesz pojeździsz parę lat i następny... To tylko samochód :lol:

Ale uwagi o pojazdach i wyposażeniu ciekawe.

ANDRZEJ 73 masz racje - jak najmniej szmat na ścianach i suficie!

zbyszekwoj - 2021-03-12, 13:57

Ja z tych "starszych panów" dlatego o wystroju się nie wypowiadam, ale np.w Carhago c -line wersji dla młodszych ,zeby wziac prysznic trzeba najpierw łózko z niego wysunąć. Dla mlodych to element gimnastyki , dla mnie to byłaby udręka. Chociaz byl kiedyś taki temat ,ze starzy i tak się nie myja. :haha:
rakro1 - 2021-03-12, 22:13

Jeśli jesteś cierpliwy i chcesz delektować się zakupem to może jakieś auto z USA?
Są firmy importujące z tamtych terenów a co do jakości to chyba nie ma porównania. To wymagający i dużo bogatszy niż nasz rynek. Może najwyższa pora przełamać hegemonię tych "garażowych" europejskich potentatów??

Socale - 2021-03-12, 22:48

joko napisał/a:
...
Wszędzie tylko drewno i drewno, a to jest główna i jedna z niewielu rzeczy ,jakie mnie w kamperach denerwują
Ja nie znoszę drewna jako materiału wykończeniowego
...

Masz bardzo surowy industrialny gust, dosłownie jak moja córuś, ok nie dyskutuję, ale...
Córuś moja chatę wybudowała, wszystko na czarne/szare/białe, surowo i twardo, szkło, stal i kamień. Bardzo źle się u niej czuję, echo i powtarzalna słyszalność stawiania talerzyka na kamienny blat wywołuje u mnie niepożądany rezonans. Nie znoszę betonu w wystroju czegokolwiek i źle mi się kojarzy. Moje miejsce ma być klimatycznie przyjazne a nie bezduszne.
Nie próbuję Cię przekonać na inne tory, ale skonsultuj chociaż swoje upodobania/wymagania ze swoją ukochaną, czy Ona w takiej surowości dobrze się odnajduje, czuje.
Moda przemija, drewno nie jest modą, jest tradycją, ciepłem.

Andrzej 73 - 2021-03-13, 07:40

Na przestrzeni dekad wykonywania mebli drewno zawsze miało swoje miejsce.
Były czasy kiedy w tapicerce jako emblematy montowane były zasadniczo chromy , później znów drewniane elementy i tak na przemian , ale pomimo wszystko , trend zawsze powraca do drewna.
Tak jak pisałem loft jest fajny bo czysty , surowy i zimny mamy poczucie , że jest wiecznie nowiutko.
Jednak na każdy styl przychodzi kres i znów jest powrót do ...drewna. :mrgreen:
Osobiście mnie zależy , aby kamper był przytulny , a nie zimny odpychający.
Co do marki Niesmann Bischoff , to jest jakość i trwałość , bynajmniej taką mieli dotąd opinie.
:spoko

Oldzbig - 2021-03-13, 09:12

Jako posiadacz różnych przyczep, zabudów, kamperów, wyprawówek i napędów uważam że idealnego sprzętu nie ma i ciągle go szukam. Najbliższy ideału jest wg mnie vw Grand California bo jest nowoczesny, ma napęd na 4 koła i blokadę mostu, nie jest drewniany i ma wszystko co trzeba po za stylem LudwikXIV.
LukF - 2021-03-13, 09:19

Oldzbig napisał/a:
Jako posiadacz różnych przyczep, zabudów, kamperów, wyprawówek i napędów uważam że idealnego sprzętu nie ma i ciągle go szukam. Najbliższy ideału jest wg mnie vw Grand California bo jest nowoczesny, ma napęd na 4 koła i blokadę mostu, nie jest drewniany i ma wszystko co trzeba po za stylem LudwikXIV.


Zważ jeno, że jest spora grupa posiadaczy pojazdów którzy wcale nie potrzebują wyprawówek i napędów 4x4 oraz blokady mostu. Za to chcą mieć duży garaż na elektryczne rowery, dwa duże łóżka, wygodny salon, duuużą lodówkę, osobny prysznic, 200l wody lub nawet więcej, brak stylu Ludwik XIV. I wtedy VW Grand California będzie najdalszy ideałowi :bajer :haha:

Andrzej 73 - 2021-03-13, 09:28

Cytat:
po za stylem LudwikXIV.

Chciałbyś , cena takiego kampera byłaby z kosmosu.
A co do stylu , wolę Ludwika XVI ;)

Oldzbig - 2021-03-13, 09:50

Aby nie było tak łatwo i aby za bardzo nie "popłynąć" , to przyjmijmy pewne warunki progowe.
Kamper ma być do 3,5t w wersji pół, lub pełna integra, do użytkowania dla 2 osób , głównie w trybie zwiedzania (czyli dobra mobilność, częsta zmiana miejsca postoju, raczej "na dziko").
LukF powyższe warunki podał założyciel tematu których dom na kołach nie spełnia i nadaje się bardziej dla niewolników asfaltu i wczasowiczów kempingowych niż do zwiedzania i nocowania na plażach czy polanach w górach. Choć nie przeczę że jest to spora grupa

EwaMarek - 2021-03-13, 10:20

Widzę że znowu zaczyna się za i przeciw :box2 Na forum wiele razy były takie spory a każdy i tak mieszka w swoim kamperku :-P jaki ma. Bo następny na pewno kupi lepszy, z innym układem itd. Potem pomieszka i znowu się okaże że jednak inny będzie lepszy :haha: :haha: :haha:
mischka - 2021-03-13, 11:11

EwaMarek napisał/a:
Na forum wiele razy były takie spory
To nie spory a wymiana poglądów, każdy z nas ma inne potrzeby i budżet. Dla mnie ideałem byłby kamper ok 6m dla 4 osób z osobnym prysznicem i dużym salonem. Do tego duży garaż i realne DMC do 3,5tony.... będę szukał do końca życia a w międzyczasie pojeżdżę tym co znajdę na rynku wtórnym.
ZbigStan - 2021-03-13, 12:08

Nie ma idealnego kampera. DMC 3,5 t., mocno ogranicza. Z czegoś trzeba zrezygnować, aby mieć najbardziej pożądane funkcje. Skoro jeżdżę cały rok, to ważny jest duży salon, aby gdzieś spędzać czas poza porą aktywności. Wygodna łazienka z osobnym prysznicem, to też element komfortu. Dobra izolacja i podwójna podłoga, przydaje się zimą i latem. Brak drewna w konstrukcji ścian i podwozie alko, chronią od wilgoci i rdzy. Długość 6,40m pozwala parkować w większej ilości miejsc. Minusem jest brak dużego garażu, ale nauczyłem się zabierać tylko niezbędne sprzęty i pakować w przestrzeni podwójnej podłogi, a rowery na bagażnik z tyłu. Nasz kamper dla dwóch osób spełnia najważniejsze funkcje i jest naszym wygodnym, małym domkiem na kółkach. W ubiegłym roku spędziliśmy w nim 165 dni. Pozdrawiam.
Oldzbig - 2021-03-14, 01:55

LukF napisał/a:
Oldzbig napisał/a:
Jako posiadacz różnych przyczep, zabudów, kamperów, wyprawówek i napędów uważam że idealnego sprzętu nie ma i ciągle go szukam. Najbliższy ideału jest wg mnie vw Grand California bo jest nowoczesny, ma napęd na 4 koła i blokadę mostu, nie jest drewniany i ma wszystko co trzeba po za stylem LudwikXIV.


Zważ jeno, że jest spora grupa posiadaczy pojazdów którzy wcale nie potrzebują wyprawówek i napędów 4x4 oraz blokady mostu. Za to chcą mieć duży garaż na elektryczne rowery, dwa duże łóżka, wygodny salon, duuużą lodówkę, osobny prysznic, 200l wody lub nawet więcej, brak stylu Ludwik XIV. I wtedy VW Grand California będzie najdalszy ideałowi :bajer :haha:


Takim osobom bym radził aby wybierali bezkompromisowo i wybrali sprzęt do wypożyczenia lub zakupu aktualnie na Camp 66 czyli zabudowę na naczepie chłodni składającą się z dwóch łóżek w oddzielnych sypialniach, prysznic lub wannę do wyboru, ogromny salon, lodówkę, zamrażarkę, toaletę z bidetem, zbiornik na wodę 1200 l i kuchnię oraz rozkładanym tarasem, garażem nie tylko na rowery ale nawet na 2 quady a to wszystko wykonane nie z paździeża i folii ale litego drewna, ceramiki i kamienia

Comsio - 2021-03-14, 07:54

Osobiście mnie zależy , aby kamper był przytulny , a nie zimny odpychający.
Co do marki Niesmann Bischoff , to jest jakość i trwałość , bynajmniej taką mieli dotąd opinie.
:spoko [/quote]

:kawka: Mam tak samo Andrzejku. :ok

Jak dla mnie :( mały wybór na rynku wtórnym .
Ale szukajcie to znajdziecie. :bajer

LukF - 2021-03-14, 09:22

Oldzbig,
Pięknie to wyjaśniłeś. Szczególnie ten bidet i paździeż mi się spodobał :bukiet: Rozkładany taras też.
Brawo Ty!

Ps. My tu gadu gadu a autor wątku znikł :bajer
Pewnie u dealera ogląda surowe wnętrza :haha: Jak myślicie?

joko - 2021-03-14, 11:22

Nigdzie nie zniknął , ciężko pracuje aby tę bańkę zarobić i dzieciom od ust nie odejmować , z powodu swoich fanaberii :szeroki_usmiech

A tak na poważnie to czytam teraz co tam napłodziliście :-P

Wojtku, Andrzejku w sprawie tego drewna , to nie mogę się z Wami zgodzić :spoko
Nie jest prawdą, że jedynym warunkiem tego aby pomieszczenie było ciepłe i przytulne , jest obecność drewna w jego wystroju. Co jest nie przytulnego w skórach czy tkaninach ?
Przytulność wystroju , to bardziej kwestia kolorystyki, odpowiedniej aranżacji i wielu innych rzeczy, a nie konkretnego materiału.
Druga sprawa jest taka, że tak jak Wszyscy mamy różne gusta, tak też różnie odbieramy otaczające nas otoczenie. To co jednemu daje komfortu, u drugiego powoduje wrażenie zimna, i nie przytulności.
Wojtku, my z Małżonką jesteśmy w kwestiach wystroju, zarówno domu jak i kampera wyjątkowo zgodni i dokładnie to samo nam się podoba , a impuls do zmiany wyszedł właśnie od Niej.
Napisałem, że szukam kampera, w wystroju którego nie będzie drewna (w wystroju nie konstrukcji). Zdaję sobie sprawę że do pewnych rzeczy (np. konstrukcja mebli) drewno jest dobrym materiałem i niech ono sobie tam będzie jak musi ..... ale niech ja go nie widzę.
Drewno można polakierować , pokryć innymi ładniejszymi materiałami i zwyczajnie go zamaskować.
Kampery w większości zrobione z paździerzu a nie porządnego drewna , uparcie są przez producentów pokrywane papierową tapetką która ma to drewno imitować :gwm
Nie dość, że jest to brzydkie to jeszcze tandetne.

Zakładając ten wątek, miałem głównie na celu znalezienie konkretnej marki , konkretnego producenta, który robi kampery najlepsze w sensie solidności i jakości wykonania.
Wystrój, kolorystyka , czy rozkład wnętrza to sprawy poboczne. W kwestii wymiarów, tonażu, układu wnętrza, wyposażenia , itp. mam sprecyzowane preferencje i teraz staram się znaleźć coś co było by możliwie najbliższe mojego "ideału" , a jednocześnie było możliwie najlepiej zrobione .

Amerykańskie kampery odrzucam z założenia , bo poza tym że są za duże i za ciężkie to drewna mają jeszcze więcej niż europejskie . Jankesi mają jakiś fetysz drewna i widać to na każdym kroku. Dla nich im bardziej stare i bardziej zniszczone tym lepiej , a jak widzą zżarte przez korniki , zabejcowane na ciemno belki sufitowe to dostają orgazmu :-P

Na tego Niesmann'a zwróciłem uwagę, bo jest to marka z górnej półki (i co do tego to myślę, że pełna zgoda) i styl oraz użyte materiały są bliższe temu czego szukam . Nie oznacza to , że jest to dokładnie trafione w punkt i że nie mam tutaj też jakichś uwag.

Na ten moment jest to najlepsze , ale tylko dlatego, że nie znalazłem jeszcze lepszego.

W Niesmann'ie na duży minus jest jednak ten rozkład wnętrza i dziwię się , że producent tej klasy daje tak mały wybór w tej kwestii. To jest w zasadzie jedna wersja z dwoma różnymi łózkami i kilka kombinacji z kolorami poduszek.

Socale - 2021-03-14, 12:01

Oczywiście nikt tu nie atakuje Twojego/Waszego gustu, odczucia są jak najbardziej subiektywne.
"Marudzisz" :diabelski_usmiech że Niesmann nie daje wyboru... a może to jest oferta niepowtarzalności, indywidualności.
Masowe chińczyki np radia tworzone są w ogłupiałej ilości wersji jednego modelu, kogo to rajcuje? Masy.
Każdy lubi trochę siebie w tym co posiada/chce posiadać, ja Ciebie doskonale rozumiem.
.
Przyjmijmy że ktoś wyprodukuje w oczekiwanym wystroju i klimacie, to zapewne imitacja kamienia czy innej surowości będzie zrealizowana ową papierową tapetą bo tylko taką można stosować żeby mówić o masie i kulturze materiałów, no bo co jeśli nie papierowa?
Laminaty, no ok, są cięższe od papieru, w zamian gwarantują niezmienność cech, nie wiem czy w kamperach jeszcze się stosuje.
Niech się uda.

LukF - 2021-03-14, 13:17

Joko,

Też uważam, że pokazany przez Ciebie Niesmann jest BARDZO ładny z zewnątrz a kolorowe dodatki na zderzaku, lusterkach i bokach są super i na żywo wygląda to jeszcze lepiej niż na zdjęciach.

I podobnie jak Ty uważam, że wnętrze różniące się od siebie tylko tylnym łóżkiem to jakieś dziwne jest. Bo o ile wystrój wnętrza do mnie trafia i jest na tak. To jednak układ wnętrza jest dla mnie za słaby. Widzę mało miejsca do przechowywania w szafkach. I zupełny brak wykorzystania podwójnej podłogi jako benefitu. Nic od środka tam nie włożymy. Bo producent włożył zbiorniki i dwa włazy rewizyjne. Dla mnie słabo. Lecz podkreślam: Dla mnie. Dla kogoś innego wcale nie muszą to być wady. Szczególnie mając złotą kartę kredytową :bajer

Oldzbig - 2021-03-14, 14:05

Pozwolę sobie zauważyć że wielu nie wybiera idealnego sprzętu ulegając mitom i opiniom teoretyków.
Np < 3,5 tony bo prawo jazdy i Viatoll.
Prawo jazdy to nie pozwolenie na broń i nie zależy od uznania władzuni. Nawet kobiety i idioci ( sądząc jak z niego korzystają niektórzy kierowcy cięźarówek)mogą uzyskać kategorię C,d,e więc dla średniointeligentnego amatora kamperowania nie powinno to być problemem.
Posiadam dwa pudełka viatoll na euro 4 i 6 dla pojazdów rekreacyjnych jeszcze nigdy nie robiłem w roku więcej niż 4 opłaty po 120 zł do wspólnego rachunku. Najgorzej jest na trasie warszawsko berlińskiej i wrocławsko rzeszowskiej a na reszcie to po kilka zł. Za granicą i na promach też są to koszty pomijalne i niezbyt bolesne w porównaniu z zaletami.

EwaMarek - 2021-03-14, 16:22

Oldzbig, Wtrącę się ... Nie mam prawka na C , jedynie E do B przydaje się jak jadę z kempingiem czy inną większa przyczepą. Miałem robić C ale zrezygnowałem bo kamperem powyżej 3,5DMC nie wiedziesz do centrum miast czy nawet na większość parkingów pod sklepami itp. W poprzednich kamperach miałem haki i wykorzystałem to może kilka razy przez całe nasze 15 letnie kamperowanie. Niestety hak to dodatkowy ciężar. W obecnym kamperze zrezygnowałem z tej atrakcji.
Jeśli już kupować powyżej 3,5 to z tak dużym zapasem żeby przynajmniej porządny skuter na platformie można było wozić :spoko

Oldzbig - 2021-03-14, 17:59

Marku, masz rację. Twój wpis to kolejny dowód na to że ideałów nie ma są tylko takie najmniej kolidujące z naszymi marzeniami i wyobrażeniami o podróżach.
zbyszekwoj - 2021-03-15, 10:21

EwaMarek napisał/a:
żeby przynajmniej porządny skuter na platformie można było wozić


Co trzeci Francuz w Maroku ciąga przyczepkę. Maja na nich ciezkie motocykle, samochodziki róznego rodzaju , skutery, rowery i inne bajery. :ok

joko - 2021-03-15, 11:53

Panowie, nie ma w ogóle tematu kampera powyżej 3,5t i o większych gabarytach jak integra długości max 7,5m. Nie ma też tematu kampera z USA czy innych wynalazków i nie chodzi tu o żadne prawko, tylko o wiele innych praktycznych powodów .
Dyskusja o powyższych nie wnosi do tematu nic sensownego a tylko go rozmula.

Oldzbig - 2021-03-15, 14:28

Szukanie ideału to trochę takie młócenie słomy. Najlepszy wybór to szybki wybór i jazda. Każdy kamper daje dużo radości i ma jakieś ograniczenia. Cała sztuka to zdawać sobie sprawę z ograniczeń i wad oraz czerpać maximum przyjemności z zalet. Przy wyborze kampera emocje odgrywają podobną rolę jak przy wyborze żony i pytanie się innych o radę jest śmieszne. I jedyna odpowiedź rozsądna to bierz co kochasz i co w ramach wzajemności odpowiada Ci ceną. :spoko
aviator - 2021-03-15, 23:01

Pozostaje jeszcze cierpliwie poczekać na Hymer Vision Venture...
Socale - 2021-03-15, 23:15

Oldzbig napisał/a:
...
jedyna odpowiedź rozsądna to bierz co kochasz i co w ramach wzajemności odpowiada Ci ceną. :spoko

To jest mądra rada dla początkujących kolegów w temacie. Problem Joko jest w tym że apetyt doświadczonego Kolegi urósł i nikt w podaży Joko/jego fanaberii nie spełnia. Cena jest do przemyślenia gdy się coś znajdzie i powie O! to jest to! Ale tego nima.

joko - 2021-03-16, 01:23

Socale napisał/a:
Oldzbig napisał/a:
...
jedyna odpowiedź rozsądna to bierz co kochasz i co w ramach wzajemności odpowiada Ci ceną. :spoko

To jest mądra rada dla początkujących kolegów w temacie. Problem Joko jest w tym że apetyt doświadczonego Kolegi urósł i nikt w podaży Joko/jego fanaberii nie spełnia. Cena jest do przemyślenia gdy się coś znajdzie i powie O! to jest to! Ale tego nima.


Wojtku, Ty jeden mnie rozumiesz :bukiet:

Tak już mam , że zawsze sobie ubzduram coś czego jeszcze nikt nie wyprodukował :szeroki_usmiech

Oldzbig - 2021-03-16, 10:54

joko napisał/a:
Socale napisał/a:
Oldzbig napisał/a:
...
jedyna odpowiedź rozsądna to bierz co kochasz i co w ramach wzajemności odpowiada Ci ceną. :spoko

To jest mądra rada dla początkujących kolegów w temacie. Problem Joko jest w tym że apetyt doświadczonego Kolegi urósł i nikt w podaży Joko/jego fanaberii nie spełnia. Cena jest do przemyślenia gdy się coś znajdzie i powie O! to jest to! Ale tego nima.


Wojtku, Ty jeden mnie rozumiesz :bukiet:

Tak już mam , że zawsze sobie ubzduram coś czego jeszcze nikt nie wyprodukował :szeroki_usmiech


To teraz wszystko jasne i możemy spokojnie dyskutować wiedząc że dyskusja dotyczy tego czego nie ma i prawdopodobnie nigdy nie będzie :bigok

LukF - 2021-03-16, 11:03

Oldzbig napisał/a:


To teraz wszystko jasne i możemy spokojnie dyskutować wiedząc że dyskusja dotyczy tego czego nie ma i prawdopodobnie nigdy nie będzie :bigok


Eeeeee tam, malkontent z Ciebie :mrgreen:
Ideał już jest. Tylko każdy ma inny :bigok

Joko,
Komplementujesz tego Wojtka a przecież inni też Ciebie rozumieją. Tylko nie potrafią tak pięknie tego wyrazić :bajer

Andrzej 73 - 2021-03-16, 17:49

LukF napisał/a:
przecież inni też Ciebie rozumieją.

A ja napiszę przekornie , że nie rozumiem. Za pół bańki mam odrywać poduchy na rzepa , nigdy :haha:

Też rozglądam się powoli to tu , to tam , ale chyba jeszcze dla mnie nie wyprodukowali mojego wymarzonego ;)

jarsta0001 - 2021-03-16, 18:45

Joko małe wyjaśnienie, Niesmann robi prawie każdy układ, zaprasza klienta do siebie do fabryki, robi się uzgodnienia oczekiwań klienta następnie wizualizację. Znany jest przypadek klienta z Łodzi, który zamiast łóżka z tyłu miał wannę z hydromasażem. To był kamper do zabiegów rehabilitacyjnych dla sportowców po operacjach. Oczekiwania klienta były wysokie i Niesmann to udzwignął i zrobił wszystko tak jak klient sobie zażyczył.
joko - 2021-03-16, 22:49

LukF napisał/a:

Joko,
Komplementujesz tego Wojtka a przecież inni też Ciebie rozumieją. Tylko nie potrafią tak pięknie tego wyrazić :bajer


Przepraszam zatem Ciebie Łukaszku i Wszystkich , którzy mnie rozumieją , za to że Was nie doceniłem :bigok

joko - 2021-03-16, 23:05

Andrzej 73 napisał/a:


Też rozglądam się powoli to tu , to tam , ale chyba jeszcze dla mnie nie wyprodukowali mojego wymarzonego ;)


To Andrzejku jest nas już dwóch :haha:

Ja coraz poważniej rozważam plan B, który tak w sumie już raz , przy pierwszym kamperze , przerabiałem, tzn. kupić solidną zabudowę , dobrej marki i z najbardziej odpowiadającym mi układem wnętrza , nie zwracając za bardzo uwagi na sam wystrój ........ i dać do przeróbki do profesjonalnej firmy, która zrobi mi to tak jak sobie wymyślę.

Temat założyłem po części z takim założeniem, bo choć szybko ewoluował, to pierwotnie pytałem właśnie o to jaką markę polecacie , aby było najsolidniej , a nie chodziło mi o sam wystrój .

Niesmann mi przypasował, ale kupić taką markę i potem zaraz przerabiać ?........

Tymczasem :

jarsta0001 napisał/a:

Joko małe wyjaśnienie, Niesmann robi prawie każdy układ, zaprasza klienta do siebie do fabryki, robi się uzgodnienia oczekiwań klienta następnie wizualizację. Znany jest przypadek klienta z Łodzi, który zamiast łóżka z tyłu miał wannę z hydromasażem. To był kamper do zabiegów rehabilitacyjnych dla sportowców po operacjach. Oczekiwania klienta były wysokie i Niesmann to udzwignął i zrobił wszystko tak jak klient sobie zażyczył.


I tak mi mów :bigok

Socale - 2021-03-16, 23:10

LukF napisał/a:
...
Joko,
Komplementujesz tego Wojtka a przecież inni też Ciebie rozumieją. Tylko nie potrafią tak pięknie tego wyrazić :bajer

Luk, czuję się zaszczycony. Nie jestem piśmiennym artystą, przenoszę myśl na klawiaturę ino.
Dziękuję:

zbyszekwoj - 2021-03-17, 10:27

jarsta0001 napisał/a:
. Oczekiwania klienta były wysokie i Niesmann to udzwignął i zrobił wszystko tak jak klient sobie zażyczył.


Tak mój kolega z Niemiec zrobił na zamówienie. Zrobili mu zabudowe na mercedesie, waga wyszła 5 ton.Bliźniaków nie dało sie założyć, kilka felg rozlatywało sie na kazdym wyjeździe. W końcu udało sie sprzedać. A marka niemiecka renomowana. :chacha2

Edward - 2021-03-18, 17:02

[quote="joko"]Panowie, nie ma w ogóle tematu kampera powyżej 3,5t . Joko, ja też ten temat przerobiłem od listopada 2020 do lutego 2021.Jeżdzę przeciesz całkiem przyzwoitym kamperem ale jak to w życiu podieliśmy z żoną decyzję że może by tak czas na zmianę? Szukasz integry do 3,5 t. to jest praktycznie nie możliwe w przedziale 7 do 7,5m. poniżej 7m owszem. Ale chcę sie podzielić z Tobą uwagą na temat czy to ma być na Ducato jak do tej pory czy na Mercedesie. Ducato wszyscy znamy, wiemy o nim wszystko ale jeśli mam zmieniać to postanowiłem sprawdzić jak się jeżdzi kamperem 8 metrowym i dmc 4,5 na mercedesie. w Niemczech odwiedziłem trzy marki które na masce mają gwiazdę i powiem Ci że naprawdę szkoda wykładać tak dużo kasy na kampera na Ducacie. Jeśli zostaniesz przy Ducato to co sobie zmienisz? Niesman nie ma oferty z Mercem ale są inne marki które są do 7 m i dmc 3,5 . sprawdz ten temat, umów sie na jazdę testową i wtedy podejmiesz decyzję. Dla mnie jazda Kamperem na mercedesie i z tym automatem to poezja, to w żaden sposób nie da się porównać do Ducato, a były to tylko jazdy testowe. Za kierownicą w czasie kamperowania spędzamy prawie połowę życia i jeśli jesteśmy gotowi na tak drogą zabawkę to uważam że powiniśmy mieć lepszy komfort w czasie jazdy, ale z pełnym szacunkiem, to ma być Twoja decyzja. Pozdrawiam.
Socale - 2021-03-18, 23:25

Przedwczoraj wracając z Lipska, wyprzedzałem kampera Burstner Liseo.
Bardzo lipnie to wyglądało od tyłu. Rozstaw kół od razu skojarzył mi się z busem plandeciakiem który myszkuje na drodze, auto wyglądało jak zabudowa na wrotce.
Nośnikiem był aktualny Sprinter :-/

Edward - 2021-03-18, 23:48

Socale masz bystre oko ale Lyseo to nie dla Joko ,on pewnie mierzy znacznie wyżej.
LukF - 2021-03-19, 08:36

Burstner jest dobrze odbierany w kwestii jakości.
Lecz w porównaniu z pojazdami klasy premium nie ma porównania.

Zabrnęliśmy w tym wyborze super kampera. Bo okazuje się, że jeśli baza ma być inna niż Ducato (racja) to niektórzy producenci zabudów odpadają a dochodzą inni. I znowu zrobiło się trudno. Ale i ciekawie

krzlac - 2021-03-19, 10:23

Edward napisał/a:
...Za kierownicą w czasie kamperowania spędzamy prawie połowę życia ...


To ile rocznie przejeżdżasz?

Edward - 2021-03-19, 19:30

Przejeżdżam sporo, chciałbym jeszcze więcej. Już nie liczę km. Co do tej " połowy życia za kierownicą" ? Oj tam.
Socale - 2021-03-19, 21:51

Edward napisał/a:
Socale masz bystre oko ale Lyseo to nie dla Joko ,on pewnie mierzy znacznie wyżej.

Tak wiem, znam oczekiwania Kolegi, ale podsuwałem wcześniej Lyseo bo zbudowany na gwiazdce, sam mam słabość do gwiazd, ale jak zobaczyłem tą maszkarę od tyłu...
Uj... nie nie.

Edward - 2021-03-20, 00:43

Aj Wojtku , Ty od razu patrzysz "od tyłu", najpierw trzeba zobaczyć przód, i jak Ci się z podoba to wtedy wiadomo, patrzysz na tył, a jak spasi jedno i drugie to ta słabość do gwiazdek? Ale tak na poważnie, Jeżdżę już trzecim kamperem na Ducato a jest to już 12 lat i żaden mnie nie zawiódł na trasie,Jestem ostatni na tym forum który by coś złego powiedział na temat Ducato. Ale, Jak na razie nikt nie chce się wypowiedzieć na temat użytkowaniania kampera w klasie premium o który zapytuje Joko na przykład na mercu. Ja na Mercu mam za sobą tak jak pisałem wcześniej tylko kilkadziesiąt km jazdy testowej. Choć podiołem już decyzję to jednak jestem też ciekaw opini o które zapytuje Joko. Joko, a może Ty masz już więcej info na ten temat? podziel się.
joko - 2021-03-20, 20:03

Edward napisał/a:
Aj Wojtku , Ty od razu patrzysz "od tyłu", najpierw trzeba zobaczyć przód, i jak Ci się z podoba to wtedy wiadomo, patrzysz na tył, a jak spasi jedno i drugie to ta słabość do gwiazdek? Ale tak na poważnie, Jeżdżę już trzecim kamperem na Ducato a jest to już 12 lat i żaden mnie nie zawiódł na trasie,Jestem ostatni na tym forum który by coś złego powiedział na temat Ducato. Ale, Jak na razie nikt nie chce się wypowiedzieć na temat użytkowaniania kampera w klasie premium o który zapytuje Joko na przykład na mercu. Ja na Mercu mam za sobą tak jak pisałem wcześniej tylko kilkadziesiąt km jazdy testowej. Choć podiołem już decyzję to jednak jestem też ciekaw opini o które zapytuje Joko. Joko, a może Ty masz już więcej info na ten temat? podziel się.


Dzięki Edward , za opinie w kwestii Mercedesa . Istotnie rozważam, aby nowy kamper nie był już Fiatem i próbuję zdobyć w temacie jak najwięcej informacji.
Na pewno jeśli chodzi o silnik i przede wszystkim automat , to gwiazda ma tutaj przewagę .
W jednym z pierwszych wpisów w tym wątku zwróciłem uwagę , że Mercedes oferuje teraz o wiele nowocześniejszą i bardziej "współczesną" deskę rozdzielczą, ale wtedy opierałem to jedynie na podstawie obejrzenia kilku poretuszowanych fotek z internetu.
Jak się bliżej przyjrzałem tematowi, to na chwilę obecną jestem zdania że ta nowa deska ma więcej wad niż zalet. Generalnie to co charakterystyczne dla współczesnych mercedesów , czyli odpust, świecidełka i tandeta. Kiedyś byłem posiadaczem i wielkim fanem gwiazdy , ale to było jeszcze w czasach W124. Moja Żona ma teraz nową A-klasę , bo Ona sie z gwiazdy nie wyleczyła i jest na Swój sposób zadowolona. Ja mam w kwestii tego pojazdu swoje zdanie.
Edwardzie, napisałeś że pod względem komfortu nie ma porównania do Fiata . Zastanawiam się tylko czy nie jest to kwestia tego, że ten Mercedes którym jeżdziłeś był cięższy i przez to bardziej komfortowy. Napisz proszę czy w/g Ciebie wynikało to z lepszego zawieszenia, lepszego i cichszego napędu, czy jeszcze z innego powodu.
Pytam, ponieważ wydawało mi się , że podwozie AL-KO w Fiacie jest jednak lepsze, bo dedykowane do kamperów.
Nie bez znaczenia jest to co pisali Koledzy, że w Mercedesie, w porównaniu do AL-KO koła są dużo węziej i kamper (zwłszcza integra) jest taki trochę pokraczny.
Ja jestem lekko skrzywiony jeśli chodzi o te kwestie i wszystko co jest związane z kołami w samochodzie ma dla mnie znaczenie . Koło w samochodzie to dla mnie jak buty do ubrania.
Na pewno , i tutaj się zgadzam , że kamper na Mercedesie, będzie na pewno bardziej ekskluzywny w odbiorze , pytanie tylko, czy podoła te opinii pod względem funkcjonalnym i praktycznym.
Ja zadałem pytanie dealerowi , dlaczego Niesmann robi tylko na Fiacie, pomimo że klasyfikuje się jednak w klasie Premium i dostałem mniej więcej taką odpowiedź, że chodzi własnie o AL-KO i nieporównywalnie większą niezawodność. Hmm, jeśli taki producent opiera cały swój plan biznesowy na takich przesłankach, to trudno z tym dyskutować.

Czekam cały czas na to aż Fiat pokaże ten nowy wirtualny kokpit jaki będzie po lifcie.
Ma Ktoś może już jakieś fotki informacje ?

blue60 - 2021-03-20, 23:29

Lift , nowe radio, szerokość lusterek, czy nowy kokpit to są szczegóły.
Teraz chodzi o to, czy producent pokaże zupełnie nowy model, który będzie likwidował albo niwelował błędy poprzednika.Przecież obecene samochody mają tyle do poprawienia.

Tłukące się zawieszenia,pływające zawieszenia, skrzypiące plastiki, szumiące uszczelki,niewygodne siedzenia, niergonomiczne przełączniki,
nieprzyjemne skrzynie biegów, uboga telematyka.
Czyli cały komfort i bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Ten producent, który poprawi maksymalnie produkt wygra wyścig i obejmie prymat na wiele lat.

Oldzbig - 2021-03-21, 01:16

Mam prośbę. Jak ktoś znajdzie chwilę czasu przy niedzieli żeby mi wyjaśnić co to jest ta ekskluzywność, premium, prestiż w kamperach i co to daje użytkownikowi. Do tej pory poznałem tylko podróżników którzy jeżdzili tak jak ja byle czym i dla nich ważne jest aby dojechać w ciekawe miejsca, dowieżć zabawowe sprzęty i zrobić to w miarę szybko i wygodnie aby korzystać z natury, realizować hobby lub pasje i przespać się w aucie gdy inne możliwości są niewygodne lub nie osiągalne. Dla nas ważna jest dzielność terenowa, zasięg, popularność marki a zwłaszcza dostęp do części na całym świecie. Mocny silnik, automat, aktywny tempomat i wspomagacze jazdy, miejsce do spania i toalety w każdych warunkach pogodowych i klimatycznych to szczyt marzeń i wszystko co potrzeba. Na tym forum zauwaźyłem że większość ma inne zainteresowania i są to fajni ludzie. Chciałbym do nich dołączyć ale przedtem zrozumieć i dlatego pytam. Pozdrawiam ze szwendactwa po cudownych okolicach Bornego Sulinowa i 3 Drawsk.
Comsio - 2021-03-21, 12:22

:kawka:
Sam jedzie, a kamperowiec popija :kawka: lub :pifko słuchając skrzypionce plastyki,i zaklejając czarną izolacją swiecące kontrolki. :mrgreen:
Jadąc od serwisu ,do serwisu. ;)

EwaMarek - 2021-03-21, 12:43

Oldzbig napisał/a:
Do tej pory poznałem tylko podróżników którzy jeżdzili tak jak ja byle czym i dla nich ważne jest aby dojechać w ciekawe miejsca, dowieżć zabawowe sprzęty i zrobić to w miarę szybko i wygodnie aby korzystać z natury, realizować hobby lub pasje i przespać się w aucie gdy inne możliwości są niewygodne lub nie osiągalne. Dla nas ważna jest dzielność terenowa, zasięg, popularność marki a zwłaszcza dostęp do części na całym świecie. Mocny silnik, automat, aktywny tempomat i wspomagacze jazdy, miejsce do spania i toalety w każdych warunkach pogodowych i klimatycznych to szczyt marzeń i wszystko co potrzeba.
i niech tak zostanie :-P
LukF - 2021-03-21, 13:12

Oldzbig napisał/a:
Mam prośbę. Jak ktoś znajdzie chwilę czasu przy niedzieli żeby mi wyjaśnić co to jest ta ekskluzywność, premium, prestiż w kamperach i co to daje użytkownikowi.


Uwaga: podaję definicję

:bajer "To jest poczucie, że mój paździerz jest lepszy niż Twój"

:haha:

Zapisz sobie byś nie zapomniał :bajer :haha:

aviator - 2021-03-21, 13:37

Hehe a bez gwiazdy nie ma jazdy...
I na kempingach ciągnie swoj do swego :hello

daro35 - 2021-03-21, 13:50

A o marce Autostar nie myślałeś,aż dziw bierze że Socale nic nie wspomniał o tych autach.

http://autostar.pl/integry

LukF - 2021-03-21, 16:24

daro35 napisał/a:
A o marce Autostar nie myślałeś,aż dziw bierze że Socale nic nie wspomniał o tych autach.

http://autostar.pl/integry


Jak to delikatnie napisać? Nie widzisz różnicy w designie (chociażby) buzi Autostara i Nieschmann'a ?
Kupujemy również oczami. :bukiet:

Edward - 2021-03-21, 21:10

Do Joko. Chciałbym Ci pomóc ale obawiam się że będzie trudno a to dlatego że Ciebie interesuje kamper do 3,5t. w tym limicie masz tylko wybór pomiędzy Carthago c tourer a Hymerem. W tych markach możesz skonfigurować tak żeby utrzymać wymagany limit. Carthago jest budowane na ramie ALCO , przednią oś możesz w opcji zrobić równolegle z osią tylną to bardzo duża zaleta. Hymer zbudował razem z ALCO zupełnie nową ramę Którą montują tylko w swoich modelach.W Hymerze nie masz możliwości poszerzenia osi przedniej. Teraz żeby ocenić który kamper lepiej pracuje na trasie , w którym jest większy komfort to nic Ci innego nie pozostaje jak pojechać chodżby do WADOWSKICH do Krakowa gdzie na pewno na placu mają jakiegoś Hymera na Mercedesie i do Dzierżoniowa do firmy DANDIS gdzie uzyskasz pełną informację na temat Carthago które Cię interesuje.Mojego zdania na temat kampera z gwiazdą nie zmieniam ale uważam że ono nie ma znaczenia bo to Ty będziesz siedział za kierownicą. Zyczę Ci wytrwałości w podięciu decyzji.Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to zawsze jestem pod tel.Pozdrawiam.
rakro1 - 2021-03-21, 23:01

joko - a może nie zmieniaj auta? Zaczynam mieć wrażenie, że nie ma sensownej opcji zamiany
i jeśli kupisz to zrobisz to na siłę. Nie widać nic fajnego na horyzoncie i daleko za horyzontem. Nie kupuj na siłę. Przyczaj się jak wędkarz. Świat nie kończy się dzisiaj i jeszcze dużo przed nami.
No, chyba, że masz już coś na oku lub w garażu nawet i dajesz nam zajęcie w tym martwym okresie.
Jesienią zmieniłem auto bo zachciało mi się zmiany i integry. Miałem nadmiar gotówki i strach przed wirusem ale po założeniu warunków brzegowych tj. garaż dla skutera i duża ładowność po prostu kupiłem to co napatoczyło się.
Wznosisz się na wyżyny niedostępne dla nas. To jak wybór producenta bielizny termoaktywnej, garniturów, zegarków, oprawek okularów.
Dress code ma znaczenie w spotkaniach biznesowych. Może dodawać pewności, gdy wjeżdża się gdzieś na pole kamperowe ale tylko tym z kompleksami.
Kup wóz drabiniasty i konia - swoboda cechuje mistrza ...i posiadacza fajnych kart kredytowych.
I naklej gwiazdę...
Wybacz, bo bardzo chciałbym abyś mnie lubił i szanuję Cię bardzo. I życzę spełnienia ..marzeń??

zbyszekwoj - 2021-03-22, 15:33

Autostar będzie ciężki, siedziałem u kolegi Arnolda na najładniejszej kamperowej tapicerce ,jaśniutkiej alcantary. Nie dla Joko bo marszczona. :haha:
Socale - 2021-03-22, 19:39

daro35 napisał/a:
A o marce Autostar nie myślałeś,aż dziw bierze że Socale nic nie wspomniał o tych autach.
...

Ćśśśśśś.... temat otwarty :idea :mrgreen:
Szukałem, nie znalazłem i cierpliwość się skończyła :gwm

wadziu - 2021-06-05, 09:13

Witam Joko
Bardzo fajna i ciekawa dyskusja.
Tez analizuje ISmove.

Czy bylbys w stanie podzielic sie jak wyglada teraz sprawa i jakie nowe przemyslenia sie pojawily ?
Bede wdzieczny.
Dziekuje

Komplecik - 2021-06-05, 14:54

Nie zauważyłem tego tematu,, fajny,, przemyślenia i szukanie jak najlepszego kompromisu cena/jakość jest sensowna tyło do momentu kiedy budżet ma jakiekolwiek znaczenie.
Wybieranie między Niesmanem/Franią/Cartago/Hymerem i innymi wielkimi tego rynku staje się nie wiem nawet jakie, tu drobne grafiti, dotatek ledowy jakiś plastik może być kluczem do własnego sukcesu.
:spoko

joko - 2021-06-06, 00:54

wadziu napisał/a:
Witam Joko
Bardzo fajna i ciekawa dyskusja.
Tez analizuje ISmove.

Czy bylbys w stanie podzielic sie jak wyglada teraz sprawa i jakie nowe przemyslenia sie pojawily ?
Bede wdzieczny.
Dziekuje


Temat u mnie nadal aktualny. Póki co z gotowych markowych kamperów nie znalazłem nic co zainteresowałoby mnie bardziej od ISmove.
Aktualnie czekam na możliwość pooglądania i przetestowania nowego Ducato , pod kątem działania automatu i wyglądu oraz działania nowej deski rozdzielczej.
Zdjęcia wnętrza MY2021 już są w sieci, ale na żywo jeszcze tego nie widziałem.
Niesmann robi tylko na Ducato , więc nie jest to kwestia wyboru między Fiatem a np. Mercedesem, ale tak czy inaczej jeśli zdecyduję się na Niesmann'a to wiadomo, że będę już chciał mieć podwozie po lifcie .
Ze zdjęć i opisów wynika, że lift nie będzie tak rewolucyjny od strony wizualnej jak w przypadku Mercedesa, ale lepsza elektronika na pewno na plus.
Obecna sytuacja na rynku nie daje nawet cienia szans na to , że kamperek mógłby być jeszcze w tym roku, ale też nie mam na to specjalnie ciśnienia.
Teraz mamy czas raczej dobry do sprzedaży, a nie kupna kampera , ale jak sie to ostatecznie skończy i kto wyjdzie na tym lepiej tego nie wiem.
Do zwyżki cen z powodu wzrostu popularności karawaningu (czyli wzrostu raczej tymczasowego) , doszły problemy z zaopatrzeniem w wiele komponentów do produkcji samochodów (m.in podzespołów elektronicznych ) i a co za tym idzie przestoje i opóźnienia w produkcji , a ostatnio jeszcze olbrzymi wzrost cen stali, aluminium (stal, np. podrożała 300%, a AL 200%) i wielu innych rzeczy.
Ciężko powiedzieć , czy wszystkie czynniki będą przejściowe , czy jak to mówią "fajnie to już było", ale jeśli chcę nowe Ducato to wyboru nie mam i muszę czekać.
Jeśli Wadziu myślisz o ISmove i masz na ten cel odłożoną gotówkę, to bym się nie zastanawiał tylko, albo brał to co Dealer ma lub będzie miał w najbliższym czasie na stocku , nawet jeśli na "starym" podwoziu, lub szybko zamienił pieniądza w inny walor, który przy raczej pewnej w najbliższym czasie szybkiej inflacji , zachowa wartość, na czas oczekiwania na nowe.

Wracając jeszcze do samego ISmove , to z tego co udało mi się ustalić (i o czym już Ktoś tutaj pisał) to faktycznie Niesmann jest mocno elastyczny co do kwestii wystroju i rozkładu wnętrza i zasadniczo jedynym ograniczeniem może być tylko końcowa "cyfra" :spoko

Ja ciśnienia nie mam, że musi być już i konkretnie ten. Jak posprawdzam sobie wszystko co chcę na spokojnie i będzie mi to odpowiadać, to wtedy poproszę o aktualną wycenę i termin realizacji i jak wyjdzie mi , że skok jakościowy w stosunku do tego co mam obecnie będzie adekwatny do wydanej kasy , to w to pójdę ..... jeśli nie to też włosów z głowy rwał nie będę
:ok
Ja ze swojej strony , jeśli pojawią się jakieś nowe informacje, okoliczności, czy pomysły , na pewno tutaj napiszę.

Niezależnie od ISmove, jeśli macie jeszcze jakieś alternatywne pomysły , nawet "egzotyczne" , to dawajcie :bigok Niszowych producentów fajnych i dobrze skonstruowanych kamperków , jest poza Nismann'em pewnie więcej .

Piasek1 - 2021-06-06, 07:47

Ja tak z ciekawości:
to w dzisiejszych "chorych" czasach, teraz kiedy sezon wręcz eksplodował, można jeszcze kupić kampera ? Nowego, tak od ręki, i jeszcze przebierać ?
Już pomijam fakt cen ale nawet osobowe dzisiaj idą z terminem odbioru listopad `21 z klauzulą "żadnej gwarancji co terminu jak i ceny"

zbyszekwoj - 2021-06-06, 09:33

joko napisał/a:
jeśli macie jeszcze jakieś alternatywne pomysły , nawet "egzotyczne" , to dawajcie


Stoi tu koło mnie na kempingu niezły Concorde Centurion. Chyba by Ci pasował. :ok

LukF - 2021-06-06, 14:19

zbyszekwoj napisał/a:
niezły Concorde


Concorde to ten ze skrzydłami i krzywym nosem? :bajer
A nie, czekaj ... :haha:

wadziu - 2021-06-06, 22:35

Czesc Joko
Dziekuje za odpowiedz
1. Tu link do nowego Ducato, cos znalalazlem. Dla mnie odswiezone Ducato jest fajne. Nie mam parcia na Mercedesa.
Te systemy trzymania w lini i aktywnego tempatu bardzo mnie przekonuja.

https://nowoczesnaflota.pl/prezentacje-i-testy/samochody-dostawcze/fiat-ducato-pracowity-dostawczak

2. Ceny - to jest tak jak z nieruchomosciami, moze kampery spadna za 2 -3 lata ale nie bede czekal az tyle wiec to nie ma znaczenia :)

3. Ja szacuje leasing na 5 lat, tak akurat

4. Nie widze innej alternatywy niz ISmove narazie. Wszystkie inne kampery wydaja mi sie bardzo podobne w srodku :)
Jedynie to jeszcze moglbym zerknac to Laika i Hymer.

Tak pokrotce.
Jeszcze nie jezdzielm ISmove. Przymierzam sie w Czerwcu, jak potwierdzi moje zauroczenie to w wakacje konfiguruje a we Wrzesniu zamawiam :)

pzdr
wadziu

Wanderer - 2021-06-10, 09:49

wadziu napisał/a:
2. Ceny - to jest tak jak z nieruchomosciami, moze kampery spadna za 2 -3 lata ale nie bede czekal az tyle wiec to nie ma znaczenia :)


To absolutnie nie jest tak, jak z cenami nieruchomości a wręcz przeciwnie. Kamper z wiekiem tanieje nieruchomość drożeje. Nawet jeżeli zdarzają się obniżki w krótkim przedziale czasowym.

janb - 2021-06-13, 00:15

Miałem w ostatnim czasie okazję rozmawiać z kilkoma dealerami kamperów w PL. Od marek dla ludu po premium. Sytuacja nie wyglada za dobrze.
Kto chciał zamówić sobie kampera na 2022 skonfigurowanego pod siebie to spóźnił się o 5-6 miesięcy. Większość fabryk nie przyjmuje już zamówień. Im większy sprzedawca w PL tym miał szansę zamówić kilka sztuk więcej na plac dla siebie, ale to i tak jest kropla w morzu potrzeb. Albo bierzesz to co jest na placu, albo zamawiasz i czekasz na rocznik 2023 :haha:
Ew. wymarzony egzemplarz będzie można nabyć u dealera np. W DE, bo tam więcej poszło zamówień bo wiadomo większy rynek i Ci dealerzy mieli pierwszeństwo.
Mój ma narazie opóźnienie miesięczne w produkcj :gwm
Może w tym roku będzie, a miałem mieć takie fajne wakacje :haha:

LukF - 2021-06-13, 09:46

janb,
A co zamówiłeś bo niewiele wiemy o Tobie ? :bukiet:

Ps. Wakacje będą fajne bo będą wakacje :lol:

janb - 2021-06-13, 11:18

Jak przyjedzie, to się pochwalę. :mrgreen:
Piasek1 - 2021-06-27, 08:04

To sobie dłuuugo poczekamy jak planowany termin odbioru to `23r :haha:
janb - 2021-06-27, 09:00

Ja zamawiałem na przełomie roku :bajer

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group